PDA

View Full Version : HNGD: Squier Silver Series MIJ '93-'94



MarkS
4 oktober 2010, 11:11
Zag 'em 2 weken geleden al staan/hangen, maar eerst moest de Ibanez de deur uit.
Afgelopen zaterdag was het dan zover, en ben ik eindelijk in het bezit van een Squier Silver Series.
21 dunne fretjes op een dikke C shaped mooie tigerstriped 1-piece maple neck, ik denk 7.25 radius.
Tuurlijk is het ff wennen na een Wizard II halsje, voelt ook heel anders dan de Contemporary die ik ooit bezat, maar deze neck deed me qua dikte meteen denken aan de Tele van Vulv die hier ooit eens een weekje mocht logeren. Body etc alles in zwart met uitzondering van de hardware.
Onversterkt werd het al meteen duidelijk, een machtig mooi stukkie resonant toonhout. Ook hoog op de hals blijft ie maar gaan.
PU's kunnen beter, ik lees hier goede dingen over Leosounds PU's, dus dat gaan we maar eens checken.
Jaja... de foto's. Niet eerder dan vanavond.

Venlonaer
4 oktober 2010, 11:13
Ja heej!

Je koopt toch ook geen auto zonder stuur? Waarom dan wel een HNGD zonder foto's?:stop:

guitarkid
4 oktober 2010, 11:19
Jaja... de foto's. Niet eerder dan vanavond.


Ja heej!
Je koopt toch ook geen auto zonder stuur? Waarom dan wel een HNGD zonder foto's?:stop:

Zijn jullie allemaal zo ongeduldig in het Zuiden...? ;)
Maar ik ben ook wel benieuwd, 't zijn fijne gitaren. Gefeliciteerd.
Enne: FOTO'S...!!!! :seriousf:

Gr. C.

MarkS
4 oktober 2010, 11:27
Ach jee! "Wachten is verlangen" was de lijfspreuk van een ex van me...
Ze is nu nog niet terug trouwens...

guitarkid
4 oktober 2010, 11:45
Ach jee! "Wachten is verlangen" was de lijfspreuk van een ex van me...
Ze is nu nog niet terug trouwens...

Nee, maar daarom is ze ook je ex...... :) :) :)

Gr. C.

bat
4 oktober 2010, 12:34
Tele of Strat?

MarkS
4 oktober 2010, 12:42
Stratocaster.

Midwolda
4 oktober 2010, 18:14
Mooi man! :ok: Gefeliciteerd met je aankoop.
Mijn Silver Series is echt de laatste Strat die ik ooit weg zal doen.
Ben nog geen èèn Fender tegenkomen die me beter bevalt.

MarkS
4 oktober 2010, 18:21
Mooi man! :ok: Gefeliciteerd met je aankoop.
Mijn Silver Series is echt de laatste Strat die ik ooit weg zal doen.
Ben nog geen èèn Fender tegenkomen die me beter bevalt.


Thanx! Er zit meer leven in dat ding dan in mijn oude Contemporary.

Fireburst
4 oktober 2010, 18:45
In afwachting van de foto's (:soinnocent:...) : het is er toch wel een met zo'n kleine decal "silver series" & made in Japan op de headstock ?
Op marktplaats wordt momenteel weer een Squier met zilver logo aangeboden als silver series, niet correct dus en vandaar mijn vraag.
De mijne is trouwens identiek aan die van Midwolda (sunburst met zwarte slagplaat en elementen). Leuk ding maar de nek blijft wennen.

guitarkid
4 oktober 2010, 18:50
Ok, 't is avond! Foto's !!! ;)

vulvasonic
4 oktober 2010, 19:04
Verdomme Mark. Sinds de laatste keer dat ik bij je ben geweest heb je vaker van gitaar gewisseld dan ik van onderbroek. Dus da's zeker 3 of 4 jaar geleden?
Ik geil op zwarte strats en de jouwe wil ik gaarne even door m'n handen laten gieren. Dus, waar blijft de eye candy?!?! :cooler:

Fisherman
4 oktober 2010, 20:07
Ik ben geil en de jouwe wil ik gaarne even door m'n handen laten gieren

:???::???::o:o:o:o:o

vulvasonic
4 oktober 2010, 20:24
Ik snap wat je wilt zeggen, maar zoiets moet je rustig opbouwen. Vooral niets forceren. Niet meteen het brute werk. :stop:

Fisherman
4 oktober 2010, 20:30
Je weet het inmiddels, ik ben errug traag van begrip. :seriousf:
Dank voor deze uitleg, heer Vulvasonic! :soinnocent:

MarkS
4 oktober 2010, 20:36
Dank voor uw aller geduld.

First things first:

http://i194.photobucket.com/albums/z88/Authoring/ss_1_of_3.jpg

http://i194.photobucket.com/albums/z88/Authoring/ss_2_of_3.jpg

http://i194.photobucket.com/albums/z88/Authoring/ss_3_of_3.jpg

MarkS
4 oktober 2010, 20:40
In afwachting van de foto's (:soinnocent:...) : het is er toch wel een met zo'n kleine decal "silver series" & made in Japan op de headstock ?
Op marktplaats wordt momenteel weer een Squier met zilver logo aangeboden als silver series, niet correct dus en vandaar mijn vraag.
De mijne is trouwens identiek aan die van Midwolda (sunburst met zwarte slagplaat en elementen). Leuk ding maar de nek blijft wennen.

Ik heb ook soms Koreaanse Sxxxxxx series (al dan niet van multiplex) zien staan, die vanwege het zilveren Squier logo als Silver Series werden aangeboden. Maar goed, foto 1 spreekt voor zich.

Ik moet vooral nog aan de fretjes en radius wennen.

Fisherman
4 oktober 2010, 20:43
Gefeli en geflapstaart heur!!!! :cheerup:

Dat is hem!
In mijn favoriete kleurstelling ook nog!

Toch een beetje jaloezie :sneaky:

Welnee, heul veul speulplezeur geweunst! :ok::ok:

MarkS
4 oktober 2010, 20:46
Ok, 't is avond! Foto's !!! ;)

Avond? Ik heb tot 18.30 gewerkt, daarna nog 120 km verwijderd van gitaar en camera. Deze foto's zijn gisteren gauw gemaakt, wilde vanavond betere maken, maar het was al te donker. En zwarte gitaren met flits fotograferen is niet te doen.

MarkS
4 oktober 2010, 20:49
Gefeli en geflapstaart heur!!!! :cheerup:

Dat is hem!
In mijn favoriete kleurstelling ook nog!

Toch een beetje jaloezie :sneaky:

Welnee, heul veul speulplezeur geweunst! :ok::ok:

Aha, ik meende laatst al een post daarover te hebben gelezen... dat was jij dus.
:)

Fisherman
4 oktober 2010, 21:06
Aha, ik meende laatst al een post daarover te hebben gelezen... dat was jij dus.
:)

Zal ik idd wel geweest zijn. Zie ook dat Tokai Silverstar topic, ook dat mooie black-on-black. :ok:
Ik heb idd wat dingen op het oog, want elke gitarist moet toch een Stratocaster in z'n collectie (in opbouw) hebben, nietwaar?

Ikzelf vind de 1979 All Black Stratocaster met maple toets echt geweldig.
Maarja, die zijn behoorlijk prijzig nietwaar?
Dus keek ik naar de instappers bij de USA Strats en daar is dan nu de Fender USA Stratocastert American Special HSS Black -met rosewood toets- en dat grote hoofd erop.
Nu vind ik rosewood op zich helemaal niet lelijk, maar ik weet wel dat de klank scheller en feller is bij maple......dus twijfel wijfel en tuwijfel....
Je weet het, bij twijfel niet doen, dus ik wacht nog ff.

Bovendien ben ik zwaar aan de Gibson's momenteel, dus ff pauze ingelast.


Maar ehm....van harte hoor, mooi ding!!!! :ok:

lollol
4 oktober 2010, 21:32
Zal ik idd wel geweest zijn. Zie ook dat Tokai Silverstar topic, ook dat mooie black-on-black. :ok:
Ik heb idd wat dingen op het oog, want elke gitarist moet toch een Stratocaster in z'n collectie (in opbouw) hebben, nietwaar?

Ikzelf vind de 1979 All Black Stratocaster met maple toets echt geweldig.
Maarja, die zijn behoorlijk prijzig nietwaar?
Dus keek ik naar de instappers bij de USA Strats en daar is dan nu de Fender USA Stratocastert American Special HSS Black -met rosewood toets- en dat grote hoofd erop.
Nu vind ik rosewood op zich helemaal niet lelijk, maar ik weet wel dat de klank scheller en feller is bij maple......dus twijfel wijfel en tuwijfel....
Je weet het, bij twijfel niet doen, dus ik wacht nog ff.

Bovendien ben ik zwaar aan de Gibson's momenteel, dus ff pauze ingelast.


Maar ehm....van harte hoor, mooi ding!!!! :ok:

Koop een Fender Prodigy... dan ben je net zo cool als ik!

Leuk gitaartje hoor:cheerup:

MarkS
4 oktober 2010, 21:43
Verdomme Mark. Sinds de laatste keer dat ik bij je ben geweest heb je vaker van gitaar gewisseld dan ik van onderbroek. Dus da's zeker 3 of 4 jaar geleden?
Ik geil op zwarte strats en de jouwe wil ik gaarne even door m'n handen laten gieren. Dus, waar blijft de eye candy?!?! :cooler:

Zolang alweer?

Aantal valt mee hoor. De Richwood vintage Strat met zwabberhalsje ligt in parts op zolder, de Koreaans multiplex Squier is verkocht (nee... niet als silver series ;-). Een klein jaar geleden een Ibanez S470 gekocht die nu dus weer weg is, en zie hier the latest and greatest.

Omgerekend is dat 1 oude vuile onderbroek van jou op zolder, 1 oude onderbroek kwijtgeraakt, 1 damesslipje dat in het begin wel even lekker leek te zittenen een paar keer stevig is gebruikt, en nu eindelijk een echte ballentent :seriousf:

Dus uiteindelijk nog steeds maar 1 fatsoenlijk gitaartje. Ik ken arme sloebers die er warmer bij zitten ;) Qua omloopsnelheid is het met amps etc harder gegaan.

ps: de aformentioned Temporarydie ooit van mij was.
Origineel met witte pickguard en pups, later door mij voorzien van single ply matzwarte slagplaat en 2 EMG's(!)....
Volgende eigenaar heeft er toen maar snel weer echte gitaarelementen in gezet.

http://i194.photobucket.com/albums/z88/Authoring/contemporary.jpg?t=1286221068

Prijsvraag: In welke band speelt deze gitarist?
De winnaar ontvangt een persoonlijk gesigneerde vuile onderbroek van Vulv......!

MarkS
4 oktober 2010, 21:59
:???::???::o:o:o:o:o

Och Vissermansvriend, Vulv en ik hebben vroeger nog samen nog gymles etc gehad....:sssh:

Fisherman
4 oktober 2010, 22:16
Och Vissermansvriend, Vulv en ik hebben vroeger nog samen nog gymles etc gehad....:sssh:

Aha, dat verklaart een hoop. :soinnocent:
Ik heb het genoegen gehad slechts een autorit cq gitaaraankoopavontuur met Vulvje te hebben gedeeld, dus tijdens dat gebeuren kwamen er geen onderbroeken of handgierentopics aan de orde. :seriousf:

En verders is het een prima gozert :ok:, en dat van die onderbroek, ach....ik heb zelf ook een zwak voor zijden damesslipjes. :sssh:

Maar dan op een heel andere manier.... :soinnocent:

vulvasonic
4 oktober 2010, 22:43
Mooie plank, Mark!
Deed me ook meteen denken aan die ouwe contemporary van je. Ik hang nog steeds als een gier om die plank heen, maar hij wil 'm niet weg doen. En gelijk heeft ie. :D

Ga je er nog een humbuckertje in gooien, of hou je het dit keer op single coils?

MarkS
4 oktober 2010, 23:08
Mooie plank, Mark!
Deed me ook meteen denken aan die ouwe contemporary van je. Ik hang nog steeds als een gier om die plank heen, maar hij wil 'm niet weg doen. En gelijk heeft ie. :D

Ga je er nog een humbuckertje in gooien, of hou je het dit keer op single coils?

Toch goed gespeld zie ik ;-)
En deze blijft single hoor.
En ophouden met een "all-in-one" te zoeken.
Voor de HB sound moet er gewoon maar een tweede gitaar, (SG/LP achtig iets?) bij komen.
Die Contemporary kan ik nu al die jaren eindelijk emotioneel eens los gaan laten... ;)

vulvasonic
4 oktober 2010, 23:33
Alsof ik jouw naam ooit verkeerd zou spellen!










kut..., heb ik mezelf verraden... :sneaky:

grayfink
4 oktober 2010, 23:51
Prijsvraag: In welke band speelt deze gitarist?
Ik weet het! ik weet het! Ik weet het!:cheerup::cheerup::cheerup:



De winnaar ontvangt een persoonlijk gesigneerde vuile onderbroek van Vulv......!

Eh.. Ik ben het ineens weer kwijt.http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/nopompom.gif

vulvasonic
4 oktober 2010, 23:58
Ik weet het! ik weet het! Ik weet het!:cheerup::cheerup::cheerup:




Eh.. Ik ben het ineens weer kwijt.http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/nopompom.gif

Aaaaaaaah, da's nou sneu!
Nou, weet je wat? PM me even je adresgegevens en dan krijg je 'm alsnog!

Zo ben ik dan ook wel weer. :ok:

MarkS
5 oktober 2010, 00:12
Aaaaaaaah, da's nou sneu!
Nou, weet je wat? PM me even je adresgegevens en dan krijg je 'm alsnog!

Zo ben ik dan ook wel weer. :ok:

Een groots doch begrijpelijk gebaar zo vlak voor Kerstmis! :D

grayfink
5 oktober 2010, 07:07
Snif... Ik schiet hier helemaal vol. Wat lief en edelmoedig.
Ik zal hem onder (of op) mijn hoofdkussen bewaren, zodat ik voor het slapen gaan nog even aan je denk.:mmmm: