PDA

View Full Version : 20 oktober 2010 speel ik live voor Steve Vai (contest!) mp3



Bosch
8 oktober 2010, 21:21
Ahoi,

Lange tijd weg geweest van dit forum, maar "I'm back!", en hoe: samen met zes andere gitaristen mag ik 20 oktober in de Oostpoort Groningen spelen voor een jury met Marcel Mandos, Mike Keneally, Co de Kloet and … Steve Vai himself. Lees het hier: (http://gitarist.nl/nieuws/newsItem.php?n01ID=8344&type=2)

Van alle naked tracks waaruit deelnemers konder kiezen, heb ik JUICE gekozen omdat er swing in zit. Ik van het nummer niets overgenomen van wat Vai zelf speelt, zelfs niet het centrale thema.

Drie jaar geleden had ik al mijn rockspullen verkocht (amp & guitar) en ben ik 100% overgestapt naar de JAZZ; de open oceaan van onbegrensde mogelijkheden. Erg pittig, maar er is geen weg meer terug. Althans, ... 3 maanden geleden toch weer een fusion setje gekocht en kennis genomen van de Vai-contest in het blad Gitarist. Ik kon het niet laten en probeerde weer te spelen met het oude vertrouwde shred-geluid. Was wel even wennen van 013 terug naar 009. Dit is het resultaat:

Click here: Bosch_JUICE.mp3 (http://www.freejazzinstitute.org/uploads/20101008115010_Bosch.mp3)

Mijn Vigier:

https://home.kpn.nl/boschwouter/DSC059012.JPG

Mijn Peavey Classic 30 Limited Edition (Quilted Maple). Mic = Shure SM57.

https://home.kpn.nl/boschwouter/Classic30-2.jpg


Rgrdz,

Bosch

pasqual
9 oktober 2010, 00:52
op de eerste plaats veel succes natuurlijk maar dat zal wel meevallen als ik je zo hoor. ik hoor vooral een ander geluid als Via en niet zozeer een andere gitarist. als je me had gezegd dat het Vai zelf was had ik het ook geloofd.

groeten Pasqual.

covermark
9 oktober 2010, 10:02
Teeering. Wat een techniek. En alles super gedefinieerd gespeeld. Jij bent een professional, dat kan niet anders.

IK vind het geluid trouwens erg droog maar dat kan smaak zijn.

Luc-O
9 oktober 2010, 15:56
Gaaf man! Welcome back! Ik heb deze contest op de één of andere manier dus he-le-maal gemist, balen. Robert Hanenberg is ook één van de gelukkigen, hoop dat hij zijn mp3 hier ook nog ff post. Deze is in elk geval pretty cool, inderdaad mooie gedefinieerde sound! Succes!

PS heb je je San Dimas ook verkocht??

grtz

Bosch
10 oktober 2010, 12:23
hEY Thanks! Ja, ik ben erg blij met het geluid. Ik had voorheen van alles (ENGL, Rocktron, Line 6, etc) en nu dus alleen maar een simpele (maar uiterst sjieke) Peavey Classic 30 combo met blue marvel speaker. De San Dimas en al mijn andere gear heb ik 3 jaar geleden verkocht. Ik had verwacht dat jij, Boudewijn, Joop en Gert-Jan ook wel mee zouden doen, maar niet dus. (Vandaar dat ik door ben ;-)). Die Vigier bevalt trouwens ook erg goed; veelzijdige gitaar. Mijn vaste stack is echter een Henriksen Jazzamp en Sonntag August archtop. (H)

Riky
10 oktober 2010, 12:27
Damn wat een techniek! Vind het ook nog eens tof om naar te luisteren.

Erg knap, erg goed en erg tof!

Conrad Hultermans
11 oktober 2010, 22:15
Wowwwwwwww, wat een gave entry Wouter. Ook tof om je weer eens te horen. Gaat nog spannend worden denk ik...
Muv Robbert, ken ik de rest van de deelnemers niet :-(

Sukses Wouter

Grtz,
Conrad

Gert-Jan
12 oktober 2010, 06:11
hEY Thanks! Ja, ik ben erg blij met het geluid. Ik had voorheen van alles (ENGL, Rocktron, Line 6, etc) en nu dus alleen maar een simpele (maar uiterst sjieke) Peavey Classic 30 combo met blue marvel speaker. De San Dimas en al mijn andere gear heb ik 3 jaar geleden verkocht. Ik had verwacht dat jij, Boudewijn, Joop en Gert-Jan ook wel mee zouden doen, maar niet dus. (Vandaar dat ik door ben ;-)). Die Vigier bevalt trouwens ook erg goed; veelzijdige gitaar. Mijn vaste stack is echter een Henriksen Jazzamp en Sonntag August archtop. (H)


Heyyyy Kerel,

En ik maar denken dat jij je gitaar in de wilgen had gehangen ;-) Gewoon stiekum keihard aan zijn jazz skills werken. Je hebt een nieuwe stijl ontwikkeld maar ik hoor (gelukkig) ook de 'oude' Bosch voorbij komen. Gave contest en als je dit straks (ik neem aan live) voor mr. Vai speelt, moet hij impressed zijn. We gaan het volgen!!! Succes de 20e ........

toneblo
12 oktober 2010, 06:18
Het klinkt mij als een grote solo in de oren..
Niet slecht, zeker niet, maar ik hoor geen harmonien.
Let op dat het niet alleen maar open tonen worden, dan is er moeilijk verhaal uit te halen.
Het gaat er nog altijd om : Wat vertel je met je instrument..?

Verder echt wel tof, en die peavey valt mij voor het eerst niet tegen.

VHsologitarist
12 oktober 2010, 23:45
Allereerst: Welkom terug.
Erg tof natuurlijk om de eer te hebben met zulke muzikanten in aanraking te komen.
Betreft je stukkie ben ik het met toneblo eens als het gaat om de verhaallijn. Je gebruikt wel een thema, maar het verhaal blijft reizend (vanwege de ontbrekende opbouw). Daarnaast is jazz is een andere wereld dan de 'rock wereld'. Je kunt deze wel samen mixen zoals lukather / guthrie dat doet, en dat had ik eerlijk gezegd ook meer van je verwacht. Ik vind je technisch erg goed. Je spel is hier super lekker. Sommige dissonante tonen wringen, maar goed... Mooie natuurlijke sound! Laat dat shredden achterwege zou ik zeggen en je spel wordt mooier.
Al met al vind ik het wel een heel mooi stuk.
Moet ook zeggen dat ik je een super goede gitarist vind met een eigen stijl.
Ben daarom ook blij dat ik weer eens wat van je hoor.
Groeten Ferry

soup
12 oktober 2010, 23:58
Krijg jij zo'n sound uit enkel die amp, dus geen pedalen?


Succes met de wedstrijd.

Bosch
13 oktober 2010, 14:50
Hi Guys,

Erg bedankt voor de complimenten!

Ja, het is de bedoeling dat je live met een backing track meespeelt voor de jury. Soort Popstars maar dan niet met Henk-Jan Smits maar met een gitaargod.

Het is zeker een eer om Steve Vai te ontmoeten. Ook al ben ik zijn muziek al jaren geleden ontgroeid, ik kan mij de impact van zijn Pasion & Warfare nog als de dag van gister herinneren. Totdat hij het liet horen, hadden wij geen benul wat je allemaal met een elektrische gitaar kon uithalen.

Het geluid komt echt uit de Vigier – Peavey Classic 30 – Shure SM57. Wel heb ik in de eindmix een eenvoudig stereo delaytje toegevoegd op 640 ms. Maar die versterker is echt ongelofelijk.

Het shredden ga ik achterwege laten; ik kan en wil het niet meer. Ik zal binnenkort een jazzopname posten, dan pas, hoor je (hopelijk) de ontwikkeling die ik tijdens de 3 jaar radiostilte heb doorgemaakt.

Thanx again!

~Bosch~

Robbert v.d. Hanenberg
13 oktober 2010, 16:31
Hey Wouter!

Vet gast!
We hadden al ff contact gehad maar leuk dat je hier ff je track post.
Ik vind het thema echt te gek! Solo gedeelte vind ik af en toe ietwat 'wringen' met de backing, mis 'n tikkie de vloeiende jazzy structuur en opbouw. Anderzijds heeft dit ook wel weer z'n charme denk ik. Vette sound ook! We spreken elkaar!

Luc-o: Was ook iets voor jou geweest man!...maar goed...had ik je al gezegd.
Ikzelf speel over Vai's 'Whispering A Prayer'. Hoorde pas heel laat over deze contest en heb op de valreep nog 'n track ingestuurd. Inmiddels lijkt mijn 'invulling' niet echt meer op de track die ik ingezonden heb, dus vandaar dat ik ik 'm ook eigenlijk liever niet post.

Het is natuurlijk te gek om op te treden voor Vai!
Hoewel ik de laatste jaren wat minder naar hem luister heeft hij vooral vroeger wel degelijk 'n grote invloed op mij gehad (samen met 'n aantal andere iconen). Buiten z'n innovatieve, creatieve en eigenzinnige stijl heeft hij ook nog 'ns 'n waanzinnig charisma...vooral dat laatste maakt het nog aparter om voor hem op te treden denk ik.

Gert-Jan
20 oktober 2010, 19:06
En en en en en en en en en en hoe ging het?????????????

muziekschuur
20 oktober 2010, 19:07
Ja vertel...

toneblo
20 oktober 2010, 21:40
Tja, ben nu ook wel benieuwd..!

LaurentB
20 oktober 2010, 23:07
Ja, dat loopt als een trein! Ben benieuwd hoe ver je gekomen bent...

Bosch
21 oktober 2010, 09:40
Rory de Kieviet is de winnaar. Hij speelde super mooi/vloeiend en geheel op eigen wijze: Crying Machine. Echt een terechte winnaar!

Het was erg leuk om er te zijn; de sfeer onder de gitaristen was erg goed; heel anders dan tijdens de Sena Awards jaren geleden.

De meet en greet viel mij tegen. Niets persoonlijks; gewoon een standaardverhaal en foto's.

De organisatie door Co de Kloet was wel formidabel. Backstage was alles perfect geregeld: iedereen kon bovendien mee eten etc. Zo goed, ben ik nog niet tegengekomen.

Kortom, leuke avond. Helaas niet gewonnen, maar Rory kikte Ass!

Straks even de youtube klaarzetten. Mijn overbuurmeisje heeft gefilmd :-)

Bosch
21 oktober 2010, 09:46
http://dl.dropbox.com/u/13270092/101_7586.jpg

pikasso
21 oktober 2010, 09:58
Vond het een topavond, met inderdaad een terechte winnaar.
Wouter, je hebt goed gespeeld, maar je oogde wat nerveus.... (goh, hoe zou dat komen..) klopt dat:?

Gert-Jan
21 oktober 2010, 12:27
Jammer, maar zo gaan die dingen. Rory is een talentvolle gitarist en dan is het nooit erg om daar van te 'verliezen'. Het is sowieso kicken om daar te staan......dan moet je al wat in je mars hebben......

Dan is het nu tijd om je complete Jazz-repertoire met ons te delen ;-)

laterrr

Robbert v.d. Hanenberg
21 oktober 2010, 12:52
Ik heb uiteindelijk later in de middag door griep mezelf af moeten melden. Heb vaker ziek op de buhne gestaan maar voelde me echt te beroerd.
Dinsdag nog 'n leuk interviewtje gehad bij radio 6 en dezelfde avond nog flink ziek geworden, baalde er echt wel van! Zodra ik me wat fitter voel zet ik mijn versie wel even op Youtube.
Tof om te horen dat 't zo goed georganiseerd was!

pikasso
21 oktober 2010, 13:10
Balen Robbert,
Ik had je graag zien spelen.

Bosch
21 oktober 2010, 15:55
Video:
http://www.youtube.com/user/BoschRacing#p/a/u/0/nhw4FrKA6Z8
(eerste helft speel ik crappy, tweede gaat :P)

toneblo
21 oktober 2010, 16:11
... toch heb je iets neer gezet, de tone die jij uit die peavey en gitaar haalt, heeft iets..
Ik moet zeggen dat ikzelf nogal van oude old school classic rock sound hou, ( geen peavey man ) maar je hebt voor mij iets uit een peavey weten te halen wat ik nogal interessant vindt.

Knap gedaan en zo te horen nog wel wat bijgeschaafd na wat je hier gepost hebt!

Respect!

LaurentB
21 oktober 2010, 17:13
Mooi geluid, warm en toch gedefinieerd.

Conrad Hultermans
21 oktober 2010, 18:35
Ik vind t wel een gave filmpje Wouter, mooie sound ook!
Heb je er nog een pedaaltje ervoor staan?

ps, nou ben ik ook wel benieuwd naar die Rory... :noob:

pasqual
21 oktober 2010, 23:53
Wouter, mooie sound hoor en goed gespeeld. ik ken het orgineel niet maar dit klinkt wel erg goed hoor. ook een vette gitaar, die zie je niet zo veel. is eens iets anders als die ibanesjes allemaal.

groeten Pasqual.

beruk
21 oktober 2010, 23:58
Zo hou ik ervan, niks geen toeters en bellen, alles uit gitaar en versterker.:rockon:
En dan ook nog is bijzonder goed te verteren voor een niet Vai liefhebber. Je overstijgt het muzak achtige wat ik Vai soms vind hebben (ja, ik durf...:soinnocent: ) door juist interessante dissonanten en jazzrock dingen er in te verwerken. Akelig goed...:cooler:

Duhsjaak
22 oktober 2010, 10:30
Hi Bosschje
Heb deze draad op afstand gevolgd. Ik was het niet helemaal eens met een aantal punten van kritiek. Ze hebben recht op hun mening, maar als je dan in de aanloop naar zo'n contest welles nietes gaat krijgen, dan wordt je voorbereiding daar niet rustiger op.
Ik ben altijd een beetje deviant want ik hoor liever drie krakende flarden die anders zijn en waarbij je hoort dat iemand met plezier speelt en risico's neemt, dan de gevestigde zelfbevredigingsorde die vooral is geinteresseerd in testosteron spelen. Voorgebakken 4210 aalgladde noten per minuut.
Ik vind je toon beeldschoon en je jazz invloeden glimmen er heel leuk doorheen. Ik heb in de loop van de tijd wel met een aantal gasten van enige naam gespeeld die dit echt prachtig gevonden zouden hebben. Ben Webster was altijd al enthousiast als je met wat nieuws aankwam. En ik weet zeker:
- hij zou laaiend enthousiast zijn geweest
- hij zou hebben gezegd (tussen twee slokken bier door - heel bedachtzaam) dat stilte ook muziek is
Als ik in mijn muziek de zaak teveel dichtpleister hoor ik m dat ook weer tegen mij zeggen.
Superleuk en anders dus die muziek van jou.
Jammer dat je je niet lekker voelde. Een flink deel van de lol gaat er op die manier ook af vanzelf. Ik ben dan zo'n zak dat ik de winnaar niet ken. Maar ja..... misschien is ie wel beter. Who cares?
Of het af en toe wringt of niet (schuren geeft warmte!) ik hoop dat je op het ingeslagen pad verder gaat.
Veel plezier.
Vriendelijke groet,
Gus

Bosch
22 oktober 2010, 12:23
Hallo!

Bedankt allemaal!

Ik voelde wel lekker hoor ( en niet zenuwachtig). Het was Robbert de andere finalist die ziek was.

Het was gewoon een erg gezellige toestand en eigenlijk een mooie manier om de rock vaarwel te zeggen.

Ben nu heerlijk Four On Six van Wes aan het spelen!

Bedankt voor de tijd, aandacht en complimenten! Op naar een nieuwe jazzopname!

Groeten, Wouter

skabouter
24 oktober 2010, 23:29
Toffe video wouter, toch maar ff mooi neergezet hoor!

Mooie opname van dat nummer ook, kvind het eind grappig :D