PDA

View Full Version : Ehm ja, wat zou ik hier nou moeten doen?



JohanH1980
8 oktober 2010, 23:30
Hallo allemaal!

Mijn naam is Johan, ben 30 jaar en woon in Maastricht.

In mijn jonge jaren heb ik 7 jaar viool gespeeld, maar op een gegeven moment vond ik het allemaal te soft en ben ik overgestapt op elektrische gitaar, yeah!:blast: Kwam ook mede door m'n vader af en toe de LP van Electric Ladyland draaide :mmmm:

Eigenlijk heb ik jaren lang maar wat aangemodderd, maar nu ben ik serieuzer bezig en oefen ik iedere dag.

Qua gear gebruik ik een Gibson Les Paul, een Vox wah wah en tijdelijk een Line6 spider (I know...) Ik heb m'n Marshall JCM 2000 TSL 601 de deur uitgedaan omdat ik hem niet zo goed vond klinken als andere wat oudere Marshalls.

Sinds twee dagen staat hier een Boss RC-2 Loopstation, echt een gaaf ding!
Volgende week ga ik de Visual Sound Angry Fuzz uitproberen, daarna ga ik me eens rustig oriënteren op een nieuwe amp.

Dat was het wel zo'n beetje,

Cya around.

Tankman
8 oktober 2010, 23:46
Welkom! Wat voor amp zoek je? Voor wat voor genre dan ook vind ik de Koch Twintone II zellf echt heerlijk en veelzijdig.

JohanH1980
8 oktober 2010, 23:55
Thank you!

Ik heb vroeger een Peavy Classic 30 gehad, die had wel een mooie cleane sound. Mis de buizen sound nu toch wel, ik denk dat ik in eerste instantie een simpele buizenversterker aanschaf om wat mee te oefenen. De amp hoeft niet over veel vermogen te beschikken.

Tankman
9 oktober 2010, 00:03
Een classic 30 is zeker een mooie versterker. Mooi clean en ook mooi overstuurd. Zeker een aanrader.

rpl
9 oktober 2010, 10:51
Hey Johan welkom op het forum.

Duhsjaak
11 oktober 2010, 06:38
Hi
Bij het nalezen van deze draad (kom ermee voor de draad - is hier rechtstreeks van afgeleid) viel nog weer eens op hoe 'soft' of 'mannelijk' ook afhankelijk is van mode.
Op Holland Pop Festival in 1970 stonden minimaal 3 bands voor een publiek van 100.000 man, waarin een electrische viool in de bezetting was.
Waaronder It's A Beautiful Day. Kijk eens naar optredens van die band en wat David LaFlamme deed met dat instrument. Geldt ook voor de bijzonder testosterone band The Family. Die band speelde meer dan 30 jaar later (onder diverse namen en bezettingen natuurlijk) nog steeds de veters uit je schoenen!!!
Misschien dat dit ervoor zorgt dat je het weer oppakt. Een feedback viool is absoluut een aanwinst op ieder podium.
Ja, gitaar forum, ik weet het.
Groet en have fun,

JohanH1980
11 oktober 2010, 18:08
Ja ik zal laatst een stukje met een electrische viool en een looper op TV, klonk behoorlijk goed!

Heb toevallig twee weken terug nog een viool in m´n handen gehad maar ik bakte er geen snars meer van :dontgeti: maar met een beetje oefening moet het wel lukken om weer enigszins op niveau te komen.

Life is all about priorities, daarom ga ik me vooralsnog op de gitaar concentreren.

Nog even een vraagje over amps; een Laney VC50, is dat een beetje lekkere amp?

Wees gegroet,

Johan

JohanH1980
11 oktober 2010, 22:25
Forget about de VC50, heb zojuist een Cub 10 tweedehands aangeschaft, perfect voor op de slaapkamer :cooler:

The Unforgiven
12 oktober 2010, 07:54
Welkom hier!

muziekschuur
12 oktober 2010, 09:29
Wil je er ook mee op het podium? Ik zou die Spider gewoon voor thuis houden. Prima amp voor thuis. En dan daarnaast iets van een 2x12 combo aanschaffen. Netjes met hoes. Kun je rustig in de gangkast wegzetten totdat je er aan toe bent.

Ik denk dat het leuk is om eens een Blackstar uit te proberen. Een HT40 of iets naar jouw smaak. Ook de nieuwe Renegade van Egnetar zou wat kunnen zijn... Allemaal betaalbare amps...