PDA

View Full Version : verantwoord snelheid vergroten



SaferSephy
3 oktober 2010, 22:32
Ik speel nu al een aantal jaar gitaar en merk dat ik, waarschijnlijk door andere oefenrituelen, minder snelheid in mijn spel kan maken. Vooral tijdens solo's voel ik me onzekerder om snelle frases te spelen. Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat deze beperking me nu meer gaat opvallen...iemand ervaring met bovenstaande?

Anyway ik wil hier iets aan gaan doen, nu hoef ik geen shredgod te worden maar mijn blues en jazz solo mogen wel wat meer snelheidsdynamiek bevatten. Hoe oefenen jullie dit en waar moet ik op letten om te zorgen dat ik het verantwoord doe zonder kans op kramp rsi of andere dingen, als ITer ben ik,daar al gevoelig genoeg voor ;-)

aaronstonebeat
3 oktober 2010, 22:54
Gebruik een metronoom. Eerst je dingen op een laag tempo goed instuderen totdat je ze goed beheerst en dan stapsgewijs het tempo opvoeren. Niet te snel snel willen gaan en steeds de accuratesse in je techniek in de gaten blijven houden.

Mr.Bluesbreaker
4 oktober 2010, 00:43
Het zou het mooiste zijn als je een kort filmpje van jezelf online zou kunnen zetten, dan kun je vaak meer zeggen. Er is namelijk niet 1 manier: de een heeft moeite met het synchroniseren van de beide handen, de andere met bepaalde combinaties van vingers of technieken, aanslaan, kennis van je hals, etc. "Snelheid" is naar mijn idee vaak meerdere dingen dan met je plectrum op een X aantal bpm de snaar afbeulen.

aaronstonebeat
4 oktober 2010, 01:38