PDA

View Full Version : Humbucker blijft hummen, wat kan er aan de hand zijn?



Nielsje
8 oktober 2010, 20:50
Ik heb hier een LP van een forumlid, en de humbuckers bucken niet echt de hum.
Leuk, een aardingsprobleem, maar zelfs nadat ik alles heb uitgesloten, blijft 'ie brommen. Op het moment heb ik een bucker rechtstreeks op de jack aangesloten, er zitten dus geen potmeters of whatsoever in de loop. Wel is de brug op de aarde aangesloten. Beide buckers hebben dit verschijnsel (neck alsmede brug).

Twee versterkers geprobeerd, de mijne en die van m'n huisgenoot. Verder mijn versterker ook nog even in de keuken geprobeerd. Niets helpt.

brugpup meet 8.34K, neck 7.49K.
Geen info over de pups zelf, geen merkje, niets. Wel een paar handtekeningen, maar dat zegt mij verder niets.
Niet splitbaar.
Verder geen scoop hier oid.


Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Begin zowaar te vermoeden dat het single coils zijn... :dontgeti:

G.G.
8 oktober 2010, 20:59
Er zijn oudere humbuckers die gewoon singlecoil zijn maar eruit zien als humbuckers. Niet splitbaar dus spoelen ( als het er echt twee zijn) staan keurig in serie. Zit er een gevlochten mantel omheen die je aan massa zou kunnen leggen?

Ga eens met een magneetje kijken oe de polen magnetisch zijn. Zou weleens gewoon een singlecoil kunnen zijn.

Nielsje
8 oktober 2010, 21:25
Net even gebeld met de eigenaar. Er zitten, schijnbaar, seymour duncan antiquity's in.
Maar ik heb net de magneet truc gedaan, maar krijg alleen maar aan de zijde van de schroefjes 'respons' van de magneet...
Maffer is dat de eigenaar eerder géén last had van ruis met deze pups..

Oh jee..

Chris Winsemius
8 oktober 2010, 21:43
gesloopt?

kijk nog even hoe die PU het doet zonder aan de brug geaard te zitten (puur voor de zekerheid).

als ie dan nog bromt:

- checken of beide spoelen nog werken

Die PU's zijn naar mijn weten niet helemaal balanced qua dc-weerstand van de spoelen; ietsje meer brom dan balanced HBs dus.;

zijn geen goedkope elementjes.............

Nielsje
8 oktober 2010, 22:04
Beide spoelen werken verder prima.
Emiel had de gitaar bij zich op de minimeeting, en liet daarbij z'n probleem zien/horen. Een of andere gitaarboer in Sittard heeft het zo gesoldeerd.

Maar, ik snap niet hoe zo'n pup gesloopt kan worden.. hij doet het toch...?!

G.G.
8 oktober 2010, 22:08
Beide spoelen werken verder prima.
Emiel had de gitaar bij zich op de minimeeting, en liet daarbij z'n probleem zien/horen. Een of andere gitaarboer in Sittard heeft het zo gesoldeerd.

Maar, ik snap niet hoe zo'n pup gesloopt kan worden.. hij doet het toch...?!


Kortsluiting bij de spoel aan de massakant op de plek waar beide spoelen aan elkaar hangen, waardoor de ene spoel dus niet meer gebruikt wordt? Zoiets?

Orpheo
9 oktober 2010, 09:54
probeer eens de kijken of de aardes wel goed lopen? dus dat alles wat geaard moet zijn, geaard is, en of alles ook op de brug zit. daar kan het fout gaan. anders zou ik even de kapjes eraf halen, en de spoelen direct meten...