PDA

View Full Version : PU's Classic vibe strat



Platyhelminthes
10 oktober 2010, 14:45
Sinds ik mijn Tele heb vind ik het geluid van mijn strat echt niet meer om aan te horen. Dus ik ben aan het kijken naar een pick-up upgrade, want ik heb het onversterkte geluid van mijn strat altijd wel mooi gevonden.

Maar wat is nu wijsheid.. In mijn tele zitten GFS lil punchers, en het geluid daarvan vind ik echt top!
Dus zou ik in mijn strat ook een hotrail achtige PU in de brug positie kunnen doen(tone zone s?). Maar ik zou ook een set nieuwe single coils(tex-mex?) kunnen kopen en het gehele geluid van mijn strat verbeteren en daarmee een totaal ander geluid uit mijn strat halen dan uit mijn tele.

Ik speel vooral poprock en punkrock achtige nummers, maar vind eigenlijk van alles leuk om te spelen behalve echte hardrock en metal enzo.

Wat raden jullie me aan? Zowel qua upgrade als qua pick ups?

MegaDrive
10 oktober 2010, 21:40
Hmmm, ik was benieuwd naar de reacties op dit topic maar tot zover nog niets. Ik heb een soortgelijke zoektocht en als ik dit nou even op een sympathieke wijze "hijack" krijgen we misschien allebei een antwoord :D

P en M zijn dus op zoek naar een goed single coil brugelement, bij voorkeur humbucking om lekker mee te rokken. P speelt punk/poprock en M doet graag metal en Petrucci spul. M vind hotrails kut en raadt deze ook P niet aan, maar overweegt DiMarzio Tone Zone S of DiMarzio Super Distortion S. M denkt dat die laatste wel wel wat voor P kan zijn, maar neigt zelf naar de eerste. Daarvan zeggen reviews echter dat de bassen niet strak zijn. Iemand goede ervaringen met deze (of andere) single coil brugelementen? Thanks!

jutter
10 oktober 2010, 23:14
ToneZone S heb ik steeds in mijn strats gehad. Het is in mijn oren de enige pickup die het echte humbuckergeluid heeft in SC formaat.

Platyhelminthes
11 oktober 2010, 18:27
Alvast bedankt voor de reacties tot zover!

Zal mijn vraag anders proberen te formulieren: Beide upgrades kosten ongeveer 85 euro, de tex-mex sc's en de Tone zone s HB, welke van de 2 houd ik uiteindelijk een betere gitaar aan over, met een geluid wat echt een aanvulling is op mijn tele met hotrail achtige pu's?
Zijn er eventueel nog andere pu's die jullie mij kunnen aanraden voor ongeveer evenveel?

telecastermaster
12 oktober 2010, 11:31
Ik heb onlangs een Harmonic Design STP pickup geinstalleerd in een superstrat en ben bijzonder ingenomen met het resultaat. STP staat voor strat tele pickup en is een telecaster brug element in een strat formaat. Eigenlijk was ik erg skeptisch omdat een strat nooit als een tele klinkt, maar dit element overtrof toch mijn verwachtingen en heeft duidelijk een flinke hoeveelheid tele-twang. Hij heeft verder iets meer midrange en iets minder tophoog.

Gecombineert met een P90 in de nek (Harmonic Design Vintage Plus) heb ik nu een superstrat die klinkt als een telecaster. :) Prijs is $90 maar de dollar staat erg gunstig nu. Levertijd was wel 9 weken of zo. Seymour duncan heeft ook zo'n element de twangbanger (geen ervaring mee). .

http://www.harmonicdesign.net/allpages/strats.html

http://www.seymourduncan.com/products/electric/stratocaster/vintage/twang_banger_ap/

ik zie nu dat je een humbucker zoekt. Jammer.