PDA

View Full Version : Wah zoektocht



Robdop
10 oktober 2010, 21:19
Sinds ik m'n nieuwe versterker heb maak ik geen gebruik meer van mijn zoom g7.1, enig nadeel daarvan is dat ik geen wah meer heb. nu ben ik eens gaan kijken maar je kent het verhaal van de bomen en het bos....
ik heb al eens de morley bad horsie gehoord en die sound vond ik wel gaaf, maar ik weet nou niet precies waar ik naar moet zoeken, wat ik nu op mijn lijstje heb staan (maar wat ik nergens in de buurt kan testen) zijn:
morley bad horsie II
mxr custom audio electronics mc-404 wah

om jullie een beetje een beeld te geven van naar welke sound ik streef, dit is voor mij echt een geniale wah sound:
http://www.youtube.com/watch?v=kjqRqEMI8No
vanaf 1.25.

iemand een idee welke wah dit is of dat ik met die 2 goed in de richting kom?
waarom ik ook die morley en die mxr op mn lijstje heb staan is omdat ze 2 modes/"kanalen" hebben, want ik wil de wah misschien naast solospel ook nog gebruiken om te componeren o.d. en dan gebruik je toch weer een andere sound.

nou dat was het hele verhaal wel, wie heeft er ideeën voor wah pedalen of anders een verhaal om die 2 pedalen in/uit mijn hoofd te praten!

R.

Thiez
11 oktober 2010, 02:05
Als je veelzijdigheid wil zeg ik Geoffrey Theese RMC-3 wah. Alles is in te stellen!
Ik heb hem zelf ook en heb 1,5 jaar lopen zoeken naar de juiste sound omdat je gewoon zo ontzettend veel in kan stellen. De breedte van je range op alle mogelijke manieren. Hoe ver je hem in het laag wilt hebben (denk aan zakk wylde achtige dingen) en hoe ver je hem in het hoog wilt hebben (denk aan shafft intro dingetjes). De Q kun je instellen (het punt van overslag zeg maar). treble, bass.

Als je het simpeler wilt zou ik ook de normale dunlop crybaby of Q535 proberen.
En ik vond de artec powerwah ook erg lekker klinken persoonlijk, zeker voor de prijs.

Robdop
12 oktober 2010, 00:37
veelzijdigheid is niet echt nodig ofzo, ik ben niet iemand die aan duizend knopjes wil gaan draaien. 3 is teveel, 2 genoeg!(zeker op een wah).
Maar niemand die een benadering van de sound op 't liedje weet?

Robdop
14 oktober 2010, 15:58
is er niemand die weet welke wah zo klinkt of een ander goed idee heeft?

Izegrim
14 oktober 2010, 16:09
Ik heb even naar je clipje geluisterd en mijn Ernie Ball wah kan dit soort sounds ook heel goed.

tommus42
14 oktober 2010, 16:28
Denk dat de prijs wel redelijk overeenkomt met de kwaliteit:D. Gewoon een paar proberen zou ik zeggen.

Little Jay
14 oktober 2010, 16:45
De Chi Wah Wah

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=137426

Liquid_Metal
14 oktober 2010, 18:08
Ik heb een Dunlop JH-1 (de Jimi Hendrix wah) en die kan dat zeer zeker. Die is wellicht nog een tikje agressiever.

Robdop
15 oktober 2010, 09:10
Denk dat de prijs wel redelijk overeenkomt met de kwaliteit:D. Gewoon een paar proberen zou ik zeggen.

dat is dus het punt, ik kan hier nergens in de buurt iets anders proberen dan crybabies en meer niet. dus vergelijken wordt 'm niet.
die ernie ball spreekt me erg aan, maar ook weer nergens in de buurt te testen.

ik dacht als ik nou een x aantal wahs bestel op thomann, 5 ofzo, hou ik de beste en dan stuur ik de rest terug.
ik ben al even gaan kijken hoeveel me dat terugsturen zou gaan kosten, maar het wordt voor mij gewoon gokken hoeveel het weegt e.d.
iemand met meer ervaring hiermee?

Liquid_Metal
15 oktober 2010, 09:38
dat is dus het punt, ik kan hier nergens in de buurt iets anders proberen dan crybabies en meer niet. dus vergelijken wordt 'm niet.
die ernie ball spreekt me erg aan, maar ook weer nergens in de buurt te testen.

ik dacht als ik nou een x aantal wahs bestel op thomann, 5 ofzo, hou ik de beste en dan stuur ik de rest terug.
ik ben al even gaan kijken hoeveel me dat terugsturen zou gaan kosten, maar het wordt voor mij gewoon gokken hoeveel het weegt e.d.
iemand met meer ervaring hiermee?

Ik zou toch gewoon even naar een muziekwinkel gaan om te gaan testen. Er zijn in Noord Holland een hoop muziekwinkels en ze hebben vast wel wahs te koop.

tommus42
15 oktober 2010, 09:56
Bij veel wah's kun je 2 dingen instellen: de Q (breedte van de frequentie band) en de centerfrequentie. Daarmee kun je bij wijze van spreken van een Vox wah t/m de Jimi hendrix wah. Als je niet zo'n tweaker bent zoek je 1 keer je favoriete setting en laat je 'm daar staan. Je kunt ook een Boss PW10 aanschaffen (modeling), en eventueel later de wah waar je het best mee kunt worden in analoge vorm aanschaffen.