PDA

View Full Version : Welke snaar zal het worden?



Thomk
6 oktober 2010, 13:32
Lezers,

Zoals iedereen waarschijnlijk wel weet dat er 100 verschillende soorten/merken gitaren op de markt zijn.

Wat is nu de beste snaar? Ik vindt dit persoonlijk een vraag die niet beantwoord kan worden. Dit is puur de smaak/gevoel die de muzikant wil.

Daarom zal ik maar vragen wat geeft jullie voorkeur aan merk/dikte en waarom?

zjanke
6 oktober 2010, 13:48
Goede vraag en al heel vaak gesteld. Gebruik de zoekfunctie en er gaat een wereld voor je open :cheerup:

Kakihara
6 oktober 2010, 14:03
Meer specifiek : zoek eens op "wat voor snaren gebruik jij" :)

cesco
6 oktober 2010, 14:08
Persoonlijk vind ik de A-snaar het best.

StephSands
6 oktober 2010, 14:36
Persoonlijk vind ik de A-snaar het best.

Ik vind de E het beste, daar heb ik immers het grootste bereik mee :rockon:
Gebruik de ADGB snaren ook nauwelijks :soinnocent:

Kim Wilson
6 oktober 2010, 15:12
Ik zie het liefst een G-string.

Op mijn Tele heb ik Ernie Ball Beefy Slinky (.011-.054).

Thomk
7 oktober 2010, 08:19
Ik heb gister Elixer 0.10-0.46 nanoweb gekocht. Wat een verschil het is net siliconen als je er op speelt. :B

Het lijkt ook of het geluid er net ietsje schoner uitkomt dan met gewone snaren. Ik ben super tevreden!

EJPostema
7 oktober 2010, 10:21
Ik heb gister Elixer 0.10-0.46 nanoweb gekocht. Wat een verschil het is net siliconen als je er op speelt. :B

Het lijkt ook of het geluid er net ietsje schoner uitkomt dan met gewone snaren. Ik ben super tevreden!

Heb ik ook een tijd gehad, vond ze wel fijn.

Het nadeel wat ik aan deze snaren vind is dat ze vrij stug zijn. Zo is een 0.10 bijna even dik als een 0.11. Dit maakt bends wel wat lastiger. Ben weer terug gegaan naar d'addario

Thyrif
7 oktober 2010, 10:30
Ik heb gister Elixer 0.10-0.46 nanoweb gekocht. Wat een verschil het is net siliconen als je er op speelt. :B

Het lijkt ook of het geluid er net ietsje schoner uitkomt dan met gewone snaren. Ik ben super tevreden!

Ik speel zelf ook alleen nog maar op Elixirs, geweldige snaren, klinken ook heerlijk. En bij mij blijven ze ook veel langer goed bruikbaar dan daddarios of ernie balls.
(6 maanden ipv 1 of 2)

The Unforgiven
8 oktober 2010, 08:06
Ik vind de D-snaar het lekkerst, niet te hoog, niet te laag...

Herman
8 oktober 2010, 10:39
Elixers all the way! Sowieso omdat dat de beste snaren zijn die ik tot dusver op een gitaar heb gehad. Ze klinken erg goed, ze klinken ook nog eens lang érg goed, en zeker nu ik die coating gewend ben vind ik dat veel fijner eigenlijk dan van die grindtegel-snaren.:cheerup:

Bijkomend feit dat ik echt gruwelijke zweetpoten heb altijd (zit in de familie, om dezelfde reden spelen mijn broer, tante en oom ook met elixers). Ik heb wel al regelmatig eens iets anders geprobeerd maar dat is over 't algemeen toch zeker binnen twee week mors dood. Had laatst uit nood een keer voor een optreden een setje Ernie Balls omdat ik niet meer aan elixers kon komen, en die had ik in dat optreden (int. nog geen uur op die gitaar gespeeld!!) werkelijk morsdood gespeeld, eerste wat ik kon doen was een nieuwe set snaren fixen.

Dikte doe ik 0.010 - 52. Heb het idee dat je net iets meer kan rammen op de lagere snaren dan met 46, en je kunt nog wel enigzins normaal benden.