PDA

View Full Version : mijn nieuwste pedaal van marktplaats



nightraven
4 oktober 2010, 14:40
ik woon niet meer in nederland dus kijk ik ook niet meer naar marktplaats - het is dankzij onze DemoColorScheme dat ik deze pedaal heb gevangen

http://i159.photobucket.com/albums/t151/nickorly/P1000386.jpg
http://i159.photobucket.com/albums/t151/nickorly/P1000388.jpg

de legendarische schumann lion voor maar liefst 50 euro!!

ze zeggen dat er alleen 50 lions bestaan, ze werden tussen 2003-2005 in NYC gebouwd door een gekke john schumann. gebruikers van de lion zijn o.a. trey gunn (king crimson, KTU), radiohead, sparklehorse, portishead, red sparowes etc etc. dus een super zeldzame pedaal.

het pedaal zat op een stapel 'niet zo goede' pedalen op een advertentie in de versterkers deel van marktplaats, toen DCS mij de advertentie laat zien wist hij zelfs niet dat de lion zo zeldzaam was maar gelukkig heeft hij de advertentie toch interessant gevonden ;)

wat zou ik zonder jou doen michel ;) :mmmm:

DemolitionColorScheme
4 oktober 2010, 14:45
Ah, hij is eindelijk binnen! Onze Lion King, haha.
Je hebt goede ogen! Ik zag hem niet eens liggen tussen dat alles. Het is ook niet dat er heel duidelijk 'Schumann' op staat. :D Jij een Schumann Lion gescoord, ik een 70ies Block logo Dyna Comp!
Ik heb overigens nogsteeds geen idee of de verkoper enig idee had wat de waarde was van een groot gedeelte van wat hij aan had geboden.

Volgens mij klinkt die Lion ècht dik aangezien hij eigenlijk voor bass is. Als ik er ooit zelf nog eentje ergens vind scoor ik er denk ik ook wel een. Die ene vid die je me toen liet zien was echt nice. Een beetje een mix van OD en fuzz.

nightraven
4 oktober 2010, 15:01
nu voor het interessante deeltje

http://i159.photobucket.com/albums/t151/nickorly/P1000390.jpg
http://i159.photobucket.com/albums/t151/nickorly/P1000391.jpg

hier van gaat dirk hendrik waarschijnlijk huilen

er zit echt een HAARTJE van schumann klem tussen het spaghetti

zeiler
4 oktober 2010, 15:01
ken hem niet maar dat klinkt écht niet verkeerd zeg!!!

van harte zeg!!!

schizo910
4 oktober 2010, 15:12
Cool, maar wat een zooitje van binnen :o

Basseytje
4 oktober 2010, 15:20
zo te zien een stalen behuizing, zal wel een degelijk pedaal zijn die tegen een stootje kan.

maar hoe klinkt hij? valt hij echt onder de 'niet zo goede pedalen'?

nightraven
4 oktober 2010, 15:26
je kunt hem bij 3.32 hier op de bass gitaar horen

http://www.youtube.com/watch?v=GfPMsng6sgg

het wordt moeilijk om in het nederlands te beschrijven maar het is een dikke fuzz-achtige distortion, goed voor de 'wall of sound' soort van musik op gitaar. het heeft super veel 'output', als ik de controles helemaal open maak ga ik waarschijnlijk mijn versterker kapot maken ;)

Mitch
4 oktober 2010, 17:02
Een stukje vakwerk, da's duidelijk :dontgeti: Al klonk het nog zo geweldig, met een dergelijk binnenwerk zou ik het niet durven te vervoeren en er dan op rekenen dat het blijft werken tijdens een optreden.

Dirk_Hendrik
4 oktober 2010, 18:20
Een stukje vakwerk, da's duidelijk :dontgeti:

Maak je niet druk. Andere dingen van shumann zien er net zo uit.:sssh:

Nevertheless, gefeli voor de TS.

Plant
4 oktober 2010, 21:58
Een stukje vakwerk, da's duidelijk :dontgeti: Al klonk het nog zo geweldig, met een dergelijk binnenwerk zou ik het niet durven te vervoeren en er dan op rekenen dat het blijft werken tijdens een optreden.

Brr! Mij krijg je met dit ding in ieder geval met geen stok het podium op :stop: Ik sluit het nog niet thuis aan. Laat staan dat ik er 50 Euro voor betaal.

Als ik per sé dit geluid wil, probeer ik het schema te achterhalen en bouw ik het zelf wel naar mijn maatstaven.

Maar misschien levert het ooit nog een geweldige stage-act op met allemaal geknal en geflits. Heel veel sterkte ermee ;)

nightraven
4 oktober 2010, 22:14
ik ken iemand die een lion vroeger dit jaar heeft verkocht voor $450. er bestaan trouwens ook geen schemas voor de lion, lionx, two face of de pll. het is onmogelijk om te zien hoe meneer schumann deze pedalen heeft gebouwd.

Mitch
4 oktober 2010, 22:23
Dat maakt het misschien min of meer uniek, maar begerenswaardig? Dat een handvol bij elkaar geplakte componenten een leuk klinkend pedaal op kan leveren snap ik, maar dat het dat meteen bombardeert tot een zeldzaam object waar tweedehands een klein vermogen voor wordt neergeteld...
Ik vind het hartstikke leuk voor je dat je 'm gescoord hebt voor een habbekrats hoor, laat dat duidelijk zijn. Er zijn wel meer pedalen waar veel voor neergelegd wordt, waar je je vraagtekens bij kunt zetten.

nightraven
4 oktober 2010, 22:26
http://www.talkbass.com/forum/showthread.php?t=412963
deze mensen vinden het een coole pedaal. ook al speel ik geen bassgitaar, ik zal liever daar gaan posten...
altijd een plezier

Dirk_Hendrik
4 oktober 2010, 22:43
het is onmogelijk om te zien hoe meneer schumann deze pedalen heeft gebouwd.

ammehoela. geef me een uurtje.


http://www.talkbass.com/forum/showthread.php?t=412963
deze mensen vinden het een coole pedaal. ook al speel ik geen bassgitaar, ik zal liever daar gaan posten...
altijd een plezier

Mama! ze zeggen dat m'n pedaal niet goed is!:(

Maar effe serieus,
Als gezegd, gefeli met je aanwinst. meen ik echt. Dat neemt echter niet weg dat wat je hebt gekocht duidelijk last heeft van een overhypte mojo factor. Een beetje nuchtere kijk is op z'n plaats. Soortgelijke reacties op de belabberde bouwkwaliteit als van dit ding ken ik ook al van de even verrot in elkaar geflanste PLL.

Plant
4 oktober 2010, 22:56
ammehoela. geef me een uurtje.

Precies!
2 IC's en wat weerstandjes en condensatortjes. Typenummers van de IC's zijn niet weggeschuurd of onherkenbaar gemaakt. Geen rocket science dus. Niks onmogelijk.

apekop
5 oktober 2010, 09:35
je kunt hem bij 3.32 hier op de bass gitaar horen

http://www.youtube.com/watch?v=GfPMsng6sgg



Hoe weet je zo zeker dat dit de Lion is? Trey Gunn gebruikt zeer veel verschillende (multi) effecten en wisselt ook zeer vaak van spullen.
Het is trouwens geen basgitaar op dat filmpje maar een Warr guitar, maar dat geheel terzijde.

nightraven
5 oktober 2010, 13:22
dit is een collector's item, ik heb de lion niet gekocht omdat hij een bepaalde 'tone' heeft, ik heb hem gekocht omdat het door een beroemde bouwer is gemaakt en er niet veel van zijn.
ik heb nooit een forum zoals deze gezien waar mensen altijd zo bitter een cynisch zijn, en ik zit op een hele boel forums. mijn nederlands is niet goed genoeg om hier te blijven maar ik dacht dat dit misschien interessant zou zijn omdat je niet elke dag zoiets op marktplaats vind. jullie kunnen nooit gewoon blij zijn... ik heb dit vaker hier gezien.


Hoe weet je zo zeker dat dit de Lion is? Trey Gunn gebruikt zeer veel verschillende (multi) effecten en wisselt ook zeer vaak van spullen.
Het is trouwens geen basgitaar op dat filmpje maar een Warr guitar, maar dat geheel terzijde.
trey heeft zijn lion vroeger dit jaar aan iemand verkocht die ik op een andere forum ken en hij heeft gezegd dat hij daar de lion heeft gebruikt. het klingt ook zo.

interessander
5 oktober 2010, 13:30
Ik denk dat het cyniscme een vrij natuurlijke reactie is op het feit dat er mensen zijn mensen die wel bereid zijn het volle pond voor een dergelijk pedaal te betalen, gebaseerd op verhalen over de bouwer en een gelimiteerde oplage. Jij hebt geluk met een mooie prijs, maar je geeft ook al aan dat het je niet om het geluid gaat, dan heb eigenlijk gewoon een hele dure presse-papier gekocht....

Nielsje
5 oktober 2010, 13:50
Gefeliciteerd met je aankoop!

Overigens zou ik nooit zo'n ding kopen. Beroemde bouwer of niet, dat ding ziet er waardeloos uit van binnen. Als dat pedaal twee keer door een bandbus slingert heb je al sluiting met de behuizing. Nee, dank je.

Over de klank: Leuk dat je een element op een zwerm bijen plakt, maar waarom noem je het dan 'Lion'?

De prijs-> 50 euro is prima geld. Meer is 'ie in mijn ogen niet waard. (zie bouwkwaliteit). En verder: onbekend, maakt onbemind.

ChazyChaz
5 oktober 2010, 14:05
je kunt hem bij 3.32 hier op de bass gitaar horen

http://www.youtube.com/watch?v=GfPMsng6sgg



Ik moet zeggen, ik vind hem daar best wel oké klinken!
Denk niet dat ik snel voor een fuzzbox meer dan vijftig euro zou neerleggen, maar deze heeft wel iets, zeker weten.
Tja over dat binnenwerk... Voor zover ik kan weten zien de helft van de pedalen die ik heb er van binnen zo uit (ga er niet van uit natuurlijk), want ik heb ze nooit opengemaakt. Wat niet weet wat niet deert dus ;)
Wat betreft deze; als hij het doet, dan doet hij het: Lekker mee giggen joh! ;)
Nooit van de bouwer gehoord trouwens, maar tof voor je dat hij zeldzaam is!
Leuke koop, gefeliciteerd!

Dirk_Hendrik
5 oktober 2010, 14:17
Dit is verzuurd:
http://www.freestompboxes.org/viewtopic.php?f=7&t=1318&hilit=schumann&start=40

DemolitionColorScheme
5 oktober 2010, 14:20
onbekend, maakt onbemind.
Dat het bij jou onbekend is wil niet zeggen dat het onbekend is. Er wordt niet voor niets zoveel geld voor neergelegd. Mensen die Schumann materiaal kennen weten dat alles vrij gelimiteerd is uitgebracht en dat maakt het 'waardevol'. Als Nick hem op Ebay zou zetten zou 'ie er een flinke prijs voor krijgen. Dus, ongewild is hij absoluut niet.


Ik denk dat het cyniscme een vrij natuurlijke reactie is op het feit dat er mensen zijn mensen die wel bereid zijn het volle pond voor een dergelijk pedaal te betalen, gebaseerd op verhalen over de bouwer en een gelimiteerde oplage. Jij hebt geluk met een mooie prijs, maar je geeft ook al aan dat het je niet om het geluid gaat, dan heb eigenlijk gewoon een hele dure presse-papier gekocht....
Wie zegt dat het hem niet om het geluid gaat? Hij zegt zelf dat het ding echt cool klinkt ...

interessander
5 oktober 2010, 14:31
Hij zegt letterlijk: dit is een collector's item, ik heb de lion niet gekocht omdat hij een bepaalde 'tone' heeft, ik heb hem gekocht omdat het door een beroemde bouwer is gemaakt en er niet veel van zijn.

Dus de bouwer en de oplagewaren belangrijker dan het geluid (en het feit dat hij "maar" 50 euro kost natuurlijk)

Maar ik ben ook blij voor de topic starter hoor, ik maak het ook wel eens mee dat ik iets vind voor een leuke prijs, dat blijft leuk.

Qua bedrading had de bouwer hem beter a la klon vol kunnen storten met epoxy, ook goed voor de hype!

zoon van Piet
5 oktober 2010, 14:35
ik heb nooit een forum zoals deze gezien waar mensen altijd zo bitter een cynisch zijn, en ik zit op een hele boel forums.

...
jullie kunnen nooit gewoon blij zijn... ik heb dit vaker hier gezien.


Trek het je niet aan. Elders op het forum wordt een oud EH-pedaal de hemel in geprezen, dat evenmin roadproof is. Daar vind iedereen het super dat de eigenaar het ding in zijn pedalenbak zet. Dus we zeuren niet altijd. En soms gewoon wel, want dat is lekker om te doen en levert levendige discussies op. Ik krijg momenteel ook vanalles naar mn hoofd omdat iets minder leuks heb gezegd over James 'zeikerd' LaBrie, bijvoorbeeld. moet je tegen kunnen..

Zulke spaghettibossen ken ik wel van sommige van mijn vintage pedalen. Eenzelfde betwijfelde kwaliteit zie ik ook bij Coloursound-wahs uit het 'dubbelzijdig plakband'-tijdperk, bijvoorbeeld. En sommige van die twijfelachtige gevallen zijn (desondanks?) toch zeer gewilde en ubercoole collectors items. Als jouw Lion inderdaad een uit vijftig is en gebruikt wordt door genoemde artiesten dan heb je een prachtige vondst gedaan. dat anderen er geen 5 tientjes voor over hebben is echter ook te begrijpen. Zij laten zich niet leiden door de mythe, of het geluid, maar door de bos draden. Daar is iets voor te zeggen, het staat los van mythe of mojo van zo'n ding. Zij zien die niet en accepteren die dus niet. Ikzelf ben alleen gefocused op vintage.. en tja, daar hoort dit niet bij.

Ik heb net effe die clip geluisterd, maar hoor voornamelijk pitchshift met vervorming. Ook mooi, natuurlijk.

Mitch
5 oktober 2010, 16:04
ik heb nooit een forum zoals deze gezien waar mensen altijd zo bitter een cynisch zijn, en ik zit op een hele boel forums. mijn nederlands is niet goed genoeg om hier te blijven maar ik dacht dat dit misschien interessant zou zijn omdat je niet elke dag zoiets op marktplaats vind. jullie kunnen nooit gewoon blij zijn... ik heb dit vaker hier gezien.
Moet je me toch echt even helpen met het laten zien waar de bitterheid en het cynisme gepost zijn. Er hebben weinig mensen gejuicht voor je, maar je bent wel degelijk gefeliciteerd, ook door mij. Maar er zijn ook kritische geluiden te horen door de gut shots.
Een forum is niet alleen om elkaar toe te juichen. Zeker bij pedalen ligt het altijd erg gevoelig om wat voor reden dan ook, maar serieus... een dergelijke bouwkwaliteit: ik durf het niet aan. Hoe dan ook, ik vraag me oprecht af wat je nou precies bitter en cynisch vindt.

Sinner
5 oktober 2010, 20:19
Tsjeee! Kunnen we hier niet even wat aardiger zijn tegen elkaar?

Die gozer is gewoon super blij met een pedaal dat zeldzaam is,hij graag wilde hebben en dat hij het voor een fractie voor wat sommige gekken ervoor geven op de kop heeft weten te tikken.

Als je niks aardigs erover weet te zeggen kun je toch ook niet reageren?

Het onderstaande is bijv. niet zo aardig om te zeggen.


Brr! Mij krijg je met dit ding in ieder geval met geen stok het podium op :stop: Ik sluit het nog niet thuis aan. Laat staan dat ik er 50 Euro voor betaal.
...

Maar misschien levert het ooit nog een geweldige stage-act op met allemaal geknal en geflits. Heel veel sterkte ermee ;)

@Mitch je moet toch toegeven dat dit iemands enthousiasme voor dit (sub)forum zou kunnen temperen. Alsof je ongevraagd tegen een vriend gaat zeggen: "Dat meisje waar je verliefd op bent is echt heel lelijk, maar wel handig als je een keer een heks zoekt voor een Halloween feestje".

We hoeven elkaar niet de hemel in te prijzen, maar gewoon aardig doen ...:hippie:

Dirk_Hendrik
5 oktober 2010, 21:09
@Mitch je moet toch toegeven dat dit iemands enthousiasme voor dit (sub)forum zou kunnen temperen. Alsof je ongevraagd tegen een vriend gaat zeggen: "Dat meisje waar je verliefd op bent is echt heel lelijk, maar wel handig als je een keer een heks zoekt voor een Halloween feestje".

We hoeven elkaar niet de hemel in te prijzen, maar gewoon aardig doen ...:hippie:

Ook niet als dee vriend aankomt met een lelijk mokkel maar zelf al zegt dat het niet zozeer gaat om of het een mooi meissei is maar dat ze een rijke papa heeft.

Ja. We kunnen aardig zijn maar om 1 of andere reden voel ik me prettiger op een forum waar we openlijk kritisch kunnen zijn dan op een gearslettenforum waar je alleen mag reageren als je net zo op het nieuwe speeltje van de TS geilt als hij/zei. Als je elkaar alleen maar complimentjes mag maken wordt het snel saai.

Sinner
5 oktober 2010, 21:58
Mee eens maar ik vond het gewoon een beetje sneu voor de TS om zijn enthousiasme zo getemperd te zien worden, that's all

Plant
5 oktober 2010, 22:21
Okee okee :makeup: Ik had me wat minder cynisch moeten uitdrukken :grouphug:

Eerlijk gezegd, als je geen foto van de binnenkant had gepost had ik niet eens gereageerd. Maar als ik dit broddelwerk zie en dan het bedrag lees wat mensen er voor neertellen kan me niet inhouden.

Ik bouw ook weleens wat en dat verdient ook niet altijd de schoonheidsprijs, maar ik zorg er dan wel voor dat het degelijk gebouwd is. En ja, ik sta er ook mee op de planken.

Hier het interieur van mijn variant van de tubescreamer:

http://i348.photobucket.com/albums/q337/Folk_Bassplayer/Electronics/TubeScreamer_2-1.jpg

OK jongens, aanvallen maar! :)
Als hier overigens iemand 450 Euro voor wil betalen, PM me maar. Er bestaat er gegarandeerd maar 1 van :crazyhappy:

Mitch
6 oktober 2010, 10:35
Oh ja, die post van Plant had ik gemist, die was inderdaad wat minder vriendelijk. Maar de excuses daarvoor zijn al aangeboden.
En verder ga ik met D_H mee: dit is inderdaad niet het "als ik reageer is dat uitsluitend jubelend" forum en daar is helemaal niks mis mee. Er zijn genoeg andere fora die alleen maar positief zijn en er zijn genoeg fora die overwegend negatief zijn. Het fijne van dit forum is dat er, bij de inhoudelijke subforums zoals deze, over het algemeen meerdere meningen geventileerd kunnen worden. Niet alleen maar de extatisch positieve in de zin van "Wauw ik wil er ook één" "Man, wat ben ik jaloers" of "hoe lang is de wachtlijst?" ;)

marc_o
6 oktober 2010, 11:13
De wachtlijst voor een mening is hier nooit echt lang! :ok:

Ik ken het pedaal niet, wie weet is het tof.
Als het een Fuzz is, vind ik het niks, maar ik hou dan ook niet van dat geluid, ongeacht de bouwkwaliteit.