PDA

View Full Version : Xaviere gitaren ervaringen?



Thomk
11 oktober 2010, 08:27
Hey,

Ik vroeg me af of deze "Xaviere"gitaren die je van http://www.guitarfetish.com kan kopen enig goed zijn?

Als iemand ervaring heb met 1 of meerdere gitaren laat het dan even weten.

Nicks
11 oktober 2010, 08:32
Zelf geen ervaring mee maar als je frets99 op youtube moet geloven dan zijn xaviere gitaren geweldig. Die vent heeft zijn duurdere gitaren verkocht en speelt vrijwel alleen nog maar op Xaviere gitaren. Voor het geld denk ik dat het wel aardige gitaren zijn, GFS pickups, grafieten topkam etc eigenlijk alles wat je aan een budget gitaar zou upgraden is al voor je gedaan.

Thomk
11 oktober 2010, 08:45
Intressant ja waarom ik eigenlijk deze vraag stel is, dat ik ook een Blade gitaar op het oog heb. En zit dus te twijfelen wat zal nu een betere inverstering zijn.

Fisherman
11 oktober 2010, 10:49
Intressant ja waarom ik eigenlijk deze vraag stel is, dat ik ook een Blade gitaar op het oog heb. En zit dus te twijfelen wat zal nu een betere inverstering zijn.

Ik kom er zojuist achter dat er zowel Xavier als Xaviere gitaren bestaan....

Xaviere (made in the US??)
http://www.guitarfetish.com/XV-500-Series-Solid-Mahogany-SOLID-carved-Maple-Tops_c_182.html

Xavier (Yuan Chuang made in Taiwan)
http://www.xavierguitars.com/front/bin/home.phtml


Confused??? Ik ook ! :crazyhappy:

ellisvertellis
11 oktober 2010, 11:04
Zo goedkoop met die specs?? What's the catch? :confused:

budje
11 oktober 2010, 11:18
http://www.enoughfanzine.com/__IMAGES__/__CONTENT__/col_andy_sweatshop.jpg

terrasbeest
11 oktober 2010, 11:29
Ik kom er zojuist achter dat er zowel Xavier als Xaviere gitaren bestaan....

Xaviere (made in the US??)
http://www.guitarfetish.com/XV-500-Series-Solid-Mahogany-SOLID-carved-Maple-Tops_c_182.html

Xavier (Yuan Chuang made in Taiwan)
http://www.xavierguitars.com/front/bin/home.phtml


Confused??? Ik ook ! :crazyhappy:

Als het idd Taiwan is zou ik me geen zorgen maken, dat is al lang geen derde wereld land meer. Wat niet wil zeggen dat er geen rommel te koop zou zijn...

rijsberman
11 oktober 2010, 11:42
Als je beter leest, zie je op de Xaviere website dat ze ze alleen afwerken/afstellen in de VS. Dat soort bedrijfjes heb je in Nederland ook, die Chinese hardware importeren, er even naar kijken en ze de markt op slingeren.

Wat dus niets over de kwaliteit zegt. Zowel in positieve als negatieve zin. Kan best goed spul zijn, maar wie weet...

budje
11 oktober 2010, 11:47
ik ben wel nieuwsgierig, ik heb dit merk hier de laatste maanden al meerdere keren horen langskomen... Is er echt nog niemand die er eentje gekocht heeft?

rijsberman
11 oktober 2010, 11:51
Ik meen me te herinneren dat Luke-wannabee er ooit eentje had.

Thomk
11 oktober 2010, 12:40
Ik ben er dus sterk van overtuigd dat dit echt super spul moet zijn. Ik ga even nadenken en dingen afwegen.

Ik had eerst het idee om een "blade"stratocaster te kopen hier kom ik toch op terug.

Ik ga denk ik deze kopen http://www.guitarfetish.com/XV-870-Solid-Ash-quotNatural-Ashquot-Pearl-Pickguard-Maple_p_982.html

Al wil ik wel proberen om kijken of hun de pikcups en tuners kunnen aanpassen.

Ik verwacht het eigenlijk niet dus dan wordt het zelf even aanpassen.

Hopelijk komt er nog iemand die er al een heeft gekocht

budje
11 oktober 2010, 12:50
in die prijsklasse ben ik toch bang dat je niet op "super" uitkomt, hooguit op redelijk voor die prijs. Maar t is nou ook weer niet zo duur dat t echt zeer doet.

Nicks
11 oktober 2010, 13:03
vergis je niet met de kosten van het importeren van de spullen.

Orbis
11 oktober 2010, 13:35
Welk ambitieniveau hebben deze gitaren nu? Is het meer een alternatief voor een Epiphone/Squier/London City, of willen ze werkelijk Gibson/Fender-achtige kwaliteit bieden voor nog niet 1/5e van de prijs?

Thomk
11 oktober 2010, 13:39
Orbis,


zoals ze het laten overkomen echt de fender/gibson kwaliteit. Al lijkt me dat erg stug.

Ik denk wel dat je deze gitaren heel erg goed zijn. Eventuele kleine aanpassingen zullen wel nodig zijn.


Ik ben erg benieuwd !

Thomk
11 oktober 2010, 13:41
Welk ambitieniveau hebben deze gitaren nu? Is het meer een alternatief voor een Epiphone/Squier/London City, of willen ze werkelijk Gibson/Fender-achtige kwaliteit bieden voor nog niet 1/5e van de prijs?

dit is je antwoord:

We hand pick only the nicest medium weight solid ash. No glue-hogs for us- only 3 piece bodies, finished in super hard, super thin, super light Catalyzed Urethane, hand buffed to a deafening gloss. PLEASE don’t compare these to other sub$200 guitars- compare them to the BEST out there.

Nicks
11 oktober 2010, 13:44
laat je niet gek maken door de GAS Thomk. Ga wat forums na op wat ze te zeggen hebben over xaviere. Guitarfetish heeft nogal de gewoonte om iets te laten klinken als goud maar zo hoeft het niet te zijn.

Orbis
11 oktober 2010, 13:45
dit is je antwoord:

We hand pick only the nicest medium weight solid ash. No glue-hogs for us- only 3 piece bodies, finished in super hard, super thin, super light Catalyzed Urethane, hand buffed to a deafening gloss. PLEASE don’t compare these to other sub$200 guitars- compare them to the BEST out there.

Ambitieus! Nu ben ik wel des te benieuwder naar ervaringen van mensen met deze gitaren.

Thomk
11 oktober 2010, 14:00
laat je niet gek maken door de GAS Thomk. Ga wat forums na op wat ze te zeggen hebben over xaviere. Guitarfetish heeft nogal de gewoonte om iets te laten klinken als goud maar zo hoeft het niet te zijn.

Ben ik meeneens bij elk artikel staat wel THIS IS AN AMAZING HARDWARE UPGRADE.

Dus ja daar heb je gelijk in. Harmony Central een bekende review website die ook wel bekend is bij jou was er positief over.

Ik ga zoeken.

Trouwens de shipping costs van deze gitaar zijn vrij prijzig rond de 120 tot 170 euro.

Thomk
11 oktober 2010, 14:22
Heb net zoon 50+ reacties gelezen betreft alle xaviere gitaren.
Het is erg lastig om nu te zeggen dat het goed of slecht is.

De ene zegt helemaal geweldig en het is mijn favoriete gitaar

de ander zegt het is goed maar kwaliteit wil wel is onder de prijs leiden

En de laaste zegt helemaal bagger nooit kopen.


Dus ben bang dat het gewoon kopen is en uitproberen.:gitarist:

budje
11 oktober 2010, 14:24
Dus ben bang dat het gewoon kopen is en uitproberen.:gitarist:

Dat is het altijd ;)

Thomk
11 oktober 2010, 14:46
Als hij opgestuurd is wat dus ook 160 euro kost ben ik nog steeds 350 euro kwijt,....

kan ik net zo geen een tweedehands Blade kopen

snaarplukker
11 oktober 2010, 18:03
Ik heb zo'n Xaviere Les Paul model over laten komen en was met transport, invoer en BTW iets van € 270,-- kwijt. Daar had ik toen wel een gitaar voor die uitgevoerd was in geheel mahonie met flamed mapple top. Dezelfde uitvoeringen van Epiphone waren toen rond de € 450,--/€ 550,--. Hij is degelijk afgewerkt en klinkt heel goed. Laat je niet in de war brengen met die Indianenverhalen van € 150,--/€ 160,-- euro voor verzendkosten. Dat zal rond de $ 90,-- zijn (Ca. € 67,--). Maar ik zie net dat de gitaar van jouw keuze uitverkocht is.;)

Thomk
12 oktober 2010, 13:29
Ik heb zo'n Xaviere Les Paul model over laten komen en was met transport, invoer en BTW iets van € 270,-- kwijt. Daar had ik toen wel een gitaar voor die uitgevoerd was in geheel mahonie met flamed mapple top. Dezelfde uitvoeringen van Epiphone waren toen rond de € 450,--/€ 550,--. Hij is degelijk afgewerkt en klinkt heel goed. Laat je niet in de war brengen met die Indianenverhalen van € 150,--/€ 160,-- euro voor verzendkosten. Dat zal rond de $ 90,-- zijn (Ca. € 67,--). Maar ik zie net dat de gitaar van jouw keuze uitverkocht is.;)

Klinkt mooi, maar toen ik in het "winkelmandje" mijn Zipcode had in getikked stond er dus bereken hoeveel het versturen kost. das was minimaal 120 euro tot 170 euro voor de duurste manier van verzenden.

Probeer het anders even

rijsberman
12 oktober 2010, 13:43
Dat zijn dollars, ThomK.

Dus 120-170 dollars is vandaag 87-123 euro. Scheelt weer.

En die gitaar is $ 190. Samen dus $ 310 ofwel € 225,=

Op dat bedrag van de gitaar komt weer importheffing/BTW van pak 'm beet 25 euri. Ben je voor 250 euro klaar.

ChazyChaz
12 oktober 2010, 13:48
Heb ook geen ervaring met deze gitaren, nog nooit eerder iets over gehoord zelfs.
Maar die Jazzmaster modelletjes van hun geven mij wel zwaar GAS!!
Ben erg benieuwd in hoeverre zei hun grote praat waar kunnen maken, voor zulke prijzen.

ChazyChaz
12 oktober 2010, 13:49
EDIT: Sorry computertje flipte; dubbelpost.

Thomk
13 oktober 2010, 14:01
Dat zijn dollars, ThomK.

Dus 120-170 dollars is vandaag 87-123 euro. Scheelt weer.

En die gitaar is $ 190. Samen dus $ 310 ofwel € 225,=

Op dat bedrag van de gitaar komt weer importheffing/BTW van pak 'm beet 25 euri. Ben je voor 250 euro klaar.

Doh had het kunnen weten!:P
ik ga nog eens kijken. Ook heb ik de kans om een mooie blade strat te kopen voor een 100 euro meer.

Ook heel aantrekelijk. dus eventjes denken