PDA

View Full Version : Mini-meeting: gitaarwerk



Mitch
3 oktober 2010, 23:27
Zowel in kleiner als in groter verband zijn er al aardig wat meetings geweest en dit keer werd het er weer één in kleiner verband. Door een paar afzeggingen waren uiteindelijk aanwezig Lexvandoef, rikkert, Nielsje, Tristan, EJ_NL en ondergetekende als gastheer. Waar voorheen de thema's vaak versterkers, kasten of pedalen waren draaide het vandaag echt om gitaren. Deels ingegeven door Tristans zoektocht naar andere pickups voor zijn ES335 en een behoefte aan vergelijkend warenonderzoek onder LP's. Het betere pruts- en priegelwerk werd voor Tristan uitgevoerd door Niels:
http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/Mini%20meeting%20okt%202010/DSCN5087.jpg

Wat me zo even te binnen schiet aan testresultaten:
De LPs van Lex (een Gem Studio met P90s en een Orville met Classic 57's).
http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/Mini%20meeting%20okt%202010/DSCN5084.jpg
Beide bijzonder lekker op het halselement (met de Gem als absolute beul! Wat een beuken deelt dat ding uit!) maar ook allebei een beetje dunnetjes op het brugelement. Nou hebben we in voorgaande edities consensus gevonden over de regel: als een gitaar op het halselement al prima klinkt, is de gitaar dik in orde en lukt het wel om een goed brugelement te vinden. Dus Lex weet waar -ie voor moet sparen ;)
De Gem was ook prachtig verkleurd trouwens, hier te zien als je goed kijkt naar de plek bij de pickup selector...
http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/Mini%20meeting%20okt%202010/DSCN5083.jpg
Minder rood is niet lelijk!

De LP van EJ NLklonk een beetje gesmoord, dr. Tristan legde al snel de vinger op de zere plek: afstelling. Lage E kletterde wel heel erg makkelijk en was een goed voorbeeld van hoe een extreem lage aktie de klank in de weg kan zitten. Hier de eigenaar met links de gitaar.
http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/Mini%20meeting%20okt%202010/DSCN5086.jpg
Ondertussen zit Rick daar met de gitaar die hij per se wil ruilen voor zijn Firebird, maar helaas voor hem heb ik daar het postuur niet voor :D

verder in de 2e post..

Mitch
3 oktober 2010, 23:27
Daarnaast had ik nog een De Gier Authority gebietst om te vergelijken met de aanwezige LP's. Van het uiterlijk liep iedereen wel warm, zie hier bijvoorbeeld rick die net aan Lex uitlegt hoeveel strakker zijn broek is gaan zitten:
http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/Mini%20meeting%20okt%202010/DSCN5082.jpg
Maar toegegeven: de klank en bespeelbaarheid was totaal anders. We waren het er snel over eens dat de gitaar eigenlijk veel dichter ligt bij PRS dan bij een Gibson. De halsvorm en algehele niveau van afwerking sowieso wat mij betreft, maar ook de klank, die veel steviger was. Op het brute af zelfs en dat moet je smaak zijn. Nou zit ik meer in de pop/rock hoek dan in de rock/metalhoek en dan is dit dus veel te heftig voor me. Ook voor Niels zo te zien.
http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/Mini%20meeting%20okt%202010/DSCN5092.jpg
Maar goed, als belangrijkste conclusie kan ik zeggen dat ik toch wel erg blij ben met mijn huidige setup en zéker over mijn huidige kwintet aan gitaren. Happy day, happy ending :)

tillens
3 oktober 2010, 23:34
Smeerpijp met je happy ending! hehehe!

soup
3 oktober 2010, 23:43
Heb je alle foto's wel gepost, lijkt me namelijk niet (voorlaatste voor die van Rick)?


En ben je nu echt tevreden van je LP junior? Moet er eigenlijk echt eens eentje proberen en wil wel bang for buck hebben.

rickert
3 oktober 2010, 23:47
En waar blijven al die mooie one-liners:-p??? Morgen zal ik de iphonefoto's ook even uploaden!

Nielsje
3 oktober 2010, 23:49
Hahaha, ja de one-liners.. Die van Tristan is toch wel dé beste van de dag!
Nee, die mag iemand anders posten :)

Vond het fijn werken in de keuken!
Hoe was de meeting? :D

Mitch
4 oktober 2010, 00:08
Nee Niels, de keuken had ik zelf de ochtend gestaan ;)

De one-liners van de dag:
Tristan tegen Niels, die daarvoor een luttele drie uur heeft gespendeerd aan het verwijderen van vastgeroeste hardware uit diens ES335, verwijderen van pickups en het weer terugstoppen van andere pickups, hevig vertraagd door afbrekende touwtjes etc en ontzéttend blij is dat hij eindelijk de snaren weer aan heeft kunnen brengen en de gitaar klaar is om getest te worden: "als alles er eenmaal inzit is het eigenlijk zo gebeurd hè?"

Die van rick tegen Niels weet ik ok nog wel, maar ik weet de aanleiding niet meer, de zin die Niels zei, hm...

@soupero: zeer zeker ben ik tevreden over die Junior. Hij is wat helderder dan een gemiddelde Gibby met P90 en dat bevalt me prima. Iets minder mids en iets meer hoog, da's lekker bruikbaar. Sowieso ben ik gek op LP halzen, dus ja, da's wel een 'winner' voor dat geld.

rickert
4 oktober 2010, 00:11
Nielsje over een schroefje: "Die kan nog wel een paar slagen gebruiken..."
Rick: "Jij ook!"

Luke-wannabe
4 oktober 2010, 00:17
Cool dudes! Gezellig zo'n mietinkje!

rickert
4 oktober 2010, 10:37
Nog wat foto's!

Tristan en Mitch:
http://i49.photobucket.com/albums/f298/RickGretsch/IMG_0451.jpg

Mitch, Tristan en Niels luisterend naar de net in elkaar geflanste ES:
http://i49.photobucket.com/albums/f298/RickGretsch/IMG_0450.jpg

Love is in the air:
http://i49.photobucket.com/albums/f298/RickGretsch/IMG_0448.jpg

Mitch met z'n GreenDayAct:
http://i49.photobucket.com/albums/f298/RickGretsch/IMG_0446.jpg

Emiel met een hele comfortabele gitaar:
http://i49.photobucket.com/albums/f298/RickGretsch/IMG_0443.jpg

Lex met de mooiste gitaar:
http://i49.photobucket.com/albums/f298/RickGretsch/IMG_0442.jpg

Lex met z'n Les Paul:
http://i49.photobucket.com/albums/f298/RickGretsch/IMG_0441.jpg

En een bijzonder mooie kwaliteitsfoto:
http://i49.photobucket.com/albums/f298/RickGretsch/IMG_0440.jpg

Harry
4 oktober 2010, 10:42
wat een vreselijke partij coolheid bij elkaar!!

almarvk
4 oktober 2010, 10:44
Het is eerder 'Gitaar met Lex' :D

Lexvandoef
4 oktober 2010, 10:52
Het is eerder 'Gitaar met Lex' :D

Pardon? :seriousf:

Was een toffe meeting guys! Moet wel weer nieuwe pickups gaan kopen...

Chroxy
4 oktober 2010, 11:32
wat is nu de uitkomst voor Tristan's Es-335? Nieuwe pickups en zo ja, welke? :)

FruscianteFan
4 oktober 2010, 12:00
ziet er cool uit!

Tristan
4 oktober 2010, 12:56
Pickups voor de ES335?
Het is er in ieder geval niet makkelijker op geworden.
Er zit nu dus een Sheptone Tribute set in en alhoewel dat wel een verbetering is vind ik het nog steeds niet helemaal geweldig.
De klank is nu wel een stuk breder en het ademt meer, maar de elementen lijken behoorlijk wat midhoog weer te geven en dat krijg ik er niet helemaal uitgedraaid.
De E en de A snaar op het halselement vind ik nog steeds iets te muf en kartonnig in vergelijk met bijvoorbeeld de Les Paul van Mich met de RS Fralin set, hoewel wel beter dan de Classic '57 (ook die in Lex zijn Orville, prima gitaar overigens).
Het brugelement is denk ik net iets aan de zwakke kant, mist net wat power, volheid en diepte in mijn ES335.
De Custom Custom die ik eerst in de brug had klonk dan weer belachelijk hard en kaal, erg lelijk.

Goed the verdict is dus dat ik erg blij zou zijn als het halselement van de Sheptone set een net iets breder en dieper basbereik had, net wat minder van dat muffe midlaag en net wat minder van dat schelle en stijle midhoog.
Het brugelement zou net wat meer output, midden en laag moeten hebben om een volle sound op mijn ES335 te kunnen geven.

E-J
4 oktober 2010, 12:59
Eigenlijk alleen maar toffe gitaren gehoord, wel apart dat de duurste gitaar als enige regenviel. Had ik van tevoren niet gedacht. Mitch' Vox klonk top en in mijn Vernet 2x12 komt er ook z.s.m. een beamblockertje! Ik ben ook tamelijk onder de indruk van gave TV Jones pickups... die Gier Jazzpaul zong lekker en de rooie Gretsch was wat mij betreft de beste van het stelletje!

Een gezellige, relaxede meeting met héérlijk eten!! En Rickert, voor een ggggristen ben je écht een melige droogkloot! ;)

Nielsje
4 oktober 2010, 15:10
wat een vreselijke partij coolheid bij elkaar!!

Het enige wat éigenlijk ontbrak was de Marcel Coenen / Hans Klok ventilator!


Pickups voor de ES335?
Het is er in ieder geval niet makkelijker op geworden.
Er zit nu dus een Sheptone Tribute set in en alhoewel dat wel een verbetering is vind ik het nog steeds niet helemaal geweldig.
De klank is nu wel een stuk breder en het ademt meer, maar de elementen lijken behoorlijk wat midhoog weer te geven en dat krijg ik er niet helemaal uitgedraaid.
De E en de A snaar op het halselement vind ik nog steeds iets te muf en kartonnig in vergelijk met bijvoorbeeld de Les Paul van Mich met de RS Fralin set, hoewel wel beter dan de Classic '57 (ook die in Lex zijn Orville, prima gitaar overigens).
Het brugelement is denk ik net iets aan de zwakke kant, mist net wat power, volheid en diepte in mijn ES335.
De Custom Custom die ik eerst in de brug had klonk dan weer belachelijk hard en kaal, erg lelijk.

Goed the verdict is dus dat ik erg blij zou zijn als het halselement van de Sheptone set een net iets breder en dieper basbereik had, net wat minder van dat muffe midlaag en net wat minder van dat schelle en stijle midhoog.
Het brugelement zou net wat meer output, midden en laag moeten hebben om een volle sound op mijn ES335 te kunnen geven.

Hopelijk kan je het nog goed krijgen met het instellen van het element, maar ik ben bang dat het weer minimaal 3.5 uur vloeken wordt voor mij :D


Eigenlijk alleen maar toffe gitaren gehoord, wel apart dat de duurste gitaar als enige regenviel. Had ik van tevoren niet gedacht.

Hehe, die foto die Mitch van mij geschoten heeft met die De Gier is ook wel precies een die mijn mening weergaf.. Wat een uitmuntend gebouwde gitaar, maar helaas veel te agressief en hard qua klank. Paar andere pups zou hem goed doen!

En Rick mag het dan wel hebben over 'love is in the air' tussen mij en Tristan, maar ik vond onze muzikale ontmoeting (john mayer licks / vs jazz) toch óók veel zeggen! En dan heb ik het nog niet eens over dat sjaaltje van je, en die auto...

rickert
4 oktober 2010, 17:24
En Rickert, voor een ggggristen ben je écht een melige droogkloot! ;)

Haha, lekker dan!

@Niels: Niets mis met een sjaaltje en een leenauto toch:soul:. En een muzikale ontmoeting is altijd fijn, dus inderdaad ook deze:cheerup:.

Fisherman
4 oktober 2010, 22:38
Heel erg leuk zo'n mini-meeting. :ok:

Zo te zien erg veel talent en erg veel diverse gitaren, wat op zich altijd Cool! met hoofdletter C is! :ok:

Ik zou zoiets ook wel willen organiseren in de Achterhoek.
Al wordt dit dan een héél erg kleine mini-meeting, ivm de afmeting van mijn huisje (of het bankstel moet even onder de carport worden geschoven)

Als ik zover ben dan open ik wel een topic.

robert-gitarist
4 oktober 2010, 22:50
Leuke foto's heren! Leuk toch, een oefenhok, wat gitaren en uiteindelijk een avondje gezelligheid :punk:
H.Huisjes,ik, willemdaguide en nog een paar leden van het forum en niet-leden houden van tijd tot tijd ook een mini-meeting. Altijd leuk en je leert iedere keer weer nieuwe dingen etc. De ene keer zijn het amps, een andere keer pedalen. Blijft leuk, meetings :)

erwin_ve
5 oktober 2010, 10:27
Op welke amps hebben jullie die gitaren allemaal getest?

rickert
5 oktober 2010, 10:34
Een Marshall Valvestate VS 30, echt een vet ding!

erwin_ve
5 oktober 2010, 10:45
Een Marshall Valvestate VS 30, echt een vet ding!
heel grappig hoor...

Mitch
5 oktober 2010, 15:56
:D
Normaal gesproken struikel je over de amps op onze mini-meetings, maar dit keer hebben we alles over mijn AC30HH gegooid, waar een Vernet 2x12MK onder staat. Maakte het ook wel overzichtelijk en eerlijker om de verschillende gitaren ten opzichte van elkaar te vergelijken. De amp heeft een mastervolume waardoor hij makkelijk is af te stellen op randje crunch en zo kun je goed de dynamiek verschillen beoordelen.

Nielsje
5 oktober 2010, 16:09
Vergeet niet de onaangesloten CMW (helemaal geen ruis) en de semi-geroosterde Marshall L&B 20 :D



En natuurlijk die valvestate

erwin_ve
5 oktober 2010, 17:56
:D
Normaal gesproken struikel je over de amps op onze mini-meetings, maar dit keer hebben we alles over mijn AC30HH gegooid, waar een Vernet 2x12MK onder staat. Maakte het ook wel overzichtelijk en eerlijker om de verschillende gitaren ten opzichte van elkaar te vergelijken. De amp heeft een mastervolume waardoor hij makkelijk is af te stellen op randje crunch en zo kun je goed de dynamiek verschillen beoordelen.

Ik vroeg het me af omdat ik dezelfde De Gier goldtop getest heb(Bare Knuckles?) en hem niet te hard of te agressief vond klinken. Erste wat in mij opkwam toen ik het las; wat voor amp? De Les Paul van EJ daar kon ik me dan wel in vinden, niet bespeeld maar wel gehoord over mijn amp.

Nielsje
6 oktober 2010, 00:23
Op een clean ingestelde Vox AC30 kon ik er toch niet echt cleane sounds uithalen. En met een beetje plectrum werk begon dat ding te brullen als een malle.

erwin_ve
6 oktober 2010, 09:37
Op een clean ingestelde Vox AC30 kon ik er toch niet echt cleane sounds uithalen. En met een beetje plectrum werk begon dat ding te brullen als een malle.

Ik geloof je op je woord.:satisfie: Ik kan me wel een voorstelling maken bij een VOX AC.

Mitch
6 oktober 2010, 10:29
Op een channelswitcher zal het waarschijnlijk heel anders zijn. Maar daar houden we niet zo van :D Op zich is een éénkanaals amp wel een fijn 'meetinstrument' maar niet representatief voor breder gebruik. De sustain van de Authority was overigens niet van deze planeet; onversterkt was dat al ongelofelijk.

erwin_ve
6 oktober 2010, 10:36
Op een channelswitcher zal het waarschijnlijk heel anders zijn. Maar daar houden we niet zo van :D Op zich is een éénkanaals amp wel een fijn 'meetinstrument' maar niet representatief voor breder gebruik. De sustain van de Authority was overigens niet van deze planeet; onversterkt was dat al ongelofelijk.

Met die Vox is niks mis mee; als jullie gezamelijke smaak die richting uitgaat is het een prima meetinstrument.
Ja die Authority staat hoog op mijn verlanglijstje...

E-J
6 oktober 2010, 11:32
Ik weet dat de meeste na het ontpakken het ding snel weer neerlegden want hij was zo ontiegelijk luid en 'hard'. Alles knalde eruit, totaal geen nuance zo leek het. Een geweldige gitaar maar over de klank was geloof ik niemand van ons te spreken. Misschien dat op een andere versterker (en in andere handen?) het ding beter tot zijn recht komt...

Rick, heb je die rode Gretsch al?

ewout
6 oktober 2010, 19:23
Zo, ben even jaloers dat ik daar niet bij was!

Die Authority doet z'n naam wel eer aan inderdaad, hehehe. Ik vind die specifieke goldtop ook behoorlijk explosief, met name de neck pickup, maar die VOX is ook een brok dynamiet zeg! Ik heb zelf de combo AC30H2 versie en die ook getest samen met die goldtop Authority (en een catalinbread DLS) en dat ging echt gruwelijk hard, alsof er een straaljager over kwam vliegen ofzo. Persoonlijk vond ik dat de lekkerste sound die ik in jaren gehoord heb, dus ik heb een paar weken geleden een bestelling voor een Authority geplaatst! :-) Die van mij krijgt toevallig ook die Sheptone tribute set erin, nadat ik al twee jaar zeer blij ben met de sheptone's in mijn stratocaster, dus ik ben benieuwd hoe anders die gaat klinken dan die goldtop met Bareknuckles.

rickert
6 oktober 2010, 20:36
Rick, heb je die rode Gretsch al?

Ligt er aan of Mitch de Firebird al heeft... Snap je!? :dontgeti:

Duhsjaak
7 oktober 2010, 03:34
Hi
Op pag 1 zie ik een foto van 'Emiel met een confortabele gitaar'.
Iets met Gretsch/TV Jones pups en een Bigsby trem? Zie ik dat goed?
Wat is dat voor een gitaartje? En hoe klinkt ie?
Dank!
Groet Gus

Mitch
7 oktober 2010, 08:23
Die Authority doet z'n naam wel eer aan inderdaad, hehehe. ... Persoonlijk vond ik dat de lekkerste sound die ik in jaren gehoord heb, dus ik heb een paar weken geleden een bestelling voor een Authority geplaatst! :-) Die van mij krijgt toevallig ook die Sheptone tribute set erin, nadat ik al twee jaar zeer blij ben met de sheptone's in mijn stratocaster, dus ik ben benieuwd hoe anders die gaat klinken dan die goldtop met Bareknuckles.
Top! Tipje van de sluier over het komende uiterlijk???
Als ik de vergelijking doo rkan trekken in de twee gitaren waar mijn Tributes nu in hebben gezeten zou ik zeggen: cleaner, meer helderheid over de vollebreedte van het klankspectrum en een lichte nadruk op het hoogmidden.


Hi
Op pag 1 zie ik een foto van 'Emiel met een confortabele gitaar'.
Iets met Gretsch/TV Jones pups en een Bigsby trem? Zie ik dat goed?
Wat is dat voor een gitaartje? En hoe klinkt ie?
Dank!
Groet Gus
Da's geen 'gitaartje' ;)
http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/guitars/DSC_5746.jpg
Custom De Gier. Is een uitgebreid bouwtopic van te vinden hier in Elektrische Gitaren, al gingen er bij aanvang andere elementen in. Deze set past er echter het beste bij.

hoofd
7 oktober 2010, 10:51
Wat een geil gitaartje is dat toch ook. Ja, je baardje is ook geil (nieuw?), maar dat gitaartje... :mmmm:


En Lex begint ook al een grote jongen te worden! :ok:

ewout
7 oktober 2010, 10:56
Top! Tipje van de sluier over het komende uiterlijk???


Daar komt ie;

Het is een mix van ideeën geworden waar ik zo ongeveer een half jaar lang al over aan het nadenken ben. De belangrijkste eigenschappen zijn 'bronsverf' op de top, net zoals een Origin Bass die hij ooit gemaakt gemaakt heeft;

http://www.ewoutnijman.com/authority/30.jpg

...en een op de klassieke modellen van Scharpach geïnspireerde hals, dus aan de achterzijde gefineerd en de rest painozwart gelakt;

http://www.scharpach.com/_images/dolphin/02.jpg

Op mijn Authority krijgt deze bronzen laag nog een transparante toplaag om te voorkomen dat het groen gaat worden in de loop van de tijd. De 'Scharpach' achtige hals krijgt een Blackwood toets, zonder binding en zonder inlays, en een laagje Blackwood fineer dat aan de achterkant van de hals verzonken ligt in de hals. Dit zorgt voornamelijk voor de heerlijke feel van een kale rosewood hals en schijnbaar meer stabiliteit, maar dat heeft de Authority niet echt nodig denk ik. De kop krijgt aan beide zijden een ebben fineer laagje en de rest van de hals wordt pianozwart afgelakt. De body zelf wordt aan de achterkant transparant hoogglans gelakt.

Verder dus Sheptone's met nickel covers, Grover kluson stemmechanieken, Tonepro's brug, Schaller type 179 knoppen, (als op die Origin bass) De knoppen worden bij mij master volume, tone, tone, waarbij iedere tone knop tevens een push-push knop voor die pickup is om te kiezen tussen serie/parallel.

Al met al gaat het er ongeveer zo uitzien: (het is nogal lastig om dat brons en blackwood netjes te photoshoppen, maar goed, je krijgt een idee.)

http://www.ewoutnijman.com/authority/Authority_Bronzetop_front.png
http://www.ewoutnijman.com/authority/Authority_Bronzetop_back.png


dus ja... ik kan niet wachten. :-D




Als ik de vergelijking door kan trekken in de twee gitaren waar mijn Tributes nu in hebben gezeten zou ik zeggen: cleaner, meer helderheid over de vollebreedte van het klankspectrum en een lichte nadruk op het hoogmidden.


Bedankt, tsja, dat ligt erg in de lijn van mijn verwachting! Zo zou ik mijn Sheptone strat pickups ook willen omschrijven trouwens. Ik zit me net te bedenken dat ik de Sheptone BK brug pickup heb gespecificeerd bij Sander, die is net een beetje meer dan de normale brug; 8,25k tegenover 8,0k.

Duhsjaak
8 oktober 2010, 03:38
Hi Mitch
Dank voor je reactie. Als je terug leest, reageer je wel op mijn 'gitaartje' (gezien flitsende foto nam ik aan dat het iets surf achtigs zou zijn: gitaartje is dan eerder een compliment dan een afzeiker) maar geef je geen echt antwoord op mijn vraag.
Zoeken op Custom De Gier in 'elektrische gitaren', leverde 9988 resultaten op dus laten we zeggen: een heel eigen interpretatie van de informatie cultuur.
Ik vind het dus een heel mooi gitaartje en ook het gegeven dat er een Bigsby op zit wekt mijn belangstelling.
Zou je nog eenmaal de moeite willen nemen?
Dank!!!
Groet Gus

Lexvandoef
8 oktober 2010, 08:31
Als je nou eens ook nog zoekt op zijn Nick, dan kom je er toch wel?

Anyway, voor de moeite....

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=21788

Mitch
8 oktober 2010, 09:57
Thanx Lex! En sorry sjaak, ik dacht dat het topic eenvoudiger naar boven zou komen. Goede tip is inderdaad zoeken op nickname, maar dat moet dus bij "Geavanceerd zoeken". Daar kun je ook het subforum selecteren en de keus om zoektermen alleen in de topic titel te vinden.
Samenvatting: qua hout Les paul specs, halsprofiel een mix van Godin en Gibson, bodyvorm Jazzmaster, hardware meer Gretsch met een Bisbykloon en TV Jones Powertrons. Geeft een redelijk uniek geluid. Erg vol maar met plenty helderheid. Zit ook nog een piËzobrug op met separate uitgang zodat je direct kunt schakelen tussen elektrisch geluid, akoestisch (via DI naar PA) of de mix van beiden.

@ewout: heel, heel fraai. Ik wil nu alvast pleiten voor een bouwtopic :D Dat brons is inderdaad erg tof, vind ik persoonlijk mooier dan goldtop. Gaaf man!

Duhsjaak
8 oktober 2010, 10:03
Hi
@Lex
Dank voor de moeite. Inderdaad. Ik had het handiger aan moeten pakken. Dan had de teller op 2 duizend 9 honderd zoveel gestaan en had ik mijzelf (en jou) een hoop werk bespaard.
Maar ik moet het doen met de hersens die ik van mijn moeder heb gekregen, hè?
Zo gek was mijn vraag toch niet dacht ik.
Maar dit beantwoordt heel veel vragen en ik heb er weer wat bijgeleerd. Bedankt voor de hulp.
Met vriendelijke groet Gus