PDA

View Full Version : Ibanez soundtank effekten???



the man with the tele
7 mei 2003, 12:15
ik heb een Ib soundtank effectpedaaltje.
wat vinden jullie van Ibanez pedalen/effecten?

Dirk_Hendrik
7 mei 2003, 13:08
Ik ben zelf een groot fan van de 9-series en de daaropvolgende Masterseries. De 10-series die daar op volgden vecatte een aantal goede pedalen maar ook een stapeltje behoorlijek rommel. De soundtanks hebben door hun plastic behuizing nooit mijn goedkeuring kunnen krijgen.

Negative K3 fan
7 mei 2003, 14:11
die soundtanks vind je nu heerlijk goedkoop op ebay duitsland, goede bang voor de buck, maar mede door de plasstic behuizing geen geweldige pedalen.

Mitch
7 mei 2003, 14:54
Ik krijg helemaal de kriebels van de soundtanks (5-serie geloof ik).
De huidige 7-serie is niet slecht voor het geld, zeker de smash box, delay en tube screamer.
De 9-serie was inderdaad kwalitatief net effe beter.
Mijn Tube King zou ik voor geen goud meer kwijt willen, helemaal mijn lead-sound. :smile:

ben79
9 mei 2003, 10:44
op ebay.be staat er eentje, momenteel nog voor 5 euro

Dirk_Hendrik
9 mei 2003, 10:48
Op ebay duitsland staan er 10-tallen. De prijzen stijgen meestal in de laatste paar uren/minuten pas. Zeker in het geval van de niet echt gewilde soundtanks.

Negative K3 fan
9 mei 2003, 11:33
maar uiteuindelijk gaan ze voor hoogstens 30 euro weg, dat is niet erg duur voor een effectpedaal toch?

Herdjie
9 mei 2003, 12:46
Ik zelf heb ook een soundtank model gehad, de "slam punk", was erg tevreden over. Nu heb ik 3 ibanez pedalen. De Phaser7, Chorus/Flanger7 en de TUBE KING!!! Naar dat laatste heb ik lang gezocht! Heb em uiteindelijk gevonden in Finland, maar het is zeker de moeite waard!

Dirk_Hendrik
9 mei 2003, 12:52
Op 2003-05-09 11:33, schreef Negative K3 fan:
maar uiteuindelijk gaan ze voor hoogstens 30 euro weg, dat is niet erg duur voor een effectpedaal toch?

Ligt er een beetje aan waarvoor. Mijn Ibanez DDL Delay en mijn DCL Chorus (Beide uit de mid 80-ies "master Series) kocht ik op Ebay ook voor een Euro of 30. Die zijn beide met een metalen behuizing en een metalen batterijvak/pedaal (bij de 10-series werd dat plastic). Voor een plastic pedaal zonder duidelijke verzamelaarswaarde als de sountankjes vind ik 30 euro echter een hele hoop geld. Al helemaal daar de 7-series, zeg maar de huidige serie, naar mijn gevoel op dit moment gedumpt wordt. Betaal dan 10-12 euro meer (dan 30) en koop een steviger pedaal.