PDA

View Full Version : November Rain



Nellyrocks
7 oktober 2010, 13:40
Niet omdat onze vrind Braddie een eerdere poging tot een GnR nummers heeft gedaan maar eigenlijk volledig puur uit mijn werkeloze verveling November Rain opnieuw opgenomen. Een draak om aan te werken maar wel een uitdaging om het zo echt mogelijk te laten klinken. Ik heb geen backingtrack gebruikt maar alles zelf gespeeld en geprogrammeerd.

Misschien leuk als iemand het wil inzingen. Daar ga ik ook nog wel een poging toe wagen als ik iets van mijn stem terug heb.

Leuk als jullie de moeite nemen de hele track af te luisteren en te vertellen wat je er van vindt.

November Rain (http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=812590&songID=9728837)

hendrix2
7 oktober 2010, 17:47
Die Synth viooltjes aan het begin vind ik wat minder ook de drums klinken wat synthetisch. Maar voor de rest vind ik het echt heel vet gedaan. Lijkt me een ongelooflijk lang proces om dit te bekomen. Mooi gebalanceerd geluid ook, al mag de gitaar er voor iets meer uit komen :). Die gitaar sound is trouwens prachtig alleen in de solo's vind ik de sound net iets minder, maar dat is natuurlijk wat smaakgebonden. Qua spel is het sowieso vet gedaan!

Ik zie je zo op een vleugel piano in een kerk staan :)

Nielsje
7 oktober 2010, 18:06
Nice Niels! Zit wel lekker in elkaar.
Ook ik vind overigens de solo sound wat schellig, had wat voller gekund, neckpup proberen? Wel zeker met plezier geluisterd!

Nellyrocks
7 oktober 2010, 18:33
Tanx dudes. En helemaal uitgeluisterd?

@H2 Dat de drums iets blikkig klinken kan kloppen omdat het ook uit een blikje komt en daar dan een MP3tje van op 128kbps. Een groot verschil met de 320kbps versie maar dat is dan ook meteen 20 Mb.

@Nielsje. Slash speelt het ook op zijn hals PU met zijn toonknop dicht. Dat heb ik ook gedaan alleen hat ie mischien nog iets dichter gekunt. Ik vond het qua sound zo wel aardig in de buurt.

Arvoitus
7 oktober 2010, 18:36
Super gaaf, de zelfgemaakte backingtrack eromheen klinken ook vrij overtuigend!

Het scheelt niet veel of ik had kippenvel op me armen.

Braddie
7 oktober 2010, 19:07
Ik vind het heel gaaf klinken!, Vind alleen die Filtersweep Pad niet heel erg mooi bij het nummer passen, had dan een iets rustiger padje gekozen(Fantasia is wel mooi hier voor)

Nellyrocks
7 oktober 2010, 19:33
Ik vind het heel gaaf klinken!, Vind alleen die Filtersweep Pad niet heel erg mooi bij het nummer passen, had dan een iets rustiger padje gekozen(Fantasia is wel mooi hier voor)

Wat is Fantasia? daarnaast is dat misschien wel mooier maar dit zit in het origineel. Kan er ook niets aan doen. Het feit dat het mensen nu pas opvalt is wel wer een mix puntje. Ik ga er nog wel even kritisch naar luisteren.

pasqual
7 oktober 2010, 21:21
ha, een multi-instrumentalist ( mooi scrabble woord;) ). mooi dat je zoveel instrumenten beheerst. van mij mag je iets van een delay of reverb over je solo gooien. ik weet niet of Slash dat ook doet? ik zou het geheel wel eens met een lekkere zang willen horen ( en nee, geen axel rose wat mij betreft... ). mooi gedaan en ik vind je drumsound wel meevallen hoor.

groeten Pasqual.

covermark
9 oktober 2010, 10:40
Allereerst complimeneten om een heel nummer te coveren. Da's een hell of a job. Ik heb het ook wel gedaan en ben weken bezig geweest met programmeren en dan klonk het nog niet helemaal naar mijn zin.

Het klinkt wel overduidelijk als een Midi track waar je met VST's hebt gewerkt. De slaggitaar klinkt een beetje out of tune maar dat kan ook je bdoeling zijn geweest. De sologitaar klinkt wel een beetje statisch, soms behoorlijk op de tel zeg maar. Que geluid komt het wel behoorlijk in de buurt. Ook je sologitaar heeft ook iets last van 'out of tune'. Daarnaast had hij wat meer in de mix mogen zinken, misschien klein beetje reverb erbij.

Ik heb hem helemaal uitgeluisterd. Het sologeluid in het eindstuk / spel vind ik niet mooi meer.Het gaat teveel 'trekken'.

Henri H
10 oktober 2010, 00:41
Gaaf gedaan! Ik heb de zang niet gemist.
Die solo's zijn verdomd moeilijk precies na te spelen, timing komt nogal nauw, maar jij hebt het wel aardig onder de knie. Goeie sound ook (op een MacBook althans).
Ik doe het je zeker niet na!

Riky
10 oktober 2010, 13:26
Die synthesizer viooltjes aan het begin doen echt afbreuk aan de rest.
Erg knap gedaan verder! Je hoort gewoon dat er veel werk in zit.
Bends in de solo vind ik niet altijd even zuiver.

B_2_the_a
10 oktober 2010, 13:42
Ik vind de mix niet het dynamische hebben van het origineel, qua sounds is er al een hoop besproken...

Maar alsnog thumbs up!
Gitaar is af en toe beetje vals en timing niet 100 % maar overall: goed bezig

Nellyrocks
10 oktober 2010, 22:02
bedankt voor julle reacties.

De commentaren kan ik me absoluut in vinden. Het is heel lastig die verschrikkelijk luie timing van Slash excact te benaderen. Ik heb mijn best gedaan daar zo dicht mogelijk in de buurt te komen. Ik kan echt wel een nootje spelen maar ben geen Slash.

Het gekke wat iedereen zegt over de synth viooltjes in het begin, die zitten er echt in maar liggen bij mij misschien iets te veel bovenop.

Leuk dat jullie de moeite nemen te luisteren.