PDA

View Full Version : HNGD Ibanez AFS75t



mohawk
10 oktober 2010, 17:54
Sinds vrijdag ben ik ook de trotse eigenaar van een heuse jazz bak :D Ik was op slag verliefd geworden toen ik deze zag hangen in de winkel, en na uitvoerig te hebben getest, gelijk gekocht!

Ik ben er al wel achter dat je met deze gitaar nagenoeg alle stijlen kan spelen, ok.. met de gain voluit heb je kans op feedback, maar ik vindt deze gitaar beter klinken dan mijn Jackson Dinky :S

Nou, genoeg geluld! Hier enkele foto's!

http://img229.imageshack.us/img229/2111/img4018p.jpg
http://img181.imageshack.us/img181/7083/img4014d.jpg
http://img826.imageshack.us/img826/4443/img4022i.jpg
http://img181.imageshack.us/img181/6863/img4009.jpg

Groeten Mark

Fisherman
10 oktober 2010, 18:13
Gefeli flapstaart kerel! :cheerup::cheerup:

En nu als de sodemieter jazzen en rocken met dat ding :crazyhappy:

Veul plezeur ermeu! :ok:

Mr. Dynamite
10 oktober 2010, 18:21
Gaaf man!
Ziet er dik uit :ok:

StephSands
10 oktober 2010, 19:14
Sexy ding! Very nice :D

Eko
10 oktober 2010, 21:04
Ibanez bouwt voor het geld hele mooie gitaren en die klinken meer dan gemiddeld. Spelen met dat ding tot je eelt op je borst hebt zitten en veel plezier er mee!

heinz3110
10 oktober 2010, 22:11
vergeet niet dat plakkertje onder je brug vandaan te halen! ;)

Mooi ding, mooie kleur! Zelf heb ik sunburst en dik, maar zo dun is ook wel erg mooi! Plezier ermee!

Midwolda
10 oktober 2010, 22:30
Errug veel gitaar voor je geld, die Artcore's... mooi man! :ok:

vulvasonic
10 oktober 2010, 22:38
Maar.... deze is rood!
De witte uitvoering had imo toch net iets meer 'klasse'. Desalniettemin heel veel plezier met je nieuwe speeltje! :cooler:

Noid
10 oktober 2010, 23:21
Mooie bak! Leuke inlays. Qua vergelijk tussen een Dinky en zo'n hollowbody: dat bewijst maar weer eens waarom er verschillende gitaren gemaakt worden. Hoe is de "bigsby" van zo'n artcore?

BamBuFan1
10 oktober 2010, 23:22
Sinds vrijdag ben ik ook de trotse eigenaar van een heuse jazz bak :D Ik was op slag verliefd geworden toen ik deze zag hangen in de winkel, en na uitvoerig te hebben getest, gelijk gekocht!

Ik ben er al wel achter dat je met deze gitaar nagenoeg alle stijlen kan spelen, ok.. met de gain voluit heb je kans op feedback, maar ik vindt deze gitaar beter klinken dan mijn Jackson Dinky :S

Dan nu effe verpunkificeren die handel!
Geef die Dinky gewoon een schop en met de winst die je daar op maakt purŪ je de klankgaten van de AF dicht, setje Crunchy Rails (http://store.guitarfetish.com/GFS-Crunchy-Rails-Our-Hottest-Modern-Metal-Power-Black-_c_89.html) erin, Skull and bones sticker erop en GAAAAAAAAAAAAAAASSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!

Venlonaer
10 oktober 2010, 23:45
Mooi rood is niet lelijk!! Mooi ding man congrats!

mohawk
11 oktober 2010, 07:55
vergeet niet dat plakkertje onder je brug vandaan te halen! ;)

Mooi ding, mooie kleur! Zelf heb ik sunburst en dik, maar zo dun is ook wel erg mooi! Plezier ermee!

Hoe kun je dat plastic er het beste afhalen dan, want zoals ik het kan zien hebben ze het ook nog onder de brug zitten :S

@ Vulvasonic, welke witte bedoel je dan? Ik neem aan de AF75TDG, want deze gitaar is niet in het wit te verkrijgen namelijk.

@ Bambu :D Laten we dat maar niet doen :P Zou zonder zijn van zo'n mooie gitaar als dit! En ik heb al enkele gitaren onder de stickers zitten, dus ik heb er al meer dan genoeg :)

Pff... Ik heb nu wel deze gitaar gekocht, maar ik betrap mezelf erop dat ik nog steeds aan het kijken ben naar andere gitaren :S Als het maar geen verslaving word, dat gitaren kopen, dan krijg ik ruzie met moeders de vrouw :P

heinz3110
11 oktober 2010, 08:24
...Snaren losdraaien, brug ietwat omhoog wippen, ene kant van schuimreepje ontdoen, brug aan de andere kant iets omhoog wippen, andere kant schuimreepje weghalen. Zoiets?

En ik vind dat rood ook wel classy hoor.Houden zoals ie is. :)

Nicks
11 oktober 2010, 08:35
Mooie gitaar, bevalt het geluid een beetje?

Luctor
11 oktober 2010, 13:35
Mooi ding! Ik heb hem ook in dezelfde uitvoering. Speelt erg fijn. Ben benieuwd wat voor snaren erop zitten of komen. Ik had er eerst dikke Thomastiks op laten zetten maar daar ben ik later vanaf gestapt omdat ik ook lekker wilde opdrukken en ik deze wat meer voor blues ben gaan gebruiken.

Duhsjaak
11 oktober 2010, 14:42
Hi
Gefeli!!!
Ik ben benieuwd naar je ervaringen en vooral ook hoe die klinkt. Hoewel budget leveren mijn twee Iba's meer dan genoeg waar voor hun geld, dus ik hoop dat je een soundbite post. Of in de geluidsectie!!!
Veel plezier ermee.
Groet Gus

rijsberman
11 oktober 2010, 15:16
Hoe kun je dat plastic er het beste afhalen dan, want zoals ik het kan zien hebben ze het ook nog onder de brug zitten :S
De brug wordt alleen door de spanning van de snaren op z'n plek gehouden. Die kan je dus een beetje optillen en het plasticje er onderuit halen. Is meteen beter voor de resonantie. :ok:

BamBuFan1
11 oktober 2010, 16:26
@ Bambu :D Laten we dat maar niet doen :P Zou zonder zijn van zo'n mooie gitaar als dit! En ik heb al enkele gitaren onder de stickers zitten, dus ik heb er al meer dan genoeg :)

Echwel! Beetje relicen door de gitaar een paar km achter de Ascona mee te slepen... Weekje in het palingrookhok laten hangen voor die authentieke jaren '70 jeugdsoos-geur... En natuurlijk de nek een paar keer breken en vervolgens amateuristisch weer lijmen.

Da's een punkrockgitaar die klaar is voor het echte werk!

Ukeloeder
11 oktober 2010, 16:56
Hier straalt het vanaf. Vreselijk coole gitaar! Ook een blitse inleg. Hoe houdt de vibrato zich? Tevreden over de pups?

mohawk
11 oktober 2010, 17:08
Nou, ik heb er weer een aantal dagen spelen opzitten ondertussen en tering wat speelt dit fijn zeg!! Ik heb mijn andere gitaren helemaal niet meer aangeraakt, en dit terwijl ik toch veelal punk en metal speel.. Kun je nagaan hoe veelzijdig deze gitaar is :)

Het plakkertje heb ik er ondertussen al afgehaald, het was inderdaad een kwestie van de snaren even ontspannen en de brug optillen :)

Een soundfile zal er wel niet komen, aangezien ik niet beschik over opneem apparatuur.

Voor wat betreft de snaren, er zitten nog standaard snaren op, maar ik heb een pakje d'addario snaren meegekregen. Dus als deze versleten zijn, of knappen komen die erop.

Zo nu snel eten koken, en weer verder spelen!

Ja de inlays vind ik ook prachtig, lijkt wel een beetje op het kruis van Rammstein :P
De vibrato houd zich nog goed, de snaren ontstemmen gelukkig nauwelijks bij gebruik. Ook over de pick ups niets dan lof, voorlopig doen ze het perfect ( maar dit komt ook omdat ik geen ander vergelijking materiaal heb)

muziekschuur
11 oktober 2010, 17:32
Hij is mooi....

Ben benieuwd... Geef nog es een gil als je ook op een Gretsch gespeeld hebt, hoe je dat vindt..

Ik heb wel eens op jouw Ibanez gespeeld (een vergelijkbare dus) en die klonk versterkt heel erg als echte PAFF's van Gibson. M.a.w. heel veelzijdige elementen... Altijd vet, maar goed in clean en overdrive