PDA

View Full Version : Nieuwe amp; Trace Elliot Twin Valve



Pé.
2 oktober 2010, 17:44
Hee!


Weer terug van de half-jaarlijkse vlooienmarkt bij Musik Produktiv! Samen met mijn vriendin, de gitarist en de bassist van de band om 6:00 die kant op gegaan, zodat we er een beetje op tijd waren. Nou, godzijdank, want een uurtje later stond het parkeerterrein vol en zouden we een kloteneind moeten lopen voordat we er waren (of terug waren). Goed, na wat rondjes lopen kwamen we een gekke Trace Elliot tegen. Kwam geen van ons allen echt bekend voor, en de eerste keer werd hij genegeerd. Was ook een beetje raar, want die man had alleen maar deze top met en cabinetje in de achterbak van de auto...

Eerst maar even verder kijken, oa. een Viscount DB9 bekeken, maar hier bleek al een bod op gedaan te zijn. Even naar de winkel zelf om wat rond te neuzen. En toen vervolgens tóch maar even kijken wat het nou was, en bleek het (eind)buizen te bevatten! En bij nader inzien ook een stel voorbuisjes! Toen was hij toch ineens een stuk interessanter...

Na een beetje onderhandeld te hebben mocht ik de top met een Trace Elliot 2x10 cabinet voor een nette prijs meenemen! En daar kom je dan toch voor, die mooie dealtjes! ;)
Topje is een volbuizen bak, 3x ECC83 en 2x 6550. Verder zit er een Mid Pre Shape en een 7-bands EQ op, een effectloop en zelfs een koptelefoon aansluiting :)

Hij staat hier thuis op mijn SWR WorkingPro (met EVM 15L speaker) cabinet, zoals te zien op de foto!:cheerup:
Binnenkort maar eens even goed die buizen laten ronken!!:rockon:
http://web.keuning.info/Trace_elliot_stack.jpg

soup
2 oktober 2010, 17:52
ben benieuwd hoe zoiets klinkt, ziet er leuk uit


edit: is dit een bas-amp?

Riky
2 oktober 2010, 18:09
ben benieuwd hoe zoiets klinkt, ziet er leuk uit


edit: is dit een bas-amp?

ja:p

Trace Elliot is vet spul! Onze bassist speelt er ook op. Weet niet hoe deze klinkt, maar gefeliciteerd met je aanschaf! Het ziet er iig vet uit;)

muziekschuur
2 oktober 2010, 18:16
Maar twee eindbuizen? Is hij dan maar 50 watt?

JeroenSchaaf
2 oktober 2010, 18:35
Wow Pé wat mooi! :):cheerup:

Was een mooi dagje jongen! en ben ook zeer blij met mijn nieuwe aanwinst!

Rinze
2 oktober 2010, 18:47
Maar twee eindbuizen? Is hij dan maar 50 watt?
115 Watt, buizen dus ik denk dat ie nog aardig hard gaat. En volgens mij klinkt ie ook behoorlijk. Mooi ding om te zien ook trouwens.

Pé.
2 oktober 2010, 19:04
Jups, hij gaat wel hard. Hard genoeg voor eigen monitor op het podium, maar je zult er niet gemakkelijk een complete kroeg mee kunnen trekken. Dan begint hij toch wel te knorren op die eindbuizen.

Ik heb er (uiteraard:soinnocent:) al even een gitaar ingedrukt, maar ik moet zeggen dat ik best wel onder de indruk ben van het clean wat hier van af komt. Tuurlijk, lekker droog zonder reverb, maar absoluut niet levenloos..

Ik zal hem waarschijnlijk voornamelijk gebruiken voor m'n synth, lekker beuken!:cheerup:

Wabbie
3 oktober 2010, 00:59
wow! Dat is een vette Trace! Ik wil ook al jaren een buizen Trace voor in de collectie. Niet dat ik te klagen heb mijn mijn Eden trouwens.