PDA

View Full Version : Boss GP-20 Amp Factory



Izegrim
5 oktober 2010, 11:42
Is iemand bekend met dit pedaal? Het is een twinpedaal van boss dat volgens mij is gemaakt zo ongeveer tussen 2001 en 2005. Het zal inmiddels wel achterhaalde moddeling zijn, maar de eenvoud van het ding (gewoon knoppen en geen deep edit menu's; hell, niet eens een display) spreekt mij wel aan. Heeft iemand ervaring met dit pedaaltje? Hoe was COSM rond die tijd?

tommus42
5 oktober 2010, 12:25
Ja, ik heb 'm gehad. Niet doen, dramatisch vlak. Of je moet het echt als een effect willen gebruiken.

Izegrim
5 oktober 2010, 15:06
Zou ik met een Zoom G2 beter af zijn als amp modeller? Er zit geen fx loop op m'n cube en ik wil mijn pedalboard gebruiken. Ik dacht aan een aparte modeller ertussen te proppen. Nu is die GP-20 ideaal qua layout, maar de sounds zijn volgens tommus42 dramatisch vlak...

paulusdeBKB
5 oktober 2010, 16:02
Moet je echt even zelf proberen. Verwacht van beide devices geen wonderen.

tommus42
5 oktober 2010, 17:23
Dan vond ik de Digitech RP150 al een stuk beter, qua sound, en die heeft ook leuke stompboxjes. Maar ik zou weg blijven van modeling, of je moet het duurder zoeken.

Izegrim
5 oktober 2010, 17:53
Nou ja, dan doe ik het denk ik maar niet. Bedankt in ieder geval. Ik heb al een G2, maar daar ben ik toch ook niet zo te spreken over. Maar dat ligt voornamelijk aan de bediening ervan.

Mitch
6 oktober 2010, 10:45
Ik heb het ding ook wel eens getest en kan er niks anders over zeggen dan wat er al gezegd is. Maarrr... op een Cube is het misschien wel anders. De dynamiek van een Cube is nou eenmaal anders dan die van een buizenversterker, dus misschien is het verschil daar veel minder groot.
Het testen waard, maar niet blind kopen.