PDA

View Full Version : Beste huidige delay?



Don Olivier
10 oktober 2010, 23:22
Ik ben op zoek naar een nieuw delay pedaal.

Welke ik mooi vind:

Fulltone tape echo: prachtig maar echt te duur.
Echoplex EP3: wordt nauwlijks te koop aangeboden.
EH Memory Man: zou ik alleen de oudere versie willen maar die zijn ook niet echt te vinden.

Welk pedaal lijkt een beetje kwa sound op bovenstaande types en is WEL betaalbaar EN verkrijgbaar?

Zit te denken aan de MXR Carbon copy of de Eventide Timefactor.

Nova delay heb ik reeds geprobeerd maar dat wordt 'em niet ;)

Iemand nog meer tips?

Ik zal em gaan gebruiken VOOR een Marshall top waarvan ik de oversturing gebruik.

Dank alvast!

Basseytje
10 oktober 2010, 23:34
heb je al naar de memory boy gekeken? ik heb hem afgelopen weekend getest. ben er zeker niet vies van. had hem graag willen vergelijken met een oude memory man. maar de memory boy heeft een aantal leuke extra's.

Don Olivier
10 oktober 2010, 23:36
Die wordt het ook niet vrees ik...

Misschien dan toch voor een M9 gaan?

Wat ik zoek is een pedaal wat de klank heeft van een Echoplex / Fulltone
en ook nog eens modulatie als het even kan.

tsja, dat willen we allemaal wel he ;)

Vind de modulatie van de Timefactor trouwens niet eens zo mooi klinken

apekop
11 oktober 2010, 09:08
op buitenlandse Ebay sites kom je nog veel Memory Mans tegen voor tussen de 200-300 euro

of misschien toch terug naar de echte band echo's?

DemolitionColorScheme
11 oktober 2010, 09:53
Ik ben op zoek naar een nieuw delay pedaal.

Welke ik mooi vind:

Fulltone tape echo: prachtig maar echt te duur.
Echoplex EP3: wordt nauwlijks te koop aangeboden.
EH Memory Man: zou ik alleen de oudere versie willen maar die zijn ook niet echt te vinden.

Welk pedaal lijkt een beetje kwa sound op bovenstaande types en is WEL betaalbaar EN verkrijgbaar?

Zit te denken aan de MXR Carbon copy of de Eventide Timefactor.

Nova delay heb ik reeds geprobeerd maar dat wordt 'em niet ;)

Iemand nog meer tips?

Ik zal em gaan gebruiken VOOR een Marshall top waarvan ik de oversturing gebruik.

Dank alvast!
De 'beste delay' ligt echt aan je smaak, maar als ik het zo zie prefereer je wel tape. De Memory Man is zeker aan te raden en ook heus wel te vinden. Mensen vergeten soms dat een 'gezocht advertentie' op Marktplaats en Gitaarmarkt hardstikke goed werken.

Betreffende tape delays; goed je ogen openhouden. Ik heb pasgeleden een paar tape delays gescoord: Binson EchoRec B2 (disc / drum delay, though), Echoplex EP-3 en EP-4, Roland Space Echo RE-201 (al verkocht) Watkins WEM Custom Copicat (oud buizenmodel uit '65), Melos Echomate EM-501.
Alleen de Binson en 1 Echoplex houd ik, de rest verkoop ik. Als je wilt kan ik je op de hoogte houden wanneer ik ze te koop zet?

Ik vind de TTE overigens niet zo heel boeiend. Hij is een beetje te ... perfect. De meeste Plex's hebben vaak nogal wat natuurlijke modulatie, wat ook komt door de calibratie en de leeftijd (soms), maar de TTE is zo precies afgesteld dat hij, naar mijn mening, weer te perfect wordt.

Als je tòch een tape delay sound wilt, dan kun je kijken naar de rave en hype van tegenwoordig, de Strymon El Capistan:
- http://www.strymon.net/products/elcapistan/ (http://www.strymon.net/products/elcapistan/)
Crush the Button in België is gewoon een dealer van Strymon.

movo.
11 oktober 2010, 10:09
Hoe zit het eigenlijk met een Stereo Memory Man, heeft alleen geen vibrato maar je kunt wel switchen tussen chorus/delay. Alleen delay tijd is niet veel, 300ms.

telecastermaster
11 oktober 2010, 11:15
Voor het digitaal emuleren van analoge bandmachines zijn twee machines erg geschikt: de Alesis Q serie (Q2 en Q20) en Yamaha (UD stomp en Magicstomp). Die kunnen namelijk de onregelmatige echos van analoge bandmachines reproduceren. De Shadows community zweert bij deze machines. De Alesis zijn echter rack apparaten en de Yahama's zijn niet meer in de handel. De Zoom G2 wordt ook nog wel veel gebruikt. Zie ook: http://shadowmusic.bdme.co.uk/viewtopic.php?f=61&t=536&p=3514&hilit=eftp#p3514

Volgens mij heeft Apekop overigens een UD stomp te koop.

Henri H
11 oktober 2010, 11:36
Ik heb twee wat oudere delays die ook VOOR de versterker goed klinken; Ibanez DL10, en een BOSS DD3.
De Iba klinkt wat natuurlijker/scherper, de BOSS iets warmer.
Beiden hebben ze geen modulatie.

Ik heb ook even een T-Rex Replica gehad, deze heeft wel modulatie, prima pedaal, en ook de Vox Time Machine is erg goed.

Nielsje
11 oktober 2010, 11:41
Hm... was er niet iemand hier met een subdecay echobox?

DemolitionColorScheme
11 oktober 2010, 12:09
Voor het digitaal emuleren van analoge bandmachines zijn twee machines erg geschikt: de Alesis Q serie (Q2 en Q20) en Yamaha (UD stomp en Magicstomp). Die kunnen namelijk de onregelmatige echos van analoge bandmachines reproduceren.
De Strymon gaat hier echt een stapje mee verder met de functies:

Five tape adjustment and tone shaping knobs:
Time, Mix, Tape Age, Repeats, Wow & Flutter

five "hidden" knobs for extensive tone tweaking:
Tape Crinkle, Tape Bias, Low End Contour, Spring Reverb, +/- 3dB Boost/Cut. Just hold Tap and Bypass simultaneously to access the secondary features. Your 5-knob El Capistan is really a 10-knob tape echo!

http://www.dv247.com/assets/products/76464_l.jpg

Ik ben zelf een beetje moe van de hele hype die de laatste tijd om Strymon heen hangt, maar daar kunnen ze zelf niks aan doen. Ze leveren ook top producten. Ik ben niet zo'n hele grote fan van die reverb, maar de El Capistan is momenteel toch absoluut de koning van de tape delay emulatie.

Luister de clips op de site en zie YouTube voor meer:
- http://www.strymon.net/products/elcapistan/
Het is voor mij, zelf, geen vervanging voor een èchte tape, maar ik heb nog nooit een stuk gear, rack of pedaal, zo goed in de buurt horen komen èn dan ook nog tap tempo, looper en andere functies zien hebben.


Ik heb twee wat oudere delays die ook VOOR de versterker goed klinken; Ibanez DL10, en een BOSS DD3.
De Iba klinkt wat natuurlijker/scherper, de BOSS iets warmer.
Beiden hebben ze geen modulatie.

Ik heb ook even een T-Rex Replica gehad, deze heeft wel modulatie, prima pedaal, en ook de Vox Time Machine is erg goed.
Niet om een douche te zijn, ècht niet, maar ik zou die delays die jij opnoemt niet onder de categorie 'beste huidge delays' plaatsen.

Henri H
11 oktober 2010, 12:42
.....
Niet om een douche te zijn, ècht niet, maar ik zou die delays die jij opnoemt niet onder de categorie 'beste huidge delays' plaatsen.Nee, dat zijn ze ook zeker niet, vandaar dat ik het er ook bij zeg: "oudere delays".
Ik noemde ze toch omdat ze wel beide digitaal zijn, en dus "modern", en ze beide goed klinken vóór een overstuurde amp.

stratman1976
11 oktober 2010, 12:43
Hm... was er niet iemand hier met een subdecay echobox?

Yep ;-)

Ik ben er nog steeds erg tevreden mee. Hij blijft digitaal, dus hij klinkt wat minder organisch dan de TTE uiteraard, maar heeft wel het "verslechteren" van de repeats. Een ander voordeel vind ik de instelbare modulatie (speed & depth). Zie youtube voor demo's

Don Olivier
11 oktober 2010, 12:44
Wow...die El Capistan klinkt echt GEWELDIG!!!

Nog nooit van gehoord, maar zeer onder de indruk.

heb jij er zelf ook eentje?

ThomasL
11 oktober 2010, 13:19
Ik was persoonlijk wel onder de indruk van de youtubedemo's van die Malekko 616 delay... maar daar bestaat ook een hele topic over geloof ik...

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=129636&highlight=malekko+616

Maar er gaat niets boven een echte tapedelay...:)

DemolitionColorScheme
11 oktober 2010, 13:49
Wow...die El Capistan klinkt echt GEWELDIG!!!

Nog nooit van gehoord, maar zeer onder de indruk.

heb jij er zelf ook eentje?
Nee, ik heb zelf nu zoveel tape delays gekocht dat ik geen emulatie meer hoef, máár ik vind het wèl een geweldig ding. Ik heb alleen al echt teveel delays; al die tape delays die ik noemde, 90ies reissue Deluxe Memory Man, Diamond Memory Lane 1, Damage Control TimeLine, BOSS RV-3 (modded) (al gebruik ik die nooit voor delays, eigenlijk), G-System delays, Axe-FX delays, dan nog wat plugins zoals Soundtoys Echoboy.

Ik ben momenteel aan het wachten op de TimeLine 2. Damage Control en Strymon zijn hetzelfde bedrijf en zijn nu gefuseerd in Strymon. Er is een TimeLine 2 in de maak met stereo ins, stereo outs, MIDI. Dat is waarom ik de El Capistan (nog niet) hoef, omdat hij mono in is en niet met MIDI te besturen is. De TimeLine daarentegen wel.

Ik vind dat er overigens wel een groot verschil is tussen een analoge delay en velen tape delays. De Deluxe Memory Man vind ik daarentegen qua 'warble' wel dichtbij een tape komen, al zijn de repeats weer compleet anders dan bij een Echoplex EP-3. De SS Plex's hebben bijv. een low-cut geluid waardoor de repeats helder en 'twinkelend' blijven. Analoge delays hebben standaard een high-loss waardoor het dus 'wolkiger' wordt bij meerderen repeats.

Deze clip vind ik wel een goed voorbeeld van de EP-3 sound:
- http://www.youtube.com/watch?v=tq1zH0-ZQ5Y (http://www.youtube.com/watch?v=tq1zH0-ZQ5Y)

De EP-2 (buizen), klinkt dan weer totaal anders (maar nogsteeds geen analoge delay, per definitie):
- http://www.youtube.com/watch?v=dBHOvEVHlew (http://www.youtube.com/watch?v=dBHOvEVHlew)

EuroCinema
11 oktober 2010, 14:10
EHX memory toy wint het in elk geval in de categorie "bang for the buck".

Herman
11 oktober 2010, 14:19
EHX memory toy wint het in elk geval in de categorie "bang for the buck".

+1. Ik heb hem als "delay voor erbij" en dat heeft echt wel degelijk toegevoegde waarde! Heeft toch ook wel een heel andere feel dan mijn DD7.

Don Olivier
11 oktober 2010, 14:55
Nee, ik heb zelf nu zoveel tape delays gekocht dat ik geen emulatie meer hoef, máár ik vind het wèl een geweldig ding. Ik heb alleen al echt teveel delays; al die tape delays die ik noemde, 90ies reissue Deluxe Memory Man, Diamond Memory Lane 1, Damage Control TimeLine, BOSS RV-3 (modded) (al gebruik ik die nooit voor delays, eigenlijk), G-System delays, Axe-FX delays, dan nog wat plugins zoals Soundtoys Echoboy.

Ik ben momenteel aan het wachten op de TimeLine 2. Damage Control en Strymon zijn hetzelfde bedrijf en zijn nu gefuseerd in Strymon. Er is een TimeLine 2 in de maak met stereo ins, stereo outs, MIDI. Dat is waarom ik de El Capistan (nog niet) hoef, omdat hij mono in is en niet met MIDI te besturen is. De TimeLine daarentegen wel.

Ik vind dat er overigens wel een groot verschil is tussen een analoge delay en velen tape delays. De Deluxe Memory Man vind ik daarentegen qua 'warble' wel dichtbij een tape komen, al zijn de repeats weer compleet anders dan bij een Echoplex EP-3. De SS Plex's hebben bijv. een low-cut geluid waardoor de repeats helder en 'twinkelend' blijven. Analoge delays hebben standaard een high-loss waardoor het dus 'wolkiger' wordt bij meerderen repeats.

Deze clip vind ik wel een goed voorbeeld van de EP-3 sound:
- http://www.youtube.com/watch?v=tq1zH0-ZQ5Y (http://www.youtube.com/watch?v=tq1zH0-ZQ5Y)

De EP-2 (buizen), klinkt dan weer totaal anders (maar nogsteeds geen analoge delay, per definitie):
- http://www.youtube.com/watch?v=dBHOvEVHlew (http://www.youtube.com/watch?v=dBHOvEVHlew)


Ben benieuwd naar een vergelijk van de 90's reissue Deluxe Memory Man en de Strymon!
Die Echoplex clip vind ik ook leuk klinken maar die Strymon vind ik persoonlijk beter klinken.

Mitch
11 oktober 2010, 15:04
Je titel is niet helemaal in overeenstemming met je vraag ;)
De 'beste huidige' is inderdaad een beetje onzinnige vraag, maar je rijtje eisen is duidelijk. Ik vraag me alleen af hoeveel oversturing je gebruikt? In dat licht bezien zijn veel simpelere digitale delays zoals H.Huisjes noemde namelijk helemaal niet vreemd.

DemolitionColorScheme
11 oktober 2010, 15:08
Ben benieuwd naar een vergelijk van de 90's reissue Deluxe Memory Man en de Strymon!
Die Echoplex clip vind ik ook leuk klinken maar die Strymon vind ik persoonlijk beter klinken.
Strymon heeft een analoge delay met modulatie pedaal genaamd de Brigadier. Die is meer DMM-ig dan de El Capistan:
http://www.premierguitar.com/Stream/StreamImage.aspx?Image_ID=518097C7-1AB1-4F2B-9232-4E6D079E3546&Image_Type=image

- http://www.strymon.net/products/brigadier/

En toch is geen enkel pedaal een vervanging voor de DMM. de DMM heeft geheel zijn eigen karakter, ook dankzij de pre-amp. De Brigadier komt in de buurt, maar niets is hetzelfde als the real deal en dat geldt voor alles.

telecastermaster
11 oktober 2010, 15:53
Dat is waarom ik de El Capistan (nog niet) hoef, omdat hij mono in is en niet met MIDI te besturen is.

Dat van die midi snap ik. Maar dat van die mono niet.....


http://www.strymon.net/wp-content/uploads/el_capistan_rear-300x272.jpg

DemolitionColorScheme
11 oktober 2010, 16:19
Logisch toch? Hij is mono in, niet stereo in, wat betekent dat hij altijd voor in je stereo chain zal moeten, iets wat in sommigen setups erg storend kan zijn.

Quink
11 oktober 2010, 16:19
Dat van die midi snap ik. Maar dat van die mono niet.....

Mono IN staat er ;)

telecastermaster
11 oktober 2010, 16:38
ah, oke. Excuses.

Don Olivier
11 oktober 2010, 16:43
Aha...nog meer mogelijkheden!

Ik gebruik voornamelijk overdrive van de amp (Marshall JMP) en dan voluit ;)

the sure thing
11 oktober 2010, 17:47
Diamond memory lane: prachtig en prijzig

Mitch
11 oktober 2010, 17:47
Ah, oké. JMP voluit en dan een delay vóór de pre amp: ik zou toch liever digitaal willen kijken dan, al hangt het af van de toonfiltering. Met een 'dik' klinkende analoge bak als een DM2 of AD9 krijg je dan te smoezelige delays. Met een DMM... nooit geprobeerd eigenlijk. Met een wat helderder delay kun je de delays wat strakker houden. Dure jongens als de Strymons heb je wel redelijk wat controle over de helderheid van de repeats, maar het kan ook relatief simpel.
Het modulerende broertje van de genoemde Ibanez DL10 (Ibanez DML, DML10 of DML20) heeft dan naast helderheid ook nog genoeg 'wiebel' aan boord, kun je heel spannende dingen mee doen. Eén van de weinige écht inspirerende digitale delays uit de wat oudere generatie, naar mijn mening.

Maar ja, de pre amp van de DMM... waarom hebben ze dat ding nog steeds niet apart in een doosje gestopt voor degenen die niet een dergelijke delay nodig hebben? Wat een heerlijke toevoeging aan je geluid, zeg :mmmm:

Dirk_Hendrik
11 oktober 2010, 17:59
de DMM heeft geheel zijn eigen karakter, ook dankzij de pre-amp.

...:???: Da's een vrij simpel en erg "recht" versterkertje en heeft al helemaal geen flikker te maken met de klank van een DMM (want die zit in de companding en de filters voor en na de BBD chip, zoals bij elke analoge delay)
Met die preamp zal er best iets met je geluid gebeuren maar een delay gaat daar zeker niet als een DMM van klinken. Allesbehalve.

Mitch
11 oktober 2010, 18:07
Serieus? Het valt me altijd op dat het geluid zo lekker wordt, ook met minimale delay. Maar misschien zit ik dan toch teveel naar de delay te luisteren. Zal het nog eens testen met de delay helemaal dicht.
Of misschien verschilt het ook wel per versterker wat voor effect het geeft? Op een AC30 klinkt het in ieder geval erg lekker.

Don Olivier
11 oktober 2010, 18:22
AC30 + pre-amp memory man = win win situatie, helemaal te gek inderdaad.

Maar ik zoek dus een delay inderdaad VOOR een brullende plexi achtoge amp.

EVH gebruikte met goed resultaat een Echoplex, niet waar? Ook voor de amp.

Dus wat is aan te raden? Ik vind die Strymons wel erg mooi klinken!
Een Memory Man is ook mooi en die heb ik ook gehad maar vomd em voor een JMP niet echt mooi ( in tegenstelling tot VOOR een AC30)

Don Olivier
11 oktober 2010, 21:38
http://www.kosova.li/vidfeeder_view.php?id=9ai_T809U0A

Klinkt gaaf zeg!

vinni
11 oktober 2010, 23:23
Mjah....ach...dat Strymon geweld.

Ik ben nog steeds van mening dat de Damage Control Timeline de beste is.
Erg goede sound....analoog drypath en programmeerbaar.
Superrr.....daar kan Strymon echt nog niet tegen op.

Needless to say.....Ik heb een Timeline! :blast:

Vinni

DemolitionColorScheme
12 oktober 2010, 01:01
...:???: Da's een vrij simpel en erg "recht" versterkertje en heeft al helemaal geen flikker te maken met de klank van een DMM (want die zit in de companding en de filters voor en na de BBD chip, zoals bij elke analoge delay)
Met die preamp zal er best iets met je geluid gebeuren maar een delay gaat daar zeker niet als een DMM van klinken. Allesbehalve.
Wat een onzin. De pre-amp van de DMM is toch een déél van de DMM. Als iemand zijn DMM lichtelijk laat oversturen, dan zal ik dat toch zeer zeker bij de magie van de DMM rekenen. Ik had het dus niet over de klank van de delay, maar over het design. Als je de pre-amp harder duwt, dan krijg je ook meer compressie en saturatie, dat gaat dan uiteindelijk in de delay sectie. Logisch toch dat het dan deel is van de DMM en dat bij het karakter hoort?

DemolitionColorScheme
12 oktober 2010, 01:02
Mjah....ach...dat Strymon geweld.

Ik ben nog steeds van mening dat de Damage Control Timeline de beste is.
Erg goede sound....analoog drypath en programmeerbaar.
Superrr.....daar kan Strymon echt nog niet tegen op.

Needless to say.....Ik heb een Timeline! :blast:

Vinni
Strymon en Damage Control zijn dezelfde lui ...
En ik heb zelf ook een TimeLine, maar ik vind hem totaal anders gevoiced dan de Capistan.

apekop
12 oktober 2010, 01:12
Puur aan de hand van de geluidssamples vind ik de Strymon toch mooier klinken dan de Timeline.
Wat ik niet mooi vind aan de Strymon is die oscillatie-achtige geluiden als je aan de time knop draait (spaceship fragment) dan klinkt het een beetje digitaal, met stapjes zeg maar.

Ik vind het altijd jammer dat zulke aparaten meestal maar weinig of geen presets hebben. Ik vind het belangrijk om veel geluiden te kunnen opslaan.

Jelle6
12 oktober 2010, 07:41
TC Electronic Nova delay/Nova Repeater

Rutger
12 oktober 2010, 08:47
Ik noem de Carl Martin Delayla maar weer eens. Ik verbaas me dat die altijd vergeten wordt want hij is nog steeds onverslagen het beste analoge echo-pedaal en zowel voor als achter OD goed bruikbaar. Als je een alternatief wilt voor de Fulltone is dit je pedaal.

Don Olivier
12 oktober 2010, 10:38
Strymon en Damage Control zijn dezelfde lui ...
En ik heb zelf ook een TimeLine, maar ik vind hem totaal anders gevoiced dan de Capistan.


Welke prefereer jij?

Comfortably Daniel
12 oktober 2010, 12:19
Ik noem de Carl Martin Delayla maar weer eens. Ik verbaas me dat die altijd vergeten wordt want hij is nog steeds onverslagen het beste analoge echo-pedaal en zowel voor als achter OD goed bruikbaar. Als je een alternatief wilt voor de Fulltone is dit je pedaal.

Hmm...ben 't met je eens dat de Delayla een goede delay/echo is. Maar om 'm onverslagen te noemen vind ik een beetje ver gaan. En ja...ik heb 'm zelf ook al jaren...hij staat ook al jaren niks te doen ;)

DemolitionColorScheme
12 oktober 2010, 12:31
Welke prefereer jij?
Kan ik niet zeggen omdat ik de El Cappy niet heb. Zoals ik zei, door de gebreken kan ik hem niet echt optimaal gebruiken in een setup. Als ik dan tòch geen presets/etc. heb, dan ga ik liever voor een èchte tape delay.


Puur aan de hand van de geluidssamples vind ik de Strymon toch mooier klinken dan de Timeline.
Wat ik niet mooi vind aan de Strymon is die oscillatie-achtige geluiden als je aan de time knop draait (spaceship fragment) dan klinkt het een beetje digitaal, met stapjes zeg maar.

Ik vind het altijd jammer dat zulke aparaten meestal maar weinig of geen presets hebben. Ik vind het belangrijk om veel geluiden te kunnen opslaan.
Qua oscillatie vind ik dat bij de Strymon eigenlijk nog wel meevallen. Wat ik ervan gehoord heb is vrij smooth. Ik vind de El Cappy en de TimeLine erg verschillend qua voicing, dus zou ze ook niet geheel vergelijken.

Ik ben het ermee eens dat het ècht jammer is dat dat ding niet meer presets heeft. Je hebt een 'Favorite Switch':
http://www.strymon.net/wp-content/uploads/favorite-angle.jpg
- http://www.strymon.net/products/favorite/ (http://www.strymon.net/products/favorite/)
... maar ik vind dat ding veels te groot. En dan 1 preset extra? Ze hadden er wat mij betreft toch zeker 2 switches bij kunnen zetten, vooral met die afmeting.

apekop
12 oktober 2010, 12:44
dat is inderdaad vrij nutteloos ja, een heel pedaal voor 1 preset op te slaan...hoe verzinnen ze het?

DemolitionColorScheme
12 oktober 2010, 12:53
dat is inderdaad vrij nutteloos ja, een heel pedaal voor 1 preset op te slaan...hoe verzinnen ze het?
Ja, er zijn nu al mensen bezig om kleinere units te maken voor die favorite boxes.

Don Olivier
12 oktober 2010, 13:04
Tsjonge, dat schiet toch ook niet op he ;)

Nou, ik ben met 1 goed geluid tevreden, dus pre-sets hoeven van mij niet.

Denk dat ik de Cappy ga bestellen ;)

titzenpitzer
12 oktober 2010, 13:37
edit: moet dringend eens beter leren lezen, excuses!

Liquid_Metal
12 oktober 2010, 18:28
Ik heb vandaag een Memory Toy aangeschaft. Vergeleken met de Carbon Copy had deze voor mij drie voordelen:
1. prijs
2. wet is helemaal wet, bij de CC blijft het droge signaal intact
3. mooiere sound

De Toy lijkt veel meer filtering te hebben en het signaal degradeert sneller. Dat is juist wat ik leuk vind aan een analoge delay. 100% replicatie haal ik wel uit mijn G-Major2.
Ik heb wel gelijk aan de modulatiepot gedraaid, want hij stond wat te hoog. Niet zo hoog als ik in sommige filmpjes heb gehoord, maar voor mij mag ie lekker subtiel.

DemolitionColorScheme
12 oktober 2010, 22:56
Tip: Er staat een Damage Control TimeLine op Marktplaats!
- http://link.marktplaats.nl/386040559 (http://link.marktplaats.nl/386040559)

apekop
13 oktober 2010, 09:26
het feit dat hij voor een echte tape delay gaat zegt genoeg? :)

Rutger
13 oktober 2010, 10:26
Hmm...ben 't met je eens dat de Delayla een goede delay/echo is. Maar om 'm onverslagen te noemen vind ik een beetje ver gaan. En ja...ik heb 'm zelf ook al jaren...hij staat ook al jaren niks te doen ;)

Laat mij ook ns een verkooppraatje houden ;)

Maar serieus, dit pedaal behoort wel tot de topklasse maar wordt vaak vergeten. Zeker het testen waard!

Herman
13 oktober 2010, 11:14
Ik heb vandaag een Memory Toy aangeschaft. Vergeleken met de Carbon Copy had deze voor mij drie voordelen:
1. prijs
2. wet is helemaal wet, bij de CC blijft het droge signaal intact
3. mooiere sound

De Toy lijkt veel meer filtering te hebben en het signaal degradeert sneller. Dat is juist wat ik leuk vind aan een analoge delay. 100% replicatie haal ik wel uit mijn G-Major2.
Ik heb wel gelijk aan de modulatiepot gedraaid, want hij stond wat te hoog. Niet zo hoog als ik in sommige filmpjes heb gehoord, maar voor mij mag ie lekker subtiel.

Ik begrijp als je de Memory Toy openschroeft, er aan de binnen kant een trimpotje zit oid voor de modulatie? Anders moet ik daar ook maar eens naar kijken..

Liquid_Metal
13 oktober 2010, 11:49
Ik begrijp als je de Memory Toy openschroeft, er aan de binnen kant een trimpotje zit oid voor de modulatie? Anders moet ik daar ook maar eens naar kijken..

Klopt helemaal. Klein schroevendraaiertje erbij en je kunt 'm tweaken zo je wilt. Naar rechts (met de klok mee) wordt de modulatie minder en naar links meer.
Ik ben erg benieuwd waar de andere trimpots voor zijn. Eentje ervan schijnt voor de feedback te zijn (zodat je zelfoscilatie kunt beperken, of juist niet).

joesman
13 oktober 2010, 12:06
het feit dat hij voor een echte tape delay gaat zegt genoeg? :)

haha,ik ben degene die de timeline verkoopt,en het is echt met de grootste twijfel hoor,maar ik ben echt op zoek naar één mooie delay,veelzijdigheid is voor mij niet echt meer nodig.
alle geluiden die erin zitten zijn gewoon supermooi (behalve van de modulaties ben ik niet wild),maar ik heb een echte tape-echo nodig en laat dat nu net het enige zijn waar ik de timeline minder in vind (vergeleken met bv de capistan).
om praktische (live-)redenen overweeg ik om in de plaats van voor een echte tape-echo te gaan,de strymon capistan aan te schaffen.
zou dit in de buurt komen van een echte tape-echo?
zouden julliie er je timeline voor wegdoen?

DemolitionColorScheme
13 oktober 2010, 12:13
haha,ik ben degene die de timeline verkoopt,en het is echt met de grootste twijfel hoor,maar ik ben echt op zoek naar één mooie delay,veelzijdigheid is voor mij niet echt meer nodig.
alle geluiden die erin zitten zijn gewoon supermooi (behalve van de modulaties ben ik niet wild),maar ik heb een echte tape-echo nodig en laat dat nu net het enige zijn waar ik de timeline minder in vind (vergeleken met bv de capistan).
om praktische (live-)redenen overweeg ik om in de plaats van voor een echte tape-echo te gaan,de strymon capistan aan te schaffen.
zou dit in de buurt komen van een echte tape-echo?
zouden julliie er je timeline voor wegdoen?
Goede vraag. Ik vind de TimeLine ook geen tape-achtige delay per definitie, althans in vergelijking tot een SS Echoplex, als voorbeeld. Een Binson doet hij redelijk goed! (maar dat is weer iets heel anders)
Zoals gezegd, Echoplex's, de SS types, hebben een bass/low-cut waardoor je een andere sound krijgt dan met andere tape delays. De Capistan heeft hier een functie voor, de Low End Contour, maar ik heb nog geen duidelijke demo gehoord die me laat horen of hij ook een Plex kan. Ik neem aan van wel, though.

Of de El Capistan in de buurt komt van tape? Ja. Momenteel is het wel de unit die het beste tape delay doet, dus ik denk niet dat je zo snel beter zult vinden, om eerlijk te zijn. Ik zou er zelf alleen niet mijn TimeLine voor weg doen. Voor mij is de TimeLine een ander beest en de MIDI + stereo operatie maakt het voor mij een van de top delays. Als je dat allemaal toch niet gebruikt, tja, dan zou ik ook gewoon voor de Capistan gaan als je toch voor tape wilt gaan.

Ik vind overigens de modulatie op de TimeLine een van de beste die ik ooit op digitale delays heb gehoord, dus als iemand die post van Joesman leest, ga dan niet denken dat die modulatie 'ruk' is.

joesman
13 oktober 2010, 12:48
de modulaties zijn ook zeker geen ruk,maar ik beschik zelf over enkele superphasers,vibes en tremolo's,en het verschil met de timeline is wel duidelijk,
maar voor iemand die het slechts met mondjesmaat gebruikt zal dit zeker wel volstaan hoor

DemolitionColorScheme
13 oktober 2010, 13:14
de modulaties zijn ook zeker geen ruk,maar ik beschik zelf over enkele superphasers,vibes en tremolo's,en het verschil met de timeline is wel duidelijk,
maar voor iemand die het slechts met mondjesmaat gebruikt zal dit zeker wel volstaan hoor
Hij is ook niet echt bedoeld als standalone modulatie unit. De modulatie is meer bedoeld voor op de delay en dat doet 'ie prachtig.

joesman
13 oktober 2010, 20:55
Dat klopt toch niet helemaal hoor,
er is een aparte modulatie stand op de timeline,
wanneer je die aanzet kan je enkel phaser,flanger,chorus enz gebruiken zonder delay!
het is daar waar ik op doel!
bij de gewone delaystandjes heb je inderdaad de modulatie (chorus) en die is inderdaad wel goed,alleen gebruik ik het amper,ik ben nl geen fan van chorusachtige sounds :-)

DemolitionColorScheme
13 oktober 2010, 21:39
Dat klopt toch niet helemaal hoor,
er is een aparte modulatie stand op de timeline,
wanneer je die aanzet kan je enkel phaser,flanger,chorus enz gebruiken zonder delay!
het is daar waar ik op doel!
bij de gewone delaystandjes heb je inderdaad de modulatie (chorus) en die is inderdaad wel goed,alleen gebruik ik het amper,ik ben nl geen fan van chorusachtige sounds :-)
Ja, dat snap ik ..
Maar dat zeg ik ook, hij is niet bedoeld voor standalone mod tones. Dat zit er wel op onder 1 sectie, maar ik verwachtte daar nooit veel van. Toch heb ik daar ook best leuke tones uit kunnen halen.
En geen fan van mod op je delay, dat kan - ik wel en dat doet hij in stereo echt amazing, al helemaal met de ping pong mode als je daar wat kortere delaytijden pakt.

apekop
27 oktober 2010, 21:05
Vandaag even snel een filmpje opgenomen met de Yamaha UD stomp in combinatie met een Boss FV-500L volume pedaal.
Geluid is gewoon rechtstreeks van de webcam:

http://www.youtube.com/watch?v=gLGQlRsCLtE

tillens
28 oktober 2010, 00:56
Ik ook ben aan het kijken naar een delay.. Ben nu uitgekomen bij de Diamond Memory Lane, en de Electro Harmonix Memory man... Beide mooie pedalen, maar neig naar de Diamond.. Iemand voors en tegens?

Tristan
28 oktober 2010, 06:41
De Diamond zit je geluid in de weg vind ik, klinkt te log, een maat van me heeft er een en ik heb er meerdere keren mee gespeeld maar ik vind 'm bruikbaar maar niet fijn.
Dan heb ik het trouwens over de Memory Lane 2, de eerste versie vond ik niks, lullige modulatie ook.
Wat betreft de Deluxe Memory Man moet je ook niet de huidige XO versie hebben maar de versie daarvoor in de grote metalen bak, klinkt duidelijk beter en is naar mijn idee makkelijker af te stellen.

Mitch
28 oktober 2010, 08:48
Vind ook dat de Memory Lane op clips leuker uit de verf komt dan in real life. De kleine, nieuwe DMM heb ik nog steeds geen directe ervaring mee, kan het niet vergelijken met de oude versie. Dat ik die onovertroffen vind hoef ik waarschijnlijk niet te vertellen :D

peter_heijnen
28 oktober 2010, 09:28
Analoog met modulatie: http://www.tone-toys.com/shop/Jacques-prisoner

Ik verkoop nog wel eens een pedaaltje, maar de prisoner ontspringt die dans al een jaar of vijf door zijn warmte en diepte.

DemolitionColorScheme
28 oktober 2010, 09:44
Ik ook ben aan het kijken naar een delay.. Ben nu uitgekomen bij de Diamond Memory Lane, en de Electro Harmonix Memory man... Beide mooie pedalen, maar neig naar de Diamond.. Iemand voors en tegens?
Ik heb 2 DMMs (heb er vier gehad, niet allemaal tegelijk, natuurlijk, haha) en heb ook een ML1. Ik vind niet dat je ze kunt vergelijken, in alle eerlijkheid. Beiden hebben geheel hun eigen karakter. Ik vind de DMM fijner als een delay die lekker met je spel mengt en het is nogsteeds mijn all-time favoriete delay, maar de ML1 kan ook zeer zeker mooi zijn. Ik vind de ML1 op leads een stuk mooier en de delaytijd is ook langer (ik vind de DMM het beste klinken rond 200 / 300ms en ze halen bijna nooit echt 550ms).

De DMM wint het qua inspiratie. Ik had van de week een officiele 70ies versie gevonden en toen ik hem inplugde was het gewoon perfect, dat je voelt dat het in orde is. Dit was bij ML1 niet gelijk zo en dat is omdat ik het karakter van de DMM leuker vind.



Wat betreft de Deluxe Memory Man moet je ook niet de huidige XO versie hebben maar de versie daarvoor in de grote metalen bak, klinkt duidelijk beter en is naar mijn idee makkelijker af te stellen.
Ik heb ook de XO gehad en mijn 90ies reissue klonk beter, maar dat ligt niet aan de XO, dat licht aan het feit dat geen enkele DMM hetzelfde klinkt. Ze zijn allemaal anders afgesteld en er is bijna geen pedaal dat zo verschillend is van unit tot unit als de DMM. Het schijnt (ik ben zelf geen pedalen-techneut, dus ik zal het zelf nooit kunnen verifiëren) dat de XO versie hetzelfde is als de DMM big box, maar dat de XO surface-mount components gebruikt, waardoor hij, schijnbaar, moeilijker is te repareren of modden.

Binnenkort komt Wouter (WtrPlayer - zit volgens mij ook op dit board) bij me langs met z'n Strymon El Capistan zodat we die tegen mijn tape delays kunnen zetten en hij neemt ook z'n DMM XO mee en die zullen we dan ook naast mijn big box DMMs zetten en dat alles wordt opgenomen. Should be fun en zal tegen die tijd vast nog wel een topic posten.

Mitch
28 oktober 2010, 10:23
Kijk, dát is een interessant vergelijk. Ik zie de resultaten graag tegemoet.

Don Olivier
28 oktober 2010, 11:52
Ben ook erg benieuwd naar de resultaten!

the feable
29 oktober 2010, 14:50
Ben ook zeker beniewd!
@DemolitionColorScheme: Zou je nog eens kunnen benoemen wat jij de verschillen vindt tussen die brigadier en de Capistan? En als je nu voor een vervanger voor een van je tapedelays een pedaal zou moeten kiezen zou je dan gaan voor de Strymon pedalen? En dan nog een vraag? Prefereer je de MM boven je tape delays en hoe vind je de Maxon AD999?

DemolitionColorScheme
29 oktober 2010, 21:16
Ben ook zeker beniewd!
@DemolitionColorScheme: Zou je nog eens kunnen benoemen wat jij de verschillen vindt tussen die brigadier en de Capistan? En als je nu voor een vervanger voor een van je tapedelays een pedaal zou moeten kiezen zou je dan gaan voor de Strymon pedalen? En dan nog een vraag? Prefereer je de MM boven je tape delays en hoe vind je de Maxon AD999?
Ik heb zelf geen Brigadier of El Capistan gespeeld, dus ik weet alleen de info. de Brigadier is een analoge delay emulator en de El Capistan is een tape delay emulator. De Brig heeft me nooit zo heel erg geïnteresseerd, dus als ik m'n tapes zou moeten vervangen door 1 delay, dan zou het de El Capistan zijn.

En de DMM gaat boven velen tape delays, maar ik heb pasgeleden een Roland RE-501 Chorus Echo gescoord en ik was er eerst niet zo van onder de indruk, maar ik ging er van de week nog eens goed mee zitten en ben helemaal verkocht (zo raar dat dat op een andere dag compleet anders kan vallen).

De AD999 heb ik nooit geprobeerd. Ik ben niet zo van de analoge delays zonder modulatie.

PT1989
30 oktober 2010, 01:20
Ik ben op zoek naar een nieuw delay pedaal.

Welke ik mooi vind:

Fulltone tape echo: prachtig maar echt te duur.
Echoplex EP3: wordt nauwlijks te koop aangeboden.
EH Memory Man: zou ik alleen de oudere versie willen maar die zijn ook niet echt te vinden.


heb de TTE en de oude MMan gehad... en allebei weer de deur uitgedaan . t-rex reptile heb ik nu en die bevalt... al gekeken naar de reptile en replica?

DemolitionColorScheme
30 oktober 2010, 09:42
heb de TTE en de oude MMan gehad... en allebei weer de deur uitgedaan . t-rex reptile heb ik nu en die bevalt... al gekeken naar de reptile en replica?
Whew, seriously? De Reptile en Replica vind ik beiden een van de meest generic delays die je maar kunt vinden. Vind het apart om te horen dat de T-Rex delays het hebben gewonnen van de DMM en de TTE.

Mitch
30 oktober 2010, 12:08
Exact mijn mening. Maar dat gezegd hebbende: dat is dus ook maar smaak. De Replica, daar blijf ik bij, da's puur de combinatie van analoge klank en tap tempo (al dan niet in triplets) in een redelijk klein doosje die op dat moment redelijk uniek was. In dat opzicht inmiddels ruimschoots links en rechts ingehaald.
De Reptile, sja...als je van dat soort modulatie houdt zit je denk ik muzikaal ook in een heel andere richting en daar kan dat prima bij passen.

Don Olivier
30 oktober 2010, 12:23
Zo, toch een oude MM weten te scoren! Te gek ding. Heb em wel true bypass laten maken want dat ding sucks tone als geen ander ;)

Nu heb ik ook weleens gelezen over dat als je een MM true bypass maakt dat die modificatie ook zijn weerslag heeft op de delay en de sound. Is dat waar?

Heb wel een rare hoge frequentie bij een bepaalde instelling, maar die kan ik me ook nog herinneren van mijn vorige MM.

De sound is werkelijk geweldig!

Mitch
30 oktober 2010, 12:25
Gefeliciteerd! StereoMM of DeluxeMM? TB heeft verder geen invloed op de klank.

Don Olivier
30 oktober 2010, 12:51
Een Deluxe , helemaal mooi!

Renin
11 november 2010, 21:17
Om even je topic te kapen:

Ik zoek een gangbare (lees: 2ehands verkrijgbare) digitale delay.

Eigenschappen:
- gebruik voor de amp, dus niet in de loop
- muziekstijl: hard en overstuurd (denk aan: JCM800 blazend)
- mooie strakke herhalingen (dus niet voor reverbachtigeslapbackjes, maar gewoon hetzelfde gebeuk nog eens op herhaling naar je oren)
- handig is een makkelijk taptempo met de voet

tsja, en dan is er nog de prijs...je zult begrijpen dat ik niet subtiel speel, maar ga voor functionaliteit en degelijkheid. Dusss..... suugesties/tips graag :)

Einzeln
11 november 2010, 21:25
Om even je topic te kapen:

Ik zoek een gangbare (lees: 2ehands verkrijgbare) digitale delay.

Eigenschappen:
- gebruik voor de amp, dus niet in de loop
- muziekstijl: hard en overstuurd (denk aan: JCM800 blazend)
- mooie strakke herhalingen (dus niet voor reverbachtigeslapbackjes, maar gewoon hetzelfde gebeuk nog eens op herhaling naar je oren)
- handig is een makkelijk taptempo met de voet

tsja, en dan is er nog de prijs...je zult begrijpen dat ik niet subtiel speel, maar ga voor functionaliteit en degelijkheid. Dusss..... suugesties/tips graag :)

Overstuurde amp met een delay ervoor? Volgens mij maakt het dan niet meer uit wat voor delay je kiest.

Henri H
11 november 2010, 21:52
Ik heb twee wat oudere delays die ook VOOR de versterker goed klinken; Ibanez DL10, en een BOSS DD3.
De Iba klinkt wat natuurlijker/scherper, de BOSS iets warmer.
Beiden hebben ze geen modulatie.

Ik heb ook even een T-Rex Replica gehad, deze heeft wel modulatie, prima pedaal, en ook de Vox Time Machine is erg goed.Altijd leuk om jezelf te quoten. ;)

En om mezelf nog even in te dekken, de DL10 en DD3 zijn dus geen "huidige" pedalen, maar wel digitaal, dus modern, en goed 2e hands aan te komen. De DL10 heb ik via eBay Duitsland gekocht.

Ik heb gisteren nog even uitgebreid een Carbon Copy geprobeerd voor m'n JCM 800 2204, en als je de gain niet te hoog hebt staan klinkt die ook best nog wel goed (analoge delay btw). De CC, DL10 en DD-3 hebben geen tap tempo.

Renin
11 november 2010, 22:08
de DL10 en DD3

- zijn digitaal...CHECK
- goed 2e hands aan te komen....CHECK
- hebben geen tap tempo....euhhhh GEEN check!!!!


Ik heb gisteren nog even uitgebreid een Carbon Copy geprobeerd voor m'n JCM 800 2204, en als je de gain niet te hoog hebt staan klinkt die ook best nog wel goed 2x GEEN CHECK

Is dit:http://www.thomann.de/nl/digitech_digidelay_bodeneffekt.htm

wat of heb ik hier:
http://www.thomann.de/nl/digitech_hardwire_hw_dl_8_delaylooper.htm meer aan

Henri H
11 november 2010, 22:30
Het blijft leuk om jezelf te quoten. ;)

....De CC, DL10 en DD-3 hebben geen tap tempo.Wel even lezen he! ;)

Wat die Carbon Copy betreft, ik vond 'm eigenlijk best lekker. Zeker i.c.m. die specifieke JCM 800 2204, omdat ie lekker "versmeerde" op de één of ander manier, maar toch redelijk helder bleef.
Maar goed, 't is geen digitale delay. Aan de andere kant begrijp ik niet zo goed waarom je nou per se voor een digitale delay zou kiezen i.c.m. een JCM 800.
Ik heb 'm niet op m'n 2205 (heeft (veel) meer gain) geprobeerd.

Michael AE
11 november 2010, 22:42
Om even je topic te kapen:

Ik zoek een gangbare (lees: 2ehands verkrijgbare) digitale delay.

Eigenschappen:
- gebruik voor de amp, dus niet in de loop
- muziekstijl: hard en overstuurd (denk aan: JCM800 blazend)
- mooie strakke herhalingen (dus niet voor reverbachtigeslapbackjes, maar gewoon hetzelfde gebeuk nog eens op herhaling naar je oren)
- handig is een makkelijk taptempo met de voet

Volgens mij is dit haast onmogelijk. Ik heb nog nooit een delay gehoord die strakke herhalingen geeft voor een overstuurde amp.

Liquid_Metal
11 november 2010, 22:52
Iets in de 19" wereld? Of liever een pedaal? Voor het laatste zou ik voor een Eventide Timefactor gaan :D (of een TC Electronic Nova Delay oid). Superflexibel en zeer hoogwaardige delaykwaliteit.

Sinner
11 november 2010, 23:19
Line6 echopark!

titzenpitzer
11 november 2010, 23:25
Ik wou zeggen, DD20, maar dan zal ie inderdaad in de loop moeten..

Mitch
12 november 2010, 14:30
Nee hoor, die kan ook best redelijk klinken vóór de pre amp.
Wat ik me alleen afvraag is het nut van tap tempo in deze specifieke vraagstelling. Als je namelijk per se een delay vóór de pre amp wil zetten die flink overstuurt, dan zul je 'm heel zacht in moeten mixen anders klinkt het al gauw rommelig. Dat kan wel, zeker met een heldere delay, maar dan luistert het tempo niet meer zo heel erg nauw omdat de delay tóch niet stevig staat ingemixed.

Renin
13 november 2010, 10:43
Het is ook eigenlijk geen issue aangezien ik geen effectsloop heb :)

Maar begrijp ik nu goed dat een delay ervoor eigenlijk niet de beste optie is, al kan het kennelijk wel. Hmm datgeeft te denken.....(in laten bouwen?)

@Mitch Het nut van een taptempo is toch juist om de snelheid van de repeats aan te geven?

DemolitionColorScheme
13 november 2010, 10:59
Ben ook erg benieuwd naar de resultaten!


Kijk, dát is een interessant vergelijk. Ik zie de resultaten graag tegemoet.


Ben ook zeker beniewd!
Zoals beloofd, hier de thread over de vergelijking van de Strymon El Capistan vs. echte Tape Delays:
- [Strymon El Capistan vs. echte Tape Delays] (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=140763)

Mitch
13 november 2010, 13:21
Het is ook eigenlijk geen issue aangezien ik geen effectsloop heb :)

Maar begrijp ik nu goed dat een delay ervoor eigenlijk niet de beste optie is, al kan het kennelijk wel. Hmm datgeeft te denken.....(in laten bouwen?)

@Mitch Het nut van een taptempo is toch juist om de snelheid van de repeats aan te geven?

Goed lezen, ik had het al omschreven maar zal het iets uitgebreider uitleggen ;)
Stomende pre amp: dan moet je je delay, di vóór de pre amp staat, wel erg subtiel gaan instellen anders klinkt het echt niet meer. Hoe helder je delay ook is, het wordt dan toch een zootje. En een subtiel ingestelde delay, sja... die hoeft niet per se perfect in sync te staan, dat kabbelt wel. Tap tempo wordt pas nuttig als je je delay behoorlijk hard hebt ingesteld en de delay maatgevend is in een nummer.

Michael AE
13 november 2010, 14:28
Precies Mitch. Vandaar mijn opmerking over de haast onmogelijke opgave van een (zwaar) overstuurde preamp met een delay er voor. Het werkt wel, maar je moet geen heldere, strakke repeats verwachten en zeker niet als je van flink wat delay houdt.

Renin
13 november 2010, 17:11
Heren, onze conclusie is dezelfde: wat ik voor ogen heb werkt niet.

Wel met een effecstloop (die ik dus niet heb). Daarvoor is elke willekeurige digitale delay met taptempo zo ongeveer even geschikt voor (??)

Los daarvan kun je wel een delay ervoor zetten, maar bewerkstellig je niet hetgeen ik wil.

Dat geeft me dus 3 opties
1) er vanaf zien
2) versterker inruilen
3) effectloop in laten bouwen

Daar moet ik dus over gaan nadenken...

Thx voor de replies!

Mitch
13 november 2010, 18:10
Een ander idee is er een simpele transistor combo naast zetten. De meeste delays hebben twee outputs, gooi je gewoon de delays naar die transistor combo. Is niet veel extra sjouwwerk, niet duur en het is een stuk gedefinieerder, mits de Marshall niet bloedhard staat. Dan overstemt het de delays.

Einzeln
13 november 2010, 18:11
Heren, onze conclusie is dezelfde: wat ik voor ogen heb werkt niet.

Wel met een effecstloop (die ik dus niet heb). Daarvoor is elke willekeurige digitale delay met taptempo zo ongeveer even geschikt voor (??)

Los daarvan kun je wel een delay ervoor zetten, maar bewerkstellig je niet hetgeen ik wil.

Dat geeft me dus 3 opties
1) er vanaf zien
2) versterker inruilen
3) effectloop in laten bouwen

Daar moet ik dus over gaan nadenken...

Thx voor de replies!

Delay voor de amp werkt als je je drive uit een pedaal ervoor haalt. Dus je jcm800 op het randje zetten. en dan bijvoorbeeld een tubescreamer en vervolgens een delay.