PDA

View Full Version : Pick up? epi ej 200



pi
3 oktober 2010, 17:19
Hey,

Net mijn eerste repetitie gehad met mijn nieuwe epi ej 200 , viel wat tegen , heb hem proberen versterken met 2 micro 's ervoor maar ging niet echt super ... Nu is mijn vraag of jullie weten wat een goede pick up is voor deze gitaar? Ik heb al gehoord van de fishman neo d ... Iemand suggesties?

Alvast bedankt!

LaurentB
3 oktober 2010, 18:26
Ja, versterken in een band moet je inderdaad via een ingebouwd element doen, dat krijg je niet hard genoeg met een microfoon.

Ikzelf heb een Fishman Infinity ingebouwd in mijn Crafter, die ik voor een piëzo-element heel behoorlijk vind klinken.

Andere mensen geven de voorkeur aan een magnetisch klankgatelement, wat meer als een elektrische gitaar zal klinken maar minder 'knerphoog' zal hebben zoals een piëzo dat heeft.

Duurdere systemen hebben een gecombineerde ingebouwde microfoon en een piëzo-element.

Goede versterking is belangrijk. Via een goed afgestelde PA of zanginstallatie, of een specifieke akoestische versterker. Een gitaarversterker kan desnoods ook, maar klinkt bepaald niet optimaal.

Flipkoos
3 oktober 2010, 19:13
Ik heb in mijn Blueridge een Headway pickup ingebouwd.
Zeeeeer tevreden over! Klinkt minder prikkerig dan een normale piezo, geen gaten in je kast en een warme versterkte sound! Kost €175,- maar dan heb je ook wat.
In mijn andere gitaar (Simon & Patrick Showcase FM) zit een Fishman met een condensator/piezo element.
Klinkt ook fantastisch. Alleen niet met een colbert of iets met knopen gaan spelen want je hoort alles!
Kortom:
Onbekend, maar o zo goed:

http://www.headwaymusicaudio.com/acoustic_pickup_he2gfeq.php