PDA

View Full Version : Home recording?



VanDiekum
9 oktober 2010, 19:16
Beste mensen,

Ik ben redelijk nieuw in de gitaar wereld en heb pas sinds een half jaar les en nou vind ik zelf dat ik het wel redelijk goed doe (al zeg ik het zelf :???: )
Maar naar lang wikken en wegen en na allerlei dingen te hebben geprobeerd
weet ik zeker dat ik op akoestisch gebied verder wil ik ben ook opzoek geweest
naar verscheidene akoestische versterkers, maar kon niet echt iets vinden wat me kon bekoren.
Na lang nadenken en forums bezoeken ben ik denk ik wel erover uit wat ik nu wil doen.
Ik denk dat ik mezelf zou kwalificeren als een hobby gitarist ik heb niet echt de intentie om op te treden op een podium maar ik zou wel graag gespeelde stukjes op willen nemen en denk dat daarom ook een versterker niet echt iets voor me is.

Mijn vraag komt neer op : ik ben niet in bezit van een laptop en op de kamer waar ik meestal gitaar speel kan ik nu niet echt een grote desktop computer neer zetten, maar zou wel graag iets willen opnemen wat zou een goede laptop wezen om echt alleen te gebruiken voor homerecording en wat zou ik het beste kunnen nemen aan microfoon en software om muziek op te nemen op mijn laptop
Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen, want ik weet niet veel van computers en eigenlijk al helemaal niet van het opnemen van muziek op wat voor manier

Alvast bedankt voor de reacties :noob:

MaximVMH
9 oktober 2010, 19:51
Laptop: minstens 4GB werkgeheugen, USB2.0-poorten (hou 1 vrij voor externe geluidskaart) en een goede processor (Core 2 Duo, i3, i5, i7). Kijk eens naar vb. Sony Vaio. Een andere optie is een MacBook, maar da's natuurlijk duurder (maar dan is elk model goed).


Microfoon: 2 dezelfde microfoons zou ideaal zijn (stereo ;)). Oktava MK-012, Rode NT5, Rode M3, AKG C1000, AKG Perception, Audio Technica AT-2020, ...