PDA

View Full Version : Plakkerige hals...



Chris Winsemius
5 oktober 2010, 15:19
Hoi

Heb sinds enige tijd een te gekke Allparts hals op m'n Strat zitten, beetje dik (1 inch bij de 1e fret) maar tone, tone en nog eens tone....

Ik heb geen verstand van lakken/etc. en ik weet niet of er nu olie of nitrolak op zit maar 't is gewoon te plakkerig voor mij.

Net met wat staalwol aan de slag gegaan, toen nog fijn schuurpapier d'r over en 'n doekje aceton maar nog steeds sticky, sticky, sticky

HELLUP!!!!

Iemand goeie tips/adviezen?

no 1 hops
5 oktober 2010, 15:25
Hoi

Heb sinds enige tijd een te gekke Allparts hals op m'n Strat zitten, beetje dik (1 inch bij de 1e fret) maar tone, tone en nog eens tone....

Ik heb geen verstand van lakken/etc. en ik weet niet of er nu olie of nitrolak op zit maar 't is gewoon te plakkerig voor mij.

Net met wat staalwol aan de slag gegaan, toen nog fijn schuurpapier d'r over en 'n doekje aceton maar nog steeds sticky, sticky, sticky

HELLUP!!!!

Iemand goeie tips/adviezen?aceton is anders wel een heftig middel.
je zou ook eens naar wasbenzine kunnen kijken (verdampt redelijk snel), evt misschien zelfs wat terpentine (is wat vettig)

je zou bijna denken dat wat er ook op zit niet goed uitharden wil

Hiro
5 oktober 2010, 15:25
handschoenen! ;)

Chris Winsemius
5 oktober 2010, 15:31
Hiro: LOL!
(maar met handschoenen klinkt fingertapping zo dof :D )

Na de staalwol bleeg het plakkerig, toen schuurpapier genomen en nog steeds hetzelfde....
Aceton is idd. heftig.

Andere tips? Hoe kan ik bepalen wat er op de hals zit qua lak of olie?

MarkV
5 oktober 2010, 15:32
Geen poll?

Nog gewoon verder schuren totdat het echt niet meer plakt?

Orpheo
5 oktober 2010, 15:34
je moet niet te fijn schuurpapier pakken. als er olie op zit, is het glibberig, maar niet plakkerig (als er teveel olie op zit). de halzen van allparts zijn gewoon in de poly gelakt.

speedmusic
5 oktober 2010, 15:36
Van Fred (Dons) heb ik ooit deze tip gekregen voor een gelakte nek, super-assilex-lemon-p800 (http://www.craftsupplies.nl/183-super-assilex-lemon-p800.html) de neck blijft mooi glad en het plakkerige verdwijnt.

espike
10 oktober 2010, 11:09
ik vond mijn oude epiphone les paul ook altijd de plakkerig, ik heb dit opgelost door een week een nieuw standaard groen geel schuursponsje in de buurt te houden, als ie met spelen te plakkerig was, ff 3 keer met t schuur sponsje er over. daarna nooit meer last gehad

toneblo
10 oktober 2010, 11:18
;)...handen wassen als je net onder de dekens vandaan komt!!
Jouw hals is niet met nitro afgelakt, hij is in de olie gezet ooit en voelt gewoon ruw aan.
Dat ie plakt, da's nu die olie die er in zit, voelt ie wat vettig van aan..( lichtelijk plakken dus )

Voor olie is echter maar 1 oplossing:

"MacBarbeque"!!

Geheid van je vettigheid af!!:ok:

sebastiaan88
10 oktober 2010, 11:37
Ha chris, binnenkort CMW-guitars op de markt?:P

Maargoed met olie heb ik geen ervaring. Als je lak hebt dan toont het schuren met een grit 320 al heel mooi satin en dat voelt heerlijk. Heb ik zelf. Heb namelijk een poephekel aan plakkende/gloss gelakte halzen

Grtz Sebas