PDA

View Full Version : Nieuwe elementjes



joelvereycken
10 oktober 2010, 21:28
Hallo allemaal.

Ik heb een Schecter Tempest Custom en ik ben er echt supertevrede mee. Ben verliefd geworden op het merk en de SOLO-6 is onderweg ;D.

Maar back to business, er zitten standaard duncan designed elementen in, niks mis mee opzich,, maar het kan natuurlijk beter.

Ik speel in een post hardcore band, dus het mag wel scheuren. Toch ga ik niet voor actief.

Ik dacht zelf aan de SSH-6 (SD) distortion mayhem in de bridge. Maar ik wil in de brug een element waar een lekker vol en warme clean uit komt. Zijn daar suggesties voor?

MegaDrive
10 oktober 2010, 21:58
Ha, nog iemand die ten prooi is gevallen aan Schecter! Heb je toevallig één van de 100 limited editions van de solo-6 kunnen bemachtigen?

Ik heb precies dezelfde zoektocht gehad met mijn C-1, maar wel de fout gemaakt om actief te gaan. Dat is inmiddels gecorrigeerd en ik heb de originele 59 weer teruggezet maar nu met een Duncan distortion SH-6 in de brugpositie. Wat een geluid! Ik wilde een brute, volle distortion met veel definitie en power en dat heb ik nu gevonden. Pickups pakken in elke gitaar net even iets anders uit en ik vond de JB net even niet lekker combineren met de volledig mahoniehouten Schecter, die midrange scheur was er gewoon niet uit te krijgen. De SH-6 heeft precies de 'bite' die ik zocht en klinkt IMNO veul beter dan de EMG 85 en 81 die er daarvoor in zaten. Palm mutes komen ook lekkerder uit de verf. Clean klinkt hij ook erg goed, vooral als je hem split.

Pickups beschrijven is natuurlijk schraal maar misschien heb je er wat aan.

Edit: Ik heb overigens ook naar de mayhem gekeken maar zuiver afgaand op wat ik ervan lees denk ik dat dat overkill is en weer een brij maakt van je geluid.

Venlonaer
10 oktober 2010, 23:51
Ik heb een SH-6 in een Squier Telecaster gezet (in de Deryck Whibely telecaster van mijn broertje). Moah die scheurt erg goed moet ik zeggen!!:ok: