PDA

View Full Version : ZVex box of rock



even
4 oktober 2010, 18:06
Nou hou ik wel erg veel van een overstuurde Marshall voor bepaalde nummers in mijn band, maar ik speel over een Boogie 22+. Ik lees veel goede berichten over de ZVex box of rock. Zou ik richting de "brown sound" gaan over mijn EL84 versterker? Ik heb wel een OCD gehad, prima apparaat, maar nadat ik een Nova system had gekocht vond ik 'm toch overbodig geworden. Wat ik zou willen is een overdrive/distortion die de genoemde Marshall sound kan benaderen als extra in mijn setup.
Tips zijn welkom....

Thiez
4 oktober 2010, 18:29
lovepedal purple plexi. Heb er eventueel nog een zelfbouw printje van liggen. Als je interesse hebt hoor ik het wel via PM.

Ook de dirty little secret van cattalinbread ofzo schijnt redelijk richting marshall sounds te gaan.

johantipker
4 oktober 2010, 18:33
lovepedal purple plexi. Heb er eventueel nog een zelfbouw printje van liggen. Als je interesse hebt hoor ik het wel via PM.

Ook de dirty little secret van cattalinbread ofzo schijnt redelijk richting marshall sounds te gaan.

...en die pedalen van Radial dan, zoals Hot Brittish?

Fireburst
4 oktober 2010, 19:11
Bij Wampler kun jij je gading ook wel vinden, denk ik.
Plexidrive en (super)Plextortion bv :

http://www.wamplerpedals.com/effect_pedals

Thiez
4 oktober 2010, 19:13
Niet te vergeten uiteraard de oude marshall guv'nor.

Murdock
4 oktober 2010, 21:18
Nou hou ik wel erg veel van een overstuurde Marshall voor bepaalde nummers in mijn band, maar ik speel over een Boogie 22+. Ik lees veel goede berichten over de ZVex box of rock. Zou ik richting de "brown sound" gaan over mijn EL84 versterker? Ik heb wel een OCD gehad, prima apparaat, maar nadat ik een Nova system had gekocht vond ik 'm toch overbodig geworden. Wat ik zou willen is een overdrive/distortion die de genoemde Marshall sound kan benaderen als extra in mijn setup.
Tips zijn welkom....


Een Mi Audio Crunch Box, komt aardig in de richting!!!!!!!!!!!!

Fireburst
4 oktober 2010, 22:48
De crunchbox gaat hij niet blij van worden, tenzij je houdt van een TS9 voor een JCM900 met de gain vol open. Lichtjes overdreven... maar 'scherp' omschrijft het wel.:stop:

Hell's Engl
5 oktober 2010, 07:33
Suhr Riot

Joost

Rutger
5 oktober 2010, 11:20
Niet te vergeten uiteraard de oude marshall guv'nor.

Voor zover ik weet zijn de meeste boutique doosjes toch min of meer clones van de Marshall Bluesbreaker/Guvnor. Dus die moet je zeker ook even proberen voor je teveel geld uitgeeft.

rufus
6 oktober 2010, 11:08
Ik vond de distortion sectie van de zvex bor echt zwaar overrated, het was een vexter serie. Zat echt geen punch in, duizenden anderen denken er anders over dus ik was ook verbaasd toen ik dit pedaal in bezit kreeg.
De boost was dik ok.

Der Groovemeister
6 oktober 2010, 16:50
En een RAT?

Duane
6 oktober 2010, 16:57
Een Catalinbread DLS

Maleco
7 oktober 2010, 22:57
Zijn die Marshall Guv'nor pedalen die tegenwoordig voor bijna niks worden aangeboden dezelfde als


Niet te vergeten uiteraard de oude marshall guv'nor.

Rock Bottom
8 oktober 2010, 01:11
Ik vond de nieuwe guvnor het net niet, krijg uit de jackhammer op od en dan alles vrij laag ingesteld wel een behoorlijk jcm 800 geluidje.

Der Groovemeister
8 oktober 2010, 01:33
Ik vind die nieuwe Guvnor 2 ook helemaal niets! Heel veel instelmogelijkheden met die stacked pots, maar het geluid dat je wil komt er niet uit. Ik heb m verkocht en een RAT gekocht.

even
16 oktober 2010, 22:46
Bedankt voor alle response. Ik heb mijn oog laten valllen op de Radial Hot British en de Tech 21 Oxford. Deze komen in mijn oren het beste over op de computer. Volgende week een dag vrij en dan maar eens een paar muziekzaken afstruinen om e.a. in het echt te horen.

Mukkez
17 oktober 2010, 12:41
Ik heb een Tech 21 British.
Ik ben er erg lovend over, het is een erg veelzijdig pedaal met een superb scheur geluid. (vind ik iig want het is helemaal mijn sound).

the sure thing
17 oktober 2010, 13:11
Voor zover ik weet zijn de meeste boutique doosjes toch min of meer clones van de Marshall Bluesbreaker/Guvnor. Dus die moet je zeker ook even proberen voor je teveel geld uitgeeft.!?!?! Ik ben het hier echt helemaal NIET mee eens.

Ik heb de GUV'NOR gehad (oude 1e model) maar veel andere disto's klinken (gelukkig) heel anders.

Mijn favo distortion: De Fulltone Dist pro. Mede vanwege zijn enorme tweakbaarheid.

even
19 oktober 2010, 20:01
Nou kom ik er toch nog even op terug.. De Box of Rock is ook als een eenvoudigere uitvoering verkrijgbaar als de Distortron van Zvex, http://zvex.com/distortron.html
dus zonder de clean boost. Weet iemand of deze hetzelfde klinkt? Het prijsverschil maakt het ding wel weer erg interessant. Ik heb namelijk al een boostfunctie op mijn Nova system zitten die prima werkt in mijn oren. De MI audio crunch box klink toch ook wel heel lekker.....

even
24 oktober 2010, 19:39
Inmiddels een Zvex distorton aangschaft. Voor 119 euro wilde ik deze niet laten liggen. Het is meer een overdrive dan een distortion. Ik gebruik hem nu als extra gain/boost/sound toevoeging naast mijn Nova system en dat gaat erg lekker. Afgelopen donderdag met mijn band het ding voor het eerst live gebruikt. Zelfs onze PA man die al huivert bij het woord distortion vond het een aanvulling. (geen verstand van een goede gitaarsound die PA lui ;-))) Absoluut een aanrader voor wie de boostfunctie niet nodig heeft van de Box of Rock. Ik kom echt in de buurt van een Plexi sound, de overdrive van de Nova is ook erg goed maar is meer modern/smooth. De Zvex distortron geeft echt die oude rouwe Plexi sound. Zeker als je het ding niet te hoog insteld. Ik ben er blij mee.

Elektrik_Sixx
8 november 2010, 03:26
Een Mi Audio Crunch Box, komt aardig in de richting!!!!!!!!!!!!

Toevallig vandaag een Crunchbox op een 22+ geprobeerd. Komt totaal NIET in de richting. M'n Blues Pro deed t beter.

HaroldA
8 november 2010, 10:41
Mag ik heel even de sfeer verpesten? Tenzij je ampmodelling gaat gebruiken en de preamp van je Boogie gaat bypassen gaat hij nooit als een Marshall klinken. een "Marshall in a box" klinkt volgens mij alleen maar op een cleane en transparante (transistor) versterker.

Verder heb ik weinig toe te voegen, behalve dat de Crunchbox en de Guvnor absoluut niet klinken op een Marshall. Maarja: een "Marshall in a box" op een Marshall is misschien ook overkill.