PDA

View Full Version : E-mu 4040 USB geeft geen geluid



rogiermusic
3 oktober 2010, 07:33
Hallo beste mensen van gitaarnet,

Ik heb gisteren een E-mu 4040 USB gekocht om akoestische gitaar mee op te nemen. Bij deze interface zat allerlei software, deze heb ik ook grotendeels geïnstalleerd. Ik heb dat nu gedaan en dan zou volgens E-mu het geluid van de computer via de 4040 in mijn koptelefoon moeten belanden. Als ik de computer opstart en ik zet de 4040 een tijdje aan, dan doet het geluid het een tijdje, maar als ik sonar 6 le opstart valt het geluid weg.
Ik heb al eens de drivers opnieuw geïnstalleerd, maar blijkbaar doet het geluid het ook gewoon weer na het opnieuw opstarten van de pc.

Ik vraag me af hoe ik dit kan verhelpen, ik wil niet elke keer mijn computer opnieuw laten opstarten om het geluid weer aan de praat te krijgen.

Is er hier iemand die hetzelfde probleem had of is er iemand die wel weet hoe je de 4040 moet installeren? Ik zou het erg fijn vinden als iemand mij zou kunnen helpen.

Groetjes,

Rogier

Basseytje
3 oktober 2010, 10:47
je moet dan bij sonar de goede geluidsdriver selecteren. kan vast wel ergens bij optie/preferences.

MaximVMH
3 oktober 2010, 16:45
je moet dan bij sonar de goede geluidsdriver selecteren. kan vast wel ergens bij optie/preferences.Inderdaad. En 'release driver in background' of zoiets aanvinken.

rogiermusic
3 oktober 2010, 20:42
Bedankt voor jullie reacties, ik kreeg gelukkig veel software pakketten bij de 4040, ik gebruik nu cubase le 4. Is dat een goed alternatief voor sonar, of kan ik beter sonar gebruiken?

MaximVMH
4 oktober 2010, 02:04
Bedankt voor jullie reacties, ik kreeg gelukkig veel software pakketten bij de 4040, ik gebruik nu cubase le 4. Is dat een goed alternatief voor sonar, of kan ik beter sonar gebruiken?Beide zijn prima, kies hetgeen dat voor jou het natuurlijkste werkt.

Merelvh
4 oktober 2010, 13:19
Ik had ook problemen met opnemen met de 0404. Als ik dan cubase opstartte was de input te laag om op te nemen.. Bij mij waren er 2 oorzaken; de usbpoort gaf een te zwak signaal dus moest hem in een andere poort doen. En als ik cubase opstartte veranderde die automatisch de frequentie. Dus de frequentie van je Emu is dan bijvoorbeeld 48000 maar cubase zet hem op 96000. En dan werkt het niet meer goed samen. Dus die moet je gelijk zetten in je Control Panel of via configuratiescherm! Verder kan ik je niet helpen :)

Gjalt
5 oktober 2010, 08:43
Als je je koptelefoon in je 0404 stopt via de headphones ingang is het niet eens nodig om te computer aan te hebben om wat te kunnen horen eigenlijk.
Gewoon met de volumeknop rechtsonder op het apparaat regelen.

Heb je ook nog speakers op de 0404 aangesloten dan moet je zorgen dat je monitoring aan staat als je wat wilt horen.

boven in het midden zit een knopje met 3 lichtjes er naast voor de monitoring. druk op deze zodat het bovenste lichtje brand.

valt het geluid ook steeds weg als je in cubase opneemt? staat je 0404 wel ingesteld als je audio driver in cubase?