PDA

View Full Version : Geen strat of tele ,maar een ....PRS



Hendriks
5 oktober 2010, 21:22
De zoektocht naar de ideale gitaar gaat maar door , ik heb een toffe tele ,maar wil er 1 bij , tot dusver nog niet "de" gitaar gevonden.
Vanavond een PRS Swampash Special uit 1999 opgehaald , ziet er netjes uit , slechts minimale gebruikssporen , hals voelt lekker aan , helaas geen versterker thuis staan, dus moet ik tot de repetitie van vrijdag wachten om hem te proberen.
Deze heeft een vaste brug , de meeste zijn met trem ,maar dit vind ik prima.
Wie weet hoe de schakeling werkt ? Er is een 3 weg switch en een push-pull.
http://img834.imageshack.us/img834/2448/img0269a.jpg
http://img709.imageshack.us/img709/841/img0268rt.jpg
http://img228.imageshack.us/img228/4395/img0270xz.jpg

Geschroefde hals dus. Sorry voor de slechte foto's.

macwilliams
5 oktober 2010, 21:32
Dit is de eerste prs die ik wel een mooie finish vind hebben. Prachtige hout tekening. Alleen die donkere rand mocht mijn inziens wel wat subtieler.

Hendriks
5 oktober 2010, 21:37
Dit is de eerste prs die ik wel een mooie finish vind hebben. Prachtige hout tekening. Alleen die donkere rand mocht mijn inziens wel wat subtieler.

Ligt aan de foto's , met flits dus , ik zal morgen buiten wat plaatjes schieten .

stikel
5 oktober 2010, 21:43
Henk, mooi ding, Push pull is waarschijnlijk een coil tap. Het lijkt dat de middelste pup ook een Humbucker is. Correct me if I am wrong.

macwilliams
5 oktober 2010, 21:47
Ligt aan de foto's , met flits dus , ik zal morgen buiten wat plaatjes schieten .

Dat wordt ten zeerste gewaardeerd :ok: ik ben heel benieuwd hoe mooi dat topje echt is. Swamp ash dus:lovelove:

Rinze
5 oktober 2010, 21:52
Mooi ding Henk, is ook wel een van de meest Fender-achtige modellen bij PRS he. De schakelaar werkt bij een Strat en de push-pull schakelt de hummies dan enkel, meen ik me te herinneren uit een test.

Hendriks
5 oktober 2010, 22:02
Mooi ding Henk, is ook wel een van de meest Fender-achtige modellen bij PRS he. De schakelaar werkt bij een Strat en de push-pull schakelt de hummies dan enkel, meen ik me te herinneren uit een test.

Het is een 3 standen , dus zou je zeggen:brug,brug/hals,hals en de push-pull voor splitting , blijft over de middenpup.

Halsje is erg fijn ,zeer lekkere actie ook en perfecte intonatie.

jze
5 oktober 2010, 22:05
Mooie PRS! Ziet er uit als een echt werkpaard. Hoe mooi ik de PRS'en met alle toeters en bellen erop en eraan ook vind, mijn voorkeur gaat toch meer uit naar hun 'eenvoudigere' modellen.

Veel plezier ermee!

Hendriks
5 oktober 2010, 22:11
Het is een 3 standen , dus zou je zeggen:brug,brug/hals,hals en de push-pull voor splitting , blijft over de middenpup.

Halsje is erg fijn ,zeer lekkere actie ook en perfecte intonatie.

Even op de PRS-site gekeken , de push-pull is geen pure coilsplit ,maar schakelt de hotrail bij in combinatie met een hum al dan niet geplit, dit word even puzzelen en proberen.

Plant
5 oktober 2010, 22:41
Ligt aan de foto's , met flits dus , ik zal morgen buiten wat plaatjes schieten .

Denk eraan dat de mooiste gitaar 2010 verkiezing er ook alweer aankomt, dus doe je best :)

Maar deze PRS vergelijken met een Strat of Tele :???: Vaste brug, 3 om 3 stemmechanieken, humbuckers, 3 way switch ... meer Gibson toch?

Of toch... wel een geschroefde hals met maple toets en 3 elementen

Mooie dame iig :lovelove:

Rinze
5 oktober 2010, 22:46
Denk eraan dat de mooiste gitaar 2010 verkiezing er ook alweer aankomt, dus doe je best :)

Maar deze PRS vergelijken met een Strat of Tele :???: Vaste brug, 3 om 3 stemmechanieken, humbuckers, 3 way switch ... meer Gibson toch?

Of toch... wel een geschroefde hals met maple toets en 3 elementen

Mooie dame iig :lovelove:
Qua constructie, houtsoorten (esdoorn en moeras-essen) en idee is het voor PRS-begrippen nogal Fenderachtig.

Orpheo
6 oktober 2010, 09:31
wow, dit is een oudje. de nieuwere swampash specials hebben een trem... het zijn zeker leuke gitaren! de wiring werkt inderdaad een beetje maf. de pushpull zet midden permanent aan, en dan coiltap't ie brug en hals automatisch. niet mijn ding, dus ik heb er een 5 weg rotary in gezet met de pushpull voor coiltap.

desalniettemin, veel plezier ermee, het zijn toffe gitaren.

Hendriks
6 oktober 2010, 09:37
Het is inderdaad een wat oudere.
Speciaal voor Mac iets betere foto's.
http://img834.imageshack.us/img834/7259/prs007.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/2149/prs005.jpg
http://img176.imageshack.us/img176/9604/prs008.jpg

Nog niet optimaal,maar toch.

Net even geprobeerd op mijn 1,5watt buizen bakkie , met de coilsplit klinkt hij waarachtig als een tele .

macwilliams
6 oktober 2010, 09:55
Prachtig!

Zeker een goede kandidaat voor de 2010 verkiezingen. :ok:

Hendriks
6 oktober 2010, 10:10
Prachtig!

Zeker een goede kandidaat voor de 2010 verkiezingen. :ok:

Dank je wel Willem .

jutter
6 oktober 2010, 11:25
Hij is mooi Henk, erg mooi! Tevreden met de sound en bespeelbaarheid?

Hendriks
6 oktober 2010, 11:59
Hij is mooi Henk, erg mooi! Tevreden met de sound en bespeelbaarheid?

Bespeelbaarheid is zeer goed , geluid moet ik nog goed proberen.

Fisherman
6 oktober 2010, 12:06
Gefeliciteerd....:cheerup:
PRS maakt uitstekende gitaren, al ben ik wel enigszins verrast, want deze zal toch zeker niet als een Strat klinken met de vele Les Paul kenmerken (humburgerts) die erin zitten.

Ik ben benieuwd naar je "test" en hoe je het geluid omschrijft!

Veel succes en veel plezier ermee! :ok:

mikeyaxeman
6 oktober 2010, 14:43
Wat ik me afvraag is hoe die neck vastzit ik ken prs verder niet verder nog nooit eentje bespeelt dus.
Er loopt nog een deel onder de humbucker door toch?
Voelt dit een beetje stabiel?

Hendriks
6 oktober 2010, 15:07
Prima stabiel , de hals loopt tot de humbucker.

rpl
6 oktober 2010, 15:09
Dat is een prachtgitaar :supercool:

mikeyaxeman
6 oktober 2010, 16:46
Prima stabiel , de hals loopt tot de humbucker.

Dus niet eronderdoor?
Vreemd dan snap ik nog steeds niet hoe die hals bevestigd zit, misschien kijk ik er een beetje raar op of zo.

Hendriks
7 oktober 2010, 10:46
Dus niet eronderdoor?
Vreemd dan snap ik nog steeds niet hoe die hals bevestigd zit, misschien kijk ik er een beetje raar op of zo.

De constructie is vergelijkbaar met een strat/tele.

mikeyaxeman
7 oktober 2010, 20:05
Ben nog steeds nieuwsgierig.
Ik begrijp dat het een bolt on is maar de hals stopt gelijk waar de body begint althans zo kijk ik erop .
En als je dan de achterzijde ziet zit het afdek plaatje met de schroeven gelijk op de body dus voorbij waar de hals eindigt dus zoals ik het zie zit het afdek plaatje gelijk onder de humbucker dus ik neem aan dat de hals dus tot onder de hummie loopt zoals bij de set neck PRS'en.
Sorry een hoop gezeik weet ik maar i was just curious naar de constructie.

Hendriks
7 oktober 2010, 21:03
Je hebt gelijk , ik heb nog even beter gekeken , het halsplaatje zit onder de humbucker , de hals loopt dus verder door . Om duidelijkheid te krijgen zou ik hem moeten demonteren en aangezien ik er net nieuwe snaren heb opgezet lijkt mij dat nu even geen goed idee.

Dat nieuwe snaren erop zetten is een feest , geweldig systeem deze locking tuners, binnen een paar minuten heb je de gitaar opnieuw besnaard.

mikeyaxeman
7 oktober 2010, 22:57
Ok, is dus zoals ik dacht, je hoeft hem niet uit elkaar te halen hoor. :p

guitarkid
8 oktober 2010, 12:38
Hallo Henk.

Mooie gitaar, man.
Misschien is zoiets ook wel wat voor mij: zoek een gitaar met Tele-capaciteiten, maar ook met af en toe wat LP-achtigs.
Ziet er bovendien erg mooi uit! Gefeliciteerd!

Gr. C.

Hendriks
8 oktober 2010, 12:41
Hallo Henk.

Mooie gitaar, man.
Misschien is zoiets ook wel wat voor mij: zoek een gitaar met Tele-capaciteiten, maar ook met af en toe wat LP-achtigs.
Ziet er bovendien erg mooi uit! Gefeliciteerd!

Gr. C.

Je mag hem wel eens meenemen , ik denk inderdaad dat het wel wat voor jou is gezien jou collectie en voorkeuren , het is een beetje Les Paul en tele in 1.

guitarkid
8 oktober 2010, 12:45
Je mag hem wel eens meenemen , ik denk inderdaad dat het wel wat voor jou is gezien jou collectie en voorkeuren , het is een beetje Les Paul en tele in 1.

Klopt! Mooi aanbod overigens en ik wil 'm ook wel graag even in handen hebben. Toch maar eens wat afspreken binnenkort!

Gr. C.

Hendriks
8 oktober 2010, 12:50
Klopt! Mooi aanbod overigens en ik wil 'm ook wel graag even in handen hebben. Toch maar eens wat afspreken binnenkort!

Gr. C.

Altijd goed . Ik vertrouw hem jou wel toe.

Hendriks
9 oktober 2010, 18:17
Gisteravond de PRS de gehele avond gebruikt tijdens de repetitie , speelt geweldig , kon helaas niet mijn geluid eruit krijgen , veel geprobeerd , maar hij klinkt gewoon te "modern" voor mij , ook niet zo raar als je alleen tele's en strats gewent bent. Met wat oversturing vind ik hem wel lekker klinken met de humbuckers . Ik moet er maar eens een nachtje over slapen , want het is verder een lekker ding.

jutter
9 oktober 2010, 20:09
Gisteravond de PRS de gehele avond gebruikt tijdens de repetitie , speelt geweldig , kon helaas niet mijn geluid eruit krijgen , veel geprobeerd , maar hij klinkt gewoon te "modern" voor mij , ook niet zo raar als je alleen tele's en strats gewent bent. Met wat oversturing vind ik hem wel lekker klinken met de humbuckers . Ik moet er maar eens een nachtje over slapen , want het is verder een lekker ding.

Jammer Henk, de speurtocht is nog niet afgelopen begrijp ik....?

Hendriks
9 oktober 2010, 20:11
Jammer Henk, de speurtocht is nog niet afgelopen begrijp ik....?

Gelukkig heb ik mijn tele nog :rockon:

jutter
9 oktober 2010, 20:12
Gelukkig heb ik mijn tele nog :rockon:

Dan heb je meer dan ik....:(

Hendriks
9 oktober 2010, 20:32
Dan heb je meer dan ik....:(

En jou MM dan?

Ik denk dat ik nog een tele ga samenstellen met dezelfde specs als mijn huidige ,alleen dan met sc's .

jutter
9 oktober 2010, 20:37
En jou MM dan?

Ik denk dat ik nog een tele ga samenstellen met dezelfde specs als mijn huidige ,alleen dan met sc's .

Is je huidige nou die '52?

Hendriks
9 oktober 2010, 20:43
Is je huidige nou die '52?


Mijn Gibby-caster:
http://img29.imageshack.us/img29/7084/custom001.jpg

jutter
9 oktober 2010, 20:44
Wat voor één is dat precies?

jutter
9 oktober 2010, 20:45
sorry, ik zag eerst een andere foto.

Hendriks
9 oktober 2010, 20:51
sorry, ik zag eerst een andere foto.

Is een Allparts bouwsel met Gibson Burstbuckers. Echt een geweldige gitaar .

jutter
9 oktober 2010, 20:59
En hoe was die American Ash? Ik heb er nooit 1 in mijn handen gehad. Kun je daar iets meer over vertellen?

Hendriks
9 oktober 2010, 21:06
En hoe was die American Ash? Ik heb er nooit 1 in mijn handen gehad. Kun je daar iets meer over vertellen?

Een kruizing van een standaard en een 52 RI , ash body , moderne hals , 22 frets, medium frets en een 9.5 radius , ook de elemnten zijn een mix , Fender noemt ze dan ook Vintage-modern , wel een 6 zadel brug ,maar wel koperen zadels.
Geen onaardige tele.

jutter
9 oktober 2010, 21:12
Geen onaardige tele.

Maar ook niet 'je van hèt'?

Hendriks
9 oktober 2010, 21:49
Maar ook niet 'je van hèt'?
Ik kreeg toen de Gibby-caster en die bevalt mij veel beter.