PDA

View Full Version : Alter Bridge - AB III



Mi-J'Den
9 oktober 2010, 14:30
Hij is eindelijk uit en voor wie 'm niet heeft hier (http://www.nme.com/blog/index.php?blog=10&p=9206&title=listen_to_alter_bridge_s_new_album_abiii&more=1&c=1) helemaal te beluisteren.

Mijn eerste indruk: supergoed album!
Hele goede songwriting. Het album als geheel vind ik iets softer dan Blackbird. Het laat een kant van Alter Bridge zien die we wat minder kennen, zonder af te doen aan hun stijl.
Minpuntje: de mix is soms een grote dichtgesmeerde brei.

Een Track by track review is hier (http://www.musicradar.com/guitarist/alter-bridge-ab-iii-track-by-track-review-278474) te vinden.

TimoSomers
9 oktober 2010, 15:01
Wat vind ik tremonti overgewaardeerd, holy shit! :D

Verder wel leuk plaatje.

allochthomas
9 oktober 2010, 15:46
Klinkt best goed! Dat het een dichtgesmeerde brei is kan ik me wel wat bij indenken. Geheel in stijl van tegenwoordig weer veelste luid gemasterd met 0 komma 0 dynamiek.

Yanniick
9 oktober 2010, 20:18
Wat vind ik tremonti overgewaardeerd, holy shit! :D

Verder wel leuk plaatje.

Deels mee eens! Al moet ik toegeven dat ik hem op dit album beter vind spelen dan op de vorige platen, waar zijn solo's een vlaag van wahwah zijn.

Voor de rest, wat een vet album zeg!

TimoSomers
10 oktober 2010, 20:16
Toch wel erg vette plaat!

Thyrif
11 oktober 2010, 13:53
Ugh, waarom kan men niet gewoon normaal afmixen. Hier word je toch moe van na een half nummer FFS!
Daarom kan ik de muziek niet goed beoordelen. Behalve dan dat het erg 'vol' klinkt, te vol, maar zal ook wel door de mix komen. Hopelijk is de mix op de cd beter dan op deze mp3 tjes? (verschil tussen mp3 en ogg encoding vanuit een wavje is idioot trouwens, waarom gebruikt men nogsteeds mp3?!)

Orpheo
12 oktober 2010, 13:16
ik vind het een schurftplaat. echt, belabberd. als een debuutplaatje van de band om de hoek. Het heeft NIKS, maar dan ook echt NIKS om het lijf! alleen isolation is lekker, de rest is net een 'regurgatation of creed'. kom op! Kennedy zingt zelfs her en der als die blaataap van Creed. niks mis met creed, echt, maar ik vind dat AB zich echt moet afzetten van Creed. De eerste 2 platen van AB waren GEWELDIG. ik hoop dat over 3 jaar het vierde album wel te nassen is. helemaal geen, of in ieder geval weinig vette solo's (en zeker geen solo's die blijven plakken zoals bij de vorige 2 platen) rommelige opbouw van de songs, te massieve, massale mix, alsof de gitaristen een uberschall EN een mark 4 (beroerd afgesteld) EN een recto tegelijk aan hebben gehad. damn, zelfs m'n dooie opoe kan een strakkere sound kweken.

de liedjes lijken ook teveel op elkaar. het lijkt wel een slecht uitgevoerd concept album. beetje als King Crimson meets creed, anno 2010. Nee, geen goed woord voor over. Ik zet nog eens even lekker blackbird op.

edit: ik ben echt wel een mega-fan van AB, don't get me wrong. maar dit album vind ik gewoon echt niks.

Mi-J'Den
12 oktober 2010, 15:35
:) lekker uitgesproken mening. (niks mis mee hoor)

Ik snap de negatieve reacties wel. En wat betreft de solo's ben ik het met Orpheo eens. Ze steken ook niet genoeg boven de mix uit.

Zelf vind ik het na een flink aantal keer luisteren nog steeds een goede plaat. Dat Tremonti vaker zingt vind ik echt wat toevoegen.
OK, Blackbird vind ik beter. Maar ik kan het wel waarderen dat ze een wat andere kant laten zien. Toch hopelijk wel een meer 'Blackbird-achtige' plaat over een aantal jaren. Wat meer power mag wel.

Mijn favorieten : Isolation, Words Darker Then Their Wings, maar ook Ghost of Days Gone By (vooral het contrast met de bridge) en Life Must Go On.

Orpheo
12 oktober 2010, 20:17
power genoeg, heavy genoeg, maar diversiteit mis ik vooral voor dit album. het is geen blijvertje voor mij.

Gitaar4LifeDude
12 oktober 2010, 21:44
ik vind het een schurftplaat. echt, belabberd. als een debuutplaatje van de band om de hoek. Het heeft NIKS, maar dan ook echt NIKS om het lijf! alleen isolation is lekker, de rest is net een 'regurgatation of creed'. kom op! Kennedy zingt zelfs her en der als die blaataap van Creed. niks mis met creed, echt, maar ik vind dat AB zich echt moet afzetten van Creed. De eerste 2 platen van AB waren GEWELDIG. ik hoop dat over 3 jaar het vierde album wel te nassen is. helemaal geen, of in ieder geval weinig vette solo's (en zeker geen solo's die blijven plakken zoals bij de vorige 2 platen) rommelige opbouw van de songs, te massieve, massale mix, alsof de gitaristen een uberschall EN een mark 4 (beroerd afgesteld) EN een recto tegelijk aan hebben gehad. damn, zelfs m'n dooie opoe kan een strakkere sound kweken.

de liedjes lijken ook teveel op elkaar. het lijkt wel een slecht uitgevoerd concept album. beetje als King Crimson meets creed, anno 2010. Nee, geen goed woord voor over. Ik zet nog eens even lekker blackbird op.

edit: ik ben echt wel een mega-fan van AB, don't get me wrong. maar dit album vind ik gewoon echt niks.

Ah, af en toe ben ik toch wel blij met je. Dit is echt precies wat ik er van vind, ik ben zodanig teleurgesteld dat ik er wakker van gelegen heb. Alter Bridge is altijd mijn favoriete band geweest maar ik heb het gevoel dat ze deze cd binnen een maand even snel tussen het hele creed gedoe in elkaar hebben geplempt.
spijtig..

Herman
13 oktober 2010, 11:21
Ik vond Blackbird echt te gek, en het nieuwe nummer wat online stond vond ik ook erg goed en heb daarom gister blind de cd maar gewoon gekocht. Nou moet ik wel zeggen dat ik hem nu nog maar 1x geluisterd heb (in de auto) maar ik weet wel al bijna zeker dat ik dit niet half zo'n goede plaat ga vinden als Blackbird.

Wie weet kom ik er binnenkort na een aantal extra luisterbeurten nog even op terug.