PDA

View Full Version : Nieuwe amp; Marshall DSL50



Basileia
3 oktober 2010, 18:26
Twee jaar geleden besloot ik dat mijn roland cube15 niet meer voldeed. Ik wilde een nieuwe amp. Na een zomertje kranten bezorgd te hebben had ik een euro'tje of 450 te besteden. In het feedback-krantje stond de line6 spider jam, en die leek me wel erg gaaf. Ik heb hem toen zonder te horen in de lokale muziekwinkel gekocht. In vergelijking met mijn cube was het een hele verbetering, tot hij na 4 maanden begon te brommen. Ik ben hem toen bijna een jaar kwijt geweest voor reparatie, en toen was hij alsnog niet gefixt.
Ondertussen was ik er wel achter gekomen dat ik eigenlijk gewoon een andere amp wilde.
Ik ben twee maanden geleden naar rock palace geweest om eens rond te kijken wat de opties waren, en de JMD:1 serie beviel me wel, maar het probleem was: ik heb na die line6 ervaring geen vertrouwen meer in digitale amps. Toen kwam op marktplaats een DSL50 voorbij. De specificaties spraken me wel aan, dus toen ben ik eens even gaan googlen en youtuben, en heb ik uiteindelijk een bod geplaatst. Na wat onderhandelen een afspraak gemaakt om te testen en eventueel te kopen. Ik moest nog wel even anderhalve week wachten (kwelling), omdat mijn pa moest rijden. Vandaag was het dan eindelijk zover. Omdat het zulk heerlijk weer was hebben we de open kar (Triumph tr7) gepakt, en zijn we afgereisd naar middelharnis. Daar aangekomen even getest, en niet veel later was ik de spiksplinternieuwe eigenaar van mijn allereerste buizenversterker, een Marshall JCM2000 DSL50. Een cab had ik vorige week al aangeschaft (1922 met g12t-75's), dus ik kon meteen spelen. Mijn moeder (ik wist niet dat ze zo'n goed gehoor had, m'n pa vond het allemaal wel prima klinken) merkte meteen op dat hier allemaal rondjes muziek uit kwamen, en uit die line6 allemaal vierkantjes. Genoeg geluld, Fototijd!

Van dit:
http://i54.tinypic.com/ip1fs3.jpg

Naar dit:
http://i56.tinypic.com/29n7xqr.jpg

Betere foto's volgen nog, moet eerst even gitaarspelen!

allochthomas
3 oktober 2010, 18:38
Gefeliciteert kerel! daar ga je heel veel plezier van hebben:ok:

robert-gitarist
3 oktober 2010, 18:44
Gefeliciteerd!!:cheerup::cheerup:

Ik heb ook een JCM2000 DSL50. Absoluut een geweldige amp! Zitten zeker leuke spec's op.
Wat voor soort muziek speel je voornamelijk? :)
Veel plezier met je nieuwe amp.

P.s. waarom ben je eigelijk voor een 1922 cabinet gegaan?

Mr. Dynamite
3 oktober 2010, 18:46
Gaaf man!
Daar zul je zeker wel plezier mee hebben :ok:

Jasper.
3 oktober 2010, 18:55
Gefeliciteerd man! Ben benieuwd hoe dit verschilt van een JCM900.

Basileia
3 oktober 2010, 19:55
Dank allen, elke kaar dat ik m'n gitaar pak klinkt ie weer beter. Ik speel voornamelijk progrock, met hier en daar een uitstapje naar wat anders, dus veelzijdigheid was zeker een pre. Ik ben voor een 1922 gegaan omdat die toevallig te koop stond, en ook nog lekker handzaam is. Voor thuis zeker goed genoeg. Qua vergelijking met een JCM900 kan ik niks zeggen, want daar heb ik nog nooit op gespeeld.

Edit: Nog een fotootje. Ik heb er een Ibanez Jemini voor, en in de loop een boss CE-3 en DD-3, maar die staan niet op de foto.
http://i55.tinypic.com/28txidl.jpg

robert-gitarist
3 oktober 2010, 20:18
Oh zo okee ;) Tsja voor thuis is een 1922 goed genoeg inderdaad. Ik vind trouwens de 1936 wat beter klinken en die is net een slagje groter dan de 1922. Een 1936 staat, naar mijn mening, ook mooier onder een top omdat deze even lang zijn :) Klein detailtje maar goed, ik speel ook vaak op een 1912 met een DSL er op en die steekt aan weers kanten een eind uit :seriousf:
Die Boss BF3 die je in je sig. te koop aanbied, doe die maar eens in de FX loop van je DSL....:blast:

Nielsje
3 oktober 2010, 21:59
Prima amp! Gefeliciteerd, nu snel die 1922 verkopen en een echte cab nemen :D

Snijdie
3 oktober 2010, 22:40
Nice upgrade :)! En het is natuurlijk altijd leuk voor je als jouw moeder de verschillen kan bewoorden.

robert-gitarist
3 oktober 2010, 22:44
Nice upgrade :)! En het is natuurlijk altijd leuk voor je als jouw moeder de verschillen kan bewoorden.

+1, mijn moeder "zeurt" alleen als het weer te hard gaat... :D

Snijdie
3 oktober 2010, 22:52
Ow, mijn moeder is altijd wel bewogen met mijn vorderingen. De herrie neemt ze voor lief. Tegenwoordig vind ze het zelfs af en toe mooi. Ondanks dat ze zelf geen instrument speelt, kon ze lange tijd beter horen of een gitaar vals was dan ik.

Maar mijn vader.... Je had zijn gezicht moeten zien toen ik vorgie week de Engl naar binnen sjouwde. Ik vreesde even dat ik per direct uit huis getrapt werd :seriousf:.

Basileia
4 oktober 2010, 00:39
Mijn ouders vinden het over het algemeen erg leuk dat ik speel, en er zo veel plezier aan beleef. Mij zusje woont in de kamer naast mij, en dat is een ander verhaal, maar goed. Mijn pa vond het ook geen probleem om een uurtje in de auto te gaan zitten om met mij de amp op te halen, hij heeft alleen niet echt een muzikaal gehoor:soinnocent:

tommus42
7 oktober 2010, 09:04
Mooi ding. 1922 tip: achterkant eruitschroeven, prima oplossing voor thuis, om 'm wat voller te laten klinken.

almarvk
7 oktober 2010, 09:16
Toffe amp en dito collectie! Ook tof dat ze zo achter je staan en zonder te zeuren die auto in stappen om wat spul op te halen!

mikeyaxeman
7 oktober 2010, 10:04
Congratz met die amp ik heb hem zelf ook. :ok:

Basileia
11 oktober 2010, 10:17
Mening na een weekje: Wat een superding! Ik ga nooit meer terug naar solid state of modeling. Ik heb m'n gitaar in een weekje zo veel beter leren kennen, de knoppen hebben nu echt effect, en elk standje van de schakelaar heeft zijn eigen karakteristieke sound.
Ik wil nu eigenlijk gaan opnemen, en met kerst regel ik dat ik een sm57 en cabgrabber krijg, om naar m'n tascam us122l te voeren. Tot die tijd zat ik te denken aan de volgende oplossing:

Ik stuur het signaal van m'n gitaar de pre-amp in, en vanaf de fx send stuur ik hem naar m'n line6 spider jam op de clean stand. Dan van de recording out naar m'n interface. Op die manier heb ik de heerlijke buizensound van de marshall en het gemak van de line6, althans, dat hoop ik. Ziet iemand hier bezwaren, zoals buizen of trafo's die het niet zouden trekken? Ik laat de cab gewoon aangesloten, en ik zet de master op 0. Of het klinkt kom ik vanzelf achter, maar ik wil de boel niet molesteren.