PDA

View Full Version : Op zoek naar een gitaar voor mijn vriendin



Adrian89
9 oktober 2010, 19:18
Hallo,

Ik ben Adrian 21 jaar en kom uit Oenkerk.
Ik kan verder heel veel over mij zelf vertellen maar dat doe ik niet tenzij er vraag naar is.

Ik ben op zoek naar een gitaar voor mijn vriendin. Mijn vriendin speelt al een tijdje (paar maanden) gitaar maar die leent ze van haar broer.

Mij leek het dus leuk om een gitaar voor haar te kopen.
Maar ik zie door de gitaren het bos niet meer dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Volgens mij wil ze graag een semi akoestische gitaar.
Volgens mij is dat een akoestische gitaar die je op een versterker kan aansluiten.

Ik wil ongeveer 120 euro er voor uitgeven dus hebben jullie tips,adviezen en of linkjes voor mij?

Vriendelijke groet,
Adrian

LaurentB
9 oktober 2010, 20:51
Voor dat geld kun je het beste voor een gitaar zonder versterkingsmogelijkheid kiezen, anders wordt het allemaal echt te goedkoop, wat kwaliteit betreft.
Het element zelf in zo'n gitaar kost al zo'n 50 euro, en heeft je vriendin dan wel mogelijkheden tot versterking van haar gitaar?

vederlicht
9 oktober 2010, 22:21
Adrian89, zou je heel veel over jezelf willen vertellen?!
Vederlicht

Adrian89
16 oktober 2010, 18:48
Adrian89, zou je heel veel over jezelf willen vertellen?!
Vederlicht

Natuurlijk!

Ik ben Adrian 21 jaar jong. Ik heb een eigen bedrijfje ik maak foto's en video producties. Ik ben afgestudeerd cameraman en ik volg nu een HBO multimedia opleiding in Leeuwarden.

Verder heb ik een hele lieve vriendin die erg muzikaal is. Daarom wil ik een gitaar voor haar kopen. Ik hoorde net dat ze ook wel een gewone gitaar wil.

Dus als iemand nog suggesties voor een gewone gitaar heeft?

Adrian89
16 oktober 2010, 18:53
Kent iemand deze gitaar?

HUDSON HF1DX ELECTRO ACOUSTIC GUITAR PACK NATURAL SATIN (http://www.rockpalace.com/product/Hudson-HF1DX-Electro-Acoustic-Guitar-Pack-Natural-Satin)

jazzie1
17 oktober 2010, 20:09
Beste Adrian89 als jouw vriendin ook tevreden is met een gewone gitaar dan zou ik eens bij de Yamaha's gaan kijken, dat is bijna altijd veel gitaar voor het geld wat je ervoor betaalt. In een van de posts wordt de Yamaha F310 genoemd prijs Euro 119.
Succes..

Ps. als je tijd hebt hou dan MP in de gaten komt ook regelmatig een leuk 2ehandsje voorbij.

muziekschuur
17 oktober 2010, 21:21
http://www.thomann.de/nl/harley_benton_msa_rb400_black.htm

http://a2.images1.thomann.de/pics/prod/229992.jpg

Lijkt me precies wat ze zoekt.... Dan nog een stevige hoes of een mooie case.... bij een volgende verjaardag ofzo. Koop er voor een tientje in de tussentijd een degelijke muurhaak bij. Dan istie in ieder geval veilig.

snaarplukker
17 oktober 2010, 22:53
Natuurlijk!

Ik ben Adrian 21 jaar jong. Ik heb een eigen bedrijfje ik maak foto's en video producties. Ik ben afgestudeerd cameraman en ik volg nu een HBO multimedia opleiding in Leeuwarden.

Verder heb ik een hele lieve vriendin die erg muzikaal is. Daarom wil ik een gitaar voor haar kopen. Ik hoorde net dat ze ook wel een gewone gitaar wil.

Dus als iemand nog suggesties voor een gewone gitaar heeft?
En dan maar € 120,-- besteden aan je vriendin?:soinnocent:

D-string
18 oktober 2010, 14:04
Ik snap dat het heel leuk is om haar als verrassing een gitaar te geven, maar toch wil ik je wat aanvullende informatie geven.

Het kopen van een gitaar is iets persoonlijks en als je verder kijkt op dit forum zie je ook dat mensen altijd het advies krijgen om naar de winkel te gaan en een gitaar te proberen. Zoals ik al zei zal dit de verrassing wel iets minder maken, maar door meerdere gitaren te proberen kan ze iets uitzoeken met een geluid wat bij haar past. Je zou het leuk aan kunnen kleden door samen met haar te gaan winkelen en dan "toevallig" waarbij je toevallig bij een gitaarwinkel uit komt.

Een tweede punt is het budget, persoonlijk denk ik dat je net wat meer nodig hebt dan de 120 euro die je in gedachten hebt. Zelf zou ik gaan voor een gitaar met een massief bovenblad en dan ben je vaak net een beetje meer kwijt. Als je niet meer geld hiervoor hebt kun je ook met je vriendin naar een gitaarwinkel gaan. Haar alles laten proberen (de kans is groot dat ze dan iets vind wat boven je budget ligt) en haar vragen wat ze zelf ervoor uit wil geven. Vervolgens laat je haar weten dat je voor haar verjaardag 120 euro bij wilt dragen en is het net zo goed een geweldig kado waar ze heel lang veel plezier van kan hebben.

surfin'bird
22 oktober 2010, 16:16
als je een cort earth 100 F ( F staat voor fishman element ) tweede hands voor ongeveer 150 euro kunt kopen, is het volgens mij een aanrader, goede prijs-kwaliteit, en ik denk dat als je er de brui aan geeft, je ze voor zelfs dezelfde prijs terug kunt verkopen ! nieuw komen ze al gauw 250 a 280 euro ! ik heb er zo een en ben er tevreden over !! succes !

jim__
22 oktober 2010, 23:55
Offtopic: wel onwijs leuk dorpsfeest in Oenkerk, heb daar een keer opgetreden in de feesttent. Erg gezellig, en goede patat bij de kraam!

Zelf zou ik niet snel een gitaar voor mijn vriendin kopen (die overigens bas speelt), al is het alleen maar omdat ik een gitaar te persoonlijk vind. Hij moet je liggen, en m'n vriendin en ik hebben een nogal verschillende smaak voor wat gitaren en bassen betreft....

wietse
23 oktober 2010, 07:15
wat voor akoestische gitaar, een klassieke (nylonsnarig) een western (staalsnarig) of zelfs een jazzgitaar, alles hangt er van af wat voor muziek ze wil spelen, een western is het bruikbaarst voor veel moderne muziek imho.
ook is de smallere hals voor veel vrouwen veel prettiger vanwege de meestal kleine handen.