PDA

View Full Version : Vox ac30 cc2 channel switching



Paulusstrat
5 oktober 2010, 23:56
Beste GNers

De Vox ac30 heeft als ik goed heb 2 inputs voor normal en topboost channel. Is het mogelijk om door een line selector pedaaltje te kopen tussen deze twee te kunnen switchen zodat je een clean en od kanaal krijgt? Ik ben een leek op het gebied van electronica van versterkers:chicken:

Chroxy
6 oktober 2010, 00:04
Je idee is goed mogelijk, ik weet echter niet of je daarvoor een line-selector moet kopen. Een simpele a/b box is al goed genoeg (kost 30 euro bij Boss).

Anyway, Om het volumeverschil gelijk te krijgen zal het normal kanaal ook flink over de zeik gaan. Je krijgt dus wel een verschil in sound; drive en clean, maar verwacht geen spatje clean kanaal en een megagain kanaal.

j3r03n
6 oktober 2010, 00:20
Ik had hetzelfde idee, maar kwam uiteindelijk uit op het Top Boost kanaal met een Electro Harmonix Signal Pad ervoor. Zie hier de zoektocht: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=120401

Met een line selector en allerlei equivalenten gaat het niet lukken in elk geval.

Fragedallic
6 oktober 2010, 17:39
Ik had voorheen een Vox AC30 CC1 en had voor het channel switchen een A/B box. werkte prima. alleen heb je niets meer aan de output link om de channels te blenden. als je dat namalijk doet wordt er 1 input disabled.

j3r03n
6 oktober 2010, 18:26
Het werkt inderdaad wel, maar dan heb je óf 2 verschillende clean channels óf 2 verschillende overdrive channels óf een enorm (onoverkomelijk) volumeverschil tussen clean en overdrive. En in alle gevallen een gratis groundloop erbij. ;)