PDA

View Full Version : Vraag



musicgirl97
2 oktober 2010, 18:46
Hoi,
Ik heb een vraag, ik speel nog maar net gitaar en ben bezig met Bullet For My Valentine-A Place Where You Belong.
Het nummer staat bij de meeste tabs in drop c maar mijn gitaar kan daar niet in gestemd worden.
Nu... De tabs kloppen dus niet in verhouding met mijn gitaar. ( Hoe die gestemd is.)
Weet iemand een tab waarbij ik het nummer kan spelen zonder dat mijn gitaar in C moet gestemd worden?

Basseytje
3 oktober 2010, 00:01
de vraag hoort hier niet echt thuis.. maar om hem toch even te beantwoorden

Hier (http://www.ultimate-guitar.com/tabs/b/bullet_for_my_valentine/a_place_where_you_belong_ver2_crd_959899id_1806201 0date.htm) heb ik wel een akkoorden schema gevonden die gewoon in E staat gestemd.

hopelijk is dit wat je zoekt.

musicgirl97
3 oktober 2010, 13:57
de vraag hoort hier niet echt thuis.. maar om hem toch even te beantwoorden

Hier (http://www.ultimate-guitar.com/tabs/b/bullet_for_my_valentine/a_place_where_you_belong_ver2_crd_959899id_1806201 0date.htm) heb ik wel een akkoorden schema gevonden die gewoon in E staat gestemd.

hopelijk is dit wat je zoekt.

Aaw! bedankt!
Het is iniedergeval iets he!
Jaa ik weet dat het hier niet echt thuis hoort ;p een vriend van mij had het er opgezet.

Wiellem
3 oktober 2010, 15:44
Je kan ook de gitaar in Drop D zetten alleen dan is meespelen helaas nog niet echt een optie.

Maar komt wel meer in de buurt in ieder geval :)

musicgirl97
3 oktober 2010, 19:42
Je kan ook de gitaar in Drop D zetten alleen dan is meespelen helaas nog niet echt een optie.

Maar komt wel meer in de buurt in ieder geval :)

Ja idd!
Maar ja... Het is altijd leuker om met het nummer mee te spelen!

Wiellem
3 oktober 2010, 20:48
Ja idd!
Maar ja... Het is altijd leuker om met het nummer mee te spelen!

Als je vaker nummers in drop C speelt kun je toch ook dikkere snaren op je gitaar leggen en hem laten afstellen?

Stem vaak zat mijn gitaar van standaard tuning naar drop C en dat gaat goed :)

musicgirl97
4 oktober 2010, 17:26
Als je vaker nummers in drop C speelt kun je toch ook dikkere snaren op je gitaar leggen en hem laten afstellen?

Stem vaak zat mijn gitaar van standaard tuning naar drop C en dat gaat goed :)

Jaa maar ik speel nog maar net gitaar.
En dan is het beter als je met dunne snaren begint. (dat zeggen ze)
Maar ik zal zeker dikkere snaren er op laten zetten. Maar ik doe het nu even nog met deze snaren!