PDA

View Full Version : Grrr... POD XT Live schakelt met vertraging



MegaDrive
8 oktober 2010, 20:09
Zoals het onderwerp al zegt, als ik schakel tussen voorgeprogrammeerde patches op mijn XT Live dan zit er een korte stilte tussen, ook als deze patches op dezelfde bank staan. Ik heb daar nooit zo'n erg in gehad omdat ik het ding vooral voor opnames gebruikte, maar nu ik patches aan het bakken ben voor live gebruik begint het te storen.

Ik heb wat gegoogled om te zien of er mensen zijn met gelijksoortige ervaringen maar niks noemenswaardigs gevonden. Iemand ervaringen en/of oplossingen? Op dit moment vind ik het een beetje jammer dat het ding "Live" heet want daar kan ik hem zo juist niet voor gebruiken...

Alvast bedankt!

RazorBlade
8 oktober 2010, 21:07
Met de x3 live geen last van.. daar hep je nu nix an, maar wellicht een optie om "over" te stappen.. klopt idd dat de voorloper een hapering heeft..

Izegrim
8 oktober 2010, 23:17
Dat kan niet goed zijn. Ik heb zo'n ding gehad en die schakelde naadloos. Misschien ff een firmware upgrade?

MegaDrive
9 oktober 2010, 09:18
Bedankt voor de reacties. Volgens de Monkey is mijn apparaat helemaal up to date, maar ik vond dit op het line 6 forum:

"Your firmware might be up to date, but it might be worth doing a re-flash. Sometimes things get corrupted."

Dat kan ik nog eens proberen. Overigens gebruik ik maar 6 presets voor een live set. Zou het helpen als ik die allemaal met 1 amp model maak zodat bij het switchen alleen de effecten worden geladen?

jules
9 oktober 2010, 09:37
nee volgens mij heeft dat geen zin hoor, het is maar softwarematig dat ziu niks uit mogen maken, reflashen zou ik ook zeggen.

MegaDrive
14 oktober 2010, 23:03
Okee dan! Ik heb het ding helemaal gereset. Firmware flash met laatste versie en de laatste software erop gezet en nu werkt het als een trein. Maar dan zonder vertraging. Okee slecht voorbeeld.

De switch-delay is weg en omdat ik een oude Monkey bleek te hebben had ik ook de laatste soundpack niet. Ben nu weer een beetje aan het tweaken geweest en heb al mijn presets opnieuw gemaakt voor gebruik met mijn Mesa 50/50 poweramp en 2x12 V30/G12H30. De nieuwe Line 6 Edit software zag ik nu ook voor het eerst en die heeft een post-EQ, hoera! Het is pvd net of ik nieuwe gear heb! Supertevreden en helemaal klaar voor live gebruik: Bedankt voor de hulp en tips.