PDA

View Full Version : Hallo allemaal!



RapidFire
5 oktober 2010, 22:19
Even voorstellen: ik ben Wim, 42 jaar en in 1988 gestart met spelen. Sinds 1993 is daar de klad, meer dan wenselijk, in gekomen en daar heb ik nog altijd spijt van :(
Sinds een jaar probeer ik het, met wisselend succes, nieuw leven in te blazen. Ik beschik over een Washburn FV-2V flying V en een Washburn RR-12V flying V met een Wonderbar tremolo (super).
Beide scheurplanken zijn meer dan 20 jaar oud! De FV-2V heeft twee humbuckers en klinkt nog altijd als een klok, de RR-12V had origineel 2 SCs en een humbucker.
Ik zeg had, omdat dit exemplaar zwaar wordt verbouwd (ook met wisselend succes). Ik ben bezig deze gitaar te modificeren naar een single humbucker (actief, SD blackout) en een compleet nieuwe laklaag,
waarbij ook de neck en de headstock niet worden overgeslagen. Het wil alleen niet meezitten met het superglad wegwerken van gaten :mad:
Bovenstaande modellen verraden het waarschijnlijk al: als ik speel is het voornamelijk metal (speed en industrieel) :rockon:
Het echte geluid krijgt vorm op een Marshall VS30R of via mijn Line6 PodStudio en PodFarm (geweldig). Daarnaast frutsel ik, als er nog tijd over is, ook wat met soft-synths.

Lijkt me ff genoeg voor nu ;)

Duhsjaak
6 oktober 2010, 01:52
Hi
Welkom. Met of zonder dit forum; ik leer iedere dag wel weer wat.
En soft synths doet mij genoeg denken aan foute ondergoedjes en rokerige nachtclubs om nieuwsgierig van te worden. Wat ik maar wil zeggen is dat ik geen idee heb waarover het gaat, maar dat ik dat ga uitzoeken.

Als de gaten niet te gek groot zijn, zou je via een professional de hand moeten zien te leggen op Window Care hout reparatie systeem. Voor zover bij mij bekend is het (nog) geen bouwmarkt artikel. Dat is spul waarmee houtwerk van ramen kunnen worden gerepareerd. Niet-gezonde delen weg frezen, Window Care in de gaten, laten harden en met schaaf of schuur de zaak in vorm brengen.

Heeft dezelfde eigenschappen als hout. Dus zet en krimp zijn 100% hetzelfde als van hout. Je kunt er gewoon schroefdraad in tappen etc. En het gaat nooit wijken of barsten of scheuren.

Nadeel: Je moet met kleurlakken werken om het af te werken, want het heeft een soort harskleur. Even goed schuren en je ziet er niks meer van.
Je snapt dat ik solliciteer naar een Window Care endorsement.... Aanvullingen op het gezinsbudget zijn welkom.

Reden waarom ik je van harte welkom heet.
Groet Gus

rpl
6 oktober 2010, 09:17
Hoi Wim welkom op het forum.

RapidFire
8 oktober 2010, 20:56
Hoi Gus,

Fantasierijk typ, dat is wel duidelijk :seriousf: Je hebt het waarschijnlijk al gevonden, maar het gaat om software synthesizers die je (over het algemeen) aan je DAW software, zoals Cubase / Garageband / Reason, koppelt en via een midicontroller aanstuurt. Je kunt er een aardige fundering mee leggen voor je gitaar(opnamen). Wat de twee single coil gaten betreft: die zitten al een poosje vol met epoxy en zijn nog eens afgewerkt met 'finishing resin'. Na het gronden en schuren oogt (en voelt) het spiegelglad, maar na de eerste laag hoogglans zwart ziet het er niet zo strak meer uit :( Op de een of andere manier zie je dan toch de contouren van de gaten en kleine 'kuiltjes' waar de schroefgaten zaten. Ik heb dit, menig ander forum en youtube afgezocht, maar ik vraag me af of ik dit nog goed krijg.

Grt,
Wim.

Duhsjaak
9 oktober 2010, 17:31
Hi
jazeker! Je mag met dat spul zelfs kozijnen repareren onder de monumenten dingest. Schaven, schuren, zelftappers, schroefdraad tappen, en beeldschoon glad afwerken. Gaat zeker lukken!
Succes.
Fijn weekend Gus