PDA

View Full Version : Jimi attempt 1



SoloGoof
8 oktober 2010, 20:50
Beste forumgenoten,

Hierbij mijn Jimi Hendrix attempt 1.

De drum is op voorhand opgenomen zonder dat deze gebaseerd was op mijn gitaarspel. (daarom zijn beiden niet in de maat)

Zeg me wat beter kan, mic placements... mix technieken...

Gear used: Gibson SG special, Marshall slp (no mod), chicken salad (vibe pedal), en begin 70's wah (VOX).

Mics: 2 sennheiser's md 421 uit vroege 60's, en goedkoop tascam M308 mixertje.

http://www.youtube.com/watch?v=Mmr-vBptue4
:hippie:

G.G.
8 oktober 2010, 22:28
Filmpje begint met in grote letters Jimmy, terwijl het Jimi moet zijn.... dan is het voor mij al voorbij, klik, weg.

Ja, ik ben een lompe hork, maar dan haak ik af.

TDZH
8 oktober 2010, 23:22
Filmpje begint met in grote letters Jimmy, terwijl het Jimi moet zijn.... dan is het voor mij al voorbij, klik, weg.

Ja, ik ben een lompe hork, maar dan haak ik af.

Volgens mij heeft hij zowel Jimi als Jimmy geheten. Weet het niet helemaal zeker.
Jimi is inderdaad wel een stuk gebruikelijk en cooler.



Klinkt goed trouwens, dat filmpje.

Psychomantis
9 oktober 2010, 16:43
Filmpje begint met in grote letters Jimmy, terwijl het Jimi moet zijn.... dan is het voor mij al voorbij, klik, weg.

Ja, ik ben een lompe hork, maar dan haak ik af.

filmpje is gemaakt door een maat van hem (niet sologoof zelf dus) en die weet blijkbaar niet hoe de gitaargod heet...

The Bertman
9 oktober 2010, 17:01
Hij heette voluit James, afgekort Jimmy, opgeleukt Jimi, in die volgorde.

Over de clip: tja, klink goed, de gitaar, maar meer is er niet van te zeggen. Wat voor geluid zoek je, en ben je tevreden over zoals het nu klinkt?

ncbfThePrince
9 oktober 2010, 17:13
beter niet zagen en zeggen wat beter kan :p
IK heb de video gemaakt en het maakt niet uit want de naam kunnen allebei
tis vooral de sound die belangrijk is hier

Psychomantis
9 oktober 2010, 17:39
bij de volgende opname voor mijn mening wat meer treble bij de snare en wat minder bas. Een overhead zou ook wonderen doen, maar een goeie is duur.

The Bertman
9 oktober 2010, 17:54
beter niet zagen en zeggen wat beter kan :p

Dat gaat dus niet als ik niet weet wat de topicstarter wil. Ik vind die gitaar best klinken, maar ik kan nooit iets zeggen over micplaatsing als ik niet weet wat hij wil horen.

Solidkick
9 oktober 2010, 18:42
Sjimmie?


Lekker basis sound kwa gitaar.
Nu de drums nog :soinnocent:

MaximVMH
9 oktober 2010, 19:54
Wil niet stom doen, maar hoort dit niet eerder hier? http://www.gitaarnet.nl/forum/forumdisplay.php?f=27

Han S
9 oktober 2010, 21:25
Wil niet stom doen, maar hoort dit niet eerder hier? http://www.gitaarnet.nl/forum/forumdisplay.php?f=27

Nee hoor, hij vraagt commentaar met betrekking tot de opnamekant, microfoonplaatsing etc, dus hij zit hier goed. Of Jimi nou Jimmy heette of voor mijn part Gerrit boeit niet

Zal ik er maar eens wat over zeggen: ik vind het geluid matig, zeker als je zegt dat het met twee oude 421's is opgenomen want die kunnen veel beter klinken. Doe het eens met één oude 421 en zet die een centimeter of vijf voor de speaker bij de conusrand en gericht naar het centrum van de speaker, dat gaat gegarandeerd vetter en groter klinken.

Ik denk dat je met die twee microfoons een fasefout oploopt.

ncbfThePrince
10 oktober 2010, 12:45
bij de volgende opname voor mijn mening wat meer treble bij de snare en wat minder bas. Een overhead zou ook wonderen doen, maar een goeie is duur.
LOOOOOOOLZOR :p