PDA

View Full Version : Fuzz aan werkt, Fuzz uit niet



Fragedallic
9 oktober 2010, 23:41
goedendag, jullie hulp is zeer welkom

ik heb een blackout effector musket fuzz die vanavond opeens bypassed, dus uit, niet meer werkt (geen singaal ) en als die aangetrapt wordt wel werkt wel ( mooie fuzz herrie ).

ligt dit dan aan een kapotte 3dpt switch?

Nielsje
9 oktober 2010, 23:42
open schroeven, en kijken of de soldeer verbinding van je bypass nog wel in orde is.

Fragedallic
9 oktober 2010, 23:48
Heej Nielsje,

dat heb ik gedaan. is optisch niets aan te zien. kan er wel aan gaan wrikken? :)

Squier4ever
13 oktober 2010, 10:02
Heej Nielsje,

dat heb ik gedaan. is optisch niets aan te zien. kan er wel aan gaan wrikken? :)


Doorpiepen met een multimeter is een beter idee.

Fragedallic
13 oktober 2010, 16:32
Doorpiepen met een multimeter is een beter idee.

multimeter heb ik. maar hoe test ik of een 3pdt switch nog werkt?
Ik heb nog garantie op 't pedaal maar dan moet ik 'm wel naar de VS sturen en dat vindt al helemaal zonde van het geld.

Nielsje
13 oktober 2010, 16:41
Euhm.. doormeten?
Stel jezelf de vraag: wat verwacht ik te meten? Wat wil ik bereiken?

Je kan voor de grap even een andere 3pdt insolderen, kijken of die wel werkt..

Fragedallic
14 oktober 2010, 00:47
Euhm.. doormeten?
Stel jezelf de vraag: wat verwacht ik te meten? Wat wil ik bereiken?

Je kan voor de grap even een andere 3pdt insolderen, kijken of die wel werkt..

nou, zoals ik vroeg. HOE meet ik het? Als ik weet hoe, dan vertellen de uitkomende waardes dat aan mij toch. Dan bereik hiermee dat ik, zonder te moeten solderen van een andere 3pdt en hierdoor eventuel garantie verloopt, weet waar het eventueel schort aan de switch.

dus.. Weet iemand a.u.b. HOE ik dit meet?

the sure thing
14 oktober 2010, 06:57
nou, zoals ik vroeg. HOE meet ik het? Als ik weet hoe, dan vertellen de uitkomende waardes dat aan mij toch. Dan bereik hiermee dat ik, zonder te moeten solderen van een andere 3pdt en hierdoor eventuel garantie verloopt, weet waar het eventueel schort aan de switch.

dus.. Weet iemand a.u.b. HOE ik dit meet? Post ff een fote van de binnenkant, dan kunnen wij duidelijk aangeven welke dropveters je met je meter moet doormeten, en HOE.

Fragedallic
14 oktober 2010, 08:45
Post ff een fote van de binnenkant, dan kunnen wij duidelijk aangeven welke dropveters je met je meter moet doormeten, en HOE.

ff een random guts plaatje

http://img5.imageshack.us/img5/4964/blackouteffectorsmusket.jpg

in ieder geval alvast bedankt

snaarplukker
14 oktober 2010, 11:43
Men neme een multimeter (zijn meestal digitaal) en zet deze op de laagste ohmstand.
Zet effect uit, dan zet je de meetpennen op de grote lipjes van de in en output. Meet je een waarde van 0,5 tot 0,7 ohm dan is er niets aan de hand.
Meet je niets, zet dan je meetpennen op links midden pin en de midden pin van de switch. Meet je geen waarde dan kan het zijn dat het draadje op de links onder pin en de midden onder pin geen contact maakt of de switch is kapot.

Meet ook even op de ground van de in en outputjack. Kan zijn doordat de verbinding via de behuizing niet echt optimaal is. In dat geval kan je een draad tussen de ground van de jacks solderen.