PDA

View Full Version : Line 6 Spider IV 15 vs Fender Frontman 15R



NielsCGP
10 oktober 2010, 18:44
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een nieuwe versterker te gaan kopen voor mijn Ibanez Roadstar II series, aangezien ik nu speel met een half kapotte Marshall Valvestate 8020 en ik twijfelde tussen twee versterkers, namelijk een Line 6 en een Fender. Hieronder staan links naar de twee versterkers.

Line 6: http://www.rockpalace.com/product/Line-6-Spider-IV-15

Fender: http://www.rockpalace.com/product/Fender-Frontman-15R

Fender is volgens mij nogal een goed merk, en van Line 6 heb ik nog nooit gehoord maar ik heb ook gehoord dat goedkope Fenders vaak erg teleurstellen. Welke denken jullie dat ik beter kan kopen?

Jasper.
10 oktober 2010, 18:53
Wat is het budget, de valvetronix serie van Vox is ook erg leuk. Hoewel ik niet zeker weet of je met een van deze versterkers omhoog gaat na een valvestate. Volgens mij zijn dat ook erg leuke amps.

Misschien tijd voor een buizenversterker?

Psychomantis
10 oktober 2010, 19:10
een valvestate is in het algemeen niet slecht voor thuisgebruik, dus of je met een erg goedkope nieuwe amp veel verder gaat zijn, weet ik niet.

Mijn buur heeft een frontman 15r, niet slecht maar ook niet bijster goed. Vooral het distortion kanaal vind ik maar matig.
De line 6 is niet slecht, maar heeft nogal weinig mogelijkheden. Ik heb in een muziekwinkel heel erg even een Peavey Vypyr 15 gehoord, samen met een maat gitarist. Hij was erg verwonderd over het geluid voor deze prijs. En in deze versterker heb je heel wat meer sounds en effectjes.
link:http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Peavey-Vypyr-15-Modeling-Amp/art-GIT0013563-000

Roland Cubes zijn ook heel goed voor de prijs. http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Roland-Cube-15X-15-Watt-8-Speaker-2-Kanaele/art-GIT0009038-000

almarvk
11 oktober 2010, 09:16
Inderdaad. Pak die Vox & Roland mee in je test/zoektocht als je een kleine slaapkamer ampje wil met effecten. En laat die Frontman aub buiten beschouwing.

macwilliams
11 oktober 2010, 09:55
Is het niet de moeite om juist die valvestate amp eens na te kijken? Dat ding heeft toch 2x12 aan boord en een chorus & reverb? Ik heb er zelf ook een en dat ding klinkt vele malen beter dan de line 6 die je op het oog hebt. Wat is het probleem met de valvestate?

arcane
11 oktober 2010, 10:01
Is het niet de moeite om juist die valvestate amp eens na te kijken? Dat ding heeft toch 2x12 aan boord en een chorus & reverb? Ik heb er zelf ook een en dat ding klinkt vele malen beter dan de line 6 die je op het oog hebt. Wat is het probleem met de valvestate?

Volgens mij heb je de verkeerde amp in gedachten. Een 8020 heeft maar 1 speaker, en geen chorus.

macwilliams
11 oktober 2010, 10:05
Dan zou ik alsnog de moeite nemen hem eens na te kijken.

NielsCGP
11 oktober 2010, 10:23
het probleem met mijn valvestate is dat hij nogal oud is, hij is nog van mijn vader geweest dus hij is ca. 25 jaar oud. Hij geeft een heleboel ruis en ik wil natuurlijk het liefste een mooi helder geluid :P dus dacht ik laat ik eens een nieuwe kopen. Volgens mij kost het laten nakijken van je versterker bijna even veel geld als een relatief goedkope nieuwe.

Maleco
11 oktober 2010, 10:59
Maar als je hem na laat kijken (je kunt altijd vragen wat het gaat kosten, hoeft niet zo veel te zijn) heb je wel een beter klinkende versterker dan zo'n goedkope :)

NielsCGP
11 oktober 2010, 16:19
Ik heb vandaag een aanbod gekregen van iemand om zijn VOX VT15 over te kopen. Deze krijgt op ultimate-guitar.com een heel erg goede review met allemaal negens en op youtube klinkt hij ook wel lekker. Ik denk sowieso dat deze dan beter zou zijn dan die Line 6 en die Fender en ik heb op ultimate-guitar.com gelezen dat deze versterker niet ruist als je hem niet gebruikt door het type versterker ofzo. Dat doet mijn marshall wel, wat nogal irritant is vind ik :P dus wat denken jullie, zal ik die VOX dan kopen of niet?

almarvk
11 oktober 2010, 16:21
Niels, je bent het schoolvoorbeeld van iemand die allang z'n keuze heeft gemaakt en alleen zoekt naar goedkeuring.

macwilliams
11 oktober 2010, 17:11
Je hebt gewoon gas voor een andere amp. En dat is dus dat sissende geluid dat je hoort. :D

Psychomantis
11 oktober 2010, 17:23
Is het niet de moeite om juist die valvestate amp eens na te kijken? Dat ding heeft toch 2x12 aan boord en een chorus & reverb? Ik heb er zelf ook een en dat ding klinkt vele malen beter dan de line 6 die je op het oog hebt. Wat is het probleem met de valvestate?

Die met 2*12 zijn geloof ik de 8240 en 8280.

Niels, je bent het schoolvoorbeeld van iemand die allang z'n keuze heeft gemaakt en alleen zoekt naar goedkeuring.

+1, psychologie voor dummies.

Ik weet niet wat voor muziek je speelt, maar een valvestate is zeker geen slechte amp. Een goede maat van me speelt op een 25 jaar oude valvestate die nooit is nagekeken, er zijn verschillende knoppen af, maar hij blaast nog altijd zoals vroeger. En geloof me: het geluid is vele malen beter dan dat van een line 6 spidertje (een vox vt15 heb ik nog nooit gehoord, dus ik kan het geluid ook niet beoordelen).
Voor de prijs van een nieuwe vt15 vind je waarschijnlijk een oude valvestate die het wel nog goed doet. Ik zou het wel weten dan.
Verder is ruis niet echt een teken dat je amp niet in orde is (ik weet niet of je al op een andere amp gespeeld hebt). oude Marshalls hebben wel eens de neiging om te ruisen als een gek.

NielsCGP
12 oktober 2010, 11:51
Opzich wel waar ja, dat ik er van tevoren al uit was dat ik een nieuwe versterker wilde. Mijn vraag was ook niet of ik een nieuwe wilde, maar wat mijn nieuwe moest worden :P Mijn oude versterker vertoonde gewoon kuren en was aan vervanging toe (en het feit dat hij bromde, ook al kwam dat door het type versterker, irriteerde me ook :P ). Bedankt in ieder geval voor alle reacties! Deze kan wat mij betreft gesloten worden.

Psychomantis
12 oktober 2010, 17:38
Opzich wel waar ja, dat ik er van tevoren al uit was dat ik een nieuwe versterker wilde. Mijn vraag was ook niet of ik een nieuwe wilde, maar wat mijn nieuwe moest worden :P Mijn oude versterker vertoonde gewoon kuren en was aan vervanging toe (en het feit dat hij bromde, ook al kwam dat door het type versterker, irriteerde me ook :P ). Bedankt in ieder geval voor alle reacties! Deze kan wat mij betreft gesloten worden.

hier worden de topics enkel gesloten als er een forum-regel overtreden wordt :d
in ieder geval; luister zelf naar een versterker en maak je eigen keus van wat voor jou het best klinkt.