PDA

View Full Version : TC Nova Drive aansturen met TC G-major



rammybully
7 oktober 2010, 23:40
Ik ben van plan mijn losse pedalen weg te doen en over te gaan op een simpele rack setup...

Ik heb de zoek functie al gebruikt, maar nog niet echt duidelijk antwoord gekregen op mijn vraag.

Het idee is er om een TC Electronic G major 2 te kopen, deze te bedienen met een FCB1010 van Behringer en G-major door te lussen naar mijn Nova Drive zodat daar de juiste presets ook geselecteerd worden.

Nu heb ik hier en daar wel gelezen dat midi communicatie met een Nova Drive af en toe wat moeizaam kan zijn. Ik heb weinig verstand van midi...

Kan iemand mij vertellen of dit geheel gaat werken????

peter_heijnen
8 oktober 2010, 09:15
Van de tc site:

MIDI
Nova Drive can be fully controlled via MIDI. It is possible to change presets, toggle the overdrive and distortion on/off, change routing and access all parameters in real-time with continuous controllers. This is made easy and straightforward, so even if you think Floyd Rose is Axl's younger brother, setting up Nova Drive to work in a midi-based setup is a breeze. This unique feature makes Nova Drive the perfect fit for any rack- or midi based setup - even those huge rigs you'd expect Batman to use if he played guitar.