PDA

View Full Version : Schecter PT Telecaster



newbreed
10 oktober 2010, 10:59
Ik ben al een tijd op zoek naar een telecaster, liefst met Humbuckers.
Nu ben ik erg gecharmeerd van o.a. de Schecter PT Telecaster.
Ik dacht altijd dat deze uit Korea komen. Nu kan ik er een kopen waarvan de eigenaar zegt dat deze uit de usa komt? Is er iemand bekend met een USA versie van de PT?
Waaraan is deze dan te herkennen in vergelijk met de koreaanse PT?

Hendriks
10 oktober 2010, 11:06
Ik neem aan dat je de PT uit Deventer bedoeld , die verkoper is een grote fantast , verkocht eerder Custom build Fenders ( lees Squiers).

McVenco
10 oktober 2010, 11:19
Euh, je hebt toch wel een van Schecter gehoord? Hun Telecaster model heet PT...

http://images.guitarcenter.com/products/optionLarge/SchecterGuitarResearch/588735.jpg

OT: zou niet weten waar ze vandaan komen. Schecter site levert zo 1-2-3 ook geen gegevens op...

ER!K
10 oktober 2010, 11:29
die komen volgens mij inderdaad uit Korea, of uit Indonesië. Maar als de verkoper zegt dat hij uit de USA komt, kan het een Custom Shop model zijn, die worden gemaakt in de USA. Maar gezien het bericht van Hendriks zou ik daar niet van uit gaan :)

newbreed
10 oktober 2010, 11:31
Ik neem aan dat je de PT uit Deventer bedoeld , die verkoper is een grote fantast , verkocht eerder Custom build Fenders ( lees Squiers).


Die bedoelde ik inderdaad! Ik had al mijn twijfels en ik kreeg een heel verhaal dat hij die tele van een Amerikaanse bluesgitarist had gekocht.
Er staat ook een logo van een customshop op waarover niets te vinden is op internet.
Die gast is ook nog gemeenteraadslid...
Thanx voor de tip!!

McVenco
10 oktober 2010, 11:59
Ik neem aan dat je de PT uit Deventer bedoeld

Ah, excuus, ik dacht dat er "PT uit Deventer" stond.

Lezen, Venco! *zucht*......

Hendriks
10 oktober 2010, 12:12
Ah, excuus, ik dacht dat er "PT uit Deventer" stond.

Lezen, Venco! *zucht*......

Relax , tis zondag.

newbreed
10 oktober 2010, 12:39
Relax , tis zondag.


inderdaad...rustig aan.:blast:
maar heb jij ervaring met de verkoper?

Hendriks
10 oktober 2010, 15:45
inderdaad...rustig aan.:blast:
maar heb jij ervaring met de verkoper?

Ik heb een keer een zeer onfrisse mailwisseling met hem gehad over een "Robert Allison"stratocaster, dat was een Squiert met een fake logo , die hij voor veel geld probeerde te slijten. Gewoon een rat.

fred dons
10 oktober 2010, 16:02
die PT op marktplaats is een koreaan met een fineertopje. op zich geen slechte gitaar maar niet te verwarren met de usa modellen

newbreed
10 oktober 2010, 17:51
die PT op marktplaats is een koreaan met een fineertopje. op zich geen slechte gitaar maar niet te verwarren met de usa modellen


thanx Fred, dan ga ik er zeker niet mee verder.scheelt toch weer 400 euro.
Wat mij betreft mag hier een slotje op..

srv-man
11 oktober 2010, 19:25
Vroeger maakte Schecter inderdaad PT's in de USA, bijvoorbeeld deze:
http://www.limit.be/S970510.html

Die op marktplaats lijkt me inderdaad geen USA exemplaar.

newbreed
12 oktober 2010, 07:57
Vroeger maakte Schecter inderdaad PT's in de USA, bijvoorbeeld deze:
http://www.limit.be/S970510.html

Die op marktplaats lijkt me inderdaad geen USA exemplaar.


Ik kreeg dit bericht van Schecter

Hi
*
The guitar is Diamond Series.
It’s NOT USA custom shop model, It is made in South Korea.
I think this is from 2002 Diamond Series PT Elite but it’s been modified.
*
If you have any question, please let us know.
*
Best,
*
Shigeki Aoshima
Schecter Guitar Research
U.S.A. Custom Shop
*

vulvasonic
12 oktober 2010, 13:56
Wat goed dat ze serieus hier op reageren. Dat lijkt een geintje, maar ik zie het bij Fender of bij Gibson niet snel gebeuren. Cool.

Fisherman
12 oktober 2010, 14:04
Wat goed dat ze serieus hier op reageren. Dat lijkt een geintje, maar ik zie het bij Fender of bij Gibson niet snel gebeuren. Cool.
--------------------------------------------------------------------------
Dear Mr. -Fisherman-:sssh:


Thank you for your interest in Gibson.

The Les Paul Studio Tribute with worn gold top was immediately sold out.

Of the guitars that are still being built there will probably be sent a part of them also to Europe as soon as possible. It is however not possible to say how many of these will be sent out.

This is confidential information.

The dealers do not want us to give out information on who ordered these guitars; therefore I would advise you to ask our dealers time and again if the guitars have actually arrived at their shop:

http://www2.gibson.com/Support/Dealers/Europe/Netherlands.aspx

Kind regards,

Stijn Vergeest

Gibson Europe Customer Service

00800-4GIBSON1

00800-44427661

www.gibson.com

service.europe@gibson.com
--------------------------------------------------------------------------

newbreed
13 oktober 2010, 19:06
Ik heb de verkoper de mail van Schecter ook gestuurd. Ik zag dat hij de toevoeging USA intussen verwijderd heeft. dat vindt ik toch weer positief.

guitarkid
13 oktober 2010, 19:25
--------------------------------------------------------------------------
Dear Mr. -Fisherman-:sssh:


Thank you for your interest in Gibson.

The Les Paul Studio Tribute with worn gold top was immediately sold out.

Of the guitars that are still being built there will probably be sent a part of them also to Europe as soon as possible. It is however not possible to say how many of these will be sent out.

This is confidential information.

The dealers do not want us to give out information on who ordered these guitars; therefore I would advise you to ask our dealers time and again if the guitars have actually arrived at their shop:

http://www2.gibson.com/Support/Dealers/Europe/Netherlands.aspx

Kind regards,

Stijn Vergeest

Gibson Europe Customer Service

00800-4GIBSON1

00800-44427661

www.gibson.com

service.europe@gibson.com
--------------------------------------------------------------------------

Ik zal jou dus nooit confidential information sturen!!! Zet je dan ook op het forum zeker? ;)

Gr. C.

macwilliams
13 oktober 2010, 19:35
Heb ook eens een vraag bij Gibson neergelegd en kreeg ook heel netjes antwoord.

Fisherman
13 oktober 2010, 20:02
Ik zal jou dus nooit confidential information sturen!!! Zet je dan ook op het forum zeker? ;)

Gr. C.

Beetje flauw Guitarkid :soinnocent:....dit is een forum voor gitaristen en ik heb al bepaalde alinea's weggelaten.....dus is nou alleen je punt om mij voor aap te zetten?????
Het gaat erom, dus CS van Gibson is prima! :ok:

Gearjunkie
13 oktober 2010, 20:13
Beetje flauw Guitarkid :soinnocent:....dit is een forum voor gitaristen en ik heb al bepaalde alinea's weggelaten.....dus is nou alleen je punt om mij voor aap te zetten?????
Het gaat erom, dus CS van Gibson is prima! :ok:

Dat kan je dan toch ook gewoon schrijven? Je hoeft toch die mail niet bij te voegen?

Fisherman
13 oktober 2010, 20:17
Dat kan je dan toch ook gewoon schrijven? Je hoeft toch die mail niet bij te voegen?

En ook weer bedankt voor deze zeer nuttige bijdrage, pfff :???:

Gearjunkie
13 oktober 2010, 20:24
Beste jongen, veruit de meeste van jouw inmiddels 900 posts kun je als niet nuttig beschouwen. Nu gaat het niet om moddergooien of wat dan ook, maar een mail die iemand persoonlijk aan je heeft verzonden, publiceer je nou eenmaal niet op een forum, punt!

Als je zo snel op je teentjes getrapt bent door een kritische opmerking, zegt dat meer over jezelf dan over mijn opmerking.

Fisherman
13 oktober 2010, 20:38
Beste jongen, veruit de meeste van jouw inmiddels 900 posts kun je als niet nuttig beschouwen. Nu gaat het niet om moddergooien of wat dan ook, maar een mail die iemand persoonlijk aan je heeft verzonden, publiceer je nou eenmaal niet op een forum, punt!

Als je zo snel op je teentjes getrapt bent door een kritische opmerking, zegt dat meer over jezelf dan over mijn opmerking.

En wat draag jij dan bij?
Het gaat niet om teentjes trappen, het gaat om afzeiken, dat doe je maar bij een ander...
Ten eerste, je meldt jezelf niet tijdens de discussie, maar erna, om mij nog ff extra voor aap te zetten en
Ten tweede, laat mij voortaan met rust, als je mijn bijdragen niet nuttig vindt, lees erover heen en ga met je barbiepop spelen ofzo....dag hoor :cheerup:


En nu weer on-topic......excuses voor de TS, dit was even nodig....nogmaals aan de TS, excuses!

guitarkid
14 oktober 2010, 07:41
Beetje flauw Guitarkid :soinnocent:....dit is een forum voor gitaristen en ik heb al bepaalde alinea's weggelaten.....dus is nou alleen je punt om mij voor aap te zetten?????
Het gaat erom, dus CS van Gibson is prima! :ok:

Hey Fisherman.

't Was echt gewoon grappig bedoeld. Sorry! Geen seconde bedoeld jou om voor aap te zetten! Ik dacht dat het meer "stoere praat" van Gibson was, want wie zet nu "confident information" in een mail naar een potentiële klant over een gitaar?
Ik twijfel geen moment aan jouw integriteit.
Geheel in jouw stijl heb ik dit keer zelfs mijn post ook een titel gegeven!! :crazyhappy: Hoop dat dat het weer goed maakt.

@gearjunkie: ik ben het niet met je eens dat het grootste deel van Fisherman's posts niet nuttig is. Ik vind ze vaak leuk om te lezen en ze zijn altijd respectvol en/of humoristisch en daar kan ik wel wat mee. Maar da's mijn mening.
Hij plaatste deze mail van Gibson alleen om te laten zien dat er door Gibson wel wordt gereageerd op vragen, net als door Schecter. En het verbaast mij oprecht dat ze daar dan dergelijke (blijkbaar vertrouwelijke) info inzetten.
Ik vind het ook jammer dat mijn post tot deze reactie heeft geleid, zeker omdat die dus beslist niet kritisch was bedoeld!
Snel weer on topic, lijkt me! En even een :grouphug: ??????

Gr. C.

Fisherman
14 oktober 2010, 09:12
Hey Fisherman.

't Was echt gewoon grappig bedoeld. Sorry! Geen seconde bedoeld jou om voor aap te zetten! Ik dacht dat het meer "stoere praat" van Gibson was, want wie zet nu "confident information" in een mail naar een potentiële klant over een gitaar?
Ik twijfel geen moment aan jouw integriteit.
Geheel in jouw stijl heb ik dit keer zelfs mijn post ook een titel gegeven!! :crazyhappy: Hoop dat dat het weer goed maakt.

@gearjunkie: ik ben het niet met je eens dat het grootste deel van Fisherman's posts niet nuttig is. Ik vind ze vaak leuk om te lezen en ze zijn altijd respectvol en/of humoristisch en daar kan ik wel wat mee. Maar da's mijn mening.
Hij plaatste deze mail van Gibson alleen om te laten zien dat er door Gibson wel wordt gereageerd op vragen, net als door Schecter. En het verbaast mij oprecht dat ze daar dan dergelijke (blijkbaar vertrouwelijke) info inzetten.
Ik vind het ook jammer dat mijn post tot deze reactie heeft geleid, zeker omdat die dus beslist niet kritisch was bedoeld!
Snel weer on topic, lijkt me! En even een :grouphug: ??????
Gr. C.

Weledelgestelde heer Guitarkid,
Vanuit betrouwbare bron heb ik vernomen dat meneertje Fisherman zich diep zit te schamen omdat ie z'n grote waffel weer eens opentrok en niet goed las wat de eerder genoemde weledelgestelde heer Guitarkid met een " ;) " schreef. Ook heb ik van diezelfde geheimzinnige bron vernomen dat er inmiddels een PM is gestuurd om de :grouphug: te bewaren....dus dik voor mekaar show! :seriousf:

Aan de moderators, nogmaals excuses voor het off-topic gaan en volgens TS Newbreed kan er een slotje op. :ok:

guitarkid
14 oktober 2010, 12:02
Weledelgestelde heer Guitarkid,
Vanuit betrouwbare bron heb ik vernomen dat meneertje Fisherman zich diep zit te schamen omdat ie z'n grote waffel weer eens opentrok en niet goed las wat de eerder genoemde weledelgestelde heer Guitarkid met een " ;) " schreef. Ook heb ik van diezelfde geheimzinnige bron vernomen dat er inmiddels een PM is gestuurd om de :grouphug: te bewaren....dus dik voor mekaar show! :seriousf:

Aan de moderators, nogmaals excuses voor het off-topic gaan en volgens TS Newbreed kan er een slotje op. :ok:

PM-metje terug gestuurd, dekseltje dicht! :ok:

Gr. C.

Gearjunkie
14 oktober 2010, 14:59
@gearjunkie: ik ben het niet met je eens dat het grootste deel van Fisherman's posts niet nuttig is. Ik vind ze vaak leuk om te lezen en ze zijn altijd respectvol en/of humoristisch en daar kan ik wel wat mee. Maar da's mijn mening.
Hij plaatste deze mail van Gibson alleen om te laten zien dat er door Gibson wel wordt gereageerd op vragen, net als door Schecter. En het verbaast mij oprecht dat ze daar dan dergelijke (blijkbaar vertrouwelijke) info inzetten.
Ik vind het ook jammer dat mijn post tot deze reactie heeft geleid, zeker omdat die dus beslist niet kritisch was bedoeld!
Snel weer on topic, lijkt me! En even een :grouphug: ??????

Gr. C.

Natuurlijk is er veel nuttigs/leuks/vermakelijks bij. Wat ik jammer vind is dat een inhoudelijke opmerking een persoonlijke uitwerking krijgt en dat is zo jammerlijk zinloos. Over inhoud kan je discussie voeren, maar als het moddergooien wordt...

guitarkid
14 oktober 2010, 17:19
Wat ik jammer vind is dat een inhoudelijke opmerking een persoonlijke uitwerking krijgt en dat is zo jammerlijk zinloos. Over inhoud kan je discussie voeren, maar als het moddergooien wordt...

Als dat gebeurt is het inderdaad jammer en zinloos. 't is mij één keer gebeurd en
en heb daar A: spijt van, maar het gelukkig goed opgelost met de betrokkene
en B:een terechte berisping voor gekregen van een mod. Maar mijn proeftijd is voorbij... ;) Gaat overigens nooit weer gebeuren, daar is dit forum ook te leuk en te nuttig voor!
On topic maar weer!

Gr. C.

Outline
14 oktober 2010, 23:28
Die 'confidential information' in die Gibson-mail slaat op de info over welke dealer wat besteld heeft. Gibson geeft standaard geen reactie op de vraag wie wat besteld heeft. Dat moet je maar met de dealers uitvechten.

En Stijn kun je gewoon in Nederlands mailen. Hij zit ook maar in Vianen hoor... Is iig een zeer relaxte gast. Heb hem (en dus Gibson) geholpen met wat fraudeleuze verkopers die ondertussen ook al door de legal-afdeling flink aangepakt zijn.

Dus...

jimihattricks
15 oktober 2010, 00:13
Ik kreeg dit bericht van Schecter

Hi
*
The guitar is Diamond Series.
It’s NOT USA custom shop model, It is made in South Korea.
I think this is from 2002 Diamond Series PT Elite but it’s been modified.
*
If you have any question, please let us know.
*
Best,
*
Shigeki Aoshima
Schecter Guitar Research
U.S.A. Custom Shop
*

..grappig dat een gitaar waarvan je dacht dat hij uit Amerika kwam eigenlijk uit Korea blijkt te komen, en dat de custom shop waarvan je dacht dat er Amerikanen werken, eigenlijk bemand blijkt door Koreanen..

Rinze
15 oktober 2010, 08:33
Wat goed dat ze serieus hier op reageren. Dat lijkt een geintje, maar ik zie het bij Fender of bij Gibson niet snel gebeuren. Cool.
Ik heb voor anderhalf jaar een USA Schecter bas gekocht, waren wat onduidelijkheden over de elektronica en ik wilde graag weten uit welk jaar het ding was. Gemaild, kreeg binnen een dag een keurige mail terug, waarin alles netjes werd uitgelegd en als ik meer wilde weten moest ik vooral vragen, net als in bovenstaand mailtje dus. Erg netjes, heb het bij Framus trouwens ook meegemaakt. Het kan dus wel.

Die bas is overigens perfect, en dat voor 360 euro tweedehands. Jammer dat deze gitaar een Koreaan is, had graag eens een US Schecter Tele geprobeerd.

jimihattricks
15 oktober 2010, 11:24
Ik heb voor anderhalf jaar een USA Schecter bas gekocht, waren wat onduidelijkheden over de elektronica en ik wilde graag weten uit welk jaar het ding was. Gemaild, kreeg binnen een dag een keurige mail terug, waarin alles netjes werd uitgelegd en als ik meer wilde weten moest ik vooral vragen, net als in bovenstaand mailtje dus. Erg netjes, heb het bij Framus trouwens ook meegemaakt. Het kan dus wel.

Die bas is overigens perfect, en dat voor 360 euro tweedehands. Jammer dat deze gitaar een Koreaan is, had graag eens een US Schecter Tele geprobeerd.

bij DiMarzio krijg je ook altijd keurig respons binnen 24uur..

treblemaster
15 oktober 2010, 15:07
..grappig dat een gitaar waarvan je dacht dat hij uit Amerika kwam eigenlijk uit Korea blijkt te komen, en dat de custom shop waarvan je dacht dat er Amerikanen werken, eigenlijk bemand blijkt door Koreanen..

Shigeki Aoshima klinkt nou niet bepaalt Koreaans....