PDA

View Full Version : Jeff Beck, 13 oktober, Vredenburg Utrecht



ShredTallicA
9 oktober 2010, 20:26
Vergeef me als er al een onderwerp over is.

Nog meer mensen die hiernaartoe gaan? :)
Oh, en welke nummers moet je zeker weten kennen voordat je naar zijn concert gaat?

beruk
9 oktober 2010, 22:08
Je hoeft niets te kennen, is niet zo moeilijk verteerbaar. Vergeet niet af en toe je mond dicht te doen, valt open van verbazing over de virtuositeit van de man.
Zomaar een deuntje (http://www.youtube.com/watch?v=omjS9QxZ-8w&feature=related)
Aardig duetje (http://www.youtube.com/watch?v=5vOsTLyh1uE&feature=related) zou wat zijn als ze mee zou komen...

Henri H
9 oktober 2010, 22:48
Ik ga ook. :cheerup:
Het album "Blow by Blow" vind ik erg goed.
Op de DVD die ik pas geleden gekocht heb (Live @ Ronnie's o.i.d.), speelt ie een aantal nummers van dit album, mooie DVD!

ShredTallicA
9 oktober 2010, 23:03
Dat jij ging wist ik al :grouphug: Heb je sta-kaarten of zit-kaarten? (Als dat het verschil was :soinnocent:)

@Beruk: zal zo even luisteren!

Henri H
9 oktober 2010, 23:17
De zit-kaarten waren uitverkocht dacht ik, dus heb sta-plaats, of was het nu andersom? :???:

Maakt me ook niet uit, voor zo'n legendarische gitarist wil ik zelfs wel op m'n hoofd gaan staan. ;)

ShredTallicA
9 oktober 2010, 23:20
Ik was al blij dat nog kaarten kon krijgen :D Was enigszins laat volgensmij al..
Toen ik bestelde waren de zit-kaarten uitverkocht.

Dit wordt ook nog eens mijn eerste concert :sssh:

Henri H
9 oktober 2010, 23:46
Je eerste Beck-concert, of je eerste concert überhaupt?

Is wel mijn eerste Beck concert, heb er zin in! :)

ShredTallicA
10 oktober 2010, 00:02
Mijn aller aller allereerste concert :rockon:

Henri H
10 oktober 2010, 00:13
Stoer man! En dan gelijk naar zo'n grootheid als Beck! :supercool:

aad
10 oktober 2010, 14:01
Heb Jeff Beck 2 maal gezien. Veel te weinig!
Zou deze willen toevoegen:
http://www.youtube.com/watch?v=VC02wGj5gPw&NR=1

Die Tal Wilkenfeld (Het meidje op de bazz) is verbazingwekkend.!!!

Henri H
10 oktober 2010, 20:35
Ja, die DVD heb ik dus ook (sinds kort), prachtige DVD, en een geweldige bassiste idd!

wireman
11 oktober 2010, 23:51
Damn... JEFF BECK IN UTRECHT?!!!! Heilige poep! Dat wist ik niet.. Ik denk dat ik maar ff ga kijken of er nog kaarten zijn..

Rinze
12 oktober 2010, 08:50
Tal Wilkenfield is er nu toch niet bij? Volgens mij maakt ze geen deel meer uit van de club, las in een interview met JB dat hij vond dat ze tijd moest maken voor andere projecten. Hij heeft nu een andere vrouwelijke bassist bij zich.

ShredTallicA
12 oktober 2010, 11:42
Voorzover ik weet klopt het dat ze er niet bij zit. Opzich best jammer.. :(

enne..

MORGEN :blast::blast:

Conrad Hultermans
12 oktober 2010, 12:21
Kep er zin in!

toneblo
12 oktober 2010, 18:52
Ronda Smith op bass ofzo..
Ben d'r bij.

toneblo
12 oktober 2010, 18:52
...in ieder geval:






TETTEN!!!:cheerup:

ShredTallicA
12 oktober 2010, 19:57
Ik denk dat ik te druk bezig ben met meneer beck's gitaarspel te bestuderen om rhonda's tetten te kunnen zien :soinnocent:

Rinze
12 oktober 2010, 20:54
Ik denk dat ik te druk bezig ben met meneer beck's gitaarspel te bestuderen om rhonda's tetten te kunnen zien :soinnocent:

Die jeugd van tegenwoordig :stop: beetje multitasken is er niet bij :roll:

Zou meneer Beck ook wel eens willen zien/horen, vind dit (http://www.youtube.com/watch?v=Lp6B6eu-cD4) ook erg lekker.

ShredTallicA
12 oktober 2010, 21:44
Die jeugd van tegenwoordig :stop: beetje multitasken is er niet bij :roll:

Ben toch geen vrouw :stop:

wireman
13 oktober 2010, 04:25
Willen jullie aub kappen met berichtjes over morgen?.. Ik krijg er een rooie kop van..

Willen jullie ook bij voorbaat ook zeker vooral niet laten weten hoe god.. eh sorry.. hoe goed het was?

A fokking guitar legend speelt 20 km verderop en deze lul is dan fijn aan het werk!! dank u voor uw medewerking, medeleven en begrip.

toneblo
13 oktober 2010, 06:08
Ben toch geen vrouw :stop:



Niet????!!:o

Rinze
13 oktober 2010, 09:07
Niet????!!:o
In ieder geval geen volwassen vrouw. Verder weet ie nog niet precies wat ie is.

Chris Winsemius
13 oktober 2010, 10:31
Ick hebt dur zin in!!! :strat:

ShredTallicA
13 oktober 2010, 12:00
Raad eens wie er vandaag last heeft van lichte migraine :makeup:

Anyhoe, volproppen met asperine en gaan! :blast:

wireman
13 oktober 2010, 15:23
:roll:

Gasten.. onwijs veel plezier vanavond!!! Ik zal aan jullie denken als ik fijn aan het werk ben.. Tof.. ik weet mn eerste concert nog erg goed!! En dan Jeff Beck.. het kan rotter moet ik zeggen!
Enne... Als Gilmour zn trucje uit londen van een paar maanden terug even dunnetjes over doet.. wil ik er NIETS over horen!!!!!!!!!!!!!!!

toneblo
13 oktober 2010, 15:34
Raad eens wie er vandaag last heeft van lichte migraine :makeup:

Anyhoe, volproppen met asperine en gaan! :blast:


Zie je wel, hoofdpijn......!
Wat een kutsmoes weer zeg, draag je ook al hakjes en een maandverbandje?!
Morgen zeker strontchagerijnig omdat je weer moet ovuleren?!:crazyhappy:

ShredTallicA
13 oktober 2010, 17:51
:roll:

Gasten.. onwijs veel plezier vanavond!!! Ik zal aan jullie denken als ik fijn aan het werk ben.. Tof.. ik weet mn eerste concert nog erg goed!! En dan Jeff Beck.. het kan rotter moet ik zeggen!
Enne... Als Gilmour zn trucje uit londen van een paar maanden terug even dunnetjes over doet.. wil ik er NIETS over horen!!!!!!!!!!!!!!!

Mijn eerste concert wordt ook Beck! :crazyhappy:



Zie je wel, hoofdpijn......!
Wat een kutsmoes weer zeg, draag je ook al hakjes en een maandverbandje?!
Morgen zeker strontchagerijnig omdat je weer moet ovuleren?!:crazyhappy:

Van ovuleren word je toch niet chaggerijnig? :dontgeti: Ik word dat altijd pas een week erna!

ShredTallicA
13 oktober 2010, 18:23
Ik ben op weg :rockon:

wireman
14 oktober 2010, 02:19
Niemand die al terug is en nog even de mensen verlekkert die aan het werk zijn (Ik bedoel.. die AANWEZIG zijn op het werk) met een mooi verhaal over hoe gaaf het was?

ShredTallicA
14 oktober 2010, 08:44
Het was in 1 woord.. Surrealistisch :nervous:

Pas na anderhalf nummer besefte ik me dat ik naar dé Jeff Beck keek. Het was zo geweldig. En die Rhonda, die kon me een partij slappen op de bass. En een stem dat ze had :lovelove:
Geweldig uitzicht had ik ook, helemaal links vooraan. Helaas vlak naast de speakers.. :(

Nu maar hopen dat ik geen gehoorsbeschadiging heb :makeup:

apekop
14 oktober 2010, 09:36
Ik was er ook...echt geweldig genoten! ook een leuk voorprogramma.
Rhonda was te gek en Narrada Michael Walden (drummer) ook. Ik heb geen moment Vinnie C of Tal W gemist.
Welke elektrische contrabas was dat, was dat een NS Steinberger? klonk lekker.

wat ik werkelijk ongelofelijk vind is dat die gitaar van Jeff Beck altijd gestemd blijft met die tremelo abuse van hem. Als ik dat soort fratsen op mijn USA strat doe is hij echt gelijk ontstemd. Hij heeft volgens mij de eerste 10 nummers gespeeld zonder een enkele keer bij te stemmen.

Hij is toch wel een van de helden, zonder overdreven gepiel waar de meeste gitaristen van dat kaliber zich schuldig aan maken. Het meest kan ik nog genieten van zijn ballads.

jammer dat hij Cause we've ended up as lovers niet deed als toegift, hij speelde er 2 tonen van en toen gingen ze, kwam natuurlijk omdat hij pijn aan zijn vingertjes had?

top avond!

ShredTallicA
14 oktober 2010, 10:27
Ja, hij zat de hele tijd naar zijn vingers te kijken ja :dontgeti: Spijtig, maar het is niet anders!

Henri H
14 oktober 2010, 14:16
Op zich was het erg gaaf, tenminste, de laatse 45 minuten ofzo.
De tijd daarvoor heb ik in Utrecht-City rondgedoold op zoek naar Vredenburg (Leeuwenbergh).
Na een dik uur kwam ik erachter dat ik niet bij Vredenburg Leeuwenbergh moest zijn, maar bij Vredenburg Leidsche Rijn. :(
Toen maar weer in de auto gestapt, en op zoek naar JC Verthorenpad, wat niet in m'n TomTom zit. :(
Gelukkig had ik de postcode, en heb in de TomTom een dicht bijzijnde postcode genomen.
Toen zag ik op een gegeven moment bordjes met "Muziektheater", dus die maar gevolgd, en ja hoor, eindelijk gevonden!
Ik was best wel een beetje radeloos....
Nja, op die parkeerplaats van een vierkante km. (ok, klein beetje overdreven ;) ) was helemaal achteraan nog een plekje vrij, dus nogmaals lekker ver lopen. :(

Het concert was best mooi verder, maar hij zat de hele tijd, tussen de nummers door, naar z'n vingers te kijken (hij speelt zonder plectrum), en ik kreeg de indruk dat ie last had van z'n vingers.
Ook was het geluid nogal slecht, maar dat kwam puur door de akoestiek in de zaal, klotezaal, veel te groot en hoog met harde wanden e.d.
Bovendien deed ie maar één toegiftje.

Al met al heb ik het er toch voor over gehad, omdat ik het een geweldige muzikant vind, en waarschijnlijk zal ik niet heel erg vaak in de gelegenheid komen de man te aanschouwen. Hij is al 65 ofzo.
Utrecht is trouwens een mooie stad om doorheen te lopen, maar had het toch liever niet gisteravond gedaan. ;)

apekop
14 oktober 2010, 14:39
staat toch duidelijk op het kaartje dat het Leidsche Rijn is?

was trouwens niet hoorbaar dat hij last had van zijn vingers, dus dan boeit het niet voor de toehoorder

vooraan was het geluid best ok, bij het voorprogramma was de bas te modderig, bij de eerste nummers van Jeff Beck ook, maar dat werd snel bijgetrokken. Ligt inderdaad aan de akoestiek van de zaal denk ik.
Het gitaargeluid was trouwens vanaf de eerste seconde al perfekt, wat een sublieme sound heeft hij!

Henri H
14 oktober 2010, 14:50
Ja, my bad. :makeup:
Ik had op de verkeerde link geklikt op de website van Vredenburg, en werd dus naar de Leeuwenbergh geleid.
Het geluid (links) achteraan was ronduit slecht, vreselijke galmbak, maar bij de mengtafel werd het wel beter.
Ik hoorde na afloop van een kennis dat het geluid vooraan wel goed was.

ShredTallicA
14 oktober 2010, 15:07
Links vooraan vond ik de bass af en toe een beetje overheersend. Maar verder was het geluid top :ok:

Rinze
14 oktober 2010, 15:20
Hij speelt trouwens altijd met zijn vingers.

ShredTallicA
14 oktober 2010, 17:05
:crazyhappy:

http://www.youtube.com/watch?v=LTB1yXqKGWg&feature=related




Je ziet me daar ook nog in het publiek staan :sssh:

Conrad Hultermans
14 oktober 2010, 18:31
Op zich was het erg gaaf, tenminste, de laatse 45 minuten ofzo.
De tijd daarvoor heb ik in Utrecht-City rondgedoold op zoek naar Vredenburg (Leeuwenbergh).
Na een dik uur kwam ik erachter dat ik niet bij Vredenburg Leeuwenbergh moest zijn, maar bij Vredenburg Leidsche Rijn. :(
Toen maar weer in de auto gestapt, en op zoek naar JC Verthorenpad, wat niet in m'n TomTom zit. :(
Gelukkig had ik de postcode, en heb in de TomTom een dicht bijzijnde postcode genomen.
Toen zag ik op een gegeven moment bordjes met "Muziektheater", dus die maar gevolgd, en ja hoor, eindelijk gevonden!
Ik was best wel een beetje radeloos....
Nja, op die parkeerplaats van een vierkante km. (ok, klein beetje overdreven ;) ) was helemaal achteraan nog een plekje vrij, dus nogmaals lekker ver lopen. :(

Het concert was best mooi verder, maar hij zat de hele tijd, tussen de nummers door, naar z'n vingers te kijken (hij speelt zonder plectrum), en ik kreeg de indruk dat ie last had van z'n vingers.
Ook was het geluid nogal slecht, maar dat kwam puur door de akoestiek in de zaal, klotezaal, veel te groot en hoog met harde wanden e.d.
Bovendien deed ie maar één toegiftje.

Al met al heb ik het er toch voor over gehad, omdat ik het een geweldige muzikant vind, en waarschijnlijk zal ik niet heel erg vaak in de gelegenheid komen de man te aanschouwen. Hij is al 65 ofzo.
Utrecht is trouwens een mooie stad om doorheen te lopen, maar had het toch liever niet gisteravond gedaan. ;)

Ik heb helemaal niks meer gezien...:(

We hadden t adres overgenomen van de Eventim ticket, maar mn TomTom kon me toch niet naar de Rode doos brengen. We zijn een uur aan t zoeken geweest. Zag ik gisteravond op de Vredenburg site staan.. ´bij verouderde navigatie systemen, graag de Oude Vleutenseweg invoeren´grrrrrrrrr

Hadden ze op de ticket even mogen vermelden!! kep verder ook geen telnr vd zaal kunnen vinden, anders had ik ze ff kunnen bellen. Maargoed, vandaag ff Vredenburg gebeld en gemaild, ik ben benieuwd...

Henri H
14 oktober 2010, 20:19
Ik heb ook overwogen om me te beklagen bij Vredenburg, maar wat schiet ik er mee op?
Misschien hooguit wat geld terug, maar ach, al die rompslomp.....

Toen ik eindelijk bij Vredenburg Leeuwenbergh was aangekomen, ben ik een restaurantje binnengelopen en heb het adres van de Leidsche Rijn gevraagd.
De eigenaar vertelde me dat ik niet de eerste was, kleine troost.....

beruk
14 oktober 2010, 23:54
Je ziet me daar ook nog in het publiek staan :sssh:
Watte?
En je afvragen waarom je last van je oren had.. Je stond ongeveer ín de boxen:seriousf:

beruk
14 oktober 2010, 23:57
Op zich was het erg gaaf, tenminste, de laatse 45 minuten ofzo.
De tijd daarvoor heb ik in Utrecht-City rondgedoold op zoek naar Vredenburg (Leeuwenbergh).


Oeps, volgende keer even de regionalen alhier navragen scheelt hoop gedoe...
Overigens is restaurant Mas goed te doen, mocht je er de volgende keer weer verzeild raken

apekop
15 oktober 2010, 01:13
Ik heb helemaal niks meer gezien...:(

We hadden t adres overgenomen van de Eventim ticket, maar mn TomTom kon me toch niet naar de Rode doos brengen. We zijn een uur aan t zoeken geweest. Zag ik gisteravond op de Vredenburg site staan.. ´bij verouderde navigatie systemen, graag de Oude Vleutenseweg invoeren´grrrrrrrrr

Hadden ze op de ticket even mogen vermelden!! kep verder ook geen telnr vd zaal kunnen vinden, anders had ik ze ff kunnen bellen. Maargoed, vandaag ff Vredenburg gebeld en gemaild, ik ben benieuwd...

jammer dat je niks meer gezien hebt! Op de site stond afslag 7 vanuit Den Bosch, maar door de nieuwe (snel) weg raakte ik in verwarring, mijn Tomtom heeft me toch naar de oude vleutenseweg geloosd, maar het stond al goed aangegeven met borden. Blij dat ik van te voren even op de site heb gekeken.

Blijven die twee nieuwe Vredenburg zalen eigenlijk bestaan als die oude in het Centrum weer verbouwd is? of zijn deze zalen tijdelijk?
De hal zelf mist wel de sfeer van het oude Vredenburg, maar evengoed een prima zaal.
Vond daar alles echt prima georganiseerd! gratis parkeren, goede ontvangst, geen rijen met mensen etc. erg soepeltjes ging het allemaal

Henri H
15 oktober 2010, 09:12
Oeps, volgende keer even de regionalen alhier navragen scheelt hoop gedoe...
Overigens is restaurant Mas goed te doen, mocht je er de volgende keer weer verzeild rakenJa, maar ik ging ervan uit dat de routebeschrijving gewoon ok was, waarom zou ik daaraan hebben moeten twijfelen?
Ik heb gewoon niet goed gekeken, foutje van mij.
Als ik dat wel had gedaan was er niks aan de hand geweest, de Oude Vleutenseweg staat wel in m'n TomTom, heb ik voorbij zien komen.

Dat restaurantje (Mas?) leek me ook al wel een leuk tentje toe, mooie versleten houten vloer, tafeltjes niet te dicht op elkaar, gezellig barretje, en de eigenaar was uiterst vriendelijk.
Utrecht is überhaupt wel een mooie stad, maar 'k had toch liever op tijd bij Beck geweest. ;)

toneblo
15 oktober 2010, 15:41
Beck was okay, geluid in de rode doos zuigt aan alle kanten zeg...
Leuke avond, Rhonda Smith toch wel een apeteitelijke dame zeg!

Rinze
15 oktober 2010, 16:41
Yup: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:k0kTcdsaaXwzXM:http://tonibox.raony.net/files/attach/images/179/071/007/Rhonda_Smith.jpg&t=1

Hoewel Tal ook erg schattig is:

http://img.photobucket.com/albums/v604/PrivateStock/Bassist.jpg

ShredTallicA
15 oktober 2010, 17:55
Watte?
En je afvragen waarom je last van je oren had.. Je stond ongeveer ín de boxen:seriousf:

Ik stond er inderdaad heel dicht op :seriousf:


Beck was okay, geluid in de rode doos zuigt aan alle kanten zeg...
Leuke avond, Rhonda Smith toch wel een apeteitelijke dame zeg!

Lekker wijf die Rhonda :sssh:

Conrad Hultermans
16 oktober 2010, 11:35
Ja, maar ik ging ervan uit dat de routebeschrijving gewoon ok was, waarom zou ik daaraan hebben moeten twijfelen?
Ik heb gewoon niet goed gekeken, foutje van mij.
Als ik dat wel had gedaan was er niks aan de hand geweest, de Oude Vleutenseweg staat wel in m'n TomTom, heb ik voorbij zien komen.

Dat restaurantje (Mas?) leek me ook al wel een leuk tentje toe, mooie versleten houten vloer, tafeltjes niet te dicht op elkaar, gezellig barretje, en de eigenaar was uiterst vriendelijk.
Utrecht is überhaupt wel een mooie stad, maar 'k had toch liever op tijd bij Beck geweest. ;)

Ik heb tegoedbonnen gekregen!!
Maargoed, Beck zal er volopig nie komen hehe ;-)

Conrad Hultermans
16 oktober 2010, 11:35
Yup: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:k0kTcdsaaXwzXM:http://tonibox.raony.net/files/attach/images/179/071/007/Rhonda_Smith.jpg&t=1

Hoewel Tal ook erg schattig is:

http://img.photobucket.com/albums/v604/PrivateStock/Bassist.jpg


Jammieeeeee:mmmm:

apekop
16 oktober 2010, 13:12
Ik heb tegoedbonnen gekregen!!
Maargoed, Beck zal er volopig nie komen hehe ;-)

Mooi! toch netjes van ze vind ik, aangezien ze er natuurlijk niks aan kunnen doen als iemand het niet kan vinden.

Daan_B
17 oktober 2010, 21:15
Ik was ook van de partij, wat een geniale gitarist is het ook!:cheerup: