PDA

View Full Version : Sweet Child O mine(Omdat GNR)



Braddie
4 oktober 2010, 22:18
Net klaar met opnemen, heb er flink wat gitaar ingestopt en heb het intro wat opgeleukt met belletjes!
De 1e solo is gemultitracked(heb er wat Red Special ingestopt) en de 2e solo is slecht gegaan want normaal speel ik die in Es zoals het orgineel, maar nu moest ik hem in AMineur spelen, dus dat ging totaal niet goed, maar heb hem er toch maar ingelaten, gewoon omdat het me geen reet kon schelen

http://dl.dropbox.com/u/11006263/Sweet%20Child%20O%20Mine%20%282%29.mp3

allochthomas
4 oktober 2010, 22:31
Kerel, ik waardeer je inzet maar ik vond er niet echt veel aan. Ik heb nu meer dan 3 minuten naar een midi file zitten luisteren met af en toe een slordig gespeeld gitaar stuk er in. zoals mensen je in je andere topics al aanraden: ga eerst wat makkelijkere nummers oefen om zo je techniek op te bouwen voordat dit soort dingen gaat proberen te spelen. Gewoon bij het begin beginnen. patience young grasshopper:ok:

Braddie
4 oktober 2010, 22:48
Kerel, ik waardeer je inzet maar ik vond er niet echt veel aan. Ik heb nu meer dan 3 minuten naar een midi file zitten luisteren met af en toe een slordig gespeeld gitaar stuk er in. zoals mensen je in je andere topics al aanraden: ga eerst wat makkelijkere nummers oefen om zo je techniek op te bouwen voordat dit soort dingen gaat proberen te spelen. Gewoon bij het begin beginnen. patience young grasshopper:ok:


Het is geen midifile(Yamaha psr-18 heeft geen midi) alles is ingespeeld via Cool Edit Pro.

Dat die Gitaar heel slordig klinkt(die solo) dat is vrij logisch... ik speel hem normaal in Es zoals hij origineel moet... en dat gaat prima, nu moest ik opeens overschakelen naar Amineur, en DAT is lastig!

LaszloVersteeg
4 oktober 2010, 23:26
Is dat niet gewoon 'alles 6 hokjes naar beneden gooien'?

Of zeg ik nou iets heel stoms?:chicken:

Hollemans
5 oktober 2010, 14:09
ai, ja sorry, kan er ook niets positiefs over zeggen. Hoor niets spannends, veelal een soort kermisachtig geluid op de achtergrond wat dan de backingtrack moet zijn en dan wat dood gitaargeluid. Als je er zelf ook zo ontevreden bent, plaats het dan niet. Slaat kant nog wal vind ik. Sorry!

Om je wellicht verder te helpen. Google op backing track. Daar vind je mooie backing tracks, speel daar overheen in de juiste key en neem dat op een simpele manier op. Niet dat moeilijke gedoe. Liever kwalitatief minder geluid maar een leukere opnamen. Het gitaarspel is eerder belangrijk. Je kan wel goed zijn in opnemen, maar als hetgeen wat je opneemt kut is kom je nog geen stap verder. Succes

pupanus1
5 oktober 2010, 15:25
Dit is nou al de derde keer dat je zoiets post en het wordt er niet beter op. Ga nog even oefenen en als je helemaal tevreden bent het pas posten. Want iets posten waar je zelf al van weet dat het rommelig is maar daar schijt aan hebben. Daar zitten we niet echt op te wachten.

JohnLord
5 oktober 2010, 17:18
Godskolere wat slecht. De waardering die ik voor je eerste soundpost kon opbrengen heb je vakkundig om zeep geholpen.
Maar: blijf oefenen, wij hebben ook allemaal ooit zo gespeeld... al zou ik voorlopig even niet meer posten.

Nellyrocks
5 oktober 2010, 22:43
Lijk wel een Mario tune.

Ik geloof jou niet meer. Volgens mij ben jij een hele goede gitarist die ons allemaal in de zeik neemt. Wie ben je? Lex Goudsmit? Wouter Planteijdt? Rene van Barneveld?

Nellyrocks
7 oktober 2010, 13:09
[QUOTE=Nellyrocks;2480444] Lex Goudsmit? QUOTE]

Ik bedoel natuurlijk Anton.

jannest
8 oktober 2010, 17:51
volgens mij mis ik 99% van de gitaarpartijen

voor de rest errug grappig

wiltin
9 oktober 2010, 09:47
Ook ik wilde eens een solotje leren spelen, (nooit eerder gedaan) kwam aldoende er achter dat er eerst heel wat techniekjes eigen gemaakt moesten worden. m.b.v de site van Justin Guitar is dit het geworden naar 3 maanden hard oefenen. opgenomen met een lijntje rechtstreeks in de pc, backing op cooledit en spelen maar.
De tussen stukjes heb ik maar wat geimproviseert.

http://dl.dropbox.com/u/12824303/willem%20sweetchild.mp3

stratie
9 oktober 2010, 15:07
Haha, kijk veel aan de reacties boven mij hoef ik natuurlijk niet toe te voegen, Ik ben het met veel gewoon eens.


MAAR! positief dingetje aan deze opname vind ik de harmonie die je in de ''solotjes'' hebt gedaan.


Leuk, maar blijf even een half jaartje oefenen, en post dan weer iets, moet je zien hoe je dan al vooruit bent gegaan!

Gr Stratie

Riky
14 oktober 2010, 10:17
Ik wil je niet vernederen of ontmoedigen, maar ik wil wel je even bedanken. Ook al is waarschijnlijk niet zo bedoeld ik vind dit echt wel humor en heb dat ook hardop gelachen in de college zaal.

Verder is er al genoeg over gezegd. Blijven oefenen en kritisch naar je zelf luisteren. Daar leer je het beste van.

stratie
15 oktober 2010, 16:13
Ik wil je niet vernederen of ontmoedigen, maar ik wil wel je even bedanken. Ook al is waarschijnlijk niet zo bedoeld ik vind dit echt wel humor en heb dat ook hardop gelachen in de college zaal.

Verder is er al genoeg over gezegd. Blijven oefenen en kritisch naar je zelf luisteren. Daar leer je het beste van.



HAHAH dit is echt een geniale reactie. :D

Martijn-w
15 oktober 2010, 19:27
Ik zeg uitbrengen die shit!

JohnLord
15 oktober 2010, 20:55
Het lijkt wel alsof er niemand de laatse solo aandurft...

Death2AllButMetal
15 oktober 2010, 23:12
Net klaar met opnemen, heb er flink wat gitaar ingestopt en heb het intro wat opgeleukt met belletjes!
De 1e solo is gemultitracked(heb er wat Red Special ingestopt) en de 2e solo is slecht gegaan want normaal speel ik die in Es zoals het orgineel, maar nu moest ik hem in AMineur spelen, dus dat ging totaal niet goed, maar heb hem er toch maar ingelaten, gewoon omdat het me geen reet kon schelen

http://dl.dropbox.com/u/11006263/Sweet%20Child%20O%20Mine%20%282%29.mp3

Hee! Goed bezig, jongen. :ok: Trek je niet te veel aan van alle zure reacties, een aantal forumgebruikers lijkt hier al tijden over de houdbaarheidsdatum te zijn. Wellicht een leuk project voor je om de komende tijd de verschillende partijen volledig op je gitaar onder de knie te krijgen? Ik denk dat het dan nog veel beter klinkt! :rockon:

The Miracle
15 oktober 2010, 23:29
Het lijkt wel alsof er niemand de laatse solo aandurft...

Leef je uit! :crazyhappy:

Braddie
16 oktober 2010, 00:19
Haha, kijk veel aan de reacties boven mij hoef ik natuurlijk niet toe te voegen, Ik ben het met veel gewoon eens.


MAAR! positief dingetje aan deze opname vind ik de harmonie die je in de ''solotjes'' hebt gedaan.


Leuk, maar blijf even een half jaartje oefenen, en post dan weer iets, moet je zien hoe je dan al vooruit bent gegaan!

Gr Stratie



Die harmonie heb ik express gedaan.
Ik ben groot Queen fan en vind het hartstikke gaaf wat Brian May kan met z`n gitaar, en heb nu zeg maar ook af en toe de neiging om wat met Layering van Gitaar te gaan spelen.

Braddie
16 oktober 2010, 00:20
Het lijkt wel alsof er niemand de laatse solo aandurft...

Het is een pittige solo he!

Braddie
16 oktober 2010, 00:21
De reden dat de solo trouwens zo bagger klinkt(die laatste) is omdat ik hem niet in de originele toonsoort speel.
Als ik hem origineel speel gaat hij zo`n beetje vlekkeloos(op dat hele snelle gedeelte op het laatst na).

kenx
16 oktober 2010, 00:27
De reden dat de solo trouwens zo bagger klinkt(die laatste) is omdat ik hem niet in de originele toonsoort speel.
Als ik hem origineel speel gaat hij zo`n beetje vlekkeloos(op dat hele snelle gedeelte op het laatst na).

Dat weten we nou na 3 keer zeggen wel, al geloof ik daar 0,0% van aangezien je de eerste solo niet eens deftig in de maat kan spelen laat staan de juiste noten... Ok, er zit af en toe iets goeds tussen... maar zeker niet alles...

Ik vind deze opname niets waard, met alle respect, maar oefen eerst nog een beetje.

Pickel
28 oktober 2010, 23:51
doet me denken aan 'n computerspelletje van 10 jaar terug...:soinnocent:

jimbo
4 november 2010, 18:46
WTF ?

ik ben nu in level 10 met mijn nieuwe commodore game

Maleco
11 november 2010, 12:56
Als je je gitaar spel nou eens post in Es zoals je zegt,
Amaze us all :)

Heibel
11 november 2010, 13:18
Beste Braddie,

Jouw 1e post is inderdaad best grappig, maar trek het je niet aan, de meesten hier waren namelijk al geweldig toen ze de 1e keer 'n gitaar vast pakten, althans dat denken ze zelf..;-)

Hoe lang speel je al? Jouw 2e fragment is namelijk 'n hele vooruitgang t.o.v. de 1e! Met m'n band spelen we Sweet child ook..Ik speel al dik 20 jaar gitaar en kan heel aardig spelen, maar dit is geen eenvoudig stukje gitaar..Hier moet ik héél véél moeite voor doen om dit goed te laten klinken. Je basistechnieken, zoals bends, hamer-ons en pull- offs en timing mogen zeker verbeteren. Als je dit nummer tot in de perfectie leert beheersen, kun je serieus 'n stukje gitaarspelen waar je mee aan kan komen! Vooral doorgaan dus!!

M.COM
11 november 2010, 14:23
"Normaal speel ik dit in Eb maar nu in Am". Of: ik geef jullie nu al een reden om geen slechte kritiek te geven op mijn solo want normaal speel ik hem 100% goed in de juiste toonaard.

Het is alsof een kunstenaar op een tentoonstelling de mensen welkom zou heten maar toch vraagt 'niet te letten op de schilderijen die ik gemaakt heb want normaal schilder ik met een penseel en nu deed ik het met een tandenborstel'.

Op guitarbt.com staan er genoeg backing tracks en van veel betere kwaliteit. Ik begrijp trouwens niet waarom je voor een backing track kiest in een andere toonaard, gaat echt mijn verstand te boven. En als je nu nog gevraagd had om werkpuntjes enz., ok, maar je presenteert je 'solo' hier als een complete cover. Dat is het helemaal niet. Ik zou dit nooit durven posten zonder te vragen naar verbeteringen. Ofwel heb je zo'n groot ego dat je het zelf niet onder ogen wil zien (normaal speel ik hem helemaal juist? I doubt it) ofwel weet je gewoon van niet beter. Ik zou zeggen, ga nog wat oefenen en kom dan met iets sterk terug. "gewoon omdat het me geen reet kon schelen " -> besef wel dat je mensen vraagt om er naar te luisteren en er feedback op te geven.

En nog eens: Waarom juist die backing track? Man man ...

rudolf
12 november 2010, 13:41
Jullie doen zooo niet aardig tegen Braddie ;(

JohnLord
12 november 2010, 15:11
Hij heeft er tot nu toe ook geen blijk van gegeven kritiek of tips ter harte te willen nemen.

Don Capo
12 november 2010, 15:27
Lieve Braddy. Ik hoor geen gitaar....Ik zit nu op 2.26 en ik heb nu twee stukjes gitaar gehoord en in de verste verte niks dat met een solo te maken heeft.

Edit: Ah, ik moest nog meer geduld hebben. Ruk gozer, sorry voor de misschien harde kritiek, maar hier hebben we het beginnerstopic voor. Dit mag je geen solo noemen en ik moet drie minuten wachten voor een miniscuul stukje slecht gitaarwerk.

Mitch
12 november 2010, 15:59
Ik werd wel erg ontroerd door de Yamaha PSR. Zo herkenbaar! Pure nostalgie. Maar ik heb de indruk dat het daar niet om ging :chicken:

Fvddungen
13 november 2010, 14:37
Ik heb de backing track van socm, waarmee je gewoon in eadgbe kunt spelen. Als je interesse hebt, stuur me maar een pm.

Nielsje
13 november 2010, 16:25
.... wat is dit?!

Waarom heb je niet gewoon alle partijen opgenomen, nu luistert iedereen naar suffe bliepjes!
Verder begrijp ik niet wat er moeilijk is aan het letterlijk transponeren van een solo?

Ik heb respect voor iedere beginner, we zijn het allemaal geweest.
Maar, beginners die niet kunnen horen of hetgeen wat ze hebben opgenomen wel de moeite waard van het uploaden is... die vind ik wel schattig :)

Probeer het nog eens, en speel dan gewoon alles in, en maak de solo dan ook af...