PDA

View Full Version : Ibanez Roadster II tremolo vervanging



muziekschuur
4 oktober 2010, 21:27
Hoi,

Ik heb een Ibanez Roadster II . Ik zou er een nieuwe betere tremolo op willen zetten. Maar een vervangingstremolo vinden die past.... Ik heb geen idee hoe ik dat aanpak.

Ideeen?

Duhsjaak
5 oktober 2010, 07:10
Hi
Als ik mij niet vergis, zijn ze met verschillende trems geleverd. Iets tremking achtigs en Floyd.
Zou een foto'tje uitkomst bieden?
Groet Gus

Rinze
5 oktober 2010, 07:20
En dan moet je nog weten wat er verbeterd moet worden en hoe je dat kunt bereiken.. Wat mankeert eraan?

muziekschuur
7 oktober 2010, 12:34
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/07/1286435433-240.jpg

De paar keer dat ik op het podium stond ontstemde hij. O.a. als gevolg van een gebroken snaar.
Ik heb nu een imitatie Les Paul als back up. Maar toch... Dit is nou eenmaal mijn strijder...

Rinze
7 oktober 2010, 15:02
Dat is zo'n trem met twee platen die om elkaar heen grijpen als scharnierpunt? Een vriend van me heeft ook zo'n ding, lijkt me idd niet het meest stemstabiel. Ontstemming komt ook vaak door een slecht uitgevijlde topkam, trouwens.

Wat betreft snaren breken: of de trem tegen de body zetten (veren strakker en indien mogelijk helemaal plat, dus ook bij scharnierpunt lager zetten), of een tremstopper of soortgelijk apparaatje erachter. Zolang je een zwevende trem hebt blijft de boel ontstemmen als je een snaar breekt: de balans tussen snaar- en veerspanning wordt dan verstoord.

Een andere trem zou ook kunnen maar het probleem igv een gebroken snaar blijft. Los daarvan: ik weet niet hoe deze trem vastzit, hoeveel schroeven, en welke afstand ertussen, anders zou je gericht kunnen kijken naar een vervanger.

muziekschuur
7 oktober 2010, 15:47
Rinze,

Ik wil ook zo'n blingmaster...... Jesu..... wat een mooi ding.... (GAS)...


Jammer dat je zo ta....end weg woont.

muziekschuur
7 oktober 2010, 16:00
Ik heb Vox Humana gemaild. Ik hoop dat ze een oplossing voor me hebben...

muziekschuur
10 oktober 2010, 00:11
Helaas. Vox Humana geeft aan dat ze niets hebben... Tenzij ik gaten in de body wil zagen...

Terminus
10 oktober 2010, 12:12
De paar keer dat ik op het podium stond ontstemde hij. O.a. als gevolg van een gebroken snaar.


Dat is bij alle tremolo's die zwevend staan afgesteld. Als je hem afsteld dat hij plat met de body staat (het is toch een soort strattrem?) heb je daar geen last van.