PDA

View Full Version : Gitaarnet App?



Guitarleon
7 oktober 2010, 16:50
is het misschien een idee om een gitaarnet forum/gitaarmarkt app te maken?

vulvasonic
7 oktober 2010, 17:19
Ik gebruik al ruim een jaar mijn iPhone om hier op dit forum rond te hangen (zie mijn postcount - veel en vaak dus :D ), maar ik vind het prima gaan. Ik heb er geen app voor nodig. :stop:

Heibel
7 oktober 2010, 18:18
+1!! Een native app zou geweldig zijn voor android in ieder geval, waardoor e.e.a. toch beter leesbaar wordt en je niet in de browser hoeft te werken. Nu ben ik zelf nog niet zo handig met het ontwikkelen van apps, maar ik juich het van harte toe wanneer iemand dit op zich zou nemen!

Paragon
7 oktober 2010, 18:44
+1!! Een native app zou geweldig zijn voor android in ieder geval, waardoor e.e.a. toch beter leesbaar wordt en je niet in de browser hoeft te werken. Nu ben ik zelf nog niet zo handig met het ontwikkelen van apps, maar ik juich het van harte toe wanneer iemand dit op zich zou nemen!

+1, al zou dit idd wel aardig wat werk kosten.

Nielsje
7 oktober 2010, 19:07
Ik heb liever een zoekfunctie die normaal werkt, of überhaupt een forum wat normaal werkt.

/zeikmodus :)

Arvoitus
7 oktober 2010, 20:09
Gitaarnet is gewoon een vbulletin forum, misschien kan je zo iets meer vinden:
http://www.google.nl/search?source=ig&hl=nl&rlz=1G1GGLQ_NLNL251&q=vbulletin+android+app&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Heibel
27 oktober 2010, 16:04
Ik heb inmiddels Tapatalk geïnstalleerd en dat werkt in principe ook met vBulletin fora. Echter de beheerder moet hiervoor een gratis plugin installeren. Die is hier (http://www.tapatalk.com/) te downloaden. Dus gaarne actie hierop lieve beheerder en dan kunnen we nog beter gebruik maken van Gitaarnet!!

Death2AllButMetal
27 oktober 2010, 18:32
Tegen Sint-Juttemis kan je er dan wel gebruik van maken. Nee, dat kan je wel op je buik schrijven.

sugarfish
28 oktober 2010, 23:19
Ik heb inmiddels Tapatalk geïnstalleerd en dat werkt in principe ook met vBulletin fora. Echter de beheerder moet hiervoor een gratis plugin installeren. Die is hier (http://www.tapatalk.com/) te downloaden. Dus gaarne actie hierop lieve beheerder en dan kunnen we nog beter gebruik maken van Gitaarnet!!

JAAAh, hier zit ik nou ook op te wachten!

guus-25
29 oktober 2010, 13:21
Ja, elke keer dat gekloot met inzoomen op zo'n grote pagina! Die App zou idd van harte welkom zijn!:ok:

Don Capo
29 oktober 2010, 13:29
Ik zal het verzoek neerleggen bij de beheerder.

Heibel
29 oktober 2010, 14:41
SUPER!! Thx, ik ben benieuwd...

Don Capo
1 november 2010, 19:27
Bericht binnen van de beheerder; app wordt zeker meegenomen bij de volgende upgrade van het forum. Wanneer dat is werd niet vermeld, maar dit heb ik meteen weer gevraagd en zodra ik meer weet zet ik dat in dit topic.

sugarfish
2 november 2010, 20:10
Bericht binnen van de beheerder; app wordt zeker meegenomen bij de volgende upgrade van het forum. Wanneer dat is werd niet vermeld, maar dit heb ik meteen weer gevraagd en zodra ik meer weet zet ik dat in dit topic.

Doel je dan op de plugin voor Tapatalk zoals Heibel hieronder beschrijft? Dat lijkt me minder omslachtig dan een complete app te ontwikkelen.....


Ik heb inmiddels Tapatalk geïnstalleerd en dat werkt in principe ook met vBulletin fora. Echter de beheerder moet hiervoor een gratis plugin installeren. Die is hier (http://www.tapatalk.com/) te downloaden. Dus gaarne actie hierop lieve beheerder en dan kunnen we nog beter gebruik maken van Gitaarnet!!

Basseytje
4 november 2010, 11:33
laat ze lekker een app maken:) zolang hij maar voor android uitkomt vind ik het allemaal best:)

Buzzel
5 november 2010, 14:41
Een app heeft voor mijn niet echt veel nut. Ik zie liever dat de mensen de snelheid van de site verbeteren dan dat ze een app maken. snelheid is iedereen blij mee:ok:

LaszloVersteeg
12 november 2010, 01:27
@Don capo:
Is het voor de time of being niet makkelijker Dat de beheerder tapatalk gebruikt? Ik begrijp niet hoe vulv het doet, maar ik vind het surfen ove dit forum via m'n iPhone niet het makelijkste wat er is. Het is te doen, dat wel.

@Buzzel:
Het forum is snel genoeg hoor, al heeftie soms dipjes

Don Capo
12 november 2010, 13:04
De beheerder heeft kennis genomen van de suggesties in dit topic. Er staat een ingrijpende upgrade op de planning waarbij de verschillende mogelijkheden worden afgewogen me dunkt. Tot die tijd moeten we, ook ik, geduld hebben. Ze zijn er in ieder geval mee bezig.

Daarnaast is het goed mogelijk om te surfen zonder app. Ik doe het ook vaak en het functioneert prima als je het heel vaak vergroten van de pagina voor lief neemt. het is een klein ongemak waar we nog even mee moeten werken.

Baker
12 november 2010, 15:06
Dank je voor de info!

Goed er verbeteringen aan zitten te komen.
Ik ben het namelijk niet met je eens dat het lekker browsen is nu op gitaarnet via een mobiel apparaat. Dat kan echt veel en veel beter.

Don Capo
12 november 2010, 15:59
Dat is geloof ik iedereen met je eens.

Venlonaer
12 december 2010, 12:52
En is er al wat meer nieuws? Ik zit eigenlijk ook te wachten op de app;)

Nielsje
12 december 2010, 13:22
En is er al wat meer nieuws? Ik zit eigenlijk ook te wachten op de app;)

Wacht rustig een jaartje.
Ido is niet zo snel, er staat wel meer op het verlanglijstje ;)


De volgende fouten zijn opgetreden bij het uitvoeren van je zoekopdracht:

Dit forum vereist dat je 60 seconden wacht voordat je een nieuwe zoekopdracht uitvoert. Je moet 27 seconden wachten voordat je een nieuwe zoekopdracht mag uitvoeren.

MjS
13 december 2010, 19:44
Sorry, maar waarom moet alles tegenwoordig een app zijn? Waarom niet gewoon een goede, mobiele website? Dus een aparte versie voor mobiel, bijv. m.gitaarnet.nl/forum. Scheelt volgens mij nogal in de benodigde tijd en moeite, bovendien kan iedereen daar van profiteren (iPhone, Android, maar ook WinMobile, Blackberry, Nokia, etc). Kwestie van een extra stylesheetje, klaar! Welke functionaliteit zou een app kunnen toevoegen tov een aparte mobiele site?

Wel ben ik het eens dat een mobiele versie wel voordelen meebrengt. Knoppen wat meer padding geven zodat het makkelijker klikbaar is, de breedte van het forum wat flexibeler, andere interface, etc.

HaroldA
13 december 2010, 21:06
Sorry, maar waarom moet alles tegenwoordig een app zijn?

Betere zoek integratie, makkelijkere invoervelden, grote knoppen, etc. Ja: een gedeelte kun je met CSS oplossen, een hoop ook niet.

Tapatalk is nog veel minder werk dan een hele nieuwe css/layout/etc introduceren.

MjS
13 december 2010, 23:36
Betere zoek integratie, makkelijkere invoervelden, grote knoppen, etc. Ja: een gedeelte kun je met CSS oplossen, een hoop ook niet.

Dat begrijp ik. Mijn punt is vooral dat de voordelen vaak niet opwegen tegen de nadelen. Hoewel er natuurlijk tegenwoordig wel makkelijke manieren zijn om een mobiele website om te zetten naar een app (bijv met Titanium).

Chocola
19 december 2010, 00:20
Dat begrijp ik. Mijn punt is vooral dat de voordelen vaak niet opwegen tegen de nadelen. Hoewel er natuurlijk tegenwoordig wel makkelijke manieren zijn om een mobiele website om te zetten naar een app (bijv met Titanium).

Wat zijn de nadelen dan? Ik ken er namelijk geen. Fora blijven gewoon in de huidige conventionele (en in het geval van Gitaarnet wel HEEL erg conventioneel) benaderbaar voor desktopbrowsers. Alleen voor mobiele besturingssystemen (wat gewoon gedetecteerd wordt) veranderd de data en structuur (die al lang voor vBulletin naadloos werkt). Zo zorgt het voor minder dataoverdracht (3G is en blijft traag vergeleken met glas, kabel of zelfs ADSL), grotere knoppen, betere zoekopties, toegevoegde opties aan "menu" scherm in toestellen (zodat ze niet in fora zelf aanwezig hoeven te zijn), notificatieopties e.d.

En de userbase van MOSs als Android en iOS (en ik noem BBOS, MeeGO, Sybian e.d. expres niet) zijn inmiddels zo groot dat het allemaal niet meer dan logisch is. Huidige fora (ook van vBulletin) zijn gemaakt voor operation systems als Windows, OSX, Ubuntu e.d., of specifieker: voor een muis. Dit samen met de toenemende userbase van MOSs zorgt ervoor dat ook websites, (web)applicaties en alle andere vormen van internet zich moeten aanpassen aan de nieuwe interfacestructuur en benaderingen van deze gebruikers.

Overigens doe ik het regelmatig, fora Android compatible maken. Ook wel eens vBulletin... Het is echt een kwestie van 1 minuut om te browsen en te downloaden, 1 minuut om te uploaden en in juiste map te zetten en 30 seconden in een vinkje aan te zetten dus ik snap niet helemaal waarom dit helemaal weer op de moeilijke "gitaarnetmanier" moet gaan. Als er al ergens over nagedacht wordt dan zou dit het uiterlijk (1995 style...), de zoekfunctie (c'mon...????) en de functionaliteiten moeten zijn.

Overigens ben ik helemaal voor het idee om het Android en iOS compatible te maken. Zit tegenwoordig bij wijze van spreken meer op mijn telefoon dan op mijn desktop of laptop... Helemaal zolang de NS niet tegen sneeuwvlokjes of blaadjes bestand is (god god god wat een problemen... uren en uren vertraging afgelopen 2 dagen :().

MjS
19 december 2010, 00:26
Volgens mij praten we langs elkaar heen.

Ik ben vóór een speciale versie voor mobiele OS-en, maar alles wat je noemt kan met een goede mobiele versie van de website, en hoeft dus echt niet specifiek een app voor gemaakt. Maar dan weer een app heeft als nadeel dat je voor elk OS apart weer iets in mekaar moet knutselen, terwijl een mobiele website voor alle OS-en werkt.

Chocola
19 december 2010, 02:06
Volgens mij praten we langs elkaar heen.

Ik ben vóór een speciale versie voor mobiele OS-en, maar alles wat je noemt kan met een goede mobiele versie van de website, en hoeft dus echt niet specifiek een app voor gemaakt. Maar dan weer een app heeft als nadeel dat je voor elk OS apart weer iets in mekaar moet knutselen, terwijl een mobiele website voor alle OS-en werkt.

Waar het grote verschil is dat de mobiele versie veel tijd kost en per definitie niet alle bovengenoemde opties biedt. Daarbij komt ook dat een plugin installeren peace of cake is. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? vBulletin is compatible met de verschillende apps en plugins maar is niet geoptimaliseerd voor mobile browsing. Lijkt me dan dat plugins the way to go zijn.

Waar ik het wel met je eens ben is dat een mobiele versie in essentie beter is gezien de compatibiliteit met alle verschillende browsers op de verschillende telefoons i.p.v. alleen op een OS dat de software biedt ervoor (al is dit ook vrijwel alles tegenwoordig dat een beetje grootschalig gebruikt wordt). Aan de andere kant heb ik toch liever apps vanwege het feit dat mobiele versies gewoon minder goed presteren en minder flexibel zijn. Je kan bijvoorbeeld geen knoppen toevoegen in het native OS wat wel kan via een app (immers een app "draait" op het device en een geoptimaliseerde website op een server).

LaszloVersteeg
19 december 2010, 03:03
Is het op dit inent niet veel makkelijker om dit forum aan tapatalk te linken? Heb er net 5 minuten naar gekeken en het lijkt me ideaal voor nu, dan kan er daarna nog een goede, uitgebreide app gemaakt worden.

Aan het uiterlijk stoor ik me totaal niet, ookal is het wel '95. Ik vind het zeer overzichtelijker. Bijv het Metallica forum vind ik al een stuk slechter, gigantische sigs met ge-embde filmpjes en afbeeldingen.
Misschien een ander kleurtje, meer niet.

MjS
19 december 2010, 17:05
Waar het grote verschil is dat de mobiele versie veel tijd kost en per definitie niet alle bovengenoemde opties biedt. Daarbij komt ook dat een plugin installeren peace of cake is. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? vBulletin is compatible met de verschillende apps en plugins maar is niet geoptimaliseerd voor mobile browsing. Lijkt me dan dat plugins the way to go zijn.

Ik ben verder niet zo thuis met vBulletin en bijbehorende plugins, maar in feite maak je door middel van die plugins toch een mobiele versie? Het is in ieder geval geen app. Dus: goed plan.

Chocola
19 december 2010, 17:08
Ik ben verder niet zo thuis met vBulletin en bijbehorende plugins, maar in feite maak je door middel van die plugins toch een mobiele versie? Het is in ieder geval geen app. Dus: goed plan.

Plugin om het compatible te maken met apps op een MOB ;).

gitaarnet
9 februari 2011, 21:36
de tapatalk app komt met de aanstaande update, in de komende maanden komt er andere app, specifiek voor het GitaarNet forum en gratis

Venlonaer
9 februari 2011, 22:19
Top nieuws!:ok:

RoelSmoel
9 februari 2011, 22:39
Nice! Voor de iPad toch ook hoop ik?

Chocola
10 februari 2011, 00:00
de tapatalk app komt met de aanstaande update, in de komende maanden komt er andere app, specifiek voor het GitaarNet forum en gratis

Welk platform? Of welke platformen?

edit: dan doel ik op de specifieke app natuurlijk, niet op tapatalk.

gitaarnet
10 februari 2011, 15:27
in eerste instantie in ieder geval Apple: alles wat loopt op iOS 3.1.3+ : iPad, iPod touch, iPhone 3 & 4. Android komt wat later en ook aan versies voor Blackberry/windows/etc wordt gewerkt

HaroldA
10 februari 2011, 15:28
android komt wat later

:( ........

Heibel
10 februari 2011, 16:11
@Gitaarnet, SUPER!!! Even wachten dan met android, maar met Tapatalk kan ik in ieder geval vooruit. Ik zou je graag willen wijzen op de app van TDPRI (http://www.appbrain.com/app/tdpri-telecaster-forum/net.endoftime.android.forumrunner.tdpri). Deze heb ik inmiddels in gebruik en werkt prettig. Wellicht dat dit als inspiratie kan dienen.

Dan rest nog de vraag: Wanneer mogen we de update verwachten?

Wiellem
10 februari 2011, 18:52
Zou graag wat handiger her willen rondsurfen op mun berry dus geweldig.
i

LaszloVersteeg
10 februari 2011, 19:27
En? hoe staat het ermee?
Er is al een opdate geweest maar heb nog niks kunnen vinden:)

Lexvandoef
17 februari 2011, 10:28
Jeej! Sinds de update werkt het forum ook via tapatalk! :)

gitaarnet
17 februari 2011, 10:36
Bij een volgende update komt er dus ook een eigen app, die gratis is, waarschijnlijk over een maandje of 2.

Lexvandoef
17 februari 2011, 10:37
Ah helemaal top, maar vooralsnog alleen voor IOS toch?

gitaarnet
17 februari 2011, 10:42
Ah helemaal top, maar vooralsnog alleen voor IOS toch?


wellicht dan ook al voor android

Lexvandoef
17 februari 2011, 13:22
Oke top, tof!

Don Capo
17 februari 2011, 13:37
Tapatalk werkt prima! (modforum helaas niet toegankelijk)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

macwilliams
17 februari 2011, 14:58
Ik kan nu met mn telefoon direkt een foto plaatsen. dus niet via fotoemmer ofzo. Misschien ook filmpjes...

proberen,,

HaroldA
17 februari 2011, 14:59
Tapatalk werkt prima! (modforum helaas niet toegankelijk)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Wel ff die achterlijke signature uitzetten. Het ziet er bijna even belachelijk uit als "Sent from my iPhone" :stop:

macwilliams
17 februari 2011, 15:03
http://184.72.239.143/mu/5e9d8a8a-1c86-475b.jpg

Helaas geen filmpjes.
Wel foto's.

Don Capo
17 februari 2011, 15:06
Die tapatalk sig is weg, was mijn eerste post via tapatalk, daarom...

rijsberman
17 februari 2011, 15:10
Wel ff die achterlijke signature uitzetten. Het ziet er bijna even belachelijk uit als "Sent from my iPhone" :stop:

Ik vind Sent from my HTC Desiré er eerlijk gezegd een stuk achterlijker uitzien. Of moet ik het als verontschuldiging zien: "Sorry, ik ben een schrale batser met een nep iPhone."


;)

Venlonaer
17 februari 2011, 23:29
Kan iemand even een korte handleiding geven hoe het via tapatalk te doen? Ben daar nogal een newbie in:dontgeti:

Lexvandoef
17 februari 2011, 23:32
Kan iemand even een korte handleiding geven hoe het via tapatalk te doen? Ben daar nogal een newbie in:dontgeti:

App installeren, zoeken op gitaarnet in de App. Daarop klikken, inloggen en go!

Wiellem
20 februari 2011, 13:18
Chill werkt goed eindelijk fij surfen op gitaarnet via mobiel :)

allochthomas
24 maart 2011, 15:18
Iemand tips voor een forum app voor mijn blackberry bold 9870?

HaroldA
24 maart 2011, 15:19
Iemand tips voor een forum app voor mijn blackberry bold 9870?

Tapatalk?.

allochthomas
24 maart 2011, 23:42
De blackberry heeft een beta versie. Toen ik hem installeerde kreeg ik alleen een error

Martijn-w
25 maart 2011, 16:13
Android toestel kopen.

allochthomas
25 maart 2011, 19:04
No way, vind het toetsenboard van mijn bold echt heerlijk.

Jeroen_K
1 juli 2011, 13:37
Waar blijft die app nou voor Iphone? Of kan ik m gewoon niet vinden =P

HaroldA
1 juli 2011, 13:38
Waar blijft die app nou voor Iphone? Of kan ik m gewoon niet vinden =P

Tapatalk?.

Jeroen_K
1 juli 2011, 13:46
de tapatalk app komt met de aanstaande update, in de komende maanden komt er andere app, specifiek voor het GitaarNet forum en gratis

Er zou een aparte app voor komen.

gitaarnet
1 juli 2011, 13:54
Er zou een aparte app voor komen.

ja, als ik zo een termijn zo "rekbaar" beschrijf moet je me eigenlijk al wantrouwen, de app komt er wel, even geduld nog....

Jeroen_K
1 juli 2011, 13:57
haha oke ik merk het vanzelf wel dan