PDA

View Full Version : crowther hotcake,barber ltd sr, MI audio Buff' n Boost volgorde,advies gevraagd!



joesman
3 oktober 2010, 21:15
Ik zit na lang sukkelen nog steeds te worstelen met de volgorde waarin ik deze pedaaltjes moet zetten.
ik hou van stacken dus ze moeten goed op elkaar afgestemd zijn.

de barber ltd sr staat bijna altijd aan,die zou ik in het midden zetten en dan nog een boost ervoor voor meer gain en één erna als cleanboost,
maar in welke volgorde zouden jullie het zetten? ik geraak er niet wijs aan uit,alles klinkt wel ok maar ik heb het gevoel dat dat beter moet kunnen met bepaalde settings of zo?

ik speel voornamelijk op een haar tele en over een valvetech hayseed 30 amp (een voxcloon van het 1963 model)

graag jullie advies!

peter_heijnen
4 oktober 2010, 10:25
Wel: als die barber dus in het midden moet, én je erna een clean boost wilt, én gezien het feit dat de buff'n boost ahw een clean boost is, én dat je vóór de barber extra drive wilt, én je een hotcake tot je beschikking hebt....?

joesman
4 oktober 2010, 12:20
dat is inderdaad de redenering die ik eerst ook volgde,maar op één of andere manier wil die hotcake niet echt voor de barber vind ik.misschien houd ik gewoon niet zo van de hotcake?

welke andere pedaaltjes zouden eventueel goed kunnen stacken met de barber,eigenlijk zijn alle suggesties welkom

Tristan
4 oktober 2010, 12:34
En als je hem erachter zet, hoe klinkt dat dan?
Of de Barber juist als laatste of als eerste, dat zou je ook eens kunnen proberen.
Ik denk dat je misschien te veel compressie hebt omdat je de Barber al als basissound gebruikt en daaroverheen dan de Hot Cake zet.
Twee pedalen gestacked geeft vaak behoorlijk wat compressie, wat voor een leadsound wel te gek kan zijn maar voor ritmewerk vaak echt te veel is.
Probeer eerst eens een combinatie van twee pedalen te maken, welke combinatie vindt je dan het lekkerst en in welke volgorde?
Ga daarvanuit, wat mis je nu nog, een boost of een bepaalde sound?
Vandaaruit kan je verder werken en bepalen of je al dan niet een ander pedaal nodig hebt of dat je het op een andere manier kan oplossen.