PDA

View Full Version : Es-335 Jack&Danny of Harley Benton of?



mohawk
7 oktober 2010, 18:41
Heren,

Ik ben opzoek naar een Es-335 kloon, en het liefst zo goedkoop mogelijk. Nu kwam ik dus bij deze 2 uit, voor respectievelijk 177 en 199 euro. Ik had ook al gekeken naar een Epiphone the Dot, maar deze vind ik niet mooi in de worn cherry kleur.

Ik weet dat je voor dit geld niet al te veel moet verwachten, maar voor alleen thuisgebruik zal het toch wel meevallen denk ik?

Nu dus de vraag of een van jullie ervaring heeft met een van deze 2 types en deze met mij wil delen :)

Specificaties zijn als volgt :

Jack&Danny Features:

* Body: Semi-Hollow, Double Cutaway
* Top: Maple
* Back & Sides: Maple
* Body Depth: 44mm
* Neck: Mahogany
* Inlays: Dot
* Pickups: 2 x Ceramic Humbuckers
* Tuners: Die-cast type
* Tailpiece: TP-6
* Hardware: Chrome
* Wine Red

Harley Benton :

Harley Benton HBE-1335 II CH semi acoustic guitar
2x f-holes,
maple body and neck,
rosewood fingerboard with 22 frets, 24.75" scale,
2x humbuckers,
3-way selector switch,
2x volume and 2x tone controls,
LP-style bridge,
chrome hardware,
black pickguard

Groeten Mark

Bernardduur
7 oktober 2010, 18:57
Effe doorsparen voor een B&CH! Heb dr ook een en erg erg lekkere ES335 klonen!

vulvasonic
7 oktober 2010, 20:27
In kwaliteit zullen die twee niet veel voor elkaar onder doen. Je moet er zo'n beetje alles aan vervangen om het spul in redelijke staat te krijgen, als je überhaupt al de mazzel hebt een exemplaar te treffen die de moeite waard is.

Je kunt tegenwoordig voor weinig geld echt wel iets geinigs kopen, maar een goed klinkende ES blijft een lastig ding om goed en toch goedkoop te houden. Er ZIJN alternatieven, maar die zitten in een hogere prijsklasse.

Ik weet niet hoe belangrijk de ES voor je is, maar ik zou wachten tot je de mogelijkheid krijgt om wat geld te sparen, zodat je over een paar jaar ook nog wat te kiezen hebt tussen een aantal betere alternatieven.
Als ik jou was (maar dat ben ik niet) zou ik me eerst bekwamen met een modelletje waar je nauwelijks mee fout kan gaan. Een simpel, maar kwalitatief behoorlijk modelletje, type plank van de stevige soort en mogelijkheden tot upgraden. Die droomgitaar komt er wel. En geloof me, de HB en die andere zullen die 'leemte' nooit kunnen opvullen.

Slechts mijn twee centen. :)

mohawk
7 oktober 2010, 21:25
Een Es is niet heel belangrijk voor mij, het is niet zo dat ik per direct een gitaar nodig heb. Ik heb er nog 4 staan dus de nood is niet hoog :)

Ik vind het alleen geweldige gitaren om te zien, en als ze dan nog zo goedkoop worden aangeboden.. Tsja, dan ga je er wel over twijfelen :P

Ik heb al even verder gekeken en de gitaren die een prijsklasse hoger zijn ( en die ik mooi vind ) zijn de Epiphone Riviera en een Ibanez As73.

Deze zullen al wel een slag beter zijn neem ik aan dan?

BamBuFan1
7 oktober 2010, 21:58
Ik heb al even verder gekeken en de gitaren die een prijsklasse hoger zijn ( en die ik mooi vind ) zijn de Epiphone Riviera en een Ibanez As73.

Vintage (het merk) maakt de VSA535 (http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/vintage/vsa-535-ts). Vintage heeft naar mijn idee de kwaliteitscontrole en de onderdelen (Wilkinson) momenteel beter voor elkaar dan Epiphone China.

MarkS
7 oktober 2010, 22:24
Heren,

Ik ben opzoek naar een Es-335 kloon, en het liefst zo goedkoop mogelijk. Nu kwam ik dus bij deze 2 uit, voor respectievelijk 177 en 199 euro. Ik had ook al gekeken naar een Epiphone the Dot, maar deze vind ik niet mooi in de worn cherry kleur.

Ik weet dat je voor dit geld niet al te veel moet verwachten, maar voor alleen thuisgebruik zal het toch wel meevallen denk ik?


Gewoon een paar tientjes erbij voor een al dan niet 2e hands Cherry of Vintage Sunburst Epi?

muziekschuur
7 oktober 2010, 23:13
Ik zou gaan voor een Vintage Ibanez. Die worden regelmatig aangeboden. De prijs hiervan varieert enorm. Dus zoek een goed exemplaar uit. De vroege varianten daarvan waren erg goed gemaakt (en waren toen ook echt niet goedkoop)/

mohawk
8 oktober 2010, 00:37
Wat denken jullie van deze gitaar dan?

http://www.thomann.de/nl/ibanez_af75tdgiv.htm

muziekschuur
8 oktober 2010, 00:45
Waanzinnig.

Ibanez is een merk waar gitaristen, als ze ze kopen er meestal/altijd tevreden mee zijn...

mohawk
8 oktober 2010, 00:47
Ik vind deze gitaar kwa looks, veel mooier dan een ES-335. Maar ik weet niet of deze ook voor rock muziek kan worden gebruikt.. Ik lees alleen maar verhalen dat het een specifieke blues gitaar is.

Morgen maar eens uitproberen in een zaak hier in de buurt..

grayfink
8 oktober 2010, 01:18
Rockabilly zou ik eerder zeggen, zit geen sustainbalk in natuurlijk en gaat voor rock te snel feedbacken ben ik bang. Met de AS serie kom je beter uit voor rock.
Deze halve zool heeft een AS73 en er een topic en zelfs een filmpje aan gewijd: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=91446

mohawk
8 oktober 2010, 02:09
Die klinkt ook zeker goed! Maar ik vind alleen die kleur echt vreselijk :)

Bij de lokale gitaarboer kost de AS73 319 euro, ik zal morgen eens horen of deze ook in een andere kleur te krijgen is.

Zoiets als deze dan, is ook mooi http://www.vriese.nl/producten/3550/Epiphone_Wildkat_Bigsby.html

Ach.. Ik moet gewoon morgen het een en ander eens uitproberen :P

muziekschuur
8 oktober 2010, 07:28
De Dean Palomino Prifecta met 3 humbuckers komt ook uit. Ook iets heel moois. Alleen kan ik nog geen prijs vinden. De Palomino solo kost 499.

Ik heb wel de Dean Palomino VS gevonden met 3xP90.

http://images5.thomann.de/pics/prod/108038.jpg

Kost bij Thomann 474 euro... Ook erg smaakvol.

mohawk
8 oktober 2010, 07:35
Die vind ik dan weer spuuglelijk, lijkt wel een kapstok die punt wat er aan zit :)

Ik heb nu een lijstje van 3 gitaren die volgens hun site bij de muziekwinkel in de buurt moet zitten.

De Ibanez AF75 TDG
De Ibanez AFS75
De Epiphone Wildkat

Ook wil ik zeker nog wel op een Epi Dot spelen, maar die gitaren met een Bigsby ziet er toch wel super uit! Hopen dat ze ook nog een beetje voor mijn stijl geschikt zijn..

muziekschuur
8 oktober 2010, 07:41
Ik snap. Maar drie x P90 is helemaal niet verkeerd. En het model met 3x humbucker is helemaal niet om te versmaden. Die heeft ook geen sunburst...

muziekschuur
8 oktober 2010, 07:45
Ik mis nog een Gretch in jouw lijst...

http://www.thomann.de/nl/gretsch_g5120_electromatic_ltdor.htm

http://a2.images5.thomann.de/pics/prod/191353.jpg

Hofner kan ook.. Allebei rond de 600 euro.

muziekschuur
8 oktober 2010, 07:50
Deze Hofner is ook heel smaakvol;
http://www.thomann.de/nl/hoefner_hct_vth3sb_verythin_contem.htm

http://a2.images5.thomann.de/pics/bdb/235322/1822353_800.jpg

mohawk
8 oktober 2010, 08:08
Klopt, het zijn beide hele mooie gitaren. Maar ook weer duurder. Ik begon dit topic met 200 euro en ga nu al richting de 400.. Hoger wil ik ook niet gaan, tenzij de gitaren die ik ga uitproberen me niet bevallen :)

muziekschuur
8 oktober 2010, 09:00
Da's helemaal goed. Daarom begon ik ook te wijzen naar een tweedehands Ibanez. Die Gretches komen (bijna) nooit voor tweede hands. En het is nog maar recent dat deze goedkopere modellen op de markt zijn gekomen.

Een paar jaar geleden waren er alleen dure Gretches en elke toets was van Ebben.
Wel zijn dit gitaren die alles kunnen. Rockabilly, Rock, Jazz enzovoorts. Met deze elementen klink je naast elke willekeurige andere gitarist meteen lekker. Die elementen prikken door elke mix.

_M_P
8 oktober 2010, 09:23
Effe doorsparen voor een B&CH! Heb dr ook een en erg erg lekkere ES335 klonen!

Heeft iemand trouwens enig idee waar je een B&CH kan kopen, en wat de kwaliteit er van is? Ik heb net gezocht, maar het is niet erg duidelijk....

Venlonaer
8 oktober 2010, 09:35
2ehands Epiphone Sheraton?:crazyhappy:

mohawk
8 oktober 2010, 17:00
Nou, vanmiddag was het dus zover..

Bij aankomst gelijk een verkoper aan zijn jas getrokken om mij te komen helpen, en om alle verschillen uit te leggen tussen de gitaren die ik op het oog had.

Ik heb de epi dot, epi wildkat, ibanez Af75tdg en de Afs75 uitgeprobeerd.
Van te voren had ik al in mijn gedachten dat ik de Af75tdg zou kopen aangezien ik dat zo de mooiste vond, zeker met die ivoren kleur.

Na diverse keren gewisseld te hebben vond ik de Afs75 toch het beste spelen, maar welke mongool heeft het toch bedacht om de switch op zon kutplek te plaatsen! Dat is dan ook het enige nadeel aan deze gitaar.
Ik heb alles nog een keer goed overwogen en heb toen besloten om de Afs te kopen, dus deze ligt nu in de kofferbak :)

Vanavond zal ik wel een HNGD aan maken met pics!

MeneerJoost
8 oktober 2010, 17:19
Ho laatste post niet gelezen :$

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! (:
Ik heb ook een Ibanez semihollow uit geprobeerd maar was niet echt mijn geluid, heb vanmiddag een Epiphone Sheraton II 2e hands gekocht.
Eén woord: Awesome!

BamBuFan1
8 oktober 2010, 19:05
Na diverse keren gewisseld te hebben vond ik de Afs75 toch het beste spelen, maar welke mongool heeft het toch bedacht om de switch op zon kutplek te plaatsen! Dat is dan ook het enige nadeel aan deze gitaar.
Ik heb alles nog een keer goed overwogen en heb toen besloten om de Afs te kopen, dus deze ligt nu in de kofferbak :)

Vanavond zal ik wel een HNGD aan maken met pics!

Wat ik je al zei: over een jaartje of wat nog een keer een setje GFS oid erin gooien en je hebt een dijk van een gitaar voor wênag.

Izegrim
8 oktober 2010, 19:30
Gefeliciteerd met je aankoop! Nog even ter spam: mijn huisgenoot heeft nog een ES335 Harley Benton staan, vrijwel onbespeeld met een HB 5 watt buizencombootje. Als iemand interesse heeft: pm me maar.

Nicks
9 oktober 2010, 16:22
De Dean Palomino Prifecta met 3 humbuckers komt ook uit. Ook iets heel moois. Alleen kan ik nog geen prijs vinden. De Palomino solo kost 499.

Ik heb wel de Dean Palomino VS gevonden met 3xP90.

http://images5.thomann.de/pics/prod/108038.jpg

Kost bij Thomann 474 euro... Ook erg smaakvol.
:lovelove:

Jammer alleen van de headstock en die lelijke sleutel in de tailpiece. Maar die 3 pup configuratie op een hollowbody, ik wil er 1!

Bernardduur
10 oktober 2010, 10:25
Heeft iemand trouwens enig idee waar je een B&CH kan kopen, en wat de kwaliteit er van is? Ik heb net gezocht, maar het is niet erg duidelijk....

Alleen via de website

Ik heb zelf nu 4 B&CH bassen en gitaren gehad waarvan er nog 2 in mn bezit zijn. Conclusie is meestal goed hout / goede afwerking, matige electronica.