PDA

View Full Version : Nieuwe amp; Vox AC30!



lauke_101
3 oktober 2010, 13:08
Een AC30CC1 om precies te zijn. Hij staat nu alweer een ruime week hierzo, maar ik had nog geen tijd gehad (ik moest steeds gitaarspelen ineens, eeuuhh leren voor een tentamen bedoel ik :sssh:) om er fatsoenlijke foto's van te maken. Dan nu maar gelijk foto's, daar komt iedereen ten slotte voor :D

http://farm5.static.flickr.com/4147/5046460185_f09826502d_z.jpg

http://farm5.static.flickr.com/4128/5046460869_cbc4b9ee09_z.jpg

http://farm5.static.flickr.com/4108/5047081076_7a7dae575c_z.jpg

http://farm5.static.flickr.com/4133/5047081804_c41ec8d234_z.jpg

Heeft me nog wat moeite gekost hem hier te krijgen; ben hem met de trein gaan halen vanuit Utrecht. The things you do for love..
Maar ik ben echt ontzettend blij hiermee, heerlijk eenvoudig in de bediening en gewoon een prachtig geluid. Echt een stap vooruit. Wilde liever de 2x12 want dat hoort gewoon bij een AC30, maar ach. Dit is wel redelijk draagbaar in ieder geval en mocht ik de spreiding missen dan komt er gewoon nog een keer een leuk 1x12 kastje naast.

Een volledige review post ik over een maandje of wat nog een keer, als ik wat meer gebruikservaring ermee heb en ook eens ermee op een podium heb gestaan. Wat ik al wel even wilde opmerken is het volgende:

- De speaker (Celestion neodymium) wordt op internet over het algemeen als kil, steriel en grof genoemd. Ik vind het eerlijk gezegd een hele prettige speaker. Hij kleurt de klank inderdaad weinig, maar laat zodoende juist de versterker zelf goed tot zijn recht komen. Dit geeft mij nou juist het gevoel dat ik met de EQ op de amp ook echt wat kan veranderen aan de sound. Ook spreekt hij ontzettend snel aan en klinkt daardoor heel strak. Van mij mag ie blijven zitten.

- De Vox Custom Classic zou behoorlijk kieskeurig zijn wat drivepedaaltjes betreft. Vind ik eigenlijk ook weinig van waar, heb er een gemodde big muff, gemodde fuzz face, dirty little secret, zendrive en super hard on clone voor gehad en die wilden allemaal maar al te graag samenwerken met de amp. Kan toeval zijn, wie weet.

the sure thing
3 oktober 2010, 13:10
Gefeliciteerd! Mooie pics ook. Veel plezier ermee!

rpl
3 oktober 2010, 13:34
Gflctrd met je Amp :ok:

Orbis
3 oktober 2010, 14:48
Gaaf spul!

Alleen, met zo'n ding in de trein, je moet er maar aan willen :p . Ik kan me toch voorstellen dat het geen amp is met een 'sjouw-vriendelijk'-gewicht.

lauke_101
3 oktober 2010, 14:50
24 kg schoon aan de haak, dus het is niet echt dat je er voor de lol mee gaat wandelen. Beter dan de 2x12 combo die ik eerst had van 40 kg. Maar het hoefde natuurlijk ook maar één keertje :)

Rooker
3 oktober 2010, 17:28
Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt?

Chroxy
3 oktober 2010, 17:43
verrek, vorige week vrijdag gekocht in Utrecht? Heb dezelfde dag in de trein gezeten naast iemand die een Vox AC30 CC1 heeft gehaald.

Anyway, topamp! Heb hem zelf ook. Heb er echter wel een greenback in gezet en dat vind ik nog lekkerder klinken.

Fireburst
3 oktober 2010, 18:10
Mooie foto's !! :mmmm:

Veel plezier ermee.

guitarguru
3 oktober 2010, 19:02
Veel plezier ermee! :mmmm: Gave foto's.

Heb zelf een AC30CCH head. Reageert ook super op al mijn pedalen hoor! Heb er Greenbacks onder, heerlijke combi.

lauke_101
3 oktober 2010, 20:37
Bedankt voor alle commentaar op de foto's! Dat is m'n tweede hobby; fotografie. Nja, derde hobby, na cd's verzamelen :soinnocent:


Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt?
Dat mag je zeker. 450 euro, vond het wel een nette prijs eigenlijk. De versterker ziet er nog bijna uit als nieuw, alleen de footswitch zat er niet bij maar die kan ik zelf ook wel voor een tientje bouwen.


verrek, vorige week vrijdag gekocht in Utrecht? Heb dezelfde dag in de trein gezeten naast iemand die een Vox AC30 CC1 heeft gehaald.

Anyway, topamp! Heb hem zelf ook. Heb er echter wel een greenback in gezet en dat vind ik nog lekkerder klinken.
Dat zal ik wel geweest zijn dan, haha. Wat is Nederland toch ook een klein landje, dat blijkt maar weer :D
EDIT: Had even je band opgezocht, je hebt me zeker gezien ja. Je zat naar NIN te luisteren op je MacBook, goeie smaak hoor :D
Kan me wel voorstellen dat een Greenback het niet onaardig doet in een AC30, misschien dat ik ooit een 1x12 kastje met een Greenback ernaast zet. Wil sowieso ook nog een keer een Tweed Deluxe bouwen dus dan moet ik toch een cab hebben.

Harry
6 oktober 2010, 12:28
gefeliciteerd met je nieuwe versterker, mooi ding! (heb 'm zelf ook)

Een 2e kastje is voor mij geen optie trouwens, omdat dan de ingebouwde speaker uitgeschakeld wordt. En die doet het wat mij betreft prima!

Mitch
7 oktober 2010, 08:30
Ja, gefeliciteerd hoor! Die CC1's zijn inderdaad ondergewaardeerd omdat het niet echt de 'standaard' Vox sound is, maar het zijn heel prettig klinkende combo's!

Chroxy
7 oktober 2010, 10:22
Dat zal ik wel geweest zijn dan, haha. Wat is Nederland toch ook een klein landje, dat blijkt maar weer :D
EDIT: Had even je band opgezocht, je hebt me zeker gezien ja. Je zat naar NIN te luisteren op je MacBook, goeie smaak hoor :D
Kan me wel voorstellen dat een Greenback het niet onaardig doet in een AC30, misschien dat ik ooit een 1x12 kastje met een Greenback ernaast zet. Wil sowieso ook nog een keer een Tweed Deluxe bouwen dus dan moet ik toch een cab hebben.

Yes! dat moet ik zijn geweest. Veel plezier met de amp :)

@Mitch, ik heb altijd begrepen dat de Vox CC1 dezelfde amp is als de CC2, met als enige uitzondering 1 ipv 2 speakers, dat 'tast' te Vox sound toch niet aan?

guitarguru
7 oktober 2010, 10:56
@Mitch, ik heb altijd begrepen dat de Vox CC1 dezelfde amp is als de CC2, met als enige uitzondering 1 ipv 2 speakers, dat 'tast' te Vox sound toch niet aan?

Ik praat nu wellicht voor mijn beurt:makeup:, maar DE Vox sound kwam van oudsher uit AlNiCo speakers. Zo bezien is iedere afwijking daarvan een 'aantasting' van de Vox sound. Ik heb zelf een AC30CCH top met een gesloten kast met 2 Greenbacks. Niet de typische Vox sound, maar wel erg lekker!
Maar ook een AC30 met een 1x12 of 2x12 combobehuizing, zal een andere geluidsbeleving geven.