PDA

View Full Version : Jouw "always-on" pedalen?



EuroCinema
7 oktober 2010, 20:24
Het valt me op dat best veel gitaristen 1 of 2 pedalen hebben die altijd aan staan. Soms staan die zelfs op de versterker ipv op het pedalenbord. Vandaar... welke effecten hebben jullie de hele gig lang aanstaan, en waarom?

rhcp_schipper
7 oktober 2010, 20:32
Fx engineering Raf Mirage Compressor. Omdat het gewoon erg veel toevoegd aan mijn overal gitaar geluid.

Gewoon een geweldig pedaal als je het mij vraagt.

Il_Falco
7 oktober 2010, 20:34
de flanger van mijn marshall regenerator. Soms vind ik dat hij teveel aan staat en als ik hem dan uitzet, dan vindt ik mijn geluid maar kaal, zwak en saai...:soinnocent:

Shaggy
7 oktober 2010, 20:34
Mijn almost allways pedaal is de keeley compressor !

Bij nummers waarbij ik meer aan het strummen ben of meer dynamiek wens schakel ik het uit.

G.G.
7 oktober 2010, 20:42
bij mij ook een compressor, flatline, die permanent heel subtiel ingeteld staan voor een heel klein beetje compressie en een beetje boost.

Izegrim
7 oktober 2010, 21:54
MXR KFK-1 10 band EQ en iSP Decimator ruisonderdrukking om het geweld een beetje te kneden en in te dammen.

pasqual
7 oktober 2010, 22:07
mxr supercomp(ressor) en digitale delay ( subtiel ).

groeten Pasqual.

DemolitionColorScheme
7 oktober 2010, 22:21
Mijn almost allways pedaal is de keeley compressor !

Bij nummers waarbij ik meer aan het strummen ben of meer dynamiek wens schakel ik het uit.
Same here, de Keeley C4 of de 70ies MXR Dyna Comp.

G.G.
7 oktober 2010, 22:43
Grappig. Nu al 5 van de 7 zijn compressors. Nooit geweten dat die dingen zo favoriet zijn.

soup
7 oktober 2010, 22:46
delay, klinkt voller en dikker (clean als distortion)

Fireburst
7 oktober 2010, 22:56
Delay DL10 (ipv reverb) en MI Audio Bluespro (als +/- cleanboost).

Fragedallic
7 oktober 2010, 22:57
Barber LTD . Volume 50% , tone 70%, drive 25%

ME.
7 oktober 2010, 23:00
T-Rex Reptile

Een heel korte delay met een klein beetje modulatie op het dry kanaal.

titzenpitzer
7 oktober 2010, 23:06
Wow, ik verschiet van het aantal mensen dat een delay laat opstaan? Het zou nooit in me opkomen...
Vroeger stond mijn turbotubescreamer steeds op, ik speel al een tijd op een cleane amp. Nu ik een betere versterker heb, geef ik volledig clean een kans en staat er eigenlijk niets meer op, al gebruik ik nog steeds belachelijk veel overdrive bij mijn nummers.

Basileia
7 oktober 2010, 23:08
Bij mij staat ook m'n delay bijna altijd aan. Ik gebruik hem eigenlijk meer als reverb dan als echo. Korte delay tijd, snelle decay.

muziekschuur
7 oktober 2010, 23:08
Mesa Boogie V-twin, voor mijn Floyd (hiwatt achtig) & mijn Fender The Twin..

Pepe
7 oktober 2010, 23:49
Als ik de 19 inch mee heb staat de Peavey Valverb altijd aan maar ik geloof ook niet dat je hem kan bypassen.
Als ik het pedalbakkie mee heb dan een Xotic EP.

Basseytje
7 oktober 2010, 23:53
als ik al die reacties zo zie over de compressors die iedereen altijd aan heeft staan kan ik echt niet wachten totdat ik de componenten voor de flatline compressor binnen heb...

wireman
8 oktober 2010, 00:07
Boss GE-7 japan 80's. Heel subtiel ingesteld op een lichte boost van de mids en high end op mn Fender Bassman '59 Reissue LTD. Ben nog zoekende naar een goeie Boss CS2 die dan waarschijnlijk ook veel aan zal staan.

Tankman
8 oktober 2010, 00:26
Mijn Boss NS-2 Noise Surpressor staat hoe dan ook altijd aan. Bij momenen waar ik niet over mijn eigen amp speel op mijn plankje met een distorion pedaal in de loop.

Momenten met eigen amp staat hij boven op mijn amp met de voorversterker van mijn amp in haar loop. Daarnaast staat dan ook mijn MXR 10 band EQ altijd aan. Hij maakt het geluid van mijn 6505+ net wat vetter en prikt ook beter door de mix. Ik heb d MXR in de standaard mid scoo setting die in het boekje staat, maar de frequentie precies in het midden die het laagst zou moeten staan boost ik juist een beetje. Klinkt heerlijk!

joesman
8 oktober 2010, 09:15
Bij mij staat de ZVex Super Hardon constant aan,ik zet hem op ongeveer 11uur en dat geeft mijn amp net die extra sprankel die hij nodig heeft.

peter_heijnen
8 oktober 2010, 09:21
+1 voor de EP-booster van xotic, wonder pedaaltje!

JeroenSchaaf
8 oktober 2010, 09:28
Wat doet die EP booster dan? Een soort clean boost? Ik hoor er veel goeie verhalen over.

Duane
8 oktober 2010, 09:51
Wat doet die EP booster dan? Een soort clean boost? Ik hoor er veel goeie verhalen over.

Hij simuleert de pre amp van de Echoplex EP-3 (Jimmy Page, Van Halen en Eric Johnson)

Mitch
8 oktober 2010, 09:51
Mijn Deluxe Memory Man staat wel vaak aan, maar altijd?? Dat zou me teveel beperken. Staat helemaal niks altijd aan. Ja, mijn versterker...
Op het oefenversterkertje thuis heb ik dan wel weer grag de compressor lichtjes aan, omdat -ie dan iets meer de feel van natuurlijke overdrive krijgt.

Rutger
8 oktober 2010, 09:55
Opmerkelijk om te zien dat veel hun compressor altijd aan hebben staan. Ik dacht dat dat zo'n "not done" kwestie was ("compressie haal je uit je buizen, niet uit een doosje!").

reinierscheffer
8 oktober 2010, 10:00
altijd de Fulldrive2, standje CompCut, overdrive op 12u.
de laatste tijd ook vaak i.c.m. de SH Xotic Booster. bass en treble ongeveer op 12u, volume op 12u, gain op 2 uur. Maakt je sound superdynamisch

EuroCinema
8 oktober 2010, 10:05
Ik zie een aantal mensen die delay gebruiken als/ipv reverb. Hoe stellen jullie dat in? Een soort korte snelle slapback?

peter_heijnen
8 oktober 2010, 10:12
Hij simuleert de pre amp van de Echoplex EP-3 (Jimmy Page, Van Halen en Eric Johnson)
Het maakt je geluid op de een of andere manier groter/sprankelender/vetter/..... Het is alsof je door een 'vergrootglas' naar je geluid 'kijkt'.

Allemaal lekker vage termen uiteraard maar je moet het dan ook zelf horen. Als ik de ep uitzet en dan met mijn gainknop het volume bijregel weet ik genoeg. Ik ben er best vol van en overweeg de booster uit zijn kastje te slopen en in mijn wah te bouwen om ruimte en een daisychainpuntje te sparen.

Rutger
8 oktober 2010, 10:29
Dat klinkt als een SHO :)

Herman
8 oktober 2010, 10:30
Ik had een behoorlijke tijd mijn tubescreamer altijd aanstaan, maar daar ben ik nu wel al een tijdje van af, en gebruik hem nu gewoon als booster. Verder..tsjah, geen effect, dat sowieso niet.. maar mijn versterker staat eigenlijk wel áltijd op het overstuurde kanaal en ik speel in principe nooit op het cleane kanaal, de mate van oversturing regel ik met m'n gitaar. Dus op die manier heb ik mijn overdrive wel altijd aan staan.

soup
8 oktober 2010, 10:50
Ik hou daar niet van om je geluid dicht te draaien met je volume knop zodat het afzwakt en dan wat schoner klinkt, je mist een zekere punch in je geluid dan. Maar dat is mijn mening maar. :)

Herman
8 oktober 2010, 11:03
Het enige waar ik enigszins over twijfel is een trebblebleed in m'n tele. Voor de rest is dit voor mij dé manier om controle te hebben over de mate van oversturing. Ieder z'n ding natuurlijk.. :)

Kim Wilson
8 oktober 2010, 11:14
Het enige pedaal wat hier heel vaak aanstaat is mijn BD-2, ingesteld op een licht randje. Boosten/meer gain doe ik met een OCD en Tubescreamer. Compressor (MXR Dynacomp) gebruik ik bijna nooit. Vooral bij clean geluid wordt het geluid snel onnatuurlijk, en dat vind ik niet mooi.

peter_heijnen
8 oktober 2010, 11:21
Dat klinkt als een SHO :)
De gedachte is begrijpelijk maar nee, zo klinkt de ep dus niet. ;)

hoofd
8 oktober 2010, 11:40
Ik heb alle pedalen altijd aan. Waarom zou ik ze anders hebben?! :???:

DemolitionColorScheme
8 oktober 2010, 11:41
Bij mij staat ook m'n delay bijna altijd aan. Ik gebruik hem eigenlijk meer als reverb dan als echo. Korte delay tijd, snelle decay.
Bij m'n cleans heb ik bijna ook altijd een beetje delay en verb, ligt aan de patch. Als ik droge chugga-chugga distortion moet hebben, dan 90% van de tijd niet. Zo, ik denk nu pas aan wat ik altijd heb aanstaan.


Boss GE-7 japan 80's. Heel subtiel ingesteld op een lichte boost van de mids en high end op mn Fender Bassman '59 Reissue LTD.
Ik heb, met IZAH, ook altijd een modded GE-7 aanstaan die de lower en upper mids wat boosten voor een ietwat voller geluid. M'n Koch Powertone 1 heeft echt amper een mid-ziel qua high gain, om eerlijk te zijn, dus creeër ik ze zelf maar. Ik heb ook altijd een BBE Sonic Maximizer 482i aanstaan. Niets al te drastisch though. Naast die dus de Keeley C4 of de 70ies Block Dyna Comp voor clean sounds.

Nielsje
8 oktober 2010, 11:49
Ik gebruik m'n Barber Tone Press nogal veel.

DemolitionColorScheme
8 oktober 2010, 11:50
Ik hou daar niet van om je geluid dicht te draaien met je volume knop zodat het afzwakt en dan wat schoner klinkt, je mist een zekere punch in je geluid dan. Maar dat is mijn mening maar. :)
Probeer eens een treble bleed mod op je gitaren. Highly recommended:
- http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=treble_bleed

Kim Wilson
8 oktober 2010, 11:52
Telt de reverb op mijn amp ook trouwens? Want die staat vooral thuis wel altijd lichtjes aan.

Guitarleon
8 oktober 2010, 13:02
Wampler ego compressor en Fulltone Fulldrive op de comp/cut mode.
heerlijke dikke romige compressie die toch transparant blijft en een heerlijk soort van bite van de Fulltone.

JohnLord
8 oktober 2010, 13:07
Telt de reverb op mijn amp ook trouwens? Want die staat vooral thuis wel altijd lichtjes aan.

Alleen als ie ook daadwerkelijk als pedaal op je amp zit :)

Hier trouwens geen pedalen die altijd aanstaan.

Fuhgawz
8 oktober 2010, 14:01
Sjezus wat veel mensen die altijd iets aan hebben! Ik moet er niet aan denken dat iets altijd aan staat, behalve mijn versterker. Ik sta er ook echt van te kijken dat veel mensen altijd een delay aan hebben staan. Zoiets kan toch niet OP ELK NUMMER goed klinken?

EuroCinema
8 oktober 2010, 14:04
Die korte delays ervaar je vaak niet als delay, je merkt alleen dat het geluid "groot" klinkt. Volgens mij heeft Goudsmit ook altijd een delay aanstaan.

Ash ketchum
8 oktober 2010, 18:59
Mxr carbon copy/exh memory toy. Delays werken echt verslavend voor mij ;)

Pepe
8 oktober 2010, 19:03
Sjezus wat veel mensen die altijd iets aan hebben! Ik moet er niet aan denken dat iets altijd aan staat, behalve mijn versterker. Ik sta er ook echt van te kijken dat veel mensen altijd een delay aan hebben staan. Zoiets kan toch niet OP ELK NUMMER goed klinken?

Met delay plaats je jezelf in een ruimte van het totaalbeeld en in dat opzicht is GEEN delay ook een soort effect.

Verdikkie, weer zo'n verrassende kijk van Pepe!

EJPostema
8 oktober 2010, 19:13
Dus we kunnen hieruit bijna opmaken dat een compressor (en misschien een delay) een must is. Mits ze subtiel zijn?

Pepe
8 oktober 2010, 19:19
Als ik maar 1 ding tussen een single channel non master amp mocht proppen dan zou het een stemapparaat zijn en als tweede een overdrive.
Always on is wat anders dan essentieel.

Henri H
8 oktober 2010, 19:28
Bij mij is het andersom: welk pedaal staat altijd uit. ;)

Dat zijn er 2: Ross phaser en Ibanez WH10V2, maar dat komt dan doordat ze gewoon ruk klinken. :(

Oh ja, en een Flower Booster (Newtone SHO clone), want die geeft een te grote volume boost. (Ja Nielsje, daar is ie ook voor bedoeld, weeeeeeeet ik ;))
Bovendien heb ik hem niet meer nodig, omdat ik A. m'n JVM geruild heb, en B. verder alleen nog maar goeie amps heb. Wat een geluksvogel! :cheerup:

G.G.
8 oktober 2010, 19:40
Flowerbooster of SHO is toch prima in te stellen?

Henri H
8 oktober 2010, 19:51
Tja, als je die ene knop op 0 zet, dan gaat het, maar dan vind ik het effect te weinig toevoegen....

lauke_101
8 oktober 2010, 20:51
Sjezus wat veel mensen die altijd iets aan hebben! Ik moet er niet aan denken dat iets altijd aan staat, behalve mijn versterker. Ik sta er ook echt van te kijken dat veel mensen altijd een delay aan hebben staan. Zoiets kan toch niet OP ELK NUMMER goed klinken?
Als je zoals ik in een rock 'n roll/rockabilly band speelt wel :D

Verder heb ik al m'n pedalen meer uit dan aan staan, als ik ze überhaupt al aanzet. Maar ik kan het niet over m'n hart verkrijgen bijvoorbeeld mijn jaren 70 Deluxe Electric Mistress weg te doen, nooit.
Ik heb overigens nooit een compressor gehad of gebruikt, geen idee of ik wat mis eigenlijk. Ben wel behoorlijk dik tevreden met mijn sound nu.

RazorBlade
8 oktober 2010, 21:10
heel vaak in de aanstand.. de T-Rex compnova, tja weer een compressor.. zoo heerlijk subtiel, je merkt pas dattie aanstond als je em uitzet :seriousf:..

Midwolda
8 oktober 2010, 22:49
Een Boss EH-2, een frequentie-afhankelijke compressor (vind ik).
http://www.justmusic.nl/catalog/images/EH2.jpg

MarkV
9 oktober 2010, 08:21
Altijd aan: Rocktron compressor
Meestal aan: Boss dd3, knopjes allemaal op 12 uur, behalve de mix (op 9 uur)

Voor de rest geen Reverb, dus de delay zorgt voor de ruimtelijkheid.

j3r03n
9 oktober 2010, 11:44
Ik heb geen "always on" pedalen. Ik zorg voor een goede sound met een goede gitaar en een goede versterker. :soinnocent:

Pepe
9 oktober 2010, 12:10
Ik heb geen "always on" pedalen. Ik zorg voor een goede sound met een goede gitaar en een goede versterker. :soinnocent:

Marshall Valvestate huh?

oh dear...

grayfink
9 oktober 2010, 12:17
:D Valt best mee hoor...

j3r03n
9 oktober 2010, 12:47
Die staat te koop omdat ik hem niet meer gebruik ;)

akkebaas
10 oktober 2010, 01:03
Durham sex drive. Clean boost, doet 'iets' met je signaal waardoor je hem nooit meer uit wil zetten...

Sinner
10 oktober 2010, 17:23
Fx engineering Raf Mirage Compressor. Omdat het gewoon erg veel toevoegd aan mijn overal gitaar geluid.

Gewoon een geweldig pedaal als je het mij vraagt.

Helemaal mee eens! Staat bij mij ook altijd aan. Daarnaast ook de Boss ns2 noise suppressor. De DM-2 staat bij mij ook heel vaak subtiel aan.

Jochem92
10 oktober 2010, 18:00
Het pedaal dat bij mij (bijna) altijd aanstaat is mijn
Boss NS-2 Noise Suppressor..
Gewoon omdat mijn EHX Metal Muff ook bijna altijd aanstaat ;)

ieme
10 oktober 2010, 19:29
Xotic rc booster

hezz
10 oktober 2010, 22:36
Fairfield Circuitry Barbershop Overdrive! Geeft een heerlijke lichte overdrive, maakt je toon net wat rauwer.

BeeJee
10 oktober 2010, 23:13
Fx engineering Raf Mirage Compressor. Omdat het gewoon erg veel toevoegd aan mijn overal gitaar geluid.

Gewoon een geweldig pedaal als je het mij vraagt.

Yep, die staat bij mij ook altijd aan.

Stratman70
21 oktober 2010, 00:18
Dus als ik het goed heb, begrijp ik uit dit topic dat er mensen zijn die gitaar spelen ZONDER de RPA van BSM tussen de gitaar en de versterkerd te hebben geschakeld?????

Ik wist niet dat dit kon eigenlijk! :sssh:

oftewel; de RPA van BSM... ik kan me niet voorstellen dat ik ooit zonder zou spelen.

Riky
21 oktober 2010, 09:58
T-rex tonebug reverb en malekko ekko 616 staan eigenlijk altijd aan...

Shaggy
21 oktober 2010, 12:40
T-rex tonebug reverb en malekko ekko 616 staan eigenlijk altijd aan...

Staat de ekko in de bufferstand ?

Fuhgawz
21 oktober 2010, 13:08
Dat maakt toch geen hol uit als hij altijd aanstaat!? :???:

Of zie ik dat nou verkeerd...

Joris00
21 oktober 2010, 13:45
Ik heb altijd 'a magic touch of' reverb aan staan op m'n versterker. Dat geeft, vooral clean, een wat warmer en dynamischer geluid.

Kim Wilson
21 oktober 2010, 14:08
Dynamischer niet, voller en levendiger wel. Als ik duidelijke dynamiek wil horen, elke subtiele verandering van aanslaan en dat soort dingen, alle kleine nuances dus, hoor ik die beter als de reverb uitstaat.

Thuis staat de reverb meestal ook wel iets aan. In de band niet, dan hoor ik het het liefst zo droog mogelijk.

Mr. Dynamite
21 oktober 2010, 14:53
Ik heb ook altijd een klein beetje reverb aan staan, alleen op het clean kanaal trouwens. Het is heel licht maar als hij uit staat merk je het toch :)

Shaggy
22 oktober 2010, 08:52
Dat maakt toch geen hol uit als hij altijd aanstaat!? :???:

Of zie ik dat nou verkeerd...

De buffer werkt alleen als het pedaal aan staat. Het verschil is dat je een hifi analoge delay krijgt. Als je buffer stand aan hebt maar het pedaal niet aan staat is het gewoon nog steeds true bypass.

Her en der lees ik anders, maar ik merk enkel verschil als het pedaal aan staat.

Riky
22 oktober 2010, 09:05
De buffer werkt alleen als het pedaal aan staat. Het verschil is dat je een hifi analoge delay krijgt. Als je buffer stand aan hebt maar het pedaal niet aan staat is het gewoon nog steeds true bypass.

Her en der lees ik anders, maar ik merk enkel verschil als het pedaal aan staat.

helemaal juist!

Ik heb de T/B mode altijd aanstaan trouwens.

rijsberman
22 oktober 2010, 11:43
Bij mij is het andersom: welk pedaal staat altijd uit. [...]
Bovendien heb ik hem niet meer nodig, omdat ik [...] alleen nog maar goeie amps heb.

ff geknipt. Volgens mij is dit belangrijk: als je goed spul hebt, met een goede amp, gitaar en pickups, waarom heb je dan nog van die altijd aan dingen?

Dat je afhankelijk van 't stuk dat je speelt wat wilt kunnen varieren in je sound lijkt me helder. Maar als je dat soort 'permanente' veranderingen doen, had je dan niet beter een geschiktere amp of gitaar kunnen kopen?

Ik heb thuis een beetje reverb op mijn amp aan staan. Verder is er niets 'always on'. Ik wissel tussen de kanalen, zet de boost of andere knopjes aan en uit op m'n amp, naar gelang ik wil, maar dat wisselt dus met de muziek die ik speel.

Maar goed, ik ben dan ook erg tevreden met m'n gear. :ok:

Pepe
22 oktober 2010, 11:56
Dat je afhankelijk van 't stuk dat je speelt wat wilt kunnen varieren in je sound lijkt me helder. Maar als je dat soort 'permanente' veranderingen doen, had je dan niet beter een geschiktere amp of gitaar kunnen kopen? :

I fully agree.

Het is een cirkel. Je gaat verbeteren omdat je denkt dat het beter kan en dat stapelt op. Uiteindelijk als je achterom kijkt zie je een kerstboom achter je staan. En als je dan weer straight in een amp prikt sla je achterover hoe goed dat klinkt met alle rotzooi er tussen uit. En dan begint het feest weer vrolijk opnieuw.

Het is ook wel grappig om te lezen dat de amp fully tube handwired is maar dat de gitaar eerst door een board aan pedaaltjes gaat.
Maar je hebt een hobby en wat euro's, dat is het eigenlijk.

zoon van Piet
22 oktober 2010, 12:06
Dat je afhankelijk van 't stuk dat je speelt wat wilt kunnen varieren in je sound lijkt me helder. Maar als je dat soort 'permanente' veranderingen doen, had je dan niet beter een geschiktere amp of gitaar kunnen kopen?


And I fully disagree! ;)

Want wat is geschikter? ik speelde jaren met mijn tubescreamer altijd aan. dat beviel me toen goed. Nu gebruik ik m lang niet altijd meer. De amp bleef hetzelfde...
Het is een kwestie van smaak, en smaak is veranderlijk. En het is een kwestie van lekker zelf doen waar je zin in hebt, natuurlijk. Bovendien: waar vind ik een amp die klinkt als de mijne, maar dan met een TS ervoor? Is het dan niet veeel makkelijker om gewoon dat ding aan te zetten?

Tankman
22 oktober 2010, 12:16
True. Ik vind zelf het basisgeluid van een 6505 echt te gek. Met mijn gitaren klinkt hij echter net niet strak genoeg. Het grote probleem is dat ik dus superstrakke distortion uit een pedaal gewend ben, en de versterker klinkt gewoon niet even strak.

Wat ik dus wilde bereiken is alle voordelen van het prachtgeluid van mijn 6505, maar dan strakker. Ik heb overdrive pedalen geprobeerd, maar dan moet ik weer gaan tapdansen wil ik een clean geluid hebben. Verder vond ik het toch niet veel toevoegen aan mijn geluid. Dit waren een MXR GT-OD, Ibanez TS-9, Maxon OD-9 en OD-808.

Ik probeerde toen een keer een MXR 6-band EQ met de mids lichtelijk gescooped. Wat was dat toch heerlijk. Na een paar weken met een Boss GE-7 gekloot te hebben en tot de comclusie gekomen te zijn dat deze tonesuckt als de pest, heb ik een MXR 10-band EQ gekocht. Die staat dus altijd aan bij mij, met zoals ik eerder in dit topic zij, gebooste laag en hoog, mids gescooped, maar de allermiddelste frequentie toch ietwat geboost voor wat extra growl. HEERLIJK! En deze setting lijkt mijn clean kanaal ook wat meer op te schonen.

rijsberman
22 oktober 2010, 15:15
Ah leuk, discussie! :)

zoon van Piet
22 oktober 2010, 16:14
Ja, lekker he?
Maar dan moet je wel 'Welles' roepen, dan kan ik weer 'Nietes' doen... ;)

Pepe
22 oktober 2010, 17:41
Ik wil wel nietes roepen maar ik zie dat ZvP en ik eigenlijk hetzelfde zeggen. Als de cirkels en smaak om de hoek komt kijken kan je alle kanten op.

Riky
22 oktober 2010, 19:39
I fully agree.

Het is een cirkel. Je gaat verbeteren omdat je denkt dat het beter kan en dat stapelt op. Uiteindelijk als je achterom kijkt zie je een kerstboom achter je staan. En als je dan weer straight in een amp prikt sla je achterover hoe goed dat klinkt met alle rotzooi er tussen uit. En dan begint het feest weer vrolijk opnieuw.

Het is ook wel grappig om te lezen dat de amp fully tube handwired is maar dat de gitaar eerst door een board aan pedaaltjes gaat.
Maar je hebt een hobby en wat euro's, dat is het eigenlijk.

Ja stiekem toch wel mee eens. Ik heb zoals gezegd altijd mijn delay en reverb aanstaan, maar mijn de basis van mijn geluid is een 1 kanaals amp op standje lichte overdrive (zonder reverb) en een strat. Meer niet.
Ook met reverb en delay aan hoor je dit geluid gewoon. Ik gebruik mijn delay en reverb alleen, omdat ik enig gitarist ben ik het gewoon een heel tof effect vind geven, maar de reverb komt pas na dat ik een snaar heb aangeslagen en de delay ook. Ik laat ze dus niet echt blenden met mijn geluid.

Basis geluid is gewoon het belangrijkste. Daar begint en vanuit daar kun je het wat opleuken. Ik heb een TS, maar ik hoef hem eigenlijk nooit te gebruiken (stiekem doe ik het wel eens, omdat het soms toch net wat toffer klinkt), maar ik kan eigenlijk ook prima uit de voeten zonder.

Eigenlijk ben ik alleen maar van de modulatie effecten en een mooie romige distortion voor de (weinige) solo's aangezien ik maar een 1 kanaals buizenbak heb.

vulvasonic
22 oktober 2010, 22:17
Bij mij staat de ZVex Super Hardon constant aan,ik zet hem op ongeveer 11uur en dat geeft mijn amp net die extra sprankel die hij nodig heeft.

Hier dus ook. Het ding staat altijd aan. Of ik nu clean, ruig, of megavuil speel, zónder dit pedaal klinkt het gewoon altijd net iets minder goed. Deze gaat dan ook nooit meer weg.

De mijne is een soort kloon. Het heeft de handigheid van een adapteruitgangetje, daar waar de originele SHO het met batterijen moet doen. En verder is ie voorzien van een extra schakelaartje waarmee ik het effect iets kan temperen. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik van die laatste mogelijkheid nooit gebruik maak.

Timo, let je op?
Dit is 'm. My precious! :D

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/vulvaboos.jpg

TimoSomers
22 oktober 2010, 22:32
Vette Shizzle Mario!!
Net even soundclipjes gehoord ervan, klinkt eigenlijk precies als wat ik nodig heb.
Extra sprankel en veel meer strakheid (het 'flubberrandje' ofzo gaat er zegmaar af lijkt wel).

vulvasonic
22 oktober 2010, 22:44
Vette Shizzle Mario!!
Net even soundclipjes gehoord ervan, klinkt eigenlijk precies als wat ik nodig heb.
Extra sprankel en veel meer strakheid (het 'flubberrandje' ofzo gaat er zegmaar af lijkt wel).

Klopt. Het is een heel wonderlijk ding. Je kunt 'm als booster gebruiken, maar hij doet meer dan dat. Hij schoont echt het geluid op. En toch klinkt het vetter en strakker. Ik krijg het nooit goed uitgelegd, maar je hebt het sampletje gehoord, dus je weet nu wel ongeveer wat het doet.

Ik schreef al dat ze duur zijn, maar door het succes van o.a. dit pedaal, worden er ook goedkopere versies in productie gemaakt. De oudere hebben allemaal een unieke behuizing (met de hand beschilderd in diverse uitvoeringen). :)

Bernardduur
24 oktober 2010, 13:26
Mn tele fattner pedaal;

pedaal dat mn tele wat meer ballen geeft; voortgekomen uit mn liefde voor mn tele maar toch met wat meer wil naar een HB geluid. Dit pedaal houdt het karakter van de tele intact maar geeft me toch de output en de ballen van een HB :)

FruscianteFan
24 oktober 2010, 19:36
Ik begin toch weer meer fan te worden van mijn Holy Grail. Sinds ik mijn Blues Junior tijdens repetities met de master vol open heb, zorgt-ie ervoor dat ik wat meer integreer in de sound van de band, in plaats van dat ik eruitspring. Dat gevoel had ik vandaag althans.