PDA

View Full Version : Nieuw instrumentaal snippetje



TimoSomers
4 oktober 2010, 18:16
Hey Guys!

Ik ben laatste tijd dus bezig met opnames voor soloplaatje.
Op myspace heb ik ff een stukje van een demo geplaatst als promodingetje, dus ik denk ik plaats het hier ook ff!

Het is een instrumentaal progrockachtig iets (ala marco sfogli, andy james, moderne satriani, etc).

Feedback is welkom! (Hou wel in het achterhoofd dat het nog geen nummer is, gewoon een snippet:D)

LINK: www.myspace.com/timoosomers boveste nummertje.

Tho
4 oktober 2010, 18:54
Je hebt aan mij een koper als,

-het allemaal instrumentaal is
-die 80's synth er uit gaat


Good work!

Steven Otto
4 oktober 2010, 19:50
Ik ben helemaal ondersteboven van je techniek, maar ik denk dat niemand je dat meer hoeft te vertellen :p

Over de mix: Gitaar klinkt erg lekker, maar is een beetje te zacht. Ik zou de drums wat zachter mixen en de gitaar wat harder. Misschien een beetje met de eq spelen zodat de lead er lekker uitkomt, zoals bij vanaf 1:45 wel duidelijk is.
De bas is ook lastig om te horen. Ik vind dat je 80's synth er wel in moet houden, maar dan wat subtieler er onder en ter ondersteuning.

Over de structuur is het natuurlijk lastig zeggen, omdat het een snippet is, maar mij lijkt het me fijner luisteren als er wat herhaling in zit, voor de herkenbaarheid. Nu komt het over als 'ik heb vette riffs bedacht en plak ze allemaal achter elkaar'. Een nummer als 24 Carat vind ik dan ook fijner luisteren.

Voor de rest meer dan complimenten natuurlijk :)

Guitarfreak
4 oktober 2010, 21:22
Timo!

Erg technisch gespeeld, heerlijk man. Om jaloers van te worden.
Mag van mij wel iets meer bass in de kick en de gitaren iets harder in de mix. Maargoed
dat zijn kleine finetune dingen.

Ik heb veel respect voor je!

P.s. Roep even als je plaat uit is, dan ga ik met euro's gooien.

Jip

beruk
4 oktober 2010, 22:02
Heel goed gedaan! Ik hoor, maar dat is al een voor eenieder hier al een poos duidelijk dat je je instrument akelig goed beheerst.
Maar het is helaas het soort metal/hardrock waar ik niet van hou. Ik hou niet van het synthesizer geluid en overkill aan effecten. Progrock is nu juist zo aardig om te horen vanwege de thematiek en opbouw vaak afgekeken van symfonieën.
Voorzover ik je als bijzonder matig gitarist (maar met een zeer geoefend oor) ik je van advies mag dienen: ga compositie lessen volgen. En ga dan met de opgedane kennis los op je gitaar. Daarna komen Joe S. en Steve V. smeken of je voor altijd hun 3 van G3 zal willen blijven :ok:

pasqual
4 oktober 2010, 22:25
Timo, je spel is zeer goed. je composities horen tot een genre waar ik niet echt over kan oordelen omdat het het soort muziek is wat ik niet lang zal luisteren. uiteraard is dit smaak gebonden. ik hoor met vlagen Tony MacAlpine ( dit lijkt me geen belediging ). je geluid mag van mij wat opener klinken, als in: minder gain en meer treble. ik vind het nogal dichtgesmeerd. maar ja, ik ben dan ook een liefhebber van meer "bite". ( singlecoils ). goed bezig.

groeten Pasqual.

TimoSomers
5 oktober 2010, 20:20
@Tho: Alles is instrumentaal ! En die synth blijft, maar als ik serieus ga opnemen laat ik natuurlijk een goede toetsenist komen met dikkere sounds:D.

@Steven: Thanks! Ja de mix en de compositie is nog niet naar gekeken, ik heb dit snippetje snel op myspace gegooid om aan een band te laten horen die geinterreseerd is in mij als nieuwe gitarist, dus er is nog geen sprake van een serieuze mix/compositie.

@Jip: Thanks alot man, het is geheel wederzijds! Ik laat het je weten! ;)

@Beruk: Thanks:) Zoals gezegd is het nog geen compositie maar een hele ruwe demo. Op de rockaca krijg ik nu veel theorieles waar ik heel veel aan heb, dus de composities komen helemaal goed op de definitieve versies.
En thanks voor die laatste opmerking, in 1 zin staan met die 2 is een ongelooflijke eer!:grouphug:

@Pasqual: Thanks dude! De sound is indd. dichtgesmeerd, mede door de mix. De laatste 'solo' is toevallig een fender met weinig gain, die springt er dan ook al een stuk meer uit vind ik.

Nogmaals veel dank voor de kind words!!

glennshred
13 oktober 2010, 17:43
Qua commentaar ga ik mee met steven otto, maar dat wil niet zeggen
dat ik het een slecht nummer vind. Ik vind je techniek altijd boeiend om
naar te luisteren. Er zit ook meer emotie in dan andere band's die dikwijls
ongeinspireerd een reeks noten achter elkaar spelen en dat is het.

Niet bij jou dus :)

covermark
13 oktober 2010, 20:08
Ik vind het knap gemaakt, lekkere drums. Sound van de gitaar zit behoorlijk in de effecten dat wel. Je speelt een hele snelle reeks die verzuipt in zijn eigen geluid en daardoor in een brij verzand. Da's wel zonde.

Verder eigenlijk alleen maar complimenten.

Riky
14 oktober 2010, 10:02
nou ik heb er ondankt de "foute" jaren 80 syths toch erg van genoten. Zelf ben ik een beetje afgestapt van het shredden, maar als ik dit weer hoor heb ik wel erg zin om m'n gitaar te pakken en flink los te gaan (om vervolgens te ontdekken dat er helemaal niks van bak:seriousf:)

Ik vind het erg tof! Wel zou ik de gitaar partijen beter willen horen. Daar ligt bij dit soort muziek toch de nadruk op. Je kunt geweldig spelen dus wees niet bang om de gitaar partijen te laten horen. Door het geluid (prikt door iets teveel effecten en overdrive niet lekker door de mix) en het iets te lage volume blend het iets te veel met de rest.

Ben erg benieuwd wat er uit komt als je dit in een goede studio opneemt en goed laat afmixed. Denk dat je wel in staat bent echt een vette instrumentale plaat af te leveren. Zoals gezegd wil ik graag meer horen na deze teaser.

allonso1990
14 oktober 2010, 21:59
Hey Timo!
Damn ik blijf me echt verbazen over jou skills! ik vind dit een vet stukje, maar zoals eerder aangegeven kan de synth wat subtieler en de drums beter. Wanneer je solo-plaat uitkomt moet je dat zeker laten weten dan koop ik 'm!:)

Solidkick
16 oktober 2010, 12:02
Lekkere power track!

TimoSomers
17 oktober 2010, 22:08
@Glenn: Thanks man! Ja ik probeer er veel emotie in te houden, ik heb een hekel aan emotieloze notenpoeperts, maar houdt enorm van notenpoepers met gevoel :D.

@Mark: Thanks man! Myspace kwaliteit bevordert de mix ook niet echt, als ik het gewoon in mediaplayer luister is het een stuk opener. Maar de mix komt nog helemaal goed later on.

@Riky: Thankyou:). De mix wordt nog naar gekeken. Zelf vind ik de drums te hard staan dus dat laat het zaakje (vooral gitaar) ook wel verzuipen.
Ik crit deze week jouw demo btw! Teringdruk lately :D.

@Allonso: Thanks dude, ik laat het weten;)

@Solid: Merci!


Het is btw nog niet zozeer een echte teaser voor de plaat maar meer een pre-teaser zegmaar :P, het is een stukje van een demo van een nummer wat op de plaat zal komen, maar nog geen serieus afgemixed/ingespeeld nummer. Het is een inleiding tot de stijl enzo.
Ben nu even muzikaal druk, als dat bedaart is eens wat labels contacteren en hopelijk echt beginnen met de opnamens!

jasses
19 oktober 2010, 11:34
Verdorie kerel, moest ik kunnen wat jij kan...daar zou ik nog wel een nier voor willen geven. En nu kan je argumenteren dat ik die nier toch niet echt nodig heb, maar ik ben er toch behoorlijk aan gehecht.
Daarnaast vind ik het kwa compositie eigenlijk ook wel goed. tuurlijk, er is zeker nog wat te fijntunen, maar als instrumentaal intermezzo tussen wat meer uitgewerkte songs zou ik het ideaal passen vinden, zonder al te veel werk.
Respect!

(En houden die synth)

TimoSomers
20 oktober 2010, 02:02
Thanks alot dude!!:grouphug:

hielos
20 oktober 2010, 02:16
Ik houd eigenlijk helemaal niet zo van notenpoeperds... Maar idd goed stukkie muziek! En wat je eerder zei heb ik ook wel eens last van. Als ik iets gewoon op de computer mix dat het later als ik het heb gebrand om te laten horen aan anderen toch anders klinkt dan in de mediaplayer... Maar wat doe je eraan? In ieder geval complimenten kerel! Een smaak blijft een smaak, kwaliteit is daarbij niet aan de orde.

ateng
20 oktober 2010, 12:40
Ik zou niks aan je sound doen want dat is tenslotte je sound... toch? Gewoon wat meer in de mix gooien (behalve de Fender leadpartij) en de drum iets minder en dan is het beter in verhouding allemaal.

Wat voor elementen gebruik je in je strat en speelde je met je brugelement?

TimoSomers
20 oktober 2010, 17:01
Thanks Hielos! Gaaf dat je het aan kon horen ookal hou je niet van notenkakkerts

@Ateng: Ja, nouja als ik serieus ga opnemen neem ik toch m'n rectifier op met een mic, dit is allemaal POD verder. Maar voor nu is de sound indd. wel goed vind ik, alleen de mix nog (en eq enzo).

De elementen van m'n strat zijn '2 Modern Classic Single-Coil Pickups (Neck, Middle), 1 Hot Classic Single-Coil Pickup (Bridge), with Custom Steel Inductance Plate' (Customshop setje).
Ik switch altijd als een gek tussen neck en bridge en alles ertussenin, de jank noten heb ik waarschijnlijk met bridge gespeeld, de snelle shit meer richting neck.

Gert-Jan
20 oktober 2010, 19:55
Hey Timo,

Ik blijf het leuk vinden dat ik als ouwe lul op dit forum jouw eerste posts en vooral de daarop volgende enorme snelle progressie heb meegemaakt. Je snippet is meer dan ok, vette sound, vette licks, mooie harmonien en lekker back to basic....ben zeer benieuwd naar je definitieve album!

TimoSomers
20 oktober 2010, 20:56
Dankje voor de mooie comment Gert-Jan! :)

Robbert v.d. Hanenberg
21 oktober 2010, 17:02
Timo!
Eerlijk gezegd heb ik de track maar half beluisterd... Ten eerste, ik vind je echt 'n waanzinnig talent, maar goed, dat wist je al. Ik ken echt weinig gitaristen die zo'n vet (emotioneel) vibrato hebben, zeker op die leeftijd. De passage van 1:38 min.- 1:52 min. zegt meer dan heel het nummer...damn gast! Klopt het dat je regelmatig je tremelo gebruikt in het thema (vibrato)? Ik hoor veel liever je vingers daar...zonde. Probeer je wat meer toe te leggen op het schrijven van sterke thema's / songs, zoek 'n vette studio...minder shredden :)...wordt 't zwaar vet!

TimoSomers
21 oktober 2010, 20:20
Thanks voor de feedback Robbert, om dat te horen van een van mijn favo gitaristen van nederland is echt heel gaaf!
Ik gebruikte volgesmij alleen bij het eerste 'stuk' (eerste thematje) m'n tremolo als vibrato.
Achteraf vind ik dat ook minder 'echt' overkomen dus als ik alles opnieuw opneem wordt dat gewoon met de vingerts gespeeld.
Dit is nog geen echt nummer dus een catchy thema, meer structuur (en minder shred:D) ontbreken nog, daar ben ik me van bewust.
Nogmaals bedankt!!

Conrad Hultermans
21 oktober 2010, 21:43
Hey Timo,

ik had je ff nie meer gehoord (ben ff weggeweest van t forum), maar wat ben je vooruit gegaan joh!
Volgens mij ben je je vader inmiddels gepasseerd!? ;-)

Als ie af is dan hoor ik wel heee

Grtz,
Conrad

TimoSomers
22 oktober 2010, 18:37
Hey Timo,

ik had je ff nie meer gehoord (ben ff weggeweest van t forum), maar wat ben je vooruit gegaan joh!
Volgens mij ben je je vader inmiddels gepasseerd!? ;-)

Als ie af is dan hoor ik wel heee

Grtz,
Conrad

Thanks alot Conrad!
Haha, hij vindt zelf van wel ja :D. Ik weet het zo net nog niet :sssh:.