PDA

View Full Version : UIT AMERIKA deel 648376098



ieme
6 mei 2003, 23:02
Oké ik wil nog 1 keer een kort onderwerp aansnijden, ik ga deze zomer naar florida en stel dat ik daar een mooie strat vind haal em daar uit elkaar hals eraf endergelijke en pleur em in mn (gewone kleding) koffer, dit is toch een betere manier dan em in een gitaarkoffer dr langs te sjouwen!
toch?

Wilson
6 mei 2003, 23:22
hey ja das wel goed idee! ik weet trouwens niet of ze dat niet zien ergens?

Wilson
6 mei 2003, 23:22
jammer dat dat niet bij een LP werkt

Akira
6 mei 2003, 23:31
Langs lopen en zogenaamt niet weten is 1 ding.
Bewust een hals en body verstoppen is een 2e.
Als ze dat merken ben je denk ik best de lul.
en is het niet zo dat ze, zeker sinds 11-09, echt alles met van die rontgenachtige apparatuur bekijken?
Dan val je zo door de mand, want zo'n houten body zie je echt meteen op zo'n scan.

Wilson
6 mei 2003, 23:42
koffers die niet in handbaggage zitten ook? volgens mij scannen ze die niet! die kun je volgens mij gewoon ergens naartoe brengen en dan ben je klaar. alleen je handbaggage word gechekt. Je mag ook gewoon een mes in je koffer doen, dat is geen probleem, alleen niet in je handbaggage. Ze controleren mischien wel steekproefsgewijs, maar dat weet ik niet.

blimb
7 mei 2003, 01:16
dan zou ik eerst een goedkope strat kopie meenemen.. de hals daarvan op je nog aan te schaffen fender body zetten .. de hals van de fender met de post sturen.. of in je bagage .. beter de bagage van een ander dan van jouw .. je draagt namelijk al een gitaar .. en dat is verdacht .. . et voila .. u heeft een animal in en uitgevoerd :smile:

hoofd
7 mei 2003, 01:33
Hehehe, ik vind dit best wel een heel goed idee :smile:. Je kan het in ieder geval proberen :wink:.

Negative K3 fan
7 mei 2003, 01:42
je kunt ze dan altijd nog wijsmaken dat je hem in een vuilnisbak hebt gevonden of dat je hem voor 10 dollar hebt gekregen omdat hij uit elkaar lag :smile:

Toaster
7 mei 2003, 08:27
Volgens mij doen ze minder moeilijk over de onderdelen.
Als je de grens bij Polen passeert dan zie je die Polen ook allemaal met Volledig uitelekaar gehaalde auto's op aanhangwagen voor de grens staaan. Echt een k.u.t. klus om het in elkaar te zetten. Maar over een auto betaal je blijkbaar meer belasting dan over de losse onderdelen.

Of dat met een gitaar(onderdelen) uit Amerika ook zo is...?

ieme
7 mei 2003, 11:36
En als je nou zegt dat je em kado hebt gekregen?

ieme
7 mei 2003, 11:37
als ze em gevonden hebben, dan zegje toch gewoon gekregen van een kennis die daar woont

Akira
7 mei 2003, 13:35
Ik denk dat ze zo ongeveer elk verhaal inmiddels wel gehoord hebben daar bij de douane, en "gevonden" en "gekregen" trappen ze echt niet in denk ik.
Ik denk dat ze echt superstreng zijn daar, in dit soort situaties moeten de goeden (mensen die ECHT een gitaar gekregen hebben) lijden onder de slechten (die het als excuus gebruiken) denk ik.

syberen
7 mei 2003, 17:28
Aangezien ik net naar New York ben geweest zal ik je even zeggen wat ze scannen. Al voor de check in balie geef je je koffers die in het ruim meegaan af, deze worden zorgvuldig gescand, zo sterk dat je je fotofilmpjes eruit moet halen. Vervolgens bij de security moet je ook je schoenen e.d. uittrekken, riem enz. want die metaaldetector staat echt op maximum. Hij piepte zelfs omdat er aluminium in een pakje kauwgom was verwerkt.

Hoe dan ook, de bagage die mee in het ruim gaat word wel gescand, anders zou je er natuurlijk zo een bom in kunnen stoppen.

Ibanez
7 mei 2003, 18:06
Zozo dan is er heel wat veranderd sinds 11 september. Toen ik naar New York ging was er helemaal geen strenge controle alleen ff je tasje door een metaaldetector laten gaan en zelf door zo'n poortje lopen en klaar.

hoofd
7 mei 2003, 18:11
Toen ik naar Amerika ging was het door een metaaldetector lopen en klaar...alleen vergat ik met me stomme kop batterijen en walkman uit me zakken te halen, dus toen werd ik nog gefouilleerd door een Ray Charles look-a-like...

edit: was overigens 2 jaar geleden he

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mtlhead op 2003-05-07 18:14 ]</font>

Negative K3 fan
7 mei 2003, 18:36
gefouilleerd worden is leuk :smile:

vooral als je je zakken helemaal vol hebt zitten met >10 plectrums, een capo, allerlei papieren, kauwgom, telefoon, huissleutels, fietssleutels, geld, pennen. En dat dan de security homo zorgvuldig je capo odnerzoekt omdat ie niet weet wat het is.

hansoonk
7 mei 2003, 18:58
Volgens mij is er een groot verschil tussen security en douane. De security-check is in de VS. Ze zijn daar alleen geinteresseerd in bommen die je verstopt hebt. OOk al stop je 10 stratocasters in je bagage ... zolang ze niet ontploffen is alles best. Je hebt vervolgens te maken met de douane in Nederland en daar loop je in 9 van de 10 gevallen zo langs heen (in 10 minuten moet namelijk zo'n hele 747 naar buiten en dat kunnen ze nooit allemaal fouilleren). Ik denk niet dat de security in de VS de douane in Nederland tipt. Maar als je toevallig die 10e keer gesnapt wordt heb je pech. het beste wat je kunt doen is een mooie oude vintage gitaar kopen en op de aankoopbon een belachelijk laag bedrag laten zetten. Knappe douanebeambte die je dan nog wat kan maken.

Neals
7 mei 2003, 19:33
Een auto inelkaar zetten valt best wel mee..... en toen hield je een boutje over :grin:

Anavrin
7 mei 2003, 20:14
hoeveel zou het nou kosten om een gitaar naar Nederland te sturen vanuit Amerika?
Stel dat het 100 dollar is, dan heb je voor 100 dollar toch een gitaar in Nederland, waar je anders 19% belasting (of meer?) voor had moeten betalen, en dat dan zonder belasting. Of snap ik het nou niet, stouw die rechthoekige koffer in bruin papier, of een passende doos, en stuur hem op naar jezelf. Naar mijn weten kunnen ze bij de douane niet zomaar iemands post openmaken, dus zolang je die strat niet van een ouwe hippie die constant blowt hebt gekocht, no problem.

timlawson
7 mei 2003, 20:17
heuj..mag je een gitaar de grens niet over nemen dan ? :|

Anavrin
7 mei 2003, 20:24
het gaat hier om invoerrechten enzo

timlawson
7 mei 2003, 20:34
ja maar...1 gitaar..tis niet of je d'r in een keer 200 meeneemt om te verkopen ofzo

hansoonk
7 mei 2003, 20:38
Als je vanuit Nederland iets naar het buitenland stuurt, dan vraagt het postkantoor naar de waarde van de verzonden goederen. Dat komt dan op een groene stikker op het pakje te zitten en waar de douane de invoerheffing op baseert. Zonder stikker mag PTT het niet verzenden. Op pakjes vanuit de VS zie ik dezelfde stikker zitten, dus daar zal wel hetzelfde gelden. Je kunt er dus wel mee sjoemelen: dus veel lager bedrag opzetten. Dat is eigenlijk hetzelfde als een gitaar meenemen en vragen of er iets aan de aankoopbon kan worden gedaan.

hoofd
7 mei 2003, 20:43
Betaal gewoon de belasting, die heffen ze toch niet voor niets...

syberen
7 mei 2003, 21:12
Het klopt inderdaad, de douane is iets anders dan de bagagecontrole. De hele bagagehal loopt door de douane dus zo goed letten ze niet op. Ik ben er ook gewoon met een gitaar (die ik al had), doorgelopen en kreeg geen vragen.