PDA

View Full Version : Retrochannel retrowreck solid state amp



allochthomas
6 oktober 2010, 20:32
Heb nog geen topic gezien over deze amp hier, maar op de amerikaanse fora's doet deze amp al een tijdje stof op waaien. Een solid state versterker met de eigenschappen van een buizen amp. Geen gezeur meer met buizen en het gesleept met loodzware versterkers die je hard moet zetten om goed te laten klinken. Ik moet zeggen dat de filmpjes erg goed klinken en met een prijskaartje van 975 dollar is het een heel goed betaalbare versterker.

Iemand al meer gehoord over deze amp?
Voor meer info en filmpjes: http://www.destroyallguitars.com/newarrivals-amps/3906-retrochannel-retrowreck

Terminus
6 oktober 2010, 21:59
Heb nog geen topic gezien over deze amp hier, maar op de amerikaanse fora's doet deze amp al een tijdje stof op waaien. Een solid state versterker met de eigenschappen van een buizen amp. Geen gezeur meer met buizen en het gesleept met loodzware versterkers die je hard moet zetten om goed te laten klinken. Ik moet zeggen dat de filmpjes erg goed klinken en met een prijskaartje van 975 dollar is het een heel goed betaalbare versterker.

Iemand al meer gehoord over deze amp?
Voor meer info en filmpjes: http://www.destroyallguitars.com/newarrivals-amps/3906-retrochannel-retrowreck

Ik weet niet of het in de filmpjes vermeld wordt maar wie zegt dat die versterker niet loodzwaar is? Over versterkers als de Peavey XXL hoor ik toch wel dat ze behoorlijk wat wegen.

Dat de filmpjes veel doen beloven is zeker waar. Als ze hadden gezegd dat er buizen in zaten had waarschijnlijk iedereen het geloofd. (Ik wel in ieder geval)

johantipker
7 oktober 2010, 11:55
lijkt wel op een poor man's Trainwreck qua concept...

op basis van deze filmpjes zou ik er zo 1-tje kopen... :)


maar we zijn natuurlijk niet helemaal lijp...:stop:

MegaDrive
7 oktober 2010, 12:46
Impressed!

Koele gast ook. "Please go buy one! I'd like to retire soon...".

"For all you rock kids out there, you can still scoop the mids, drop to D, sound like the devil..."

Rutger
7 oktober 2010, 14:15
Klinkt waanzinnig. Inderdaad hangt t erg naar Trainwreck, maar dat is gezien de naam ook wel de bedoeling. "Poormans amp" durf ik t niet te noemen, tenzij je het verschil bedoelt tussen $30.000 voor een echte Wreck en de nieuwprijs van deze :)

Eindelijk weer ns een serieuze SS amp waar tijd, aandacht en energie in gestoken is.

HalfBlindLefty
7 oktober 2010, 18:30
Op basis van het filmpje zou ik hem best wel eens willen proberen en dan ook even 1 op 1 naast mijn modeling bakje. Gewoon om eens te vergelijken.

Rinze
7 oktober 2010, 19:53
Klinkt in die filmpjes erg lekker voor een tranniebak. Ik vraag me wel af hoe hard ie gaat, op een gegeven moment heeft die gast hem heel ver open staan en zit er dan zelf nog glimlachend naast.

Maar het klinkt goed, mooie dynamiek ook zo te horen. Al lult die gast zo nu en dan wel uit zijn nek: de line out klinkt "precies zo" als met de mic ervoor. Dat kan natuurlijk niet want elke mic en plaatsing klinkt anders. Maar ik geloof wel dat het goed klinkt.

Kakihara
7 oktober 2010, 20:09
Zou Hartley P. al eentje gekocht hebben ? :)

zeppo
7 oktober 2010, 20:49
Zou me niets verbazen ;)

MarkS
7 oktober 2010, 20:52
Impressive.

guitarkid
8 oktober 2010, 18:36
Klinkt in die filmpjes erg lekker voor een tranniebak. Ik vraag me wel af hoe hard ie gaat, op een gegeven moment heeft die gast hem heel ver open staan en zit er dan zelf nog glimlachend naast.

Maar het klinkt goed, mooie dynamiek ook zo te horen. Al lult die gast zo nu en dan wel uit zijn nek: de line out klinkt "precies zo" als met de mic ervoor. Dat kan natuurlijk niet want elke mic en plaatsing klinkt anders. Maar ik geloof wel dat het goed klinkt.

+1.
Ik ben ook bepaald wel onder de indruk van het geluid en de dynamiek.
Keurige prijs ook. Die line out moet ik ook eerst horen om het te geloven!
Wel weer iets om voorzichtig GAS van te krijgen. Nou, eigenlijk meer GTS, met de T van "trying".... ;)

Gr. C.

allochthomas
8 oktober 2010, 18:40
Het verkooppraatje is inderdaad lekker typisch amerikaans:D. Iemand die zich wil opofferen om er 1tje blind te kopen zodat we hem kunnen testen?:)