PDA

View Full Version : marshall jtm-45 ermee opgehouden - snel advies nodig



jero
9 oktober 2010, 23:01
Mijn reissue JTM-45 doet niets meer, wil hem graag as vrijdag weer op een gig gebruiken, wie weet wie hem zo snel weer aan de praat kan krijgen, liefst omgeving Rotterdam (maar mag ook iets verder)?

G.G.
9 oktober 2010, 23:05
Zekering gesprongen? Netsnoer stevig in het chassisdeel?

jero
9 oktober 2010, 23:07
netsnoer zit stevig vast. qua zekering, als die was gesprongen zou denk ik het aan/uit lampje het ook niet meer doen? Die doet het nog, buizen gloeien ook nog...

G.G.
9 oktober 2010, 23:11
netsnoer zit stevig vast. qua zekering, als die was gesprongen zou denk ik het aan/uit lampje het ook niet meer doen? Die doet het nog, buizen gloeien ook nog...

in de eerste post zei je dat ie niets meer deed, vandaar.....

Als de zekering alleen op de hsp zit doet je lampje en je gloeidraden het gewoon. Check hem toch ff. Ken het schema niet van de jtm45.

jero
9 oktober 2010, 23:14
hoe kan ik dat checken?

disclaimer: geen enkele technische kennis

jero
9 oktober 2010, 23:15
ps e.e.a. mag ook via pm

G.G.
9 oktober 2010, 23:17
Draai de zekering(en) er gewoon eens uit een kijk eens of je ziet dat je stuk zijn. Zie je het niet, dan moet je meten.

G.G.
9 oktober 2010, 23:18
Pm is ff geen optie. Kan nu niets. Tik vanaf de telefoon. Geen pc bij de hand.

big dooley
10 oktober 2010, 01:44
lijkt mij een HT zekering die eruit ligt.... meestal zijn de eindbuizen dan aan gort... ja ik weet het... ze gloeien nog, maar dat zegt niks

naast je mains ingang achteraan zitten 2 zekeringhouders... de linkse is de HT fuse en de rechtse is de mains fuse... je hebt nog gloeispanning, dus de mains fuse is nog heel... geluid is echter weg wat kan duiden op de HT-fuse

jero
10 oktober 2010, 10:52
heb ze er allebei uitgehaald, zien er beide nog goed uit :???:

G.G.
10 oktober 2010, 11:26
Voordat je alles gelijk uit elkaar gaat schroeven: alle kabels oké? gitaar oké? Gebeurd mij weleens dat ik net een gare kabel pak of mijn speakerkabel net in een verkeerde ingang prik..

Als dat allemaal oké is, moet je echt in de versterker gaan kijken, maar dat zou ik aan iemand met veel ervaring overlaten.

big dooley
10 oktober 2010, 13:38
heb ze er allebei uitgehaald, zien er beide nog goed uit :???:

meten is weten, op zicht kan hij er goed uit zien, maar dat zegt niet alles, hij kan ook doorgebrand wezen bij een van de polen achter het metaal waar je niks ziet...
en inderdaad kabels ook nakijken/meten... je zal de eerste niet wezen die zijn versterker opblaast vanwege een speakerkabel die kapot is...

jero
10 oktober 2010, 13:46
als ik alleen de head vervang heb ik geluid, dus met dezelfde gitaar, kabel, speakerkabel en speakerkast. ;)

ik ga inderdaad niet zelf in die amp rommelen, weet er veel te weinig van. Wie kent een goede reparateur, bij voorkeur regio rotterdam?

Toaster
10 oktober 2010, 14:05
Je kan cluseau eens benaderen die zit in Den haag. Is 3 kwartier rijden voor jou geloof ik. Hij is ook actief op het forum. Ik heb er goede ervaringen mee.

big dooley
10 oktober 2010, 14:05
als ik alleen de head vervang heb ik geluid, dus met dezelfde gitaar, kabel, speakerkabel en speakerkast. ;)

ik ga inderdaad niet zelf in die amp rommelen, weet er veel te weinig van. Wie kent een goede reparateur, bij voorkeur regio rotterdam?

ja dat haalt al gauw een grrot aantal oorzaken weg :)

heb je een multimeter? als het de HT zekering blijkt te zijn, zijn meestal de buizen de oorzaak en moeten die vervangen worden... dan moet ie sowieso naar een tech omdat de top dan gebiast dient te worden

muziekschuur
11 oktober 2010, 10:55
In Zwartewaal zit ook iemand... Hmmm effe naam kwijt. Bouwt ook Ceriatone dingen af.

Nielsje
11 oktober 2010, 11:02
Rotterdam: Frits van Mourik
Zwartewaal: Franc Vernet

PeeVee
14 oktober 2010, 17:05
Hoor je echt helemaal niets? Doodse stilte of wel een ruisje of brommetje uit de speakers? Indien je "iets" hoort, dan waarschijnlijk niet de eindtrap maar preamp.

Obvious: heb je de speaker stekker wel in de meest LINKSE uitgang (van achteren gezien). Ik ken de JTM niet zo goed maar bij de meeste Fenderachtigen werkt de 2e (rechtse) uitgang niet wanneer er geen stekker in de eerste zit (1e uitgang is dan kortgesloten naar massa).

Heb je nog een andere buizenamp(je)? Dan even preamp buisjes één voor één wisselen. Een 12AX7 of 12AT7 is goed genoeg om even te testen.

jero
14 oktober 2010, 23:04
dank allemaal, 't is al opgelost, het was een van de eindbuizen.

big dooley
15 oktober 2010, 13:10
was de HT zekering hierdoor ook kapot gegaan? dat zou nl wel moeten gebeuren

jero
15 oktober 2010, 18:09
ja idd, je had helemaal gelijk :)

en nu met de Marshall snel naar mijn gig!