PDA

View Full Version : Advies gevraagd voor buizen vervangen mesa 20/20 eindtrap



rupke
6 oktober 2010, 17:27
Hoi Allemaal

Ik wil mijn buizen gaan vervangen die in mijn mesa 20/20 eindtrap zitten. Ik merk namelijk dat ik hem steeds verder moet opendraaien voo rhet gewenste volume. Volgens mij zijn het de originele mesa buizen die er nu inzitten. Nu wil ik graag jullie advies. Ik wil dat de eindtrap zo lang mogelijk clean blijft als je het volume opendraait. met de huidige buizen gaat/ging dat goed op een enkel keer na maar toen stond ik ook wel erg hard.

Misschien hebben jullie een type buis in gedachten die ik in de mesa 20/20 kan gebruiken die op hoog volume zo lang mogelijk clean blijft, voordat het geluid gaat opbreken

Ik hoor graag van jullie

Mvg, Rupke

cluseau
6 oktober 2010, 17:32
Misschien hebben jullie een type buis in gedachten die ik in de mesa 20/20 kan gebruiken die op hoog volume zo lang mogelijk clean blijft, voordat het geluid gaat opbreken


Ik vraag me af of dat wel aan je buizen ligt. Het verschil in opbreken is niet zo groot tussen versleten en nieuwe buizen. Het clean blijven ligt voor een belangrijk deel aan de voedingsspanning en de instelling van de eindbuizen. Dat laatste kan natuurlijk iets mee aan de hand zijn. Enige manier om daar duidelijkheid in te krijgen is meten of de buizen op zijn en of de instelling juist is.

Frans.