PDA

View Full Version : mijn eerste gitaar kopen,waar moet ik op letten?



Tim_Ellerman
9 oktober 2010, 01:12
Heeee!

Ik wil graag gitaar leren spelen en wil dus ook een gitaar gaan kopen. (akoestisch)

Hebben jullie tips voor mij waar ik op moet letten of kunnen jullie me een goede beginners gitaar aanbevelen?

Wil geen honderden euro's uitgeven,wil eerst kijken of ik het allemaal wat vind..,Geen extreem dure gitaren dus;)

Alvast bedankt!

Groetjes Tim

Eko
9 oktober 2010, 10:01
Tim,
Ga eens kijken in een muziekwinkel en vraag of er een muziekschool in de buurt is. De meeste zaken weten dit wel. Gitaarlessen worden overal wel gegeven. De meeste winkels hebben een assortiment met startersinstrumenten.
Het belangrijkste is dat je wat lessen neemt in het begin. Je leert de basiszaken netjes aan en voorkomt dat je blessures oploopt door verkeerde houdingen van pols en hand. Ook motiveert het om te blijven spelen in het begin. Stalen snaren zijn in het begin wat zwaar om te leren spelen. Blaren op de vingertoppen is geen abnormaal verschijnsel. Als je naar les moet , doe je toch je oefeningen. Doorzetten zit er dan meer in net als de kans op succes.

Startersinstrumenten zijn niet meer dan dat, Je leert er op spelen. Als je door hebt waar de beperking in het instrument zit ben je wel een poosje verder.

SnoopWinckel
9 oktober 2010, 11:49
In een ander deel van dit forum staat een sticky waarin dit beantwoord wordt: link (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=108302).

Veel plezier met je aankoop!

Ronaldo
12 oktober 2010, 10:11
Koop een gitaar die je mooi vindt. Je moet er bij wijze van spreken niet voorbij kunnen lopen zonder ze te willen vastpakken. Een beginnend gitarist kan niet genoeg motivatie om te oefenen hebben. Iemand op dit forum heeft me ooit die raad gegeven en ik vind het nog steeds één van de zinnigste dingen die me ooit verteld werden in verband met de aankoop van een gitaar.

En volg je hart. Muziek maken is een emotionele zaak en rationele beslissingen gaan daar minder goed mee samen, vind ik. Zonder te overdrijven natuurlijk. Als je wat gaat kopen, neem dan eventueel iemand mee die je kan behoeden voor een miskoop.

Als je een tweedehands aankoop overweegt, toon hem dan eerst eens op het forum. Forumleden zat die je kunnen zeggen of je er een goede zaak aan doet of dat je er beter van weg blijft.

Veel plezier met de zoektocht.

R.